Hankinnat vauvalle

M

marbles

Vieras
Olen tehnyt vähän listaa, mitä hankkia vauvalle. Ei nyt mitenkään hirveän paljon tullut listattua ylös, pienehkö asuntokin toki tekee sen, ettei mitään kauheeta rompemäärää viitsi edes alkaa kasata nurkkiin. Pari isoa hankintaa listalla on: turvakaukalo ja vaunut. Mutta kaikenlaistahan ois tarjolla ja ehdolla vaikka millä sivustoilla ja nettien hankintalistoilla - käytännöllistä, tarpeellista ja turhaakin. Mitäs ehdottomia hankintoja teidän omilta listoilta löytyy? :)
 
Mulle ehdoton tässä raskaudessa on sähkökäyttönen rintapumppu. Ja uus patja kehtoon :) ai niin ja se vaunukoppa britaxeihin!
Muita tavaroita ennestään jo onki. Paljon oon esikoisen vaatteita laittanu pois, joten niitäki on tullu hankittua jonkin verran. Liinoja löytyy 3 erilaista ja manduca, myös baby björnin sitteri ja lelukaari + leikkimatto löytyy entuudestaan.
 
Meillä aikalailla on kaikki tarvittavat. Enää pienempinä hankintoina puuttus amme ja vaipparoskis! :D ja mä haluisin kans ton sähkösen rintapumpun, se on harkinnassa. Hyvin ollaankin kaikki saatu jo hankittua, pinnis ja hoitopöytä on ollut ihan alusta asti kun kaveri oli just niistä luopumassa kun kerroin raskaudesta, joten otettiin ne tietenkin, niin ja kaukalokin häneltä saatiin.
Vaunut, sitteri ja hoitoalusta haettiin maanantaina postista. :)
Jotakin vaatteita pitää kyllä vielä ostella.
 
Me on hankittu käytettynä suurin osa: vaunut, kaukalo, sitteri, itkuhälytin. Hoitopöytä saadaan kaverilta ja pinnasänkykin ehkä tutulta. Vaipparoskis ym. pienempää on hankittu uutena pitkin matkaa. Vaatteita ei ole kauheasti hamstrattu, ajattelin katsoa sen äitiyspakkauksen ensin läpi. Tutuilta tullut toki niitäkin. Parvekevaunut mahdollisesti vielä hankinnassa sekä varmaan jonkinlainen rintapumppu, harsoja, vaippoja, puuhamatto? Syöttötuoli myöhemmin.

Olenko unohtanut jotain olennaista? :)
 
Meillä kun ei ensimmäiseltä ole mitään jäänyt säästöön vaan kaikki on aikoinaan mennyt sukulaisille kiertoon niin täytyy hankkia kaikki alusta. Turvakaukalo on nyt hankittu, se onkin ehkä tärkein, jos halajaa synnäriltä kotiinkin :) Pikkuhiljaa ajattelin nyt alkaa hankkia kamppeita.
Minäkin odottelen sitä äitiyspakkausta niin sitten osaan hahmottaa tarkemmin, mitä vaatetta vielä tarvitsee. Jotain olen itse ommellut, mutta en kauhean paljoa ole uskaltanut alkaa väsäämään..

Tuu-tikki87, sulla näyttäis mun mielestä olevan kaikki tarpeellinen jo mietittynä :)
 
Meillä on lähinnä vaatteita vain saatuna/hankittuna. Myös keskosen kokoisena. En osaa nyt hankkia kaukaloa, ennen kuin vauva kasvaa vauvan kokoiseksi. Sängyn hankinta on harkinnassa (+aluslakanoiden) ja sitterin. Ei kai sitä muuta sitten tarvitsekaan. Tuplarattaat meillä jo on, sekä hoitopöytä ja monta ainoastaan pepulle tarkoitettuja pyyhkeitä. Luulen että näillä pärjätään jouluun asti.
 
Onko kukaan ajatellut nukuttaa vauvaa äp-laatikossa? Minä aattelin ottaa sen laatikon käyttöön. Saa jäädä pinnsängyn osto vähän myöhemmälle... Mutta minkä päälle sen laatikon laittais?
 
Esikoista yritin nukuttaa sinne laatikkoon, se oli meillä pinniksessä, mutta mua ahisti ko en nähny tyttöö sitte ollenkaan :D se oli sen verta korkeella kuitenki, vaikka pinniksen pohjan laski niin alas ku sai. Tytön paha refluksi teki musta kait vähän neuroottisen ja halusin aina nähä tytön kasvot. Lisäks yöimetykset alko viemään voimia ku aina piti nousta ylös sängystä ja nostaa vauva, joten suosiosta siirsin tytön perhepetiin nukkuun niin kauaks ainaa ku öisin piti imettää, näin päästiin kaikki helpommalla :) saa nähä miten tän kakkosen kans toimii, ku esikoinen vieläki tulee välillä keskelle nukkuun.. pitää varmaan mies ajaa toiseen sänkyyn nukkuun. Tai ostaa lisäsänky tähän viereen et ois sitte 260cm sänky :D
 
Takaisin
Top