Hankinnat vauvalle

nukka

Vauhtiin päässyt keskustelija
Tänne voisi kirjoitella hankinnoista,löytyy taas helpommin niitä etsiville kun kk-ketjusta.
Eli mitä olet hankkinut,mitä meinaat hankkia,vinkkejä ym...
 
Hmm, vinkkejä kaivataan, kun ostostelua kammoava uusavuton ensiodottaja on asialla ;-) En ole hankkinut vielä mitään. Siskolta olen saanut 60-80-senttisiä potkupukuja ja muita vauvanvaatteita, ja samainen sisko aikoo raahata mut kirpputorille piakkoin ostamaan pienempiä vaatekappaleita.

Tiedän, että pitää hankkia
- vaunut (käytettynä?)
- kylpyamme
- turvakaukalo
- hyvä tutti :-) (varmuuden vuoksi)

Aiotaan ottaa äitiyspakkaus, josta saa vauvalle kopan ensisängyksi. Ja tietysti niitä vauvanhoitotarvikkeita tulee siinä samalla (mitä niitä nyt on, tuttipullo ja kynsisakset ainakin siinä pakkauksessa).

Näiden isompien hankintojen vertailu ja suunnittelu sekä pienempien hankintojen hahmottaminen on ihan retuperällä vielä! Mutta ei sen vauvan tarvitsisi ihan näillä viikoilla maailmaan tullakaan. On siis onneksi vielä aikaa, vaikkei ihan viimeisillään tietysti halua ostoksille raahautua. Mieskin on sitä mieltä, että vauvat syntyvät kyllä vaikkei vaunuja ole valmiina jo rakenneultran aikaan, samalla lailla kuin joulu tulee tekemättäkin, eli vaikkei puunaisi jokaista kaapintausta juuriharjalla :-D
 
Olen vasta yhden bodyn ja pikkiriikkiset sukat ostanut kun olin ruotsissa käymässä. Siskoni on ostanut vaatteita vauvalle ja luulen että minun ei itse tarvi varmaan hirveästi vaatteita ostella kun niitä tulee äitiyspakkauksesta. yhden bodyn ja housut kyllä haluan ostaa kun olen himoinnut niitä jo pitkään mutta ostan ne vasta ensi viikon rakenneultran jälkeen! Ja olen itse kutonut vauvalle pipoja, pikku töppösiä ja villatakin ym. parhaillaan teen potkupukua :)

Isommat hankinnat (rattaat, pinnasänky ym) ostan varmaan loppukesästä. Babysitteri on jo kun sain tilaajalahjaksi kun tilasin vauva lehden!
 
Alussa oli hirveä into ostaa kaikea ja sain sitten hillyttyä itseni jos kaikki ei menisikään hyvin...
Nyt sitten aikaa on kulunut jo aika paljon ja hankinnat on edelleen tekemättä...

Torstaina rakenneultran jälkeen kävin kyllä ostamassa sitten kaksi pojalle sopivaa koon 50 vaatetta :)

Suunniteltuja hankintoja:

yhdistelmävaunut (kaverilta käytettynä tai uudet)
pinnasänky
hoitopöytä (mietinnässä onko todellista tarvetta? mitä mieltä muut ovat? kannattaako ostaa n. 200€ hoitopöytää jos se jää melkein heti käyttämättömäksi kun vaippaa ruetaan vaihtamaan sänkyillä ja muilla pinnoilla...)
kylpyamme
turvakaukalo
sitteri (en ollut edes ajatellut asiaa enneku luin Marihscan kirjoituksesta :))
miehen suusta: vauva tarvitsee heti oman ihanan pehmolelun <3

Äitini on luvannut neuloa vauvalle pikkuruisia potkupukuja, myssyjä, lapasia ja sukkia :)
ja äitiyspakkaus otetaan ja varmaan tulee ostettua vielä vaatteitakin kun söpöjä tulee kaupassa vastaan :)

muita hankintoja ei tähän hätään tule, mutta lista lista ei varmasti ole vielä valmis :)

ei ihan ajankohtaisia hankintoja mutta haluaisin kuitenkin vauvalle:

Pöydän reunaan kiinnilaitettava syöttötuoli
hyppykeinu
 
Ite oon hankkinut miehen kans pikkuhiljaa isompia ostoksia nettikirppiksiltä ja kavereiden kautta löytänyt edullisia ostoksia. Yhdistelmät kaikkine tarvikkeineen yhdellä lapsella ja vähän käytettynä sain ostettua eritäin edullisesti 60, hoitopöytä löytyi  netistä sellainen lipastollinen 40. Pinnasängyn ostin ikeasta ja siihen tarvikkeita, turvakaukalon ostin alennuksesta citymarketista 45. Vaatteita kirppikseltä ostellut hieman. Tavarat ja vaatteet kuitenkin ovat niin lyhyen aikaa nuin pienellä käytössä että käytettynä saa todella hyvää tavaraa. :) Mutta vaatii vähän aikaa ja vaivaa etsiä. :D
 
Joku puhu vauvan sängystä niin äp-laatikko on ihan mahtava ekoiksi kuukausiksi kevyen painonsa takia ja siihen reunalakanat nnin on todella nättikin. Meillä oli viimeksi vuokrattuna VAAVI-SÄNKY ekaksi 4kk,sekin oli kätevä kun liikuttelu paikasta toiseen oli helppoa pyörien avulla. Ja esim jos perheessä kotieläimiä ja arveluttaa jättää lattialle/sohvalle hetkeksikään niin passeli tähän.

Vaatehabkinnoista, voin lämpimästi suositella kirppareita tai huutonettiä ihan pienempien vaatteden hankintaan!! Käytettynä todella edullisia ja pienet/ensikoot niin vähällä läytöllä että ne ei miksikään mene!! Sekä monet muut vauva tarvikkeet saa halvemmalla käytettynä.itse olen ostanut kaikille 4 lapselle paljon huutonetistä ja ison säästön tehnyt sekä tyytyväinen ollu. Minkä viimeksi hankin oli Baby Bjornin sitterin, onhan se hinnakas mutta kyllä on ihan huippu sitteriksi!! Menee pieneen tilaan ja vauva viihtyy siinä ja on pitkäikäinen. Huutonetissäkin on paljon näitä ja hyväkuntoisia.

Meillä on kaksikin hoitopöytää, toinen on muksun huoneessa semmonen ikean hyllymalli mistä saa hoitotaon pois ja sitten se on pelkkä hylly ja toinen on kylppärissä pesukoneen päällä oleva pelkkä taso missä sitten pehmusteet ja voin sanoa että on todettu hyväksi, ei kipeydy selkä kun ei tarvitse kumarassa vaihtaa ja tyttö nyt 1v4kk ja toisinaan vieläkin käytössä!

Äitiyspakkauksessa on paljon myös isoja vaatteita mitkä ei mene heti aluksi!! Eli muutamat vaatteet kannattaa varta  ihan pienimpiä kokoja.

Hankintojahan voi olla vaikka kuinka paljon jos aivan kaiken mahdollisen haluaa mutta tosin kaikki ei ole välttämättömiä.

Lisäharsojen hankintaa suosittelen,äp-pakkauksessa niitä taisi olla 5?
 
Sitten tulee mieleen...

-imetystyyny
-lakanoita vauvalle
-.itkuhälyt
-kantoliina/reppu
- rintapumppu
-tuttipullo
 
Komppaan aiempia kommentoijia;)

Itse olen jo jonkun verran tehnyt hankintoja tulokkaalle, koska kaikki menee omasta pussista niin on käytännöllisempää jakaa useammalle kuukaudelle. Lähipiirissä taas on joko vauvoja tai isoja lapsia, joten kukaan ei ole luopumassa omistaan..;)

Reilu kuukausi sitten hommasin turvakaukalon ja tänään ostin huuto.netistä vaunut (näistä lisää esim. blogissa, linkki tickerissä alla). Huuto.netistä minäkin olen tehnyt paljon hankintoja  aikanaan esikoiselle ja sitten taas kierrättänyt niitä eteenpäin. Pikkuvauva-aika on niin lyhyt, että uutena ei paljoakaan kannata hankkia - ehkä ne söpöimmät ja itselle merkityksellisimmät jutut, mitä ne sitten itse kullekin ovatkaan.

