Hankinnat(mitä oli tarpeellista ja minkä koit tarpeettomaksi)?

Meillä oli esikoisen kanssa hoitopöytä, enkä ois kyllä pärjännyt ilman. Selkä jumii tosi pahasti, jos päivittäin milloin missäkin kumarassa vaippaa ja vaatteita vaihtaa. Uudelle tulokkaalle ollaan suunniteltu pelkkää hoitotasoa pesukoneen päälle, se kun on melkein saman korkuinen varmaan kuin hoitotasotkin yleensä.
 
Emma merkkinen on se hoitopöytä siis mitä mietin, yhteen aikaan sai ikeasta vastaavaa
 
meillä hoitoalusta sijoittuu khh:n tasolle. Tietysti säilytystilaa (kaapeissa) kyseisessä tilassa on vähän (koska talo viimevuosituhannen puolivälistä..), mutta pöydälle saa pari koria vaatteille ja tason laatikoihin jotain pikkutilpehööriä. Vesipistekin isolla altaalla on siinä samalla tasolla, kun taas muualla (paitsi keittiössä) ei riittävän suurta allasta pyllynpesulle ole.
 
Nyt kun saatiin ultrasta poikauutisia, oon tehnyt vähän jo hankintoja! Ihanaa päästä hypistelemään vauvajuttuja :Heartred
Löysin esim tosi lämpimän toppapussin turvakaukaloon edullisesti. Lisäks oon hommannut harsoja hoitoalustan, joka tulee kylppärin tasolle. Lisäks miehen siskolta saatiin vanha äitiyspakkauksen toppapuku ja -töppöset, sekä muutama kietaisubody ja puolipotkuhousuja. Tuplarattaat saadaan kans edullisesti sukulaiselta!
Vieä tarvittais turvakaukalo, sitä en jotenkin uskalla käytettynä ostaa. Lisäks aion ehdottomasti ostaa Tulan Free to grow-kantorepun. Nää on varmaan ainoot kallimmat hankinna. :) Aluks meille tulee vauvan nukkumapaikaksi pienempi kehto, ja ostetaan pinnasänky sitten varmaan ensi kesänä.
 
Meil on pinnasängyn päälle laitettava hoitotