Hankinnat - turhat ja tarpeelliset

Meillä oli esikoisella kans niinku joskus taisin kirjoittaa että pinniksessä oli peitto silleen kaarena pään luona ns pesänä turvaa antamassa :)
 
Meillä oli kans esikoisen kanssa äp-laatikko pinniksessä, ja nukkui omassa huoneessaan since day 1. Nyt mietityttää nukkumisjärjestelyt kun meillä on vaan kaks makkaria niin ei voi vauvaa laittaa esikoisen kanssa samaan huoneeseen kun pitävät sit toisiaan hereillä yöt pitkät, niin varmaan pakko ottaa meiän makkariin. Sit taas en ite oikein saa nukuttua samassa huoneessa vauvan kanssa :D Voi olla et joudutaan taas miehen kans jakamaan yöt et toinen "nukkuu" sohvalla puolet yöstä ja sit vuoron vaihto. Tälleen tehtiin kans esikoisen kanssa ku yöheräilyt oli pahimmillaan ni saatiin molemmat nukuttua useampi tunti putkeen. Mun on ainaki helpompi selvitä lyhyillä, yhtäjaksoisilla yöunilla ku silleen 1-2h pätkissä nukuttuna isommallakaan unimäärällä. Väsymystä en kestä kans ollenkaan, olin ihan hirviö ku alkuun yritin reippaana hoitaa yöheräilyt yksin ku aattelin et aina pakko imettää. No eipä ollut, hyvin kelpasi pumpattu maito pullostakin niin saatiin sit jaettua taakkaa miehen kanssa, ja varmaan oli hänellekin hyvä et sai vauvan kanssa olla ihan kaksistaan välillä.
Mut joo varmaan joku kakkossänky tarvitaan nyt kun asutaan kahdessa kerroksessa, niin pitääpä tutustua tohon vaavisänkyyn. Myös keittiö on nyt vähän hankala kun on erillään olkkari/ruokatilasta, niin olis kätevää saada vauva mukaan myös sinne niin et pystyy valvomaan kokoajan. Esikoisella on Stokken Tripp Trapp niin sitäkin mietin jos hommais sen new born-setin siihen, mut sit taas pitäis esikoisen tuoliratkaisu miettiä uusiks kun on se vähän pieni vielä normituoleille (vaikka tykkääkin niillä mieluummin istua)
 
Hyviä kommentteja ja vinkkejä, kiitos! :) On niin vaikea tietää, että mitä lopulta kokee tarpeelliseksi. Onneksi tuon vaavisängyn saa näköjään tarpeen tullen nopeasti kotiin, joten voi alkuum hieman ihmetellä ja seurailla tilannetta ja tarpeita.
 
Hei,millaisia dopplereita teillä on? Mua kiinnostais sellainen hankkia,mutta niitä näyttää olevan aika paljon erilaisia/erihintaisia markkinoilla. Onko niistä halvimmista mihinkään? :happy:
 
Mulla on Angelsounds-doppler, ei mitään tietoa paljon maksaa uutena, 30-40e? Tuo on minusta ihan hyvä, äänet saa kuuluviin ja kun liittää puhelimeen ja lataa sovelluksen, niin näkee sykkeen. Tosin en oikein siihen sovellukseen luota, ainakin tässä vaiheessa kun äänet katoaa aina välillä, näyttää mitä sattuu.:D En tiiä miten myöhemmin näyttäs, mut ei ole mulle niin tärkeää, kunhan kuulee äänet.:Heartred Niin ja en oo vieläkään osannut nauhottaa ääniä. Puhelimeen pari kertaa yrittänyt, ei oo onnistunut.:D en tiiä miten onnistus tietokoneella nauhoittaa. Mut ei sekään mulle ole niin tärkeä juttu.:)

