Hankinnat - turhat ja tarpeelliset

Täällä olisi myös kantoliinaan kysymys kun se trikooliina on ilmeisesti sellainen mihin vastasyntyneen voi laittaa, mutta onko jotain kantovälinettä mikä ei edellyttäis niin paljon sitomista? Mahdollisimman yksinkertainen käyttää?

Trikooliinalle on vaan yksi suositeltava sidonta (kietasuristi 2) joka tehdään valmiiksi, ennenkuin vauva sujautetaan kyytiin.
Sit tietty on reppuja:Manduca, Tula Wompat esim. Itse en vaan vastasyntyneen kanssa tuntenut reppuja hyväksi. Nyt isommalla oo sit tykänny repusta
 
Täällä olisi myös kantoliinaan kysymys kun se trikooliina on ilmeisesti sellainen mihin vastasyntyneen voi laittaa, mutta onko jotain kantovälinettä mikä ei edellyttäis niin paljon sitomista? Mahdollisimman yksinkertainen käyttää?

Mä käytin paljo manducaa jo ihan pari-kolmi viikkosesta. Muuten trikooliina varmaan hyvä
 
Meilläkin oli manduca jo aika alusta asti käytössä, oisko ollu just joku kolmisen viikkoinen. Meille kummallekkaan liinat ei tuntunut omalta jutulta niin päädyttiin heti manducaan ja ainakin meidän mielestä oli hyvä
 
Meilläkin oli kantoreppu käytössä paljon. Vauva ei silloin viihtynyt yhtään ilman syliä, niin oli kätevä ottaa vauva kantoreppuun. Sain siten tehtyä joitakin kotitöitä edes päivän aikana :) ja vaikka siis tottui välillä nukahtamaan reppuun, niin nukahti hyvin myös sänkyyn tai paikallaan oleviin vaunuihin.
 
Okei, kiitos nassuressu, tuota oonkin ihmetelly kun joskus kuulin että se lapsi sidottais lennossa sinne liinaan ja mietin että omat vauvankäsittelytaidot ei kyllä siihen riitä. Tuo manduca kuulostaa tutulta merkiltä, täytyy näitä ruveta nyt tarkemmin syynäämään. Kiitos vastauksista kaikille
 
Meilläkin on manduca tallessa vielä, trikooliinan myin pois kun ei tuntunut omalta jutulta yhtään. En kyllä tykännyt kantamisesta muutenkaan, lyhyet matkat ok mut kun mies esim. Siivoili silleen et vauva oli manducassa mukana ni ite en ois sellaseen ruvennu yhtään... Esikoinen toki on aika painava ollut aina, 4,2kg syntyessään ja siitä vaan noussu tasasesti, nyt alkaa jo rattaissa painoraja tulla vastaan... Varhaisultrassaki lääkäri kyseli tietoja ja oli silmät pyöreenä et eikö tosiaan ollu synnytyksessä ongelmia... Et kyllähän se ponnistusvaihe sen tunnin kesti et ei helpolla tullu :D
 
Meillä suurin osa tavaroista löytyy jo valmiina, mutta pienimpiä vaatteita pitäis hommata, kun ne lähtenyt kiertoon muille. Mulle uskoteltiin esikoisen odotusaikaan, ettei kannata ostaa pieniä vaatteita. Ostin sitten vain 1-2 56 cm bodya. Pojan synnyttyä sai mun äiti lähteä ostamaan vaatteita, kun 48cm kolmi kiloinen hukkui vaatteisiinsa
Nyt ostoslistalla myös uusi turvakaukalo ja tula. Esikoisella oli käytössä pari liinaa ja ergon reppu vähän isompana, mutta oon haaveilla Tulasta jo silloin
Ja just uskaltauduin tilaamaan äp'n makuupussin, kun mulla fiksaatio että molemmilla lapsilla pitää olla omat makuupussit säästössä, mutta ei aiota pakkausta tällä kertaa ottaa
 
Mä en esikoisen aikaan oikeen innostunu tosta kantamisesta. Nyt oon miettiny hommaisko tulan tai jonkun mut en kyllä vieläkään usko että se on meidän juttu, en haluu opettaa vauvaa ihan sylivauvaksi niinkun esikoissta :D
 
Meillä suurin osa tavaroista löytyy jo valmiina, mutta pienimpiä vaatteita pitäis hommata, kun ne lähtenyt kiertoon muille. Mulle uskoteltiin esikoisen odotusaikaan, ettei kannata ostaa pieniä vaatteita. Ostin sitten vain 1-2 56 cm bodya. Pojan synnyttyä sai mun äiti lähteä ostamaan vaatteita, kun 48cm kolmi kiloinen hukkui vaatteisiinsa
Nyt ostoslistalla myös uusi turvakaukalo ja tula. Esikoisella oli käytössä pari liinaa ja ergon reppu vähän isompana, mutta oon haaveilla Tulasta jo silloin
Ja just uskaltauduin tilaamaan äp'n makuupussin, kun mulla fiksaatio että molemmilla lapsilla pitää olla omat makuupussit säästössä, mutta ei aiota pakkausta tällä kertaa ottaa

Meillä sama! Kaikki sanoi että 50 kokoisia ei tarvi ku ne menee korkeintaan pari viikkoa ja suoraan 56 käyttöön, mutta niitäkään ei tarvi paljoa ku kuukauden päästä siirtyy jo 62. No meillä ei ihan niin mennyt..ekat kuukaudet oli 50 kokoisia ja 2kk jälkeen vasta 56 oli hyvä..meni aika pitkään että alettiin 62 kokoisia käyttämään.
Onneks olin itsepäinen ja tein oman fiiliksen mukaan hankinnat ja koska ekan kohdalla halus varautua kaikkeen mahdolliseen, niin olin hankkinut myös sopivan määrän pieniä vaatteita.