Olen neulonut jonkun verran tulokkaalle ja hankkinut pari söpöä bodya, muuten en vielä vaatteita ole miettinyt. Tällä kertaa emme ota äitiyspakkausta, sillä viimeksi syysvauvan kanssa moni asia jäi käyttämättä (mm. toppa- ja kevyt toppapuvut, töppöset, hatut, hanskat) ja ne piti kuitenkin hommata erikseen omasta pussista. Em. vaatteet olivat aivan liian isoja ja seuraavana talvena taas liian pieniä. Pakkaus on kyllä hyvä ensivuode, mutta hoidamme tällä kertaa asian jotenkin muuten.

Meillä tilanteen tekee hankalaksi se, että olemme laittamassa asuntoamme myyntiin. Uutta emme ole vielä uskaltaneet hommata tai tehdä tarjoustakaan, vaan haluamme, että nykyinen on myyty ennenkuin sitoudumme uuteen. Se taas asettaa paineita, koska nykyiseen asuntoon (pieni 3h+k) ei mahdu MITÄÄN uutta eikä myyntiajan pituutta voi arvailla etukäteen...Jos vauvan syntyessä olemme vielä tässä asunnossa joudumme esim. vauvan sänkyä varten tekemään rankalla kädellä tilaa;((

Tässä lyhyesti joitain kommentteja, mitä tulee mieleen hankintoihin liittyen:
- turvakaukalo (lakisääteinen, siis pakko olla, jos vauva on auton kyydissä).
- vaunut: kannattaa miettiä mihin niitä tarvitsee ja millaisissa olosuhteissa liikkuu, pitääkö esim. mahtua pyörimään kaupoissa ja käyttääkö julkisia, säilytystilat, jne.
- pinnasänky (jos ei 100% perhepeti): miten moneen tasoon pohjan voi laskea, voiko toisen laidan laskea, jne.
- hoitotaso tai hoitopöytä: meillä oli esikoisen kanssa Brio Moon Lux-pinnasänky (voin suositella!) ja tilan puutteen vuoksi siihen kuuluva hoitotaso, eli sängyn päälle nostettava levy, jonka päällä oli kätevä vaihtaa vaippa. Ajan myötä koin tuon levyn ylös-alas-nostelun raskaaksi ja hoitotaso myytiin aika nopsasti pois. Joku bodympi voi tykätä ja muissa malleissa voi olla kevyempiä versioita. Aikaisemman kokemuksen perusteella hommaamme kunnon hoitopöydän, sillä se helpottaa huomattavasti selän rasitusta. Esikoisen kanssa 6v. nuorempana vaihdoin vaippaa milloin sängyllä, lattialla, sohvalla, jne. (alustan päällä), mutta nyt en halua kyykkiä miten sattuu. Sen lisäksi miehelläni ja minulla on pieni pituusero, hän 191 ja minä 161cm, joten ymmärtänette ergonomia-kuvion;) Hoitotason virkaa voi kodista riippuen myös yhtä hyvin hoitaa kodinhoitohuoneen työtaso, sivustatäytettävän pyykkikoneen kansilevy, jne.
- amme: itse tykkäsin käyttää vauvan ammeen pohjalla liukuestettä "kaiken varalta". ihan pikkuvauva-aikana meillä oli käytössä amme, jossa oli jalat, sillä amme mahtui ainoastaan ahtaaseen suihkukoppiin ja jalkojen ansiosta saimme hyvän & turvallisen tuntuisen asennon ja otteen vauvan kylvettämiseen! sitten kun vauva oppi istumaan niin luovuimme jalkojen käytöstä, sillä riitti, että istuimme vieressä kun toinen pärskytteli;)
- "nice to have": sitteri (monelle enemmän kuin nice-to-have, vauvan saa hetkeksi käsistään;), leikki/virikematto lattialle, mobile pinnasänkyyn
- imetystyyny: auttaa saamaan vauvan parempaan asentoon ja voi säästää äidin hartioita. meillä oli pullovauva (imetys ei onnistunut;( ),joten käytännössä imetystyyny toimi istumaan opettelevan vauvan tukena.
- tuttipulloja: voi olla hyvä varautua parin pienen pullon kanssa vauvan saapumiseen, sillä maidon nousu voi kestää joitain päiviä tai alussa olla jotain ongelmia.
=> rintapumppu: pumpun avulla voi vauhdittaa maidon nousua itse, maitoa voi pumpata valmiiksi pulloihin, jne.
- kantoliina ja -reppu: erityisesti jos on useampi pieni lapsi, tuo voi olla pelastus! eli vauvan saa pidettyä lähellä ja kädet kuitenkin vapaana töihin. myös matkoilla ollessa kätevä jos liikkuu kävellen.
- vaipparoskis: tämä tuntuu monesta todella turhalta, mutta oli itselleni pelastus, kun asun kerrostalossa, jossa on tosi iso piha-alue ja roskiskatos täysin eri päässä kuin muut kulkureitit. kuulostaa nyt itsestänikin tekemältä tehdyltä, mutta oli käytännössä todella tarpeen!
 