Ai, nyt kun katsoin niin tuota AngelSounds-doppleria on montaa eri mallia, en tiennytkään, kun en oo koskaan näihin dopplereihin perehtynyt.:D
Mulla siis tuo halpa malli, jos vaikka raskauskeijun sivuilta katsoo, tuo vaaleanpunainen, jossa sydän.:)
 
Muokattu viimeksi:
Me oltiin tilaamassa aluksi esikoiselle vaavisänkyä, mutta sitten lähdettiin pidemmäks aikaa reissuun heti kun lapsi oli 2kk, niin ei sitten ollut järkevää tilata, kun olis ehtinyt vaan sen 2kk käyttää ja siinä on kai se 4kk tilaus vain ja ei ollut pieneen asuntoon välttämätön.
Löysin sitten kirppisryhmästä edullisesti sellaisen oveen/seinään kiinnitettävän riippukehdon (googlauksella mawok näytti olevan lähimpänä samaa tyyliä). Se oli meillä sitten käytössä vauvasta saakka ja koko reissun ajan päikkärisänkynä ja varmaan sinne 6kk saakka nukkui välillä sisällä päikkäreitä siinä tai sitten jos ei viihtynyt muualla ja piti kokkailla/syödä niin keinui siinä ja leikki mobilella. Sen säästin ja voin nytkin sitten käyttää alakerrassa sitä päivällä tarvittaessa ja jos pitää saada vauva esikoisen käsien ulottumattomille.
BBn baby balance sitteri löytyy myös esikoisen ajoilta ja se oli meillä välillä päivittäin käytössä, kun allergioiden takia oli pulauttelua/refluksia ja vauva ei viihtynyt hereillä ollessaan ollenkaan lattialla makuultaan. Vasta kun pulauttelu väheni, niin alkoi leikkimatolla oleminen kiinnostaa. Myöskin sitteri oli kätevä paikka laittaa vauva hengaileen suihkun ajaksi ja varmaan nytkin voisin kuvitella että kun käyn aamulla suihkussa niin vauva on kylppärissä sitterissä ihmettelemässä.
 
Oletteko jo talvitakin itsellenne valmiiksi hankkineet? Itse pähkäilen juuri pitäisikö se hyvissä ajoin tilata ennenkuin joka paikka myy ei-oota, pähkäilen vaan tuon koon kanssa..
 
Oon katellut takkeja, mut koko mietityttää myös täällä. Mietin sitäkin, että pärjäisköhän nykyisillä takeilla, jos ei vaan laittais niitä kiinni (ei toimi, jos tulee tosi kylmä talvi).
 
Mulla on mamalicousin toppatakki viime raskaudesta ja oli kyl super hyvä :)
 
Mä aion ostaa käytettynä takinkin, aika paljon näyttää olevan kuitenkin tarjontaa niin luulis löytyvän talveen mennessä.:) ne on uutena niin kauheen kalliita, että en vaan raski ostaa kun ei tule kuin täksi talveksi käyttöä ja jos myy eteenpäin niin ei niistä kauheesti rahaa saa. Oon ajatellu että jos ei raskausajan takkia löydy niin enköhän pärjää vaikka kokoa isommalla tavallisella takilla yhden talven. :D
 
Itse ostin alelaarista kuminauhakiristeisen toppatakin viime keväänä. Uskon että se menee myös vauvamahan päälle. Meinaan siis selvitä entisellä varannolla... Ei mulla oo aiempienkaan raskauksien aikaan ollu erillistä mammatakkia. Poika kuitenkin syntyi 6.2 ja ihan hyvin selvisin
 
Mulla on jokunen vuosi sitten hankittu kokoa liian iso Canada Goosen takki (sain halvalla niin ajattelin että olkoot vähän iso...), ja toivon että pärjään sillä talven yli. Se kumminkin on niin kunnon talvia varten tehty että lämmittää ihan hyvin vaikkei kiinni saisikaan. Periaatteessa mulla pitäis olla ihan joku kunnon kiinnikin menevä ulkoilutakki että pääsee koiran kanssa kunnolla ulkolemaan... Mutta elän siinä toivossa etten paisu ihan ylettömästi ja pärjäisin sillä CG:llä. :p (Tosin ensimmäistä kun odotan niin ei tietty mitään hajua että minkä kokoiseksi maha lopulta venähtää.)

