Hankinnat

August14

Sanavalmis juttuseppä
Elokuunmammat 2014
Elomammat 2017
Huhtikuiset 2021
Teinpä oman keskusteluketjun, jossa voidaan kertoa omia hankintoja.. :)

Meillä on jo pinnasänky ja sukulaisilta on sadellut vaatteita, kylvetysamme, sitteri, syöttötuoli (jossa itsekkin olen ruokailut pöydässä aloittanut!), matkasänky, kantoliina, kantokoppa, leluja, kirjoja ym. Pientä :grin Itse ei tarvitse näköjään paljoa mitään ostaa! Onneksi näin, kun taloudessa on vain yksi joka tienaa niin helpottaa, kun kaikkea ei uutena tarvitse ostaa..
Tulevia hankintoja olisi vielä ainakin hoitopöytä ja huomenna menemme katsomaan rattaita, jotka olen katsonut meille kaikkein kätevimmiksi (3 in 1)..

Anopille iski kamala hysteria, kun kuuli miten paljon meillä on käytettyä tavaraa.. Hänen mielestä kaikki käytetty on homeista ja niissä on vauvalle tappavia pöpöjä.. Toki me höyryllä puhdistetaan kaikki mahdollinen, mutta vähän menee yli.. Hän ei ymmärrä miten kallista on, jos kaiken ostaa uutena. Meille ei tarttee kaiken olla viimeistähuutoa..
 
Muokattu viimeksi:
Meillä on pinnasänky, jossa mieheni ja hänen veljensä ovat nukkuneet ja yhdistelmärattaat, jotka sain ratsastuskaverilta. Muuta ei ole vielä hankittu, mutta mahdollisimman paljon aion hankkia tavaroita käytettynä. Vaikka meillä molemmat käy töissä niin ei rahaa ole ostaa kaikkea uutena ja muutenkin tuntuu älyttömältä maksaa suuria summia tavaroista joita käyttää vain pienen hetken.
 
Mä en oo vielä hankkinut mitään ellei sitten tulevan lastenhuoneen uusia tapetteja ja kirjahyllyjä lasketa..en jotenkin vielä saa aikaiseksi. Kävin kerran pyörimässa lasten kirppiksellä, mutta jotenkin tuntui etten kuulunut sinne. En varmaan oo vielä ihan sisäistänyt tätä asiaa...

Mun äiti sen sijaan on shoppaillut kirpputoreilta (mä siis kanssa aion hankkia käytettynä mahdollisimman paljon)
jo vaikka mitä. Sillä ei oo tällasia asian sisäistämisongelmia kyllä ollenkaan. Melkein jo kauhistuttaa että kuinka monta reissua joudutaan sinne tekemään, että saadaan kaikki sen hankinnat roudattua kotiin, oon jo tippunut kärryiltä mitä kaikkea siellä odottaa :D
 
Juu mä en kansliaan oo hankkinut vielä mitään...

Saan kuulemma parilta kaverilta melkein kaiken. Pinnasängyn taidan hankkia ite ja sitten vaunut. Ja ehkä turvakaukalon... Mut tuskin niitäkään ennen rakenneultraa ku on vaan niin vaikea uskoa tätä ihanuutta todeksi :)
 
Mä en taida myöskään vielä uskoa tätä oikein todeksi enkä ole edes miettinyt vielä mitään hankintoja. Tänään varovasti kattelin torista käytettyä kamaa ja viikonloppuna ihailin vähä vauvanvaatteita ostoskeskuksessa käydessä. Yhdet mammafarkut sain itselle hankittua, sellaset jossa on 'kuminauhat/resorinpalat' vyötäröllä, jottei purista, kun kaikki muut on vielä niin isoja.

Mun pitää myös hiukan kysellä ystäviltä ja veljiltä, mitä kaikkea heiltä saisi lainaan tai ostettua, jotta pääsis mahd. vähällä. Jotenkin hankala vielä kattoa noita käytettyjä, kun ei osaa yhtään arvioida mikä on hyvä hinta millekin tuotteelle eikä ole mitään tietoa laaduista tms. esikoista kun odotan.
 