Itselläni hankintalistan kärjessä on rintapumppu. Esikoisen aikana minulla oli lainassa Ainun käsikäyttöinen pumppu, joka alkuhankaluuksien jälkeen pelitti hyvin. (Alkuun oli hankalaa saada pumppu tiiviiksi paisunutta rintaa vasten, kun rinnat olivat maidonnoususta niin kovat ja kipeät...) Pumppu säästi minut rintatulehduksilta, sillä ensimmäisten kuukausien aikana maito pakkautui kerran jos toisenkin tukoksiksi. Käsin lypsäminen ei tullut kuuloonkaan silloin, kun rintoja oikein aristi. Imetyskään ei aluksi riittänyt ongelmia aukomaan. Talteenotettua maitoa ei tosin tullut käytettyä kuin pari kertaa.

Imetystyyny. Normaalit tyynyt toimivat kyllä, mutta nyt aion päästää itseni helpommalla. Tyhmempäänkin voi rahansa laittaa...

Ensivaatteet. Muita etukäteisvaatehankintoja en (äitiyspakkauksen lisäksi) tehnyt esikoisellekaan, kun kaikkea saatiin lainaksi/lahjaksi. Mutta halusin ehdottomasti jotain ihanaa ja söpöä kotiutumisvaatteiksi, joita käytettiin itse asiassa yllättävän paljon. Nuo vaatteet olen säästänyt esikoiselle muistoksi ja nyt toimin samoin.

Tutti ja -pullo. Nämä eivät paljoa maksa ja saattavat olla isoksi avuksi. Aina ei kaupat ole auki...

Muut taitaa löytyäkin varastosta :)

Ja vielä kantoliinaan hurahtaneen vinkki. Esikoiselle liinan ei tarvitse olla heti valmiina, sillä ensimmäiset viikot menevät helposti sylitellessä ja jatkuvasti syöttäessä. Toki etukäteen hankittuna liinan voi ottaa käyttöön tarpeen tullen. Ensimmäiseksi liinaksi suosittelen ehdottomasti trikoista liinaa. Itselläni oli paksumpi trikoinen Pikkuruu ja siihen sidonnat sai tehtyä helposti. Liina oli myös oikein tukeva. 8 kk paikkeilla hankin vasta kankaisen, sillä paksu trikoinen oli kesäksi aivan liian kuumaa.
 
