Hankinnat

kesäkirppu

Vauhtiin päässyt keskustelija
Tein tälläisen ketjun, jonne saa kertoa hankinnoista vauvalle/itselle raskauden aikana ja laittaa, vaikka listaa omista hankittavista. Tietysti myös keskustella muutenkin kaikista tarpeellisista tai tarpeettomista jutuista yms aiheeseen liittyvästä.
 
Minulle posti toi tänään Bolakorun! Todella kaunis ja helisee kivasti. Sanotaan että vauva kuulee sen helinän 20 viikosta eteenpäin ja tuttu ääni syntymän jälkeenkin rauhoittaa vauvaa. Menee ehkä joo vähän tuohon tarpeettomaan kategoriaan mutta saahan niitäkin vähän olla :wink
 
MInä oon ostanut H&M alennuksesta heti raskauden alussa itselleni äitiystalvitakin ja sitten ostin tori.fi:stä rattaat sisaistuimella ja vauvan kopalla. Listalla ei ole hirveästi hankittavaa tällä hetkellä, mutta haluisin turvakaukaloon lämpöpussin :) Sellaista ei ole ikinä oikein tarvittu, kun aiemmat syntyneet maalis- ja heinäkuussa. Nyt kuitenkin ajattelin sen olevan tarpeellinen :)
 
Me ei olla vielä hankittu uudelle tulokkaalle mitään, mutta varmaan rakenneultran jälkeen tekee mieli alkaa pikku hiljaa ostelemaan.
Muutenkin meillä paljon tavaraa jemmassa esikoisen 2v jäljiltä. Mutta vaunut, turvakaukalo ja sitteri näistä isommista jutuista on hankittava, kun ei ollut tilaa säilyttää niin myytiin pois. Jos tulokas on tyttö niin jotain vaatteitakin on ostettava, kun esikko on poika. Lisäksi poika syntynyt kesällä niin toppapuku yms talvikamppeet ostettava vauvalle.
 
Me ei olla vielä mitään isompia hankintoja tehty (jotain saadaan varmaan käytettynäkin) mutta lomalla intouduin ostamaan vauvan vaatteita. Nyt pieniä bodeja, housuja ja myssyjä on jo yli kymmenen. Nyt pitää pitää pientä tauko vaateshoppailussa.
 
Itsekin ajattelin enemmän rakenneultran jälkeen ostella. Aikaisemmin mainitsemiani kaukalopusseja katselin jo netistä, mutta ostan vasta lähempänä. Uudet äitiysfarkut kävin ostamassa name it:stä. Yllätyin, kun löysin samalla hinnalla kuin h&m:ltä ja tuntuivatkin päällä istuvammilta! :) Kirpparilla kävin tänään kiertelemässä ja pieniä vaatteita hipelöin (vaaleanpunaisia/tyttöjen vaatteita), mutta en uskaltanut vielä ostaa. Jos onkin poika niin en halua pukea vaaleanpinaiseen bodyyn :D Ehkä rakenneultran jälkeen.
 
Ensikertalainen vailla neuvoa :) Kuinka vastasyntynyt puetaan pakkasella? Olen hypistellyt ticketin pikkuhaalareita, mutta olisiko untuvalämpöpussi kätevämpi ihan pienellä? Vai hankinko molemmat? Millä pakkasella pitäisi olla toppapuku ja paksu lämpöpussi molemmat? Hävettää myöntää, mutta mulla ei ole mitään käsitystä vauvojen lämmön tarpeesta.
 
Faline, olen miettinyt ihan samaa, joten ei ole tyhmä kysymys! :D Ja olem myös miettinyt millainen varustus autossa matkustaessa, vaikka pihalla on pakkasta. Siis joo lämmintä, mutts tarviiko kaikki haalarit ja lämpöpussit olla päällekkäin :D
 
Täällä ollaan myös ihan pihalla KAIKESTA! :schocked028 Täytyy varmaan viimeistään äitiyslomalla vähän perehtyä aiheeseen, miten sitä nyytiä tulisi hoitaa ja pukea... :)
 
Jos on oikeen tujut pakkaset ja autpn lämpeemiseen menee kauan ni sitte fleecehaalari alle mut mikään keli ei vaadi autoon toppapukua ja lämpöpussia
 
Mitenkäs sit vaunulenkillä? Jos vaikka -10c niin mitä kaikkea laitetaan ihon ja ulkokuoren välille? Ja jos kantaa vauvaa kantoliinassa talvikelillä? :D
 
Kokeilemalla oppii :wink Mielummin liikaa kuin liian vähän ja mitä pienempi lapsi sen vähemmän liikkuu. Niskasta kokeilemalla selviää onko vauvalla kylmä vai kuuma.
 
