Hankinnat - turhat ja tarpeelliset

Aika vähällä siis pärjää, kun vaan jaksaa pesukonetta pyöritellä. :joyful: Pitää malttaa olla ostamatta liikaa (varsinkaan tässä vaiheessa), mutta onhan ne pikkuruiset vaatteet aika vastustamattomia... :rolleyes:
 
Äitiyspakkauksen vaatteet on ihan tooooosssiii isoja. Meillä oli paljon vaatetta. Kymmenkunta jokaista vaatekappaletta ja jumppiksia
 
Tai paljo ja paljo... Sopivasti. Mutmä pesinpäivittäin pyykkiä
 
Äitiyspakkauksen vaatteet on ihan tooooosssiii isoja. Meillä oli paljon vaatetta. Kymmenkunta jokaista vaatekappaletta ja jumppiksia

Siis meillä jäi äippäpakkauksen vaatteet ulkohaalareita lukuunottamatta käyttämättä kun niin isoja ja väärän mallisia meidän tytölle.
 
Meidän neiti oli 46 cm ja olin ostanu vaan muutaman 50 cm vaatteen ja nekin oli jätti isoja : D

Meillä ehdottomia olivat manduca, kaukalon lämpöpussi, harsot ja reilusti vaatteita. Saatettiin pahimmillaan vaihtaa yli 15 kertaa päivässä vaatekerta oksentelun takia. Meillä on myös hoitoalusta pyykkikoneen päällä. Lisäksi matkaan otettava vaipanvaihtoalusta oli musta kätevä.
 
Vaatteiden tarve riippuu muuten kans siitä onko miten pulautteleva vauva ja miten itse kestää pukluisia vaatteita.. Kaverini vaihtaa vauvalleen vaatteet jos vähänkin pulauttaa ja ite taas odotin sitä niskakakkaa kun oli niin kova pulauttelija et olis kokoajan saanu olla muuten vaihtamassa... Rintapumppu on kyllä ehdoton (edellinen hajosi kovassa käytössä..) ja vaunut. muuten meillä on aika hyvin kaikki valmiina esikoisen jäljiltä.. Jotain pieniä vaatteita haluan ostaa että uudella tulokkaalla on myös jotain ihan omaa :Heartred
 
Meilläkin on aika paljon vauvatavaraa vielä jäljellä. Tietenkin jos sukupuoli on eri, niin joutuu vaatteita ostamaan. Muita isompia mitä täytyy hommata on vaunut (vaikka meillä on jotkut, mutta kun haluan uudet [emoji23]) ja kaukalo. Minä koin meillä myös hyödylliseksi itkuhälyttinen, mutta sen olen jo antanut eteenpäin. Mutta varmasti tulee nyt ostettua taas kuitenkin jotain uutta, että uusi vauva saa myös omia tavaroita :)
 
Me tosiaan joudutaan muuten ostamaan uus sitteri ja leikkimatto jos vauva on poika, kaikki on niin vaaleanpunaista :D kiitos miehen! Itse halusin värikkäämpään jos tytön tilalle ois syntynytkin poika mut mies halut tyttömäistä :D :)
 
Meillä hommataan kaikki muu isompi käytettynä paitsi kaukalo ostetaan uutena :D tuo lämpöpussi oli hyvä idea, täytyy pistää korvan taa.
 
Meillä kun ei oo omaa autoa niin turvakaukalo ja -istuin ei oo niin tärkeitä. Tuntuu turhalta pistää montaa satasta niihin kun niin vähälle käytölle jää kuitenkin.. Esikoisen istuimet on ostettu käytettynä ja niin varmaan tälläkin kertaa.
 
Mekin ostettiin lähes kaikki käytettynä turvakaukaloa- ja istuinta ja esim muutamaa vaatetta lukuunottamatta.:)

Mulla oli rintapumppu, jota ei onneksi tarvinnut itsellä ostaa, mutta se jäi käyttämättä. En vaan herunut sille ollenkaan, mutta imettäessä maitoa tuli hyvin. En kyllä kauheasti sitä testaillutkaan kun ei ollut tarvetta, että olisko se sitten toiminut jos olisin harjoitellut. Siskolla sama pumppu toimi moitteetta, että pumpussa ei ollut vika. En tiiä, vaan turha kapistus oli meillä, samoin kuin ne tuttipullot.:)
 
Meilläkään ei ollut omaa autoa esikoisen vauva-aikana mut ostettiin kumminkin semmonen vaunusetti missä missä oli yhdistelmävaunut ja turvakaukalo tuli mukana, makso vissiin alle 300e? Sisko asu vieressä ja saatiin siltä välillä autoa lainaan niin oli kiva kun oli se oma kaukalo :) edelleen nää kaikki tallella odottamassa seuraavaa mut voi olla et uusien vaunujen myötä ostetaan uus kaukalo että sen saa kiinni uusiin vaunuihin :)
 
