Hankinnat vauvalle

tiibetin

Oman äänensä löytänyt
Tuli tässä mieleeni, että voisi laittaa tälläisen oman osion vauvan hankinnoille. 
Oletteko jo alkanut hankintoja tekemään vai odotatteko ensimmäistä ultraa?

Itse tilasin flexi baht ammeen viimeviikolla ja nyt kuumeisesti odotan sen saapuvan. En olisi tilannut sitä sielä näin ajoissa, mutta näin sen hyvässä tarjouksessa (19 €) magamuksu.fi nettikaupassa joten se oli pakko laittaa tilaukseen. Olisin halunnut vaaleanpunaisen tai vaaleansinisen, mutta sukupuolesta ei ole tietoa niin päädyin limen vihreään.
 
mä ostin jo vaunut, ku löyty kirpparilt 40 eurolla brion yhdistelmävaunut ni en voinu olla ostamatta=) priimakunnossa ja väri sellainen et sopii kummalle vain!
 
Mun ei pitänyt vielä pitkiin aikoihin mitään ostella, mutta viimeksi kirpparilla käydessä mammavaatteiden lisäksi mukaan tarttui benettonin pikkuruinen paita <3 lisäksi ostin muutaman ihan pikkuruisen peruvaatteen lähinnä esikoisen nukelle, mutta jos tyttö siunaantuu niin otetaan varmaan sillekkin käyttöön. seisomalautoja, hoitoalustoja ja pinnasängyn reunasuojia oon kovasti kattellu, mutta ootellaan nyt.....>
 
Mä rynnin ja tilasin vauvalle Pentikin pupun suurinpiirtein heti plussatestin jälkeen.  Muutapa meiän ei oikeestaan tarviikaan hankkia kun on kaikki jo valmiina :)  Uusi auto kyllä, mutta sen ehtii lähempänä h-hetkeä sitten :)
 
Meidän pitäs hankkia kaikki. Oon kyllä kovasti kattellu jo nettikirppiksiltä vaunuja ja muuta mut en oo veilä uskaltanu ostaa. Kävin kyllä hypistelemässä vauvan vaatteita mut jätin ne vielä kauppaan. Ois ihana ostaa kaikkee jo kovasti mut ehkä on parempi vielä ootella hetki ihan rauhassa.
 
Täällä tosiaan toinen tulossa ja esikoiselta kaikki hvyässä tallessa, joten hankinnat jää aika minimiin. Toki sitten jos toinen olisi eri suokupuolta niin voi olla että enemmän tulisi uutta hankittua.

Viime raskaudessa (ensimmäisessä) oltiin tässä vaiheessa jo valittu uudet emmaljungan vaunut ja kun np-ultra oli takana käytiin ne maksamassa. Seurattiin koko raskaus kaikkia tarjouksia, jotta saatiin alehintaan uutta tavaraa hankittua. Nyt tarvitsisi hankkia vain uusi reunus pinnasänkyyn. Hyvä sinällään niin ei mene samalla tavalla rahaa kun viime raskaudessa :D.

Tietty oon myös itelleni tilannut jo uudet äippähousut ja tukisukkia pitää jossain vaiheessa myös hankkia. Talvitakit mulla myös aika tiukkoja, joten pitää katsoa millä takilla sitä selviää lopputalvesta!
 
itekin olen vähän sivusilmällä kattellut myyntipalstoja jos löytyisi Brion singit. Kyllä niitä olis tarjolla, mutta vielä kun ei uskalla mennä niitä ostamaan :( Saatiin vauva lehden tilaajalahjaksi brion primo turvakaukalo ja nyt haluaisin saada nuo singit, että saa kaukalon kiinni niihin. Olis näppärät kaupassa ja muutenkin kaupungilla. Ja mahtuisivat pieneen tilaan.
 
Mä en uskalla edes vielä ajatella tollaisia hankintoja, kun jotenkin epäilen edelleen että meneekö kaikki hyvin. Jotenkin mun vaan on vaikea uskoa että mä viimein olisin oikeasti raskaana. Siis kaikki on hyvin vk 8+3, mutta mä en vaan jotenkin uskalla antaa itselleni lupaa uskoa että tää on totta. En tiedä onko teillä muilla tälläisiä tuntemuksia, vai?

 
Annn: Varsin samat tuntemukset täällä. Tää on niin alussa vielä että vaikka mitä voi mennä vielä pieleen ja tosiaan muutenkin en vielä oikein uskalla uskoa että tää on oikeasti tapahtumassa. Hankinnat jää täälläkin kyllä myöhäisemmäksi.
 
