Hankinnat - turhat ja tarpeelliset

Yks päivä tajusin että vauvalla ei oo hyvät tavalliset paidat ja mekot :D bodyjen kanssa paljon helpompaa. Ehkä sitten kun konttaa ja kävelee on paidat ja mekot kivoja :D
 
Saan siskon uudestaan dopplerin itselle käyttöön kunnes hänellä tarvetta tulee uudestaan, ainakin keskiraskauden aikana sitten mulla :D en olis ehkä ostanut itse kun kuitenkin äitiyspolilla joka viikko seurannassa 16 viikko alkaen katsotaan paljonko tulee käytetyksi... hän oli muuden kuullut semmosta että doppleria ei suositella alkuraskaudessa kun se voi nostaa lapsen verenpainoa, mut en ole asiasta varma :rolleyes:
 
Yks päivä tajusin että vauvalla ei oo hyvät tavalliset paidat ja mekot :D bodyjen kanssa paljon helpompaa. Ehkä sitten kun konttaa ja kävelee on paidat ja mekot kivoja :D

Ei ne mekot sillä konttaavalla kovin hyviä ole kun jää polvien alle.
 
Meillä oli esikoisella kestot käytössä kotiutumisesta lähtien ja kavereilla tässä välissä kiertäneet kestot on yhä tallessa, joten alkuun ei varmaan tarvii kauheasti hankkia kuin ehkä jotain suosikkeja lisää.. Meillä toimi ihan aluksi parhaiten harsot + villahousut ja ImseVimsen flanelletit kuorineen. Harso oli hyvä kun saa just oikeen kokoisen vaipan. Esikoinen ryhtyi kuivaksi jotain 1v8kk joten onneks on sitten vain yksi kestopeppu talossa taas. Mukavaa puuhaa se kauniiden vaippojen pesu oli ainakin ekan kanssa :D

Hankinnoista muuten tarvitaan ehkä vaan vaunut. Vauvakamaa on aika paljon pistetty jo kiertoon mut isoimmat on tallessa esikoiselta. Kantoliinoja on vino pino ja vauvakelpoinenkin kudottu liinakin jo ostettu valmiiksi aiemmin :D Harsoja ja vaatetta, siinä tärkeimmät. Sitteri hyvin iso ehkä tällä hetkellä. Hoitopöytää ei hankita tällä kertaa.
 
Mahtavaa, että löytyy näin paljon kestoilijoita/kiinnostuneita! Itseä asia houkuttaisi, mut ahdistaa pelkkä ajatuskin rueta jotain kakkasia vaippoja pesemään. Varsinkin kun esikoinen oli ihan järkyttävä kakkaaja ekat kolme kuukautta, pahimmillaan sai vaihtaa 12 kakkavaippaa päivässä! Muistan vaan isoveljen luona aikoinaan, kun oli kakkavaipat likoomassa vessassa ja se on jättänyt muhun jonkun trauman, että en vaan omalla kohdalla pysty edes ajattelemaan koko asiaa.
 
Yäk, en mäkään liottaisi :D käsisuihkulla pyttyyn ja likainen vaippa isoon pul-pussiin, jonka tyhjennän suoraan ympäri kääntämällä pesukoneeseen ja pesen vaippojen kanssa.
 
Ekologisuuden vuoksi kestovaipat ehdottomasti kiinnostaisi, mutta mietityttää minkälainen homma niiden kanssa on ja oppiiko niiden käyttöä. No eiköhän sitä tule ainakin testattua, koska äitiyspakkauksessa taitaa mukana tulla :)
 
Ite en harkihhe ollenkaan kestoilua. Meen sieltä mistä aita on matalin, kertikset siis käyttöön. Toivotaan et toi vanhin ois ainaki päiväkuiva ennenku vauva syntyy, muuten olis kolme vaipatettavaa.
 
