hankinnat vauvalle

vanessa16

Jostain jotain jo tietävä
Oonkohan mä ainut pöhkö ketä alkanut jo tekemään hankintoja vaikka raskaus näoin alussa :D mies syyttää hormoneja :) käyn paljon kirppareilla ja olen jo hamstrannut vaatteita ym kirpparilta jos eteen on tullut mieluisia... viikonloppuna ostin tiny loven kehot/sitterin, ihastuin siihen niin kovin, ja tuntui järkevältä vaihtoehdolta. Oon myös koko aika katsellut vaunuja/rattaita ja nyt oon päättänyt ostaa sellaiset jo varastoon kun sopivat ja sopivan hintaiset ilmaantu eteen :) ai niin ja turvakaukalon olen jo ostanut :) Oon ajatellut, että vaikka nyt kävisi niin ikävästi, että tämä raskaus menisikin kesken, niin joka tapauksessa toiveissa on saada lapsi, että sitten tavarat vaan odottaa pidempään... Oon aina ollut sellainen että en halua jättää viime tippaan ja hoidan mielummin heti, jotta voin ottaa sit lopuks rennosti, eikä tarvi ressata että jotain puuttuisi... Välillä kyllä itsekin itseäni kauhistelen, että oonkohan ihan sekaisin :D
 
Hihi et varmastikaan oo ainoa höpsö! :hilarious: Mä en oo vielä ostanu mitään, mutta katellut kyllä netistä jo ja tiedossa on paljon mitä aion ostaa. Meillä vaan semmonen tilanne et asutaan minikaksiossa mis ei oo yhtään ylimääräistä tilaa, joten meillä edessä muutto keväällä mikäli raskaus etenee toivotulla tavalla :) ps. haluisin jo vaikka huomenna muuttaa kolmioon ja sisustaa vauvanhuoneen! :grin:grin
 
Itse katon hankintoja vasta keväällä (jos selvitään) . Esikoisen jäljiltä on kaikki vaatteet tallessa ja jokunen vauvatarvike. Eli jäävät hankinnat on vaunut, kaukalo ja hoitoalusta. :)
 
Heh, täällä ollaan samassa veneessä! Hain jo rv 4 vauvanvaatteita mun serkun luota ja tein pitkän listan jutuista, mitä pitäisi hankkia. Oon lueskellut vaikka mitä juttuja ja ai vitsi, ois kivaa ku kaikki ois jo valmiina! Pidetään kans tällä hetkellä makkarissa Airbnb:tä ja en malttais millään oottaa et on kesä, ja voin sisustaa huoneen meille ja vauvalle! :) Ja tehdä koko kodista kodin meidän perheelle!
 
Mites ootte miettiny äitiyspakkausta? Mä nyt oon kahen vaiheilla otanko itse paketin vai rahan.. Kun on entuudestaankin noita tarvikkeita siitä ja osaa ei edes käytetty niin vähän tuntuu tyhmältä ottaa uus pakkaus etenkin jos sielä on jotain tyhmän värisiä juttuja.. Mies taas sitä mieltä että pakkaus mutta katotaan nyt eka mikä ens vuoden pakkaus sisältää :)
 
Minä olen myös siihen tiny loven kehto sitteriin ihastunut [emoji7] ja sellainen varmaan hankitaankin tulokkaalle. Meillä on paljon vaatetta ja tarviketta vielä esikoisesta niin varsinaisia hankintoja on (tupla)vaunut, hoitopöytä ja sitten se sitteri. Vaunuja olen jo katsellut ja ihastunut britax b readyihin sellaiset varmaan hankitaan jos vielä keväällä koen että tuplat tarvitaan muuten ostan britax smile 2. Rattaat meillä on vieläkin ja niihin kopan saisi ostettua mutta eivät tahdo lumessa kulkea niin uudet houkuttaa [emoji28]
 
Muokattu viimeksi:
Ja minä odotan että näen millainen se 2017 pakkaus on ennen kuin päätän otanko rahana vai pakkauksen. Luulen kyllä että pakkauksen otan. On se niin hienoa tutkia ja hypistellä sitä pakkausta [emoji28] ja esikoisen pakkauksesta taisi melkein kaikki käyttöön tulla niin ei ollut turha
 
Mä en oo vielä uskaltanu ostamaan mitään.. viimeks tein pipon ja peiton valmiiks ennen varhaisultraa, kun piti tulla talvivauva.. oli niin kamalaa laittaa ne varastoon piiloon, etten pysty sellaseen enää. :sorry:
Nyt ootellaan varhaisultraan.. ehkä vasta ensvuoden puolella aletaan tekemään hankintoja, ajatuksissa on vaatteiden lisäks kantoliina ym. Äitiyspakkaus valitaan ehdottomasti! :joyful:
 
Ei ole lainkaan pöhköö alkaa katselee ja ostelee kaikkea vauvaan liittyvää hyvissä ajoin.
Ei voi aatella aina pahinta että raskaus menee kesken. Kaikestahan odotuksen kauneudesta menee maku jos negatiivisesti ajattelee.
Rauhassa,ajan kanssa laittelee vauvanjutut valmiiksi! Kyllä siinä riittää laitettavaakin
Itse myös heti alusta alkaen alkanut toimiin! En ota pakkausta koska tykkään itse ostella mieleiset ja onhan se vuosi vuodelta aina poikavoittoinen.
 
Minua vähän harmittaa, kun ehdin jo keväällä kattoa melkein kaiken haluamani valmiiks. Nyt ei sitten oo niin paljoo surffailtavaa netissä. Äitiysvaatteita on jo joitakii valmiina, farkut/housut melkein ainoot, mitä aion enää hommata ja nekii vasta ens vuonna. Alku mennään kuminauhaviritelmällä ja masutuubeilla. Muutenkaan en meinaa mammavaatteita hirveesti hamstrata.