Ainut hankita, jota olen suunnitellut on kantoliina, joku ihana :) Meillä on melkein kaikki esikoisen tavarat tallessa (tai lainassa ja palautumassa), joten en ole keksinyt mitään, mitä ilman ei selviäisi. Nyt tiedän kuitenkin liinailevani alusta asti, enkä halua tehdä sitä tuolla vanhalla trikooliinalla. Oon kyllä miettinyt, että minkälainen järjestely rattaiden kanssa pitäisi tehdä, kun esikoinen on vauvan syntyessä n. 2v 2kk. En tiedä saako noihin meidän yhdistelmiin (Crescent) esim. seisomalautaa, pitäis varmaan ottaa selvää.. Poika ei juuri viihdy rattaissa, joten tuplia en aio hankkia. Esikoiselle hankittiin ekana yhdistelmät, vähän ennen rakenneultraa. En mä tälläkään kertaa taida mitään hankkia paljoa aiemmin.
 
annn: Mäkään en uskalla vielä tässä vaiheessa täydellä sydämellä riemuita ja tehdä laskelmia sen varaan että kohta ois kolme lasta.  Kyllä tää siis todelta tavallaan tuntuu mutta tavallaan ei.  Esikoisen kanssa taisin alkaa hommaamaan kamaa rakenneultran jälkeen.
 
Mä oon kans suht varovainen tällä kertaa jotenkin, vaikka nähnytkin sen sykkivän sydämen ja tietää, että jo aika varmoilla vesillä seilataan!

Ja moni tavaroista toki on meilläkin jo ennestään, mutta koska mähän olen (päättänyt) odottavani tyttöä, niin vaatteita sitten lähempänä pääsee hankkimaan <3
Tosin eka mietin, että selvittäis ilman vaunuja, koska meillä on kolmet (eh... oon vähän ratasfriikki :D) rattaa, ja kaikissa menee selkänoja alas asti. Tosin sitten tajusin, että eihän ne taida käydäkään, kun niissähän vauva joutuisi matkustaa kasvot pois äidistä, ja se ei taida olla kovin hyvä juttu... eli voivoi, mä taidan joutua vaunukaupoille! ;)
 
Meillä on lähes kaikki esikoiselta jo valmiina, ainoastaan sitten jos tulee poika, niin joudutaan vähän vaatteita hommaamaan, ellei päätetä pukea häntä punaiseen. ;) Varmaan tulee tuplien hankinta, mutta katotaan sitäkin sitten vielä lähempänä, eli siis varmaan joskus kaks viikkoa ennen laskettua, niin ekan kanssa. :D
 
Itse olen haalinut vaatteita hirmu paljon jo kirpparilta ja samoin hoitoalustan ja sitterin :) pinnasängyn mummu ja tuta on luvannut hankkia :D vaunut onkin jo veljenpojaltani jäänyt meille kaiken varalta ;) Kuitenkin jännittää vielä hieman...
 
Oi mikä nimitys, ilmeisesti isoisälle tuo tuta! En oo aiemmin kuullut. Onks se joku "lyhenne" vai mistä se tulee Kaiiisa? :)
 
Isäntä sanoi että äitinsä osaa neuloa vauvanvaatteita joten heitinkin siihen että anoppi on jo varmaan aloittanut... :D

Meillä ei ole vielä muuta ku hoitopöytä (viime talvena jo ostettu ku kaveri myi) ja sit jotain kirjoja ja vauvalehtiä. Lauantaina meinasin mennä lastentarvikekirppikselle mut ne olikin just menny kiinni. Sukukehto on jo varattu.

Niin ja onhan mulla se turvavyösysteemi mahaa varten, vielä en oo käyttöönottanut.
 
Meidän ei tarvitse ihan kauheesti tehdä hankintoja, yhdistelmät löytyy, sitteri, hoitopöytä ja vaatetta. Tosin koska päätin että massussasi on tyttö, niin vaaleanpunasta haluan päästä ostamaan, ettei tarvitse pojan vaatteisiin pukea ;)

Pinnasänky pitää ostaa, huvittavaa että vasta muutama kuukausi sitten myin sen eteenpäin. Tosins illon ajattelin, että jos joskus toinen tulee, haluan erillaisen sängyn. Noh pääsen sen nyt sitten hankkimaan :P

Vielä en jotenkin uskalla alkaa tekemään hankintoja vaikka kovasti haluaisin! Jotenkin en vaan anna vielä olla itteni onnellinen tästä, jostakin syystä on pelko persauksesta että meneehän kaikki hyvin. En tiedä mistä tuo olo tulee, esikoisen kanssa ei ollut sellasta. 
 
Meilläkin on esikoiselta aika hyvin tavaraa tallessa. Rintareppu ehdittin myydä joten uusi Baby Björn Active pitäisi hankkia. Ja tuplarattaat. Ai ku himottaa City Jogger Selectit. Tässä on tosiaan onneksi hyvin aikaa seurailla kaikkia tarjouksia ja koluta kirppareita. Ja joulupukkikin tulee kätevästi - josko hän toisi jotakin kivaa. Ai niin, ja tuttipullojen desinfiointilaite on kyllä ehdoton tällä kerta. En mitenkään innostunut tuosta pullojen keittelystä.
 
Mä olen päättänyt etten osta yhtään mitään vauvalle ennen kun maagiset 12 viikkoa täynnä. Nyt alan lipsumaan ajatuksesta sen verran, että ensiviikolla ultran (11+5) jälkeen marssin suoraan vauvaosastolle ostamaan jonkin pienen jutun :) hihi.
Jotenkin pelkään vieläkin että jokin on pielessä, en vain osaa uskoa että tämä viimein on todellista ja nyt on mun vuoro olla onnellinen :)
 
Takaisin
Top