Toi kyllä olis hyviä idea etsiä käytettynä takki, ei tarvitsi pitää hyvää takkia "koirankusetusrotsina", kun toi rontti kumminkin vähän aina sotkee...
 
En itekään kyllä uutena raaski ostaa... Oon kaikki mammavaatteet tähän mennessä ostanu käytettynä tai saanu kavereilta. Jotenkin tuntuu turhalta sijoittaa kauheesti rahaa näinkin väliaikaiseen tarpeeseen. Liivejä pitää kyllä ehkä käydä kattelee uutena lähiaikoina, mut muuten yritän pärjätä käytetyillä. :)
 
Mä löysin viimeks Halvan & Mauttoman (H&M) alerekistä mamatakin joskus marraskuussa, makso 20e ni investoin.. Annoin sen välissä kaverille ja lupas nyt pistää postissa mulle takas sillä ehdolla et palautan sit ku heillä taas perheenlisäys ajankohtaista :D alkaa olla takin kustannus kohdallaan jos neljä raskautta kestää... Eli pointtina et voi tehdä hyviä alelöytöjäkin et kyl sen takin aina jostain löytää kun tarvii :) Ja vielä et mulla ainaki on raskausaikana tosi lämmin niin ei tarvii yhtä lämpimiä vaatteia ku yleensä. Tota takkia hiplasin kaupassa ja epäröin et onks liian ohut ku yleensä tarviin sellasen ääriolosuhdetakin ku oon vilukissa, hyvin pärjäsin talven yli ku pisti väliin paksun villatakin vielä.
 
Mä ajattelin käydä tonkimassa hamstraaja-äitin varastot ennen kuin ostan hätäpäissäni jonkun uutena :joyful: yleensä saa lähemmäs 10 astetta olla pakkasta ennen kuin laitan takkia edes kiinni niin olen kyllä pohtinut kaikki neulemekko + nahkarotsi auki + villaponcho -viritelmät valmiiksi, saa nähdä miten sitten todellisuudessa. Yks villakangastakki mulla olis jossa on vähän a-linjainen helma, sitä voisi tietty hyödyntää jos sen laittaa kiinni vyöllä nappien sijaan (:
 
Paikkakunnan fb-kirppikseltä bongasin leikkimaton ja hoitoalustan, ne kävin ostamassa. Muuten koitan pitää näppini kurissa vuodenvaihteeseen saakka...jos sitten vasta niitä isompia...
 
Mä olin muuten esikoisen aikaan ostanut näihin viikkoihin mennessä jo vaunut. :D Vähän eri meininki nyt, kun oon ostanut vasta kahdet housut. :) Toki tällä kertaa ei tarvi yhtään mitään isoja ostoksia tehdä, kun on valmiina vaunut, turvakaukalot yms. Ainoo isompi ostos olis hoitopöytä. Varmaan se on pakko ostaa, ei ole tilaa vaatteiden säilytykseen ja hoitopöydän laatikoihin voi ne laittaa. Voi että kun on niin ahdasta. :sad001
 
Onko täällä kaikki muut jo tehneet vauvalle hankintoja? :D

Me ei olla tehty vielä mitään, ja esikoista odotetaan. :D Ajateltiin vasta joulun jälkeen/alkuvuodesta alkaa tekemään niitä isompia ostoksia. Ja odotetaan kanssa, että saadaan ensin äitiyspakkaus ennen kuin hommataan mitään pienemmistä tavaroista. :)
 
Mie oon ostanu yhden vaatteen. Kaikki muu puuttuu vielä. Ehdin kuopuksen jälkeen myymään kaikki muut tavarat ja vaatteet paitsi vaunut.
 
Takaisin
Top