Hankinnat vauvaa varten

Tuohon reissuasiaan palaten, niin kyllä joku tapaaminen ihan Suomessa kuulostais mustakin hyvältä. Mä vähän alan epäillä omaa jaksamista ja kuntoani, kun oli noita supistuksia jo edellisellä reissullakin ja tuntuu että 3h shoppailu kaupungillakin on vähän siinä ja siinä (päivästä riippuen..) :0

Mä en taida Bola-korua hommata, en osaa muutenkaan käyttää pitkiä kaulakoruja niin käyttämättä jäis varmasti tuokin.

Tän päivän ostoslistalle kuuluis sit legginsit/sukkahousut... huoh. Omat ois muuten sopineet mut niistä jäi niin kauheet jenkkakahvat et pakko ostaa isommat :D taidan suosiolla kattoa eka mammapuolelta jos sieltä löytys, jos ei ni sit jotku normileggarit pari kokoa isompana ja pitää toivoa et ne pysyy päällä. Mut mä en halua sellasia kalsariversioita vaan sellaset sukkahousutyyliset.
 
Käytiin miehen kanssa tänään flamingossa leffassa ja huomasin siellä olevan vauvatalo johanna. Tuli ostettua hauska pöllökuosinen emma-sitteri. Vaikutti ihan hyvänoloiselta vekottimelta. Saas nähdä sitten käytössä,onko mieluinen.
 
Tänään tehty tilpehöörihankintoja jne. Ikeasta: sängynsuojia, laatikoiden tilanjakajia, hoitopöydälle lootia, joihin voi laittaa rättejä, vaippoja, peppurasvat yms muut tarvikkeet. Sairaalalaukkuun voisi vielä hommata jotain juomista ja naposteltavaa. Nyt 38+0, joten welcome baby
 
Just tänään mietin että ikeaanhan se olis vielä kai änkeydyttävä jossain välissä :D ei kyllä jaksais...

Mites toi sairaalakassi, mitä ootte sinne pakkailleet?
 
Mä pakkasin kassiin mm. Vauvalle sekä 50cm että 56cm kokoiset kotiintulovaatteet, viltin, ohuen nallepuvun,rätin ja tutin. Itselle kotiinpaluuvaatteet,hygieniatarvikkeet(pesuvehkeet, huuli-ja kasvorasva,hiusharja ja pampulat,hampaidenpesuvermeet,liivinsuojia,siteitä),trippejä,namipussi ja pähkinöitä. Miehen repussa on mm. Kamera ja huppari, jotta voi hänkin pitää vaavia ihokontaktissa. Sit vielä lähtiessä mukaan tietty neuvolakortti ja puhelin. Oliskohan siinä kaikki....hmmm.
Tänään tuli käytyä kirpputorilla ja ihan vain huvin ja pienen urheilun vuoksi. Ostin vaaville hihattomia potkareita,bodyn ja housut. Yhdet potkarit taisivat olla niiltä ajoilta kun itse olin vauva 80-luvulla...siis aivan mahdottoman söpöt mintun väriset.
 
Pakkasin karkkia ja kuivattuja luumuja hygieniatarvikkeet ja omat puhtaat vaatteet sekä viimeksi koettu hyväks oma pipo ja harsot. Vauvan kaukaloon sitten sille vaatteet!
 
Mulla on pakkaamiset vielä tekemättä, mutta onhan tässä vielä aikaa :happy: Esikoisesta pakkasin hyvissä ajoin ja hänellä meni 10 päivää yli lasketun ajan. Ne oli aika pitkiä päiviä. Jotenkin tuntuu, että tälläkään pienellä ei ole kiirettä syntyä.
 
Mulla sairaalakassi jo autossa oottaa, että ompahan sit valmiina kun alkaa tapahtua.. pahoin pelkään että menee kans yli kun oon näin valmiina täällä. Jotenkin tuskastuttavia nää viimeset viikot kun ei oikein viitti mihinkään lähtee ja on niin väsynyt ettei jaksaiskaan kauheena touhuta. pitää siis vaan yrittää nauttia tästä tekemättömyydestä, mutta kun ei malttais oottaa että saa vaavin kainaloon.
 
Luulisin että kaikki tarpeellinen alkaa olla hankittu vauvalle. Vaipat saa iskä käydä sitte ostamassa ku ollaan laitoksella, ja kotiintulovaatteet katsella vauvalle :) pinnasänky teetettiin tutulla puusepällä, maksoi kokonaista 64 euroa kun ei millään suostunu ottaan ku tarvikkeiden hinnan vaan :D
 
Mulla ei ollut esikoisesta sairaalakassia ollenkaan mukana kun tuli äkkilähtö vkolla 34. Sit ärsyttikin kun kukaan ei osannut tuoda mulle niitä vaatteita sairaalaan kun kotoa olisin halunnut nyt sitten mietin mitä sitä pakkaisi laukkuun imetysliivien ja liivinsuojusten, kotiintulovaatteiden, hygieniatarvikkeiden, puhelimen laturin ja vauvan tarvikkeiden lisäksi :D
 
Netistä löytyy kyllä hyviä listoja mitä sairaalakassiin kannattais pakata ja niitten perusteella mä oon ainaki miettinyt sitte että mitkä vois olla itelle ne tarpeelliset..
 
Täälläkin alkaa kaikki hankinnat vauvaa varten olla tehtynä :) itkuhälyttimen ja rintapumpun ostamiset jätän vasta vauvan syntymisen jälkeiseeen aikaan :)
Vaunujen ja sitterin kankaat pesen ens viikolla.

Sairaalakassin pakkaan varmaan kans jossain välissä. Oon kyllä jo miettinyt mitä sinne on tulossa.
 
Takaisin
Top