Hankinnat

Oisin kans halunnut jotkut toppimalliset liivit, mutta ihan mahdottomuus löytää sopivia tällä varustuksella :shifty: Pitää toivoo, ettei kaarituet aiheuta nyt mitään..

Tilasin sit kans tuolta lumingerieltä Freyan 65J-koon liivit. Tosin nekään ei oo täydellisen kokoiset :meh: Mulla on se ongelma, kun oon ympärysmitalta pieni, niin mitkään liivit ei tue oikein kunnolla. Nytkin kävi niin, että toi 65 on periaatteessa varmaan parin viikon käytön jälkeen löystynyt niin paljon, ettei oo enää tarpeeksi napakat ja sit iskee kivat hartiajumit. Pitää kattoo, jos rinnat ihan hirveesti turpoo, niin sit pitää hankkia 60K koko jostain..
 
Minäkin tilasin Luminagieriltä kahdet liivit näin alkuun, ajattelin sitten synnytyksen jälkeen tilata toiset 2 kun näkee miten ympärysmitta ja kuppi muuttuu. Ainakin nyt noi JJ on pikkasen enempi kupista väljät eli saattas mun utarepöhön kestää. Mutta sen näkee sitten, onneksi tuolla on tosi nopee toimitus. Viimeksi silloin lakon aikoihin niin meni 2 päivää niin oli postilaatikossa! :)
 
Huijasin, omani ovatkin kappahlista, motherline tai jotain sinnepäin. :)
Huh, tuon kokoisten rintojen kannatteluun saa tosissaan kroppa tosissaan tehdä töitä, tsemppiä siihen!
 
Oisin kans halunnut jotkut toppimalliset liivit, mutta ihan mahdottomuus löytää sopivia tällä varustuksella :shifty: Pitää toivoo, ettei kaarituet aiheuta nyt mitään..

Tilasin sit kans tuolta lumingerieltä Freyan 65J-koon liivit. Tosin nekään ei oo täydellisen kokoiset :meh: Mulla on se ongelma, kun oon ympärysmitalta pieni, niin mitkään liivit ei tue oikein kunnolla. Nytkin kävi niin, että toi 65 on periaatteessa varmaan parin viikon käytön jälkeen löystynyt niin paljon, ettei oo enää tarpeeksi napakat ja sit iskee kivat hartiajumit. Pitää kattoo, jos rinnat ihan hirveesti turpoo, niin sit pitää hankkia 60K koko jostain..

Moi, jos liikutte pääkaupunkiseudulla, wiipurin korsettitehdas auttaa varmasti. Ei ole nettikauppaa, mutta ehkä he osaavat auttaa myös sähköpostitse...
http://www.wek.fi/4
 
Mä aattelin alkuun pärjätä näillä jo olemassaolevilla imetysliiveillä ja sit ku maidontulo on tasaantunu ostan uudet, jotka tukeekin paremmin :)

Mä sain (ostin kympillä) tänää ison läjän kestoja :) Imse Vimsen kuorivaippoja ja niihin sisävaippoja. En oo vielä laskenu paljonko niitä oli mut pitäs sisävaippoja olla reilu 20 ja kuorivaippoja 10, ja lisäks oli muutama lisäimu ja yks erilainen kuorivaippa. Näil pärjää myyjän mukaan sen ekat 2kk, jos ei mikään älyttömä painava muksu ole :grin Hän siis kaks poikaa vaipattanut noilla sen ekat 2kk.
Lisäks sit mulla on jo valmiiks hankittuna pidemmäl käyttöiäl olevia vaippoja, mut niitä tarvittanee vielä lisääki. AIO-vaippoja on myös muutama, mut veikkaan et ne jää vähimmälle käytölle kun kestää niin kauan kuivua ilman rumpua ja sitähän ei meille tule :)
Eilen tilasin vielä kantoliinan. Täytyy toivoo et nyt on sitte tarpeeksi pitkä,jotta saa sen ristisidonnan tehtyä. Yks kantoliina ennestään (ilmaseks saatu) ja se on mulle liian lyhyt ristisidontaa varten, joten on jääny käyttämättä.
 
