Hankinnat vauvalle :)

Madie

Piirimestaruustason postaaja
Tänne voisi aloitella keskustelua tavarahankinnoista. Mitä on jo hankittu, mitä on aikeissa hankkia ja mitkä jää ehdottomasti kaupan hyllylle. Kuvia uusista ihanista vaunuista, mahtavista kirpparilöydöistä ja muista ihanuuksista saa myös laitella mukaan :)

 

   Justiinsa sen kun ajattelin, että tällanen ketju olis kiva! =)
   
   Näin ensimmäistä odotellessa tuntuu loputtomalta suolta tuo hankintaviidakko. Mitä tarvitsee / mitä ei... Aikamoinen määrä tuota tavaraa on jo ehtinyt kerääntyä. Jotenkin ihan vahingossa ja huomaamatta!?!

   Suurimmista turvakaukalo,sitteri ja matkarattaat tuli postissa viime viikolla. Tilattiin Saksasta, kun sieltä vielä oli saatavilla. Suomessa oli kyseiset jo ehditty myydä loppuun... Ovat siis kaikki samaa sarjaa. Meillä ei miehen kanssa ole ihan valtavirtaa tuo maku, niin joutuu vähän metsästelemään, että löytää mieluiset! Vaunutkin on jo katsastettu valmiiksi, mutta ei ole vielä kehdattu niitä tilata remppakaaoksen keskelle pölyyntymään ja tilaa viemään... =)

   Ikeaankin on ostoslista valmiina, että kun remppa näyttää siltä, niin voi käydä sitten sieltä hakemassa osan!

   Yritän laittaa jossain kohtaa kuvia, kunhan ehtisin niitä vaan ottamaan! =)
 
Meillähän ei vielä oo mikään kiire hommata kamoja, onneks :) 
Mutta tällä hetkellä löytyy hoitopöytä + amme, sekä turvakaukalo jotka saatiin serkulta. 
Vaunuja oon kovasti koittanu katella, mutta kun tuntuu että mitkään ei oo mieleiset. Mistä ootte vaunuja kattonu ? Nuo Saksan sivut kiinnostas ainaki :D

Vaatteita tulee kertymään vinopino, kun toisella serkulla on laskettu aika Joulukuussa ja pari vanhaa opiskelukaveria jo synnytti viime kuussa, niin sieltäpä niitä ihan pienenpieniä vaatteita sitten saapi :) 
 
Meillä on hankittuna vaunut, rattaat sekä turvakaukalo minkä saa kiinni noihin rattaisiin. Ostettiin aika ajoissa kun halvalla saatiin mun serkulta. Yritetään kattoa käytettyjä tavaroita kun niitäkin kerran saa tosi hyväkuntoisina ja säästää pitkän pennin.
Vaatteita ei oo voinu oikeen vielä ostaa kun ei tiedä kumpi tulee, ei oo kivaa katella vaan neutraaleja värejä. Kahet sukat oon ostanu. :)
 
Meillä on tietty suurin osa tavaroista esikoiselta tallessa, mutta ainahan sitä jotakin puuttuu ;)

Vaunut on jo ostettu, mutta ei olla niitä vielä nähty. Siis anoppi osti jenkeistä meille puoleen hintaan sellaiset mountain buggy duot, kun ne on täällä suomessa aikas hintavat ja siellä halvemmat ja vielä käytettynä löytyi, mutta ne on mummilassa edelleen. Toivottavasti saadaan Suomeen ennen kuin lapsi syntyy :D

Sitten oon ostanut pienelle sellaisen puisen vaunulelun, mikä pikkuisen siskollakin oli ja on edelleen kovin rakas hänelle. ja sitten oon hankkinut sellaisen pikkuruisen myssyn, jossa on karhun korvat, niin pikkuruinen saa sitten oman myssyn sairaalassa päähänsä. Mä oon muutenkin ihan hurahtanut kaikkiin puisiin leluihin, laitan linkin noihin mitä oon ostanut:
http://www.punavuorenpeikko.fi/tuotehaku.asp?sua=1&lang=1&reid=1&nav=7001005&q=y

Kovasti haluttaisi ostaa jo kotiintulovaatteetkin pienelle, mutta odottelen vielä toisen ultran yli, jos vaikka saa tietää sukupuolen silloin.
 