Mun varmaan pitää ostaa uus pumppu. Moonan aikaan luovutin sairaalaan maitoo, niin nyt tekis kans mieli. Sairaalan pumppu oli vaan huono ja sille en herunu ollenkaa :D
 
Tuli muuten mieleen että meillä oli ihan hitti se, että sai kaukalon kiinni suoraan vaunuihin. Helpotti kauheasti esim kaupassakäyntiä, kun sai vain nostettua kaukalossa nukkuvan lapsen kiinni vaunuihin.
 
Itsellä ainakin haaveissa sellaiset vaunut, missä sais sekä vaunukopan että turvakaukalon adaptereilla kiinni. Ja myöhemmin sit muutettua rattaiks. Ja lisätoiveena vielä se, että nuo samaiset vaunut toimis juoksuvaunuina. En tiiä, onko jo liikaa vaatimuksia yksille ja samoille vaunuille, mutta nykyään ei taida ainakaan valinnanvarasta jäädä vaunuostokset kiinni. :) Pitää jossain vaiheessa perehtyä tarkemmin asiaan.
 
Meillä oli gracon kaukalo sillon ja Emmaljunga Scootter rattaisiin se kaukalo uppoo kivasti. Tosin, meillä oli kullä ihan gracon matkarattaat, muyta kerkesin neki myydä jo pois. Samoin ne vaunut. Noi Scootterit on ollu tyhjänpanttina nyt ties vaikka kuinka kauan, niin jos ne sit toimittaas matkarattaiden virkaa.
 
On joo yksilöllistä. Meillä esim hoitopöytä oli kyllä aivan ehdoton! Siinä oli vaatteet alapuolella kaapissa ja vaipat ym aina vieressä. Silloisessa asunnossa se oli todella elämää helpottavaa ni ei tarvinnu kyykkiä ja kumarrella sängyllä tai lattialla. Tähän asuntoon taas ei tarvi, kun on khh jossa saa pehmusteen pöytätasolle. Tosin meidän on tästä pakko muuttaa pois kun on kaksio nii ei kyllä kyetä olee tässä esikoisen ja vauvan kanssa sit

Sitte. Rintapumppu. En hankkinut viimeksi. Nyt todellakin aion hankkia. Siitä olisi varmasti ollut apua maidonnostatuksessa ja sillon ku vauvana lakkoili ym niin ois saanu stimuloitua rintoja tuottamaan maitoa. Jne..

Koliikkikeinu. Aaahhhh mikä ihana vehje! Hankittiin ku typy oli jotain päälle kuukauden. Ja tyyppi siis oli ihan kiinni koko ajan. Siis tarkoitan KOKO AJAN. Päivin öin. Hereillä ja nukkuessa. Kunnes löyty tuo ihana kapine. Siihe suostu esim nukkumaan tai siksi aikaa ku söin. Voi autuus!

Voin jatkaa jos/kun tulee mieleen! :smiley-bounce022
 
Aaa nii joo ja ku oli juttua äp:n vaatteista. Jätin ottamatta esikoisen kohdalla ja niin teen nytkin. Haluan ostaa just sellasia vaatteita pienelle ku haluan. Ne on niin vähän aikaa pieniä :Heartpink viimeksi kitsastelin liikaa, tosin olin opiskelija ettei varaakaa ollu. Nyt jos vaan raha antaa myöden niin sallin itselleni enemmän vaatesöpöilyä, vaikka täytyy vähän järkeäkin olla :smiley-bounce022
 
Hieman on muuten parantunut koko äitiyspakkaus, verrattuna 2008 julkaistuun. Paljon ihanempia vaatteita, tai ainakin värikkäämpiä.
Tosin nyt kyllä jo tietää että sen otan, mutta nyt tietää muita vaatteita ostaessa mitkä omaa makua miellyttää ja mitä tulee käytettyä ja mitä ei.
Esim. Ne bodyt jossa kaula-aukossa ei ole neppareita vaan sellaiset "käänteet" (voi apua miksi niitäkään sanotaan,senkin oon unohtanut) oli kyllä hirveitä käytössä, ei näyttäneet ollenkaan kivoilta.
 
Me ei tällä kertaa oteta äitiyspakkauksta vaikka toisaalta haluisin jokaiselle "oman" . Mieskin sano et: "tommosia sateenkaarivaatteita ei varmasti oteta" vaik siin tais olla vaan yks sellanen body mut silti.
 
Takaisin
Top