Vaunut on jo tiedossa, toivon vaan, et ens vuonna sais tämän vuoden mallia jostain alennuksella. Pinnasänky haetaan Ikeasta. Vauvanvaatteita aattelin kattoo kirppareilta sitten kun tiedetään sukupuoli, tai ollaan jo varmemmilla vesillä. Eli oon antanu itelleni luvan alottaa hankinnat vasta ens vuonna, todennäkösesti rakenneultran jälkeen. Niin ja äitiyspakkaus otetaan ehottomasti, ku eka lapsi kyseessä.
 
Itse tykkään odottaa turvallisille vesille. Kaks aiempaa kertaa liian aikasin lähtenyt suunnittelee jne, oli paskaa paskempi fiilis, kun oli ajatellut ja suunnitellu tulevaa ihanaa vauva aikaa ja sit se kaikki vietiin pois kaksi kertaa. Mutta jokainen toimii niinkuin itselleen on hyväksi, että en hirveästi lähtis tuomitsemaan negatiivisiksi niitä, jotka ottaa asian varovaisin mielin ekan kolmanneksen ajan.
 
Mä otin esikoiselle äitiyspakkauksen. Nyt on vähän sellanen fiilis, että en ottaisi, kun on melkein kaikki esikoisen pakkauksesta tallessa. Mut tsekkaan ensin, minkälainen pakkaus on ja päätetään sit. Aika paljon on muutenkin kaikkea varastossa esikoisen jäljiltä. Tuota ratasasiaa mietin, että pitääkö hommata tuplarattaat vai pärjäiskö esim. seisomalaudalla ja kantorepulla. Ainakaan uutena ei osteta, mut sit voi ehkä harkita, jos jotkut näppärät tulee edullisesti vastaan.

Ensimmäinen raskaus kun päättyi keskenmenoon niin silloin ei ehditty vielä mitään hankintoja tehdä, kun jotenkin alusta asti oli fiilis, että jotain on vialla. Esikoisen raskausaikana alettiin aika alusta (oisko ollu varhaisultran jälkeen) pikkuhiljaa katseleen hankintoja ja ostettiin sitä mukaa, kun sopiva tuli vastaan. Aika paljon ostettiin käytettynä, mutta jotain myös uutena.
 
Joo meidän tilanteessa odotten varmaan tokaan ultraan asti rv20...tosin meillä on esikoisen 7v. Vanhat tavarat edelleen! Jemmassa..tosin katselin niitä vaatteitakin kesällä ja totesin, et tuskin kovin montaa niistä enää käyttäisin..vaunut on varaston perukoilla varmaan homeessa yms [emoji3]
Luulen et otan rahana sen äitiyspakkauksen, kaikki ne tavarat löytyy kyl.
 
Meillä on kaikki esikoisen tavarat ja vaatteet tallessa, joten hirveesti ei mitään hankintoja tarvitse tehdä. ainoot pakolliset on tuplat ja isompi auto. Ja jos tulee poika, niin poikamaisempia vaatteita ainakin jotain tarvii.
Äitiyspakkauksesta oon vähän kahden vaiheilla, meillä on esikoisen kaikki kamat vielä tallessa. toisaalta haluaisin kyl sen laatikon :D
Mut varmaan otan rahana, kun tosiaan kaikki jutut on tallessa.
 
Kyfi, ei tämä ole negatiivista ajattelua, vaan edellisen raskauden päättyessä keskenmenoon en halua kokea mitään sellaista uudelleen. Kuten Pilvilinnakin kirjoitti. Ekan raskauden alussa ajattelin samoin, kun sä Kyfi, mutta kokemukset muokkaa ajatuksia. :shy: Kunpa nyt tällä kertaa saisi unelmat lentää siivillään!
 
Mä en antanut itselleni lupaa esikoisen kohdalla tehdä kovin paljon hankintoja vasta kuin tokan ultran jälkeen, joten en varmaan tälläkään kertaa. Tosin hankinnat jää myös tosi vähäisiksi, kun esikoiselta on ihan kaikki vielä tallessa ja hyvässä kunnossa.
Pakkausta ei aiota ottaa. Siitäkin on kaikki edelleen tallella, ja jos jotain nännivoidetta tms. puuttuu, se 140€ varmasti riittää niiden hankintaan :)
Ekan kohdalla myös esim toppapuku oli väärän kokoinen väärään aikaan, joten osa on täysin käyttämättömänä kaapissa :) Ja jos 2017 pakkauksessa on jotain mitä ehdottomasti haluan, niitä löytyy fb-kirppiksiltä
 
Mä oon virkannut tulevalle vauvalle norsu-vaunulelun ja pehmopupun... Aikanaan tein nallen odotusaikana esikoiselle ja se on sen ihan lemppareita edelleen :) Mulla oli esikoiselle bola-koru - pidin jonkun verran. Ajattelin hankkia nyt tällekin oman, koska kokoan lapsille semmoiset omat laatikot, mitkä ne saa isompana, ja siellä bola-korut saavat olla. (Esikoisella semmoinen tuolla on jo, vauva-ajan tärkeitä juttuja siellä.)

Paljon puhutaan, kuinka toisen kohdalla ei enää niin hössötä ja hanki tavaraa. Onhan se jossain määrin niin; perustarvikkeet meillä on kaikki säästössä, mutta kyllä mä silti koitan olla tasapuolinen. Vaatteita on säästössä aika lailla edelliseltä, mutta kyllä mä jotain "omiakin" varmaan hankin. Äitiyspakkauksen otan.
 
Takaisin
Top