Paljon esikoiselta tallessa, ei tartte kamalasti hamstrata mitään. Vaateostoksillehan sitä innostuu varmaan sit jossain vaiheessa. :D
 
Mä kans odotan rakenneultraa - tasan 2 viikkoa siihen, en malta odottaa! Ja sitten alan varmaan hankkia enemmän tavaraa (jos vaikka sais tietää kumpi sieltä on tulossa). Varmaan ainakin vaunut ja turvakaukalo uutena, muuten saadaan paljon tuttavilta.

Ja kiitos meidän FB-ryhmän - tänään sain sovittua äitiyspakkauksen lähetyksestä tänne Saksaan ja sillähän pötkii jo pitkälle, so happy!
 
Me saadaan /ostetaan kans tosi paljon käytettyä tavaraa. Amme ja kylpytuki hommattu, kantoreppu, joitakin vaatteita ja pari lelua. Vaunut ostetaan ehkä uutena tai sitten jos löytyy joku hyvä käytetty. Ullakolla on häkkisänky, johon tulee nyt kolmas sukupolvi pötköttelemään :)
 
Me ostettiin viikonloppuna Ikealta pinnasänky + patja + petari + lakanoita + sellainen ihana harsokatos siihen pinnasängyn päälle. :) Eilen ostin Babybjörnin sitterin ja tänään ystävältä hoitoalustan. Aiemmin olen ostanut muutamia vaatekappaleita. Ihanaa, kun saa touhottaa näiden ihanien hankintojen kanssa! :) Vakuutuksien hankkiminen ollaan päätetty hoitaa huhtikuussa rakenneultran jälkeen ja toukokuussa on turvakaukalon ja vaunujen vuoro, ne vaatiikin melkoista perehtymistä, huoh.
 
Mitä mieltä olette te joilla on jo lapsia, missä vaiheessa hankintoja olisi hyvä alkaa tekemään? Onko esimerkiksi niin että huomasi josain vaiheessa että voi kun olisi aiemmin aloittanut tai päinvastaisia että ihan turhaan tavarat pyöri kuukausikaupalla nurkissa? Uskon että jokainen tekee kuten hyvältä tuntuu mutta näin ensikertalaisena sitä haluaa neuvoja kaikkeen mahdolliseen ja mahdottomaan :)
 
Mekin saadaan melkein kaikki miehen siskoilta, on kyllä ihan älyttömän hyvä kun on saa, ekologistakin kun ei tarvitse ostaa uutta :wink Mut tokihan sitä tulee ostettua vaikka ja mitä kun näkee kaikkea ihanaa ja kivaa :) Ainut isompi ostos olisi oikeasta hoitopöytä, mutta oon miettiny että pitäisikö ostaa vaan sellanen hoitopöytä taso kodinhoitohuoneeseen, kun meillä se huone on aika tilava ja kaappitilaakin on runsaasti. Ja ois ihan suihkun vieressä niin pyllypyykiltä ois lyhyt matka siihen. En tiiä, suunnitelmia, suunnitelmia niitähän löytyy :wink
 
Mä kans mitetin tuleeko hoitopöydälle käyttöö vai tuleeko vaipat helpommin vaihdettua sängyssä tai lattialla. Kodinhoito huonetta ei ole joten hoitopöytä olis makkarissa. Lipastollista olen ajatellu niin vaatteita vois pitää siinä
 
Joo mieki sit sellasta lipastollista just mietin, mutta miusta tuntuu että jätän sen ostamatta. Ostan sen tason vaa. Nitähän saa kaupasta sitten vielä vauvan syntymän jälkeenkin :) Eipähän tuu turhaa ostosta...
 