Vuanne ei ton joutsenpussin kanssa vaunuihin tarvi enää erikseen lämpöpussia. Veikkaan et on todella lämmin kun on untuvainen :) Mä oon haaveillu sellasesta lampaanvillaisesta lämpöpussista, mut veikkaan et ei tuu hankittua ku on jo yks paksu lämpöpussi vaunuihin nuoremman jäljiltä ja silloinkaan sitä ei taidettu tarvita kuin pari hassua kertaa.
 
Minäkin ostin carriwellin kaarituettomat urheilumalliset imetysliivit kahdessa koossa ja uskon, että ne ovat suht toimivat vaikka maito nousisikin rajusti.

Pinnasängyn sain hiottua ja maalattua ja nyt se odottaa kasaamista. Teen siihen vielä pehmusteet laitoihin ja päiväpeiton. Ja mitäs sitten, hmmm... Lisää vaatteita tuli ja täytyy sanoa, että pukisin noilla saaduilla (emme ole yhtäkään ostaneet itse) vaikka kolmoset ekat puoli vuotta :joyful:.

Myös kestiksiä tuli kassillinen, ihan kiva että voi kokeilla niitä sitten. Aah, vauvalle toukkapussi, tumput ja pipokin valmistui kun pistin kutimiin vähän vauhtia. Nyt ois vielä mobile (ostin villaa ja huovuttelin siitä =D) kasaamatta. JA rattaisiin pari juttua pitäisi ommella.

Ai mitenniin olen saanut jonkun "pesänrakennusbuumin" :wink? -Ette arvaakaan kuinka paljon tuo ukko jaksaa kuittailla. "Jahhas, täällä sitä hiotaan sänkyä, mitäs seuraavaksi? uuden lattian asennusta vai?" :happy119
 
Bettie, veikkaan kanssa että on aika lämmin. Tänään lähti hienovarainen suora vihjailu eteenpäin :)

En muista oliko tässä ketjussa jo puhetta sittereistä, mutta sellaisen hankinta tulee jossain vaiheessa olemaan edessä ja tässä juuri googlettelin tietoa niistä. Tajusin samalla että täältäkin kannattaa kysyä! Sitteri varmaankin tulee olemaan hankinnoissa, vaikka etukäteen ei tiedäkään miten vauva viihtyy siinä. Baby Björnin balancesta olen kuullut hyvää, onko mielipiteitä tai muita suosituksia? :)
 
Eikös se Baby Björn balance ole se ikivanha perusmalli? Jos niin on kyllä hyvä, sen ku saa taitettua niin vie hyvin vähän tilaa silloin ku sitä ei tarvi. Ja on helppo pitää puhtaana. Tosin sit jos vauva tarviiki siinä jatkuvaa liikettä tai on mahavaivanen niin sellanen koliikkikeinu tai värisevä sitteri ois hyvä vaihtoehto, mut neki on taas sellasia et kannattaa hankkia vasta sitten ku tietää et tarviiko sitä oikeesti. Ja kannattaa ottaa selvää saisko joltain esim. lainaan ettei tarvi uutena ostaa. Sit mä ihastuin tälläseen http://www.babystyle.fi/index.php/babysitterit/tinylove-rocker-napper-cozy.html kun on monikäyttönen, mut se taas vie jo enemmän tilaa, kuin toi balance. Meil ei täl hetkel oo sitteriä ollenkaan, ku meiän balance meni tyttöjen serkun käyttöön, tosin voi olla et saatais se jo takasinkii ku tuskin enää sitä tarvitsee.
 
Balance oli meillä käytössä esikon kanssa ja nyt odottaa myös kotona. Siinä oli tosi hyvä pitää ihan pienestä pitäen.

Carriwelin comfort brata suosittelen edelleen, kun ovat semmoista pehmeää verkkoa. Sai hyvin nukuttua niisen kanssa ja mukautuu maidonnousuun. Ja ne kaalinlehdet saa hyvin pysymään niissä. Plus ne ei hiosta, se imetyshiki on jotain älytöntä!! Mut en tiiä onko toi xl isoin koko. Ne on nyt tääl laitoksella mulla mukana :)
 
Meillä on muistaakseni baby björnin 1-2-3 sitteri ja löytyy myös toi rocker napperikin. Enemmän on tullut tota sitteriä käytettyä. Napperissa edellinen lapsi nukkui jollain reissulla. Ja siihen joskus onnistu sylistä siirtää nukkumaan, kun laitto sen tärinän päälle...vaikkakin se tärinä on melko heikko..mobilekin oli ihan kiva siinä..
 