Saako tuon äp makuupussin tilattua jostakin erikseen, vai ostitko jotain muuta kautta? Mulla sama ajatus, että pakkausta ei oteta, mutta noi makuupussit olis kiva säästää molemmille.
 
Oisko ollu finnlaysonilla ne makuupussit myynnissä? :) mä kans tilaan oman makuupussin vauvalle :)

Mä kans miettinyt sitä tulaa mutta ku löytyy jo manduca niin ois vähän turha ostos :)
 
Näköjään Familonilla on niitä makuupusseja! enpäs tiennytkään! Mut luulen että silti otetaan äitiyspakkaus kun on sitä vaan niin ihna oottaa ja päästä hypistelemään :Heartred
 
Meillä oli esikoisen aikaan tarpeellisia baby björn balance soft -sitteri, hoitopöytä, jossa vaipanvaihtoalusta, jonka kaivan edelleen vauvavieraille esiin, skip hopin leikkimatto ja unipussit rauhoitti öitä kovasti jostain 5kk iästä lähtien. Niin ja UV suojaava Dookyn vaunuverho oli tosi tarpeen, olis saanut olla vaunuihin ja kaukaloon omansa, mut kyllähän sitä siirtelikin.

Meillä kans olis pienille vaatteille ollutkin tarvetta, kun esikoinen otti kuukauden varaslähdön. Nyt oon viime vuodet ostellut pelkästään luomupuuvillaisia ja enimmäkseen kotimaisia vaatteita tytölle ja toimin samoin kyllä seuraavankin kanssa, ovat niin ihanan pehmoisia, pitkäikäisiä (tuplanepparit, käännettävät resorit yms), kivannäköisiä ja helposti puhdistettavia. Lempimerkit meillä on Nosh Organics, Melli Ecodesign, Paapii Design, Blaa! ja Papu. :) Mellillä on ihan keskoskoon vaatteitakin.

Käyttämättä jäi ne turvakaukalon lämpöpussit, neiti oli aivan liian hikoileva niihin ja huudot loppu kun uskottiin, et toinen pitää pukee vaan tosi vähäisesti, toki pää, kaula ja jalat vedolta suojaten. Imetystyyny oli kans melko turhake meillä. Kantoliina oli sellainen kahden lenkin mallinen, jossa ei tyttö suostunut jälleen hikoilun takia olemaan.

Rattaina meillä on nyt Emmaljungan city crossit, joista oon tykännyt todella kovasti. Esikoisen vauva-aikana oli vielä vanhan mallin tilavat Emmaljungan vaunut, mutta eivätköhän noi Crossitkin vauva-ajan tuolla quadrolift kantokopalla mene, ellei sitten jää liian aikaisin pieneksi se.
 
Ja laadukkaat aurinkolasit kannattaa hommata jo pienelle. Meillä oli Kid Banzit, mutta ne oli aika puristavat, Julbot on nykyään käytössä ja ne on ollut hyvät.
 
Meillä sama! Kaikki sanoi että 50 kokoisia ei tarvi ku ne menee korkeintaan pari viikkoa ja suoraan 56 käyttöön, mutta niitäkään ei tarvi paljoa ku kuukauden päästä siirtyy jo 62. No meillä ei ihan niin mennyt..ekat kuukaudet oli 50 kokoisia ja 2kk jälkeen vasta 56 oli hyvä..meni aika pitkään että alettiin 62 kokoisia käyttämään.
Onneks olin itsepäinen ja tein oman fiiliksen mukaan hankinnat ja koska ekan kohdalla halus varautua kaikkeen mahdolliseen, niin olin hankkinut myös sopivan määrän pieniä vaatteita.

Saako tuon äp makuupussin tilattua jostakin erikseen, vai ostitko jotain muuta kautta? Mulla sama ajatus, että pakkausta ei oteta, mutta noi makuupussit olis kiva säästää molemmille.

Tilasin Familonin nettikaupasta makuupussin (= siellä viime ja tän vuoden pusseja näytti olevan myynnissä (=
Meillä esikoinen syntyi elokuussa ja joulun tienoilla alkoi 62 koon vaatteet olemaan sopivia eli kans siinä 4kk iässä
 
Meillä kans tais imetystyyny oli vähän turhake, mut säilytin silti molemmat tätä kakkosta varten jos sen kanssa ois hyvät. Onhan ne mukavat tuet siinä imettäessä mut mä en vaan osannu esikkoa siinä pitää, hänen kans muutenki tisseily oli aina hankalaa.
 
Mulle imetystyyny oli odotusaikana ehdoton, nukuin se jalkojen välissä kun tuli niin kovat lantiosäryt muuten. Nyt se palvelee esikoisen lukunurkkauksena, taaperolle just sopivan kokoinen et pääsee siihen nojaamaan mukavaan asentoon kun lukee. Imetykseen taidettiin käyttää ehkä kerran :D
 
Itse erehdyin viime raskaudessa hankkimaan NG Baby raskaustyynyn joka oli omasta mielestä aivan surkea kovaäänisyyden vuoksi (rakeita sisällä).

Onko muilla kokemuksia unipesästä vauvalle? Onko hyötyä?
 
Totta muuten, raskausaikanahan toi imetystyyny oli niin hyvä. Hitsi kun annoin sen oman jo eteenpän. :'D
 
Täällä imetystyyny ollu yks tarpeellisimmista jutuista, ilman sitä olis niskat niiiin jumissa et taju olis varmaan moneen kertaan lähteny. Pitäs vaan nyt löytää joku hyvä tyyny ku edellinen huono tyyny meni pesussa pilalle :)
 
Takaisin
Top