Hoitopöytä on kätevä kun siellä lipastossa voi säilyttää puhtaat pyllypyyhkeet, harsot, sukat ja muut hoitovälineet mitä vähempi tarttee. :) Vauva-asioissa ei koskaan voi olla liikaa säilytystilaa. :wink Mun selkä ei ois antanu periksi vaihtaa vaippoja sängyllä tai lattialla kokoajan.

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Ja mä oon sitä mieltä et se hoitopöytä on kätevin kun se on lähellä pinnasänkyä. Yöllä kun vauvalla voi olla kakat housussa, ni ei tartte kauas kömpiä vaipanvaihtoon. :)

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Itekkin ajattelin ekana, että hoitotaso, mutta sitten rupesin miettimään juuri sitä minne sijoitan ne tavarat.. Lähellä niitten vaippojen ym. Olisi hyvä olla..
 
Ja mä oon sitä mieltä et se hoitopöytä on kätevin kun se on lähellä pinnasänkyä. Yöllä kun vauvalla voi olla kakat housussa, ni ei tartte kauas kömpiä vaipanvaihtoon. :)

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app


Toi on kyl totta, meilläkin on kyllä se kodinhoitohuone, mihin tasoa ajattelin niin talon toisessa päässä kuin makkari. Elikkäs tätähän täytyy siis vielä miettiä.. Mutta onneks on viel aikaa mietiskellä :)
 
Meillä oli esikoisella kodinhoitohuoneessa pelkkä hoitotaso ja se oli tosi kätevä. Vaikka meillä on tosi pieni rivarin kodinhoitohuone niin raivasin yhteen kappiin tilaa vaipoille, pyllypyyhkeille ja varavaatteille. Muut vaatteet oli makkarissa lipaston laatikoissa. Itse en kokenut hankalaksi mennä vaihtamaan vaippaa yöllä kodinhoitohuoneeseen. Ja niitä yöllisiä vaipanvaihtoja on ollut koko lapsen 2 vuoden iän aikana alle 10 kertaa! En aio hommata tälle seuraavallekaan hoitopöytää erikseen vaan samalla hoitotasolla mennään. Niin ja sanotaan nyt vielä, että minusta se kakkapyllyn peseminen hanan alla oli paljon kätevämpää kuin millään kosteuspyyhkeillä pyyhkiminen. Tämä teille, jotka mietitte vaipan vaihtoa yöllä makkarissa hoitopöydällä. Mut kukin tekee tyylillään :) Tässä oli vaan mun mielipide asiaan...

Hankintoja vauvalle me tehtiin pikkuhiljaa, ettei sitten tarvinnut kaikkea ostaa kerralla. Noin kuukautta ennen laskettua aikaa, oli kaikki valmiina ja pinnasänkykin koottuna ja pedattuna valmiiksi. Kun eihän sitä koskaan tiedä, milloin se vauva syntyy.

Tälle kakkoselle en ole vielä ostanut enempää kuin yhden bodyn. Seuraavat vaatteet hommaan varmaan vasta rakenneultran jälkeen kuun lopussa.
 
Ite meinasin pärjätä hoitoalustalla. Aattelin laittaa sen pesukoneen päälle, niin on vesipiste lähellä ja pesukone on sopivalla korkeudella. Samoin jos vauva sattuu pissaamaan vaippaa vaihtaessa, niin eipä mee parketille, heh... En tiiä miten sitten käytännössä tulee käymään, tuleeko vaipat vaihdettuu noin vai miten.
 
Höh. Miun eilen kirjottama teksti on hukkunu jonnee o_O

Kyllä miekin alan kallistua kuitenkin sen hoitotason ja kodinhoitohuoneen puolelle. Ja sit jos se ei tunnu hyvälle niin ei muuta kun kauppaan :) Me ollaan muuttamassa kyllä uuteen kotiin vasta toukokuussa että ajatuksethan muuttuu sitten varmaan vielä monta kertaa kun on ihan paikanpäällä pyörimässä ja mittailemassa. Ja onhan tässä vielä puoli vuotta aikaa mietiskellä asiaa :p
 
Takaisin
Top