Meilläkin suurin osa tavaroista jo valmiina esikoiselta, joten suurempia hankintoja ei nyt tarvii miettiä. Ajattelin kuitenkin jotain vaatteita ja muutama "oma" lelu ostaa tulokkaalle ja ehdottomasti iha omat kotiin tulo vaatteet täytyy hänen saada. :) 
Ajattelin oottaa kuitenkin rakenneultran ohi ennenkä uskallan ostaa tulokkaalle mitään ja josko sais sukupuolestakin jotain vihiä. Jos sattuis nämä tän hetkiset tunteet pojasta pitävän paikkanssa niin ehkä tulee ostettua enemmänkin vaatteita kun aika tyttömäinen tuo vaatevarasto tällä hetkellä, toki ihan pienet vaatteet on suurin osa neutraaleja. Ja meidän ystävä naapurit sanoivat että tehkää nyt se poika nii saavat antaa heidän 3 vuotiaan pojan vaatteita meille kun heidän suvussaan ei poikia ole tullu.. :)
 
Mun hieno ajatus oli, että vasta joulun jälkeen alkaisin katsoa tavaroita ja pyrkisin hyödyntämään alennusmyyntejä. :) Nyt saattaa kuitenkin käydä, että saadaan jo lokukuussa yksiltä ulkomaille lähteviltä tutuilta pinnasänky ja hoitopöytä, joten toki vastaanotetaan, jos ilmaiseksi tai halvalla saadaan. :)  En usko, että ne edes mahtuu mihinkään varastoon, joten siinähän sitten totutellaan vauvan tuloon sänkyä ja hoitopöytää ihastelemalla. :D Ja parin viikon päästä meen risteilylle Tukholmaan, voi olla, että vähän "joudun" siellä kattelemaan vaatteita... Ja äitispakkauksen haluan kyllä saada heti, kun vaan mahdollista. Mutta suurin osa hankinnoista saa siis kyllä jäädä joulun jälkeen, kun eihän sitä tiedä mitä joulupukkikin tuo tullessaan.. :)
 
Me saadaan kans tuttavapariskunnalta pinnasänkyä ja turvaistuinta yms. 
Vaatteet saadaan mun kaverilta jolla LA 1.2. (Mulla tosiaan maaliskuun lopulla) niin jotain siinä kahes kk jää varmasti pieneksi.. Tosin heillä kai tyttö tulossa ja jos meille tulee poika niinkun jotenkin tuntuu niin sitten ei ehkä pinkkiä voi pukea ;)

Muutenkin mielellään pukisin tytön johonkin keltaseen/koralliin kun pinkkiin. En tykkää pinkistä :)

Mun mies haluis pukea vauvalle vaan musta... No joo.. En edes viitsi sanoa mitä mieltä tästä olen... ;D MIEHET!! ;D

Mä en oo ostanu vauvalle kun YHDEN vaatteen. Ne oli semmoset värikkäät housut kirpparilta, 1,50€..Hirmu pienet. Niitä mä oon nyt ihastellu. Oon aatellu etten pidä kiirettä. 

Ja ens vkonloppuna mennään tallinnaan, sillon tälle mamacitalle ainaki pitäs ostaa pari mammamekkoo ja parit isommat rintsikat, ei oo kauheen kiva kun tissit tippuu ulos B-kupista ;)
 
Pachamama: Kehu ihmeessä siun miestä, että hänellä on loistava maku!! Meiän riiviön vaatteiden perusväri tulee olemaan, musta. Oli tulokas sitten tyttö taikka poika... Mihinkä sitä tiikeri raidoistaan pääsee, jos omasta / miehenkään päällepantavista ei juuri muuta löydy!! 
 
Mä löysin jutun Beibamboosta -yritys, joka vuokraa vauvanvaatteita keskoskokosista vaatteista 90 cm. Suunniteltu niin, että ne on helppo pukea ja mukavia päällä. Saumat on minimissä ja laput vaatteen ulkopuolella.
Mä oon ite ostellut jo muutamia bodyja ja housuja, mutta innostuin tästä ja taidan vuokrata paketin, kun maaliskuu tulee. Musta tässä on järkeä. Musta noi myös näyttää kivalta. Ainakin vuokraus on ekoteko :)
Ymmärrän toki, ettö joillekin vuokraus on tosi vieras ajatus.

juttu löytyy täältä:
http://uusimusta.squarespace.com/etusivu/2011/9/27/vuokralle-annetaan-body-ja-vaippa.html

Beibamboon saitti on täällä:
http://www.beibamboo-shop.com/
 
Tuo vaatteiden vuokraus kuulostaa kyllä ihan järkevältä idealta, kun ensimmäistä odottaa :) eipä tule sitä ongelmaa, että on pieniä vaatteita kaikki nurkat ja kaapit täynnä. No rakenneultran jälkeen lähtee meiltäkin ne tarpeettomat, mitä en kuitenkaan sen toisenkaan päälle aio pistää, kierrätykseen. En tajua miksi ne kaikki on edes pitänyt säästää.