Vaunuissa kannattaa miettiä mistä ostaa, jos ostaa käytettyinä niin kannattaa kysyä, että missä niitä on säilytetty. Vaunuissa voi olla hometta sun muuta kivaa, jos ei ole säilytetty oikein. Itse yritän ostaa vaunut joltain tutulta, että sais halvemmalla, mutta jos ei oo, niin sit ostan ihan uutena. Ei ois kivaa jos tytöllä puhkeis astma homeisten vaunujen takia.
 
Me haettiin viime viikolla hoitopöytä. Suosittelen tori.fi:tä, löyty helpolla halpa ja siisti. Hakumatkakin oli lyhyt. Melkein kaikki muu saadaankin kaverilta joka ei enää itte tartte, tulee meinaan sit lähes täydellinen varustus valmiina!
Että kohta vois sitten ruveta hoitopöydän laatikoita täyttämään.. Kirppiksiä kiertelemään siis vaatehankinnoissa.
 
Meillä on aika paljon esikoisen tarpeistoa jäljellä, joten monilta hankinnoilta onneks säästytään. Tosin jotain tarvikkeita ja vaatteita oon harmikseni jo kerinnyt myymään/lahjoittamaan eteenpäin..:/ 

Meillä on siis hankintalistalla: 

- tuplarattaat (vanhat menee varmaan myyntiin, 2011 mallin tyttöväriset Britax B-Smartit jos jotain vaikka kiinnostaa ;)
- sitteri 
-jumppalelukaari
- kylpytyki
-vaatteita

Pinnasängyn saa isosiskolta, meillä on jo siskolle juniorisänky valmiina, kesällä täytyisi alkaa totuttelemaan siihen :) Hoitopöytä myös vaan siirtyy huoneesta toiseen. Ikeasta haettiin lipasto vaatteille. :)

Peippo, imetystyyny ei todellakaan ole turha ostos! Mun mielestä jopa satsaamisen arvoinen :) Mä ostin alkuun halvalla sellasen styrox-täytteisen, joka oli ihan ok.. Mutta sit löysin käytettynä niiin herkullisen näköisen vanutäytteisen Bobby Pillow -imetystyynyn etten voinut olla ostamatta sitä toiseks (itseasiassa neuvolassa jopa suosittelivat kahta tyynyä tukevamman asennon saamiseksi). Hetken päästä sitten myin sen vanhan styroxpallotyynyn, koska tuo vanutäytteinen oli NIIN PALJON PAREMPI :) Meidän tyttö ruokaili siinä 1-vuotiaaks, alunperin tissillä ja lopuks juotiin maidot nokkamukista sen tyynyn päällä :)
 
Eowya: huomasin viestistäsi, että sinulla on ollut käytössä Britaxin B-Smartit. Mua kiinnostaa tuo malli, ja olisinkin tiedustellut, että miten sen kankaan puhdistuminen onnistuu? Saako kaikki tekstiilit irti ja voiko konepestä?
 