Mä katoin vierestä siskon kestoilua ja ei oo todellakaan meidän juttu. Meillä vielä niin pieni toi kylppäri ettei sinne ees mahtuisi sen pyykkimäärän kanssa :)
 
Meillä myös mahdollisesti muutto tulee ennen synnytystä eteen, joten pitää varmaan asia katsoa uudemman kerran kun tietää minkälaisissa tiloissa sitä ollaan - tällä hetkellä asutaan isossa omakotitalossa, mutta mies haluaisi tuon myydä ja kai alkaa toista rakentamaan o.O
 
Mie en ole kokenut sitä vaippojen pyykkäämistä mitenkään ongelmaksi. Pesin usein muun pyykin seassa jos oli jotain 60 pestävää (lakanoita tai pyyhkeitä). Ei me koskaan olla täyskestoiltu ja kertiksiäkin on käytetty kyllä. Tarhaan kun nuo on menny niin on viimeinenkin kestoilu jäänyt - meidän tarhoissa kun sitä ei ole saanut harrastaa.
 
Meillä haaveissa kokeilla kestoilua. Ja toki reissuihin sitten varata kertakäyttövaippoja, kun ymmärrän, ettei kaikkialla ole mahdollisuutta pestä kestovaippoja. Aika näyttää, miten kestoilu sujuu - aiomme ainakin sinnikkäästi yrittää!
 
Meiän taapero täyttää kesäkuun alussa 2 vuotta.. onkohan tuplat tarpeelliset? Onko muita samalla ikäerolla? En usko et muuta tarviin..kaikki säilössä.
 
Meiän taapero täyttää kesäkuun alussa 2 vuotta.. onkohan tuplat tarpeelliset? Onko muita samalla ikäerolla? En usko et muuta tarviin..kaikki säilössä.

Meidän esikoinen ja keskimmäinen on syntyny niin että ikäero on 2v4kk. Alkuun aattelin että ei me tuplia tarvita mutta se ajatus kesti tasan muutaman kuukauden. Ostin sitten tuplat.
 
Meillä tulee olemaan vauvan synnyttyä vastasyntynyt, 1v2kk ikänen ja 2v4kk ikänen. Miten mä kolmen kanssa sit pystyn lähtee vaunujenkaa.. :eek: seisomalauta kai hommattava.

Mut noista tuplista. Meillä on ollu hyvä et on ollu tuplat tosin meillä pienemmällä ikäerolla. Nyt kesällä esim. oon käyny 1v9kk lapsen kanssa leikkipuistossa ja 7kk ikänen nukkunut sit vaunuissa sillä aikaa. Lenkki käytössä meillä on oran tuplat ja kaupunki käytössä phill&tedsit.
 
Niin siis phil&tedsit meilläkin on.

Lisabeth pienin kantoliinaan/reppuun ja isommat rattaisiin. :wink
 
Ostettiin kans just Britax b-ready tuplat ja ikäeroa tulee 2v3kk :) aattelin eka onko tyhmä ostaa mut meillä ei oo aina autoa käytössä nii pääsee sit helpommin neuvolaan, kyläilemään yms saa esikoisen köytettyä kiinni :D ja tosiaan noita voi käyttää sit vaan yhelläkin ja ostaa seisomalaudan kun siltä tuntuu :)
 
Siskolla tuplat syyskuista varten vaikka esikoinen jo reilut 2,5v (: Ne tosin saa myös "monoiksi" ja niissä on seisomalauta lyhyempiä reissuja varten. Bugaboot (tms) mun mielestä.
 
Mä niitä Bugaboon donkeja kuolailen mutta ne nyt ei vaan meille sovi sitte millään (niissä painoraja mun mielestä 17kg/istuin ja meiän 2-vee painaa jo 15kg et ei varmaan enää mahdu sit kun tulis ajankohtaseks). Jotenki en niille kerroskärryille lämpiä ja sit ku haluisin kuitenki sellaset jotka sais myös yhdelle lapselle sopiviks... Toivon et esikoisen kanssa asiat rullais silleen ettei se tarttis enää rattaita, tai muuten jos selvittäis silleen et ei tarttis yksin liikkua kahden lapsen kanssa minnekään niin kauas että rattaita tarttis (niin vois sit kaksilla rattailla mennä)... Yhdelle lapselle sopivat kärryt mulla on jo kiikarissa, et josko vaikka seisomalaudan kanssa sitte selviäis. Mut ehkä uskalletaan vaunukaupoille sit vasta lähempänä H-hetkeä ku näkee miten esikoisen kanssa menee sitten.
 
Takaisin
Top