En minäkään ole vielä ihmeempiä hankintoja tehnyt, kun on melkein kaikki tarvittava jo. Muutamat uudet vaatteet tulee tämä pieni saamaan ja ehdottomasti uudet kotiintulovaatteet niinkun millakin kirjoitti :) Yksillä lastenvaatekutsuilla olin pari viikkoa sitten ja sieltä mukaan lähti ihanat ampparipotkarit ja pupuhattu talveksi ja oranssi kesähattu. Ihania kaikki. Jos nyt ainakin rakenneultraan asti yrittäis olla ostelematta ja mielellään jättäisi joulun jälkeiseen aikaan ainakin ne äitiysavustusrahat, kun ei varmaan pakkausta oteta.
 
Ompas hyvä idea tuo vaate vuokraus! En ole ennen kuullutkaan :) Ensimmäistä jos odottaisin, saattaisin harkita..

Meillä on hankinnoissa tuplarattaat ja uusi turvakaukalo. Edellinen myytiin kun saimme sen tutuilta eikä siinä ollut sitä telakka/isofix kiinnitystä niin nyt sitten investoidaan uusi..

Poikavauvasta haaveillaan, jos sellainen sieltä on tulossa niin vaatevarastot menee lähes uusiksi. Vastasyntyneen koot meillä taitaa olla melko neutraaleja värejä mutta sittempä ne taitaa siitä eteenpäin olla tytöille enemmän sopivia. Ulkovaatteet täytyy ostaa uudet kun edelliset meni kirpparille.

Niin ja onko kenelläkään tietoa mistä sais ostettua vauvan ensisänkyjä? Vuokrata kyllä voi (vaavi.fi muistaakseni) mutta haluaisin oman.. Huutonetissäkään ei ole, kirppareita on tiuhaan kierrelty.. Tosin eihän se pakollinen ole.. :)

Pinnasängyn osto jokatapauksessa on edessä, nykyinen sänky on meillä lainassa ja omistaja tarvitsee sen takaisin. Ja esikoisellekkin pitäisi ostaa oikea lasten sänky, ja sisustaa oma huone :)
 
Meilläkään ei ole tarvis juuri mitään ostaa vauvalle.
Jotain omia pieniä vaatteita ja mulle imetysliivit + -topit, jotka kerkesin jo pois antamaan.

Vaunut ostin uutena vuosi sitten ja samoja käyttää tämä uusi tulokas..
Mulle oli tärkeää, että vaunut ovat meidän maastoon sopivat ja toimii Suomen ilmastossa.
Kunnon isot pyörät tietty :D

Hoitopöytä ja sitteri ym. ja lelut löytyy.

Mitens tuossa vuokraamisessa, jos 90cm saakka saa vuokrata vaatteita ja sitten saa aikaan kunnon kakkatahrat tai ruokatahrat, joutuu varmaan lunastamaan tämän vaatteen sitten itselleen? Mielenkiintoinen konsepti toki!
Paljonkos tämä vuokra on? Kun bodeja tms pieniä lasten vaatteita saa kirpparilta 50c-1€/kpl, niin onko kuinka paljon halvempaa/kalliinpaa vuokrata kuin ostaa käytettynä?
 
Tuplavaunut on hankintalistalla.
Ja sitten meidän juniorille turvaistuin.

Vaatteita tulee kuitenkin ostettua jossain vaiheessa, mutta ei paljoo (riippuen siitä että tuleeko tyttö vai poika).