Sorry tää sekava viesti, ei tuu hyvää jälkee ipadilla..... Hyviä huomioita monella! Mitä itse koin pikkuvauva aikana tärkeäksi ja elämää helpottavaksi oli: -Rintapumppu -Maidonkerääjät -Rintakumi, olis pitänyt olla heti alusta asti -Purelan rintarasva ( suomessa kait Ainu nimellä?) -Imetystyyny, mulla on itseasiassa sellanen raskaustyyny, joka toimii nyt jo nukkuessa ja sitten imetyksessä. Aivan ihana! -Sitteri, meillä koira ja nyt sitten pieni isoveli -Hoitopöytä, on meidän 1,5 vuotiaalla vieläkin käytössä. Ei kestäis mulla muuten selkä. Meillä on kyllä ollut vaikka mitä vauvalla ja täytyy sanoa että leluja ne ei tarvii pitkään aikaan, tai siis riittää hyvin joku mobiili jne. alussa. Muuten on käytetty hyvin kaikki hankitut. Amme on hyvä olla sellanen minkä voi pohjasta tyhjentää. Vaatteita on ollut paljon, mutta alussa tarvittiinkin( ensimmäinen 7kk), meillä pojalla oli aikas kova refluksi ja vaatteita sai vaihtaa monta kertaa päivässä. Äidilläkin oli aina varapaita hoitolaukussa. ?? niin ja hoitolaukku!! Ilman en osais elää! Viikonloppuna ostettiin vauvaa varten uusi kaukalo, vanha täytyy laittaa myyntiin huomenna. Uusi sen tähden että halusin sellasen joka menee sisarvaunuihin adapterilla. Meillä on ollut pojalla Emmaljungan City-cross vaunut ja siihen sai helposti ton Britax babysafe kaukalon. Niin paljon helpompaa liikkua pienen vauvan kanssa autosta kauppaan jne. Nyt sitten ostin Maxi-Cosin kaukalon Bugaboob Donkey vaunuihin. Noi vaunut haetaan ennen juhannusta, ettei maahantuojan kesälomat vaan myöhästytä ja oltais elokuussa ilman vaunuja. Kannattaa miettiä noita lomia jos aikoo tehdä hankintoja kesällä, voi olla paikat kiinni ja sit siihen päälle parin kuukauden tomitusaika...
 
Täydellinen hermoromahdus täällä päässä!

Oon päiväkausia yrittänyt löytää yhdistelmävaunuja. On surffailtu ympäri nettiä, vertailtu ja väännetty ja käännetty, mutta MINÄ EN OSAA VALITA!!!
Olen nyt päätynyt neljään vaihtoehtoon (tiedä sitten onko yksikään niistä kummonen), joiden ulkonäkö ja ominaisuudet miellyttävät, eikä hintakaan olisi taloutta kaatava.
Jos kukaan osaa auttaa tekemään päätöstä, esim. suosittelemaan selvästi jotain näistä neljästä, niin olisin todella kiitollinen.

http://www.vaunula.fi/firkoncomfort_lux.htm

http://www.vaunula.fi/verano_normal.htm

http://www.lastentarvike.fi/lastentarvike_b2c/catalog/updateItems/%28layout=11_60_57_5_1&uiarea=1&ctype=areaDetails&carea=0000000002%29/.do?next=seeItem&itemkey=00000000020000002803#

https://www.hobbyhall.fi/p/fi/ABC-Pramy-Lux-yhdistelmavaunut-kova-kantokoppa-beige/313991/92225/92223/92224

Olisihan sitä muutakin hankittavaa vauvalle, mutta olen nyt niin jumittunut näihin vaunuihin, etten osaa ajatella muuta :/
 
Piaffi, en ole itseasiassa vielä tutustunut niiden tekstiilien puhdistukseen koska viime kesän ja syksyn vauva-ajan pysyivät vielä siisteinä ja talvellakaan ei juuri kuraa tullut. Mutta nyt kun kysyit niin olisi varmaan ajankohtaista ne putsata kun tyttö on alkanut kävellä ja kengistä mm. tulee kuraa. Lupaan infoilla sulle lähipäivinä miten kävi :) Muuten ovat kyllä olleet mielestäni joka kolikon väärtit, kevyet, ketterät, muuntautuvat.. Varsinkin paljon autolla liikkuvalle perheelle ovat olleet pelastus, ikään kuin matkarattaat ja kuomurattaat ja vaunut samassa paketissa :) 
 
Sweet september: minä itse päädyin tuohon verano malliin. Tykkäsin kun siinä on nuo kääntyvät etupyörät, helpottaa liikkumista ja ovat mulle ainakin selkävaivasena paremmat. Kääntäessä (jos ei ole kääntyviä pyöriä) tulee usein painettua aisasta jotta etupyörät nousee ilmaan, tämä on kovin raskasta selälle ja sen takia kääntyvät pyörät on kevyempi käyttää. Lisäksi tykkäsin kun on molemmat pyöristä ovat suht isoja. Pääsee sitten talvellakin liikkumaan. Tavaratilakin näyttää mun mielestä isommalta kuin noissa muissa malleissa, en tosin ole varma.