Mä ostin lampaanvillaisen makuupussin vaunuihin. Saa myös avattua kokonaan pitkäksi peitoksi että menee lämmikkeenä ensin talvena :)
 
Meill on joku Kärkkäisen halpis sitteri joku baby bliss?? Alkuun haaveilin semmosta säkkituolimallista sitteriä mutta kun lopulta se aika mitä sitteriä tarvii on niin lyhyt että ei raaski satsata... tai ainakin esikoinen kun oppi mönkimään 3-4kk niin ei viihtynyt kuin syöttöjen ajan siinä muuten halus olla lattialla! Oppi tosi nopeasti ryömimään sitteristä poiskin :)
 
Meillä ei ole sitteriä tarvittu aikaisempien kanssa. Tällä kertaa katsotaan miten tuo 4v osaa varoa lattialla olevaa vauvaa ja pohditaan sit uudemman kerran sitteriasiaa.
 
Meille tulossa Baby Björnin balance :) En halua mitään kamalan isoa tärisevää ja surisevaa härveliä tänne :D
 
Mun imetysliivit oli mallia Carriwell Seamless Padded nursing bra. XL sopi mun rinnoille.
 
Moikka kaikki ja onnea, olette jo tosi lähellä :wink ...Olen itse huhtiryhmässä, mutta ajattelin täältä kysellä, että oletteko ottaneet vauvavakuutusta ja jos niin mistä ja paljon makso? Itselläni olisi mietinnässä tämä, la on 9.4. niin pitäisi alkaa jo ottamaan :D
 
Esikoinen2016, kannattaa pyytää ihan reilusti tarjouksia eri firmoista, niin näet samalla mitä korvataan ja millaisin ehdoin jne. Me otettiin vakuutus Pohjolasta, vuosihinnaksi tuli n. 250e, mutta siihen vaikuttaa varmaan esim. se, että ollaan op:n omistajajäseniä. Hirveän suuria eroja noissa hinnoissa on, kallein taisi olla melkein 600e/vuosi. Pohjantähti vaikutti hyvältä myös, se ainakin korvaa aika laajasti, mutta hintaa vakuutuksellakin on. Kannattaa huomioida myös pari asiaa: jotkut yhtiöt vaativat, että kotivakuutus on samassa yhtiössä, ja jos lapsella todetaan jokin sairaus, allergia tms. niin sen jälkeen vakuutusta ei saa yhtä kattavana jos jossakin vaiheessa tekee mieli vaihtaa vakuutusyhtiötä.
 
Moikka kaikki ja onnea, olette jo tosi lähellä :wink ...Olen itse huhtiryhmässä, mutta ajattelin täältä kysellä, että oletteko ottaneet vauvavakuutusta ja jos niin mistä ja paljon makso? Itselläni olisi mietinnässä tämä, la on 9.4. niin pitäisi alkaa jo ottamaan :D

Meillä on pohjantähdestä 470e/vuosi. Siellä oli kaikki kotivakuutukset ja autovakuutuksetki. Mut suurin syy miks otettiin sieltä nii oli se et ei muualta saatu enää mitä pikaseen selailin. Ja tos oli hyvin kaikkee kumminki. Siinä pystyy vakuutuksen ottaa 36rv asti.
 
Me otettiin LähiTapiolasta ja noin 500e/vuosi se oli. Aika kallis, mutta me oltiin kanssa niin myöhään liikkeellä ettei kaikkialta enää oltaisi saatu. Eikä olla omistajajäseniä missään, muutenkin vähäisesti vakuutuksia kun asutaan vuokralla eikä ole autoa niin ei saatu juurikaan keskitysetuja. Otettiin kyllä samalla itsellemme vakuutukset (ekaa kertaa elämässä) :D
 
Takaisin
Top