Hankinnat tulokkaalle

Meil on Ikean amme joka ei oo iso, koska meillä ei kylppärissä ylimäärästä tilaa oo ollenkaan ja ei varsinkaa hinnalla pilattu :D
 
Meillä myös ikean amme. Se on siitäkin hyvä, et siinä on ne liukuesteet pohjassa. Näin yhden kylvyn kokemuksella
 
Mulla on kirppikseltä ostettu amme :) oon vähä pihi. Amme/kylpytuki vaan puuttuu.
 
Meidän piti saada veljenpojan 1,5 vuotta vanha nätti turkoosi amme pikku Papulle, mutta Anoppi toikin meille miehen 32 vuotta vanhan vaaleansinisen ammeen, neljä suurta muovilaatikkoa miehen vauvavaatteita suoraan 80-luvulta, rottinkikehdon, syöttötuolin ja tummansiniset vakosamettiset vaunut. :wideyed::nailbiting::hilarious:
Mehän oltiin siis sovittu, että käydään heidän luona valkkaamassa mitä tarvitaan ja halutaan... :wink

Anopit, you got to love them!!!:laughing025
 
Tilasin wishin mama sovelluksesta hoitolaukun, 16e posteineen :)

04158da24713f1445c2141632cead3c2
 
Minkälaisessa asennossa vauvan kuuluisi olla turvakaukalossa? Riippuu varmasti paljon toki kaukaloistakin. Meillä on Recaron Privia kaukalo ja kun ekaa kertaa vauvaa sinne yritettiin toppakamppeineen istuttaa niin olin ihan helisemässä, kun asento näytti tosi huonolta. Vauva on kaukalossa niin pystyasennossa, ja tuntuu että pääkin ihan retkottaa vasten rintaa. En tiedä johtuuko siitä, kun vauva on niin pieni, nyt 2,5kg, että melkeinpä hukkuu kaukaloon. Varsinkin kun päälle puki ylisuuren haalarin, niin hukkui eka haalarin uumeniin ja sitten vielä kaikkien toppausten kanssa kaukaloon. Hirvee stressi koko automatkan että onko asento huono ja saako henkeä....
Nukkui kyllä koko matkan kuin tukki, mut silti asento huolettaa.
 
Jele täällä ihan samaa tuskaillu. Nyt jo vähän helpottaa kun pieni on kasvanut. Täälläkin tosiaan sairaalasta lähdettiin 2,7kg painoisena.
 
Varmasti osittain turvakaukalon istuntakulma riippuu myös siitä, missä kulmassa on se penkki, jolla turvakaukalo on. Joidenkin autonpenkkien istuinosa on enemmän selkänojan suuntaan kuopalla kuin toisten, ja silloin selkä-menosuuntaan-turvakaukalokin on sen päällä pystymmässä.
 
Jep. Meidänkin kaukalossa on sellainen "tarkistusviiva", jonka pitäisi olla samassa linjassa auton pohjan kanssa. Jouduttiin laittamaan pönkkää telakan alle, että kulma tuli oikeaksi. Ohjeissakin ihan luki, että voi tunkea jotain pyyhettä tai peittoa alle, jos istuin jää vinoon.
 
Meillä esikoisen turvaistuin jäi ilman telakka tosi pystyyn ja just tuntu, että pää retkottaa. Tungettiin kassa hätäratkasuna pyyhettä sinne alle, kun meillä.ei aluks telakkaa ollut. Telakassa sitä kulmaa saa paremmin säädettyä...
 
Ihana uusi turvakaukalo saatiin tänään :) ehkä ens viikolla saa sen asennettua autoonki. Nyt ois niinku kaikki hankittu! Tai no ammetuki puuttuu.. ja jos jostain löytyy kaukaloon sopivat rattaat ni sellaset ois kans kätevät
 
Emmäkää kiirettä sen kans piä, ja kokeilen ekku voiko olla ilman. Mulla on vaa ranteet ja sormet niin huonot et tulehtuu ja kipeytyy herkästi. Pitää ny kokeilla ekku ilman jos pärjää
 
Emmä oikeestaan sitä pelkääkkä ettei vauva pysyis :) tai no sit pelkään jos ranne tulehtuu, sit ei nostella vauvelia yhtään. Oonki ollu tääl paniikis et jos joutuu vasemman ranteen leikkaan tulehuksen takia :eek:
Oikee ranne on jo leikattu muutama vuos sitte ku oli niin tulehtunu. Vasen ranne on ny tulehtunu mut toivon et paranee ittestään sit ku on synnyttäny, niin ainaki lääkäri tuumas :)
 
Musta kans tuntui sairaalassa, että ei vauvaa saa mitenkään hyvin sinne turvakaukaloon, vaikka olin yrittänyt kotona harjoitella niitten remmien säätämistä etukäteen ja nallen kanssa vielä kokeilin sitä päivää ennen sairaalaan lähtöä. Laitoin sairaalasta kotiutumisvaatteeksi semmosen toppapussin, mutta sen jälkeen oon käyttänyt kaukalopussia ja se on ollut paljon parempi ja sen kanssa saanut sen asennon paremmin pienelle.
 
Mä laitoin kans toissapäivänä sen kaukalopussin kaukaloon ja se tuntu vähän hankalalta laittaa. Ny en uskalla ottaa sitä pois jos en saa sitä yhtä hyvin enää takasi :D eilen harjottelin myös hug a bub-liinan sitomista nallen kans :) tuotti vaa vähä vaikeuksia ku meinas liina loppua kesken ku on viel tuo maha tossa :P
 
Takaisin
Top