Vaunulassa oli kaikki nuo suosituimmat mallit viime kuussa loppuunmyyty ja tämän kuun alusta tuli lisää. Mutta nyt harmikseni huomasin että ainakin veranosta oli jo ne värit joita olin itsekin katsonut, myyty taas loppuun! Eikä missään lue milloin niitä tulee lisää. Toimitusaikahan noilla on aika lyhyt, joten ehkä olisi voinutkin ootella myöhempään, mutta en sit kuitenkaan uskaltanut. Kun mistä sitä tietää tuleeko niille kesän aikana edes lisää tavaraa.

Tilasin ne vaunut juuri, joten voin ilmotella miltä tuntuvat käteen kunhan ne tulee perille, ellet sitten ole siihen mennessä jo tehnyt valintaasi. :)
 
SweetSeptember, mäkin annan pisteet kääntyville etupyörille. Nää on tietysti makuasioita, mutta meillä oli esikoisen kanssa alkuun sellaiset hieman vanhemmat ABC:n yhdistelmät, missä ei kääntynyt renkaat ja ne oli TODELLA raskaat kääntää etenkin pienemmässä tilassa. Mallaillessa kannattaa muistaa, että sinne tulee se alkuun nelisen kiloa painoa ja ei ne siitä ainakaan kevyemmiksi tule parin vuoden saatossa muuttumaan ;)
Vaihdettiin sitten jo aiemmin mainitsemiini Britaxin B-Smarteihin, kolmipyörämallina ja ne on niiiin näppärät. Etupyörän kun kuitenkin saa lukittua kääntymättömäksikin tarvittaessa, niinkun varmaan noissa sunkin katselemissa rattaissa :) Noissa sun linkkaamissa näytti olevan kivan isotkin vielä ne kääntyvät etupyörät, joten ei varmaan jää kovin herkästi töyssyihinkään, niin kun ehkä ihan pikkuruiset etupyörät saattaa jäädä. 
Monet tuntuu valkkaavan nuo ihan perusmallin rattaat neljällä "kiinteällä" pyörällä. Oon välillä miettinyt johtuuko se siitä, ettei uskalleta uudemman mallisia kokeilla..? 

Piaffi, mun rattaiden putsaus nyt vähän viivästyy, kun sain tosiaan sen lepokäskyn :( Mutta jos muuten on jotain kysyttävää niistä b-smarteista ni vastailen mieluusti. ...toistaiseksi tosiaan tekstiilien hoitoon on riittänyt kun oon ihan kevyesti rätillä pyyhkäissyt karvat, hiekat ym. pois, sen kummempaa puhdistusta eivät ole vaatineet.
 
Minäkin oisin halunnu vaunut niillä kääntyvillä etupyörillä, mutta mies ei jostain syystä lämmenny sille mallille ja niissä kuoseissakaan ei sitten ollut mieluista.
Nyt olen päätynyt (ehkä) Firkon Comfort Luxeen, koska ne vaikutti minusta niin monipuolisilta. Nyt vaan painiskelen kahden eri värin väliltä (musta/l.valkoinen vai l.valkoinen/kerma) ja otanko ne puolikovalla kantokassilla (joka vaikutti kätevämmältä) vai kovalla kantokopalla?!?!?

Noppu: Saitko selville kuinka pitkä takuu noilla vaunuilla tuolla on? Jossain siellä luki, että heidän tuotteillaan on vähintään puolen vuoden takuu ja mietin vaan, että onko vaunuillakin niin lyhyt...?
Maksoitko ennakkoon? Ilmottele sitten kuinka nopeasti tulivat ja ovatko vaunut sellaiset, kuin odotit ja kuin mitä sivuillaan lupailevat :)
Haluaisin todella saada nää vaunut jo pois tuolta hankittavaa-listalta!
 
Takaisin
Top