Hankinnat vauvalle

Meille piti tulla se suvunperinne koppa meidän vauvalle pariksi ekaksi kuukaudeksi, mutta saa nähdä saadaanko sitä ollenkaan, kun meinaa olla kyytiongelmia. No ens viikonloppuna selviää, että saadaanko me se koppa vai kokoanko sen pinniksen. Mä kun en oo maailman kärsivällisin ihminen ja haluaisin, että kaikki ois valmiina jo vauvaa varten. Se koppa siis haetaan mun serkulta Etelä-Suomesta ja äitin piti sen meille tuoda, kun sillä on muitakin menoja sinne suuntaan, mutta täti olikin luvannut ottaa samaiseen autoon matkustajia jolloin se koppa ei tosiaan mahdu, kun takapenkkejä ei voi silloin kallistaa.. Mutta pääasia kai se on, että vauvalle on kuitenkin jo olemassa tuo pinnis, mutta ois se korisänky silti ollut parempi ihan pienelle vauvalle.
 
Höh Sohwia voi harmi jos ette saa sitä koppaa kun se kuulosti niin ihanan romanttiselle että suvussa kiertää vauvalta toiselle. :Heartred
 
Mut täytyy nyt pysäyttää kun en osaa lopettaa shoppailua! :D Tuli nyt hankittua toinenkin sitteri, koska ihastuin siihen niin paljon! Meillä oli siis vauvalle Babybjörnin sitteri, mutta ostettiin myös Tiny Loven 3in1 sitteri, koska se toimii hyvin myös ensisänkynä vauvalle ja on helppo siirtää huonesta toiseen. Ajattelin ekaa että luopuisin Babybjörnin sitteristä kun en molempia tarvitse, mutta kyllä mä sittenkin taidan pitää molempia kun vanhempien luona tulee käytyä melkein joka vklp niin voisin pitää toisen siellä. :)

ImageUploadedByVau Foorumi1445249651.933067.jpg
 
Tuo rocker napper olisi niiiin kätevä meille kun asutaan kahdessa kerroksessa, yläkerrassa makuuhuoneet. Mies ei vaan innostuisi ajatuksesta kun meillä odottaa jo hyvä sitteri käyttäjäänsä :D
 
Meille on tulossa lainaan beaban sitteri, joten en ole edes katsellut kaupoissa sittereitä
 
Mitä olette hommannut vauvan apteekkilaatikkoon? Mun olisi tarkoitus huomenna mennä ostamaan välttämättömät, neuvolasta tuli vinkit bepanthen ja suolatipat nenään. Muuten mulla ei olekaan mitään hajua mitä pitäisi ostaa? Kuumemittarit, sakset sun muut sellaiset on mitä tuli äitiyspakkauksen mukana, muuten en ole tuolta saralta vielä mitään ostanut.
 
Apteekista itse ostin bepnthenia, just suolaliuosta nenään, varmuuden vuoksi rintakumin imetystä varten kun esikoisella tarvitsin ja kyllä itkut tuli kun ei ollut kotona heti sairaalasta kotiutuessa, niitä pitkävartisia vanupuikkoja napatyngän puhdistukseen, haavataitos lappuja, (talkki, sinkkivoide tuli ostettua esikoiselle ja kumpaajaan ei tullut käytettyä kuin kerran pari. Talkki säilyy 3 vuotta niin nyt ajattelin mennä tolla mikä esikoiselta jäi). Sitten varmaan ne d-vitamiinitipat voi ostaa valmiiks jos haluaa mut itse en niitä oo viel käyny ostaa:)
 
Suppoja varmaan kannattaa ottaa paketti. Ja nenäimuri on meillä ollut syys ja talvivauvoilla kovassa käytössä suolatippojen kaverina. Vanupuikot/-laput navan ja poimujen puhdistukseen..toiset tykkää käyttää talkkia hautumiin mutta mä en oo tainnu koskaan hankkia, perunajauhot ajanut asian jos on ollut tarvetta..
 