Hankintojen ajankohta on vasta ens vuonna. Ei kai tässä viel mikään kiire ole :D

 
Mä taas oon ihan paiseissa hankinnoista jo! Vaunut, pinnasänky, amme, kaukalo ja jotain tämmösiä löytyy kyllä jo, mutta esim. ne vaatteet... mä oon ihan varma, että tulokas on tyttö, koska tottakai mä oon antanut pois kaikki tyttöjen vaatteet, eihän mulla oo tyttövauvaa ollutkaan enää 5 vuoteen. Ne mitä varastossa on, on lähinnä pojalle, ei pelkästään värimaailma vaan yleisesti ottaen muutenkin pojan näköisiä vaatteita. Matkarattaat pitäisi myös etsiä uudet.
Mä tuskailen sen takia nyt jo, kun tiedän jo valmiiksi, että ensi vuoden puolella mun on huomattavasti nykytilannetta vaikeampi päästä mitään hankintoja tekemään. Mä jään tammikuusta taas hoitovapaalle miehen mennessä töihin, ja siitä sit äitiyslomalle - ja missähän välissä sitä kävis mitään ostamassa, kun mies on töissä ja ite on kotona jumissa 6-vuotiaan, 2,5-vuotiaan ja mahan kanssa? Mies tottakai sanoo, että kyllä hän sitte on lasten kanssa jotta mä pääsen yksikseni kirppareita ja tarvikeliikkeitä kiertämään, mutta oikeesti, kahden lapsen kokemuksella voin sanoa, että ei tule tapahtumaan. Oikeasti mies tulee kotiin, valittaa tunnin tylsästä työpäivästä, syö ja rojahtaa sohvalle läppärin kanssa, irrottautuu siitä kun pitää lukea lapsille iltasatu ja jumittuu taas siihen koneeseen. Jos yritän edes kysyä, että voisitko vaikka huomenna olla lasten kanssa että mä kävisin ostoksilla, alkaa valitus että onko pakko ja kun rahaakin menee ihan turhaan.
Että ehkä mä vaan toivon, että joku hammaskeiju hoitaa kaikki hankinnat mun puolesta.
 
Ei niitä tartte niitä vaatteita lunastaa tahrojen takia. Ainoastaan jos ne mystisesti katoaa, tai menee palasiksi.....ne oli 1€/viikko/vaate. Eli ei nyt mitenkään ihan mahdottoman hintaista. Eipähän tartte sitte säilytellä niitä vaatteita/nähdä vaivaa eroonhankkiutumisessa. :)
 
Tuo vuokraaminen alkaakin kuulostamaan jo varsin järkevältä vaihtoehdolta!
Ainakin järkevämpää kuin uusien vaatteiden jatkuva ostelu..
 
Täällä Aasiassa saa synnyttaessa ns. paikallisen äityispakkauksen, missä on kaikki tarvittava alkuun. Pieniä vaatteita, tuttipulloja, leluja, vaippoja, äidinmaidon korviketta, harjaa yms. Eli ihjeistivat synnyttämään tullessa tuoda mukana vain omat vaatteet.
Eipä täällä helteessä kyllä kamalasti mitään vaatetta tarvitakaan, mutta mukavahan se on jotain olla.... Ja Suomeen meno vaatteet on isovanhemmat jo hommanneet, joten eiköhan pärjätä.
Äityisvaatteet ja varsinkin alusvaatteet/bikinit on sitten asia erikseen, niitä kun on hieman vaikea täältä mini-ihmisten valtakunnasta saalistaa Suomalaiselle koko luokalle. Rinnatkin on niin kasvannut, että eikun nettikauppaan.
Hankinnassa vauvalle viela rattaat ja turvaistuin ja tietenkin vahan vaatetusta ja muuta tilpehooriä. Sänky jo saatiin kaverilta lahjoituksena.
Suomessa tuo vaatevuokraus on varmasti hyvä juttu. Täällä uudet vaatteet maksaa sen euron, joten raskii ostaa ja ajattelin käytön jälkeen lajoittaa jollekin tarvitsevalle tai lastenkotiin. Toki löytyy myös yltiökallista merkkikamaa..
Kolmen viikon päästä tiedetään sitten toivottavasti jo kumpi tulossa niin vähän voi värejä mietiskellä sopiviksi.
 
Me saatiin kavereilta lahjoituksena hienot rattaat Madolle! On kantokoppa erikseen ihan vaaviaikaa varten ja myöhemmin muuntuu sitten rattaiksi, jotka menevät koko taaperoajan. Oon ihan fiiliksissä. Tuijottelen vaan suloisia rattaita, jotka tällä hetkellä komistaa olkkarin sisustusta - tämä kun konkretisoi vauvan odotuksen ihan uudelle tasolle :)
 
Täällä ei ole säilynyt esikoiselta mitään, ei siis yhtään mitään. En ollut ajatellut tekeväni enää toista lasta, sillä yksinhuoltaja ollut alusta saakka. Mutta aina ei kaikki mene niin kuin ajattelee :)
Hankintoja en ole vielä tehnyt yhtään mitään. Esikoiseni synnytin ulkomailla jossa ei saanut tuota upeaa äitiyspakkausta. Joten sitä innoissani tässä odottelen! Toivon että niillä vaatteilla pääsisi alkuun. Vaunut, sitterin, turvakaukalon ja sängyn aion hankkia käytettynä, joko kirpparilta tai netin kautta. Vähitellen tulee varmaan hankittua tavarat kun sopiva osuu kohdalle.
 
Takaisin
Top