Enkä tarkoita silti, että kaikki mahdolliset talvivaatteet ja lämpöpussit pitäis niskaan laittaa. Meinasin, että jos epävarma vaikka villatakin laittamisesta niin itse laittaisin ja ottaisin tarvittaessa pois.
 
Me ei olla tehty vielä mitään hankintoja, ei sitten pienintäkään. Jospa sitten rakenneultran jälkeen alkais pikkuhiljaa keräilee kampetta. Mun vanhemmilta saadaan varmaan aika paljon kaikkea, ainakin pinnasänky, syöttötuoli ja hoitopöytä, turvakaukalokin ehkä. Pitäiskin käydä joku päivä kartottamassa, mitä kaikkea meidän mamma on säästäny. Niin ja vaatteita tietenkin kans. Sitte miehen veljen porukalta saadaan kuulemma kans, kun heidän pienimmäinen kohta puoltoistavuotias. Voipi siis olla ettei ite tartte hankkiakaan suurempia hankintoja muuta kun vaunut/rattaat, joihin aionkin sit panostaa ja satsata vähän enemmän. Tänään jo netistä niitä vähän kattelin, mutta luovutin sitte melkein saman tien, kun tuntuu olevan niin loputon suo eikä omat vaatimuksetkaan vaunujen suhteen vielä ihan selkeät! Niin joo ja mun porukoilta saadaan kans ihana suvun kastemekko, jonka mun isän äiti on tehnyt ja jossa meidät kaikki sisarukset on kastettu :) mekon reunaan tehtyjen laskosten kääntöpuolelle on sitten kirjailtu meidän kaikkien nimet ja siellä meidän pieni sit tulee kanssa olemaan :) ihania tämmöset perinteet :)
 
Me ei olla ostettu vielä mitään. Ajatus, että rakenneultran jälkeen sit vasta :) vähän kävin hypistelee pikkuvaatteita kaupassa jo :grin Mistä ootte ostanut äitiysvaatteita? Alkaa farkut tehdä vähän liiankin tiukkaa :joyful:
 
Äitiysvaatteita oon ostellut h&m, name It:stä ja Kirppareilta :)
 
Tutkin noita lämpöpusseja ja ehdottomasti haluan kaukaloon sellaisen! Todella kätevää, ettei tarvi pukea autolla lähdettäessä hirveää kerrosta ja saa avattua auton lämmettyä tai esim. kaupassa. Sellaisen lisään siis hankintalistalle.

Mites teillä, ostatteko vähän kaikkea tässä matkan varrella vai jätättekö kaiken syksyyn? Säästättekö joka kuukausi vai onko varaa ostaa kaikki säästämättä? Mä ajattelin ton lämpöpussinkin ostaa seuraavasta tilistä. Jossain hinta oli ainakin yli 50 euroa. Jos jättää marraskuuksi monta 50 euron hankintaa niin pian niistä kertyy useampi satanen. Ja säästämään musta ei ole, parempi kun ostaa heti kun on rahaa :D

Vilijonkk4 17+1
 
Mä oon jo ostellut vaatteita kirppiksiltä satkulla, laskin et ovh ois yli 800€ näillä :D Hyviä merkkilöytöjä tullut paljon! Lisäks oon ostanu pari uuttakin vaatetta. Norjan työreissulta oli pakko ostaa punainen neulebody joulukorttikuvausta varten :) Sukupuoli ei oo vielä tiedossa, mutta vahva arvaus on ja muutaman värillisenkin olen jo ostanut. Muuten aion tehdä hankintoja tässä matkan varrella harrastelumeiningillä, mukavaa ajanvietettä! Vaunut ja kaukalo tulee aikanaan uutena, mut muuten kattelen käytettyä pinnasänkyä yms, jotka on sit tarkoitus tuunata. Ihana kun saa shoppailla tarpeesta :)
 
Me jätetään ainakin suurimmat hankinnat syksylle, koska muutto sillon vielä edessä isompaan asuntoon. Säästetään nyt koko aika joka palkasta näitä hankintoja varten. Tänä vuonna tulee molemmilla kivat veronpalautuksetkin, jotka voi sit hankintoihin suunnata :happy:

Kävin tänään ostamassa ensimmäiset mammafarkut H&M:ltä, mutta ne tuntui koko ajan valuvan kävellessä:sad001 Ostin samalla mammashortsitkin alennuksesta ja tuntui paremmilta päällä, Kovinkaan paljon vaihtoehtoja ei ollut tai omassa koossa oli vaan muutamat eri vaihtoehdot. Netistä oon tosi huono tilaamaan mitään, mutta täytyy alkaa harkitsemaan sitä.
 
Takaisin
Top