Ittelläki ois tarkotus kasata se pienen apteekkilaatikko, eli bepanthenia ja suolatippoja :)
 
Mä taas suppojen sijaan tykkään käyttää sitä nestemäistä panadolia:) meillä ei ollakaan koskaan suppoja sen vuoksi käytetty:grin ja joo nenäimurin olinkin jo kokonaan unohtanu ku esikoisen entisen heitin roskiin:wink
 
Mekin ollaan tykätty käyttää nestemäistä panadolia, toki alle 3kk ikäistä ei saisi lääkitä ilman lääkärin lupaa? Keittosuolatippajuttuja, nenäfrida ja bepanthen :)
 
Hei kiitos hirveesti, sainpahan minäkin vähän listaa aikaiseksi mitä hankkia huomenna apteekista! :) Tuossa tuli paljon sellaista mitä en ollut osannut ajatella näin esikoisen kohdalla.
 
Meillä on tainnut olla sitä punaista rasvaa :) Toimi esikoiselle vaippaihottumaankin paremmin kuin sinkkivoide.

Hankintalistalle tulevat mammat imetysliivien lisäksi liivinsuojia! Miten mä hoksasin tän vasta nyt? Liivitkin puuttuu edelleen mutta onneksi on vielä aikaa hankkia
 
Mun pitäs kanssa ostaa uudet imetysliivit mut taidan odottaa eka et maito kunnolla nousee ku viimeks kävi et ostin kahdet ja sit kk päästä molemmat oli pienet ku tissit kasvo kunnon tonkiks ku maitoo alko nousta kunnolla:facepalm: ja mulla yhä liivinsuojia lähes täys paketti ku mulla ei päivisin tissit vuotanu. Ainut millon oisin tarvinnu oli yöllä mut en sillon toki ikinä rintaliivejä pitäny vaan piti pyyhe laittaa lakanan alle ku maitoo tursus nukkuessa sänkyyn:wideyed:
 
En mäkään itse asiassa oo kovin montaa suppoa käyttänyt, annoin sit eteenpäin kun jotkut tykkää käyttää mieluummin niitä!
 
Mun tarttis kanssa perehtyä imetysliiveihin ja ainakin yhdet ostaa valmiiksi. Kuinkahan paljon nämä jo valmiiksi isot rinnat voi vielä kasvaa o_O toivottavasti ei mitenkään mahdottomasti... Uskon että aluksi ainakin ilman kaaritukia on hyvät, jos rinnat tulee puoliksikaan yhtä kipeiksi kun alkuraskaudessa niin sillon joudun kyllä yötä päivää pitämään kaarituettomia mutta mahdollisimman tukevia liivejä. Liivinsuojia olen ostanut yhden paketin kertakäyttöisiä sekä tehnyt äitiyspakkauksen mukana tulleiden kestoliivisuojien mukaan muutamia kestoja itse, toivottavasti jossain välissä pärjään pelkillä kestoilla..
 
Ostos listalla kannattaa olla myös siteitä jälkivuotoa varten... Mä oon ainakin joutunu alux käyttään ihan yösidettä päivisinkin. Jälkivuotoa tullee myös sektion jälkeen vaikka moni ei sitä välttämättä ajattele...
 
Puuttuu imetysliivit täältäkin. Enkä osaa nyt päättää millaiset hankkisin.. Sovittelin jo sellaisia "toppi"mallisia, eli eivät purista lainkaan mistään. Ja miten pitkään ne rinnat voivat sitten vielä kasvaa? Eli kannattaako odotella muutamakin viikko ennenkö ostaa sellaiset kupilliset vai elääkö ne rinnat ihan omaa elämäänsä koko imetysajan? :grin

Neiti, Kiitos vinkistä! Tuo jälkivuoto sektion jälkeen oli uusi juttu täällä, enpä ole tullut ajatelleeksi.
 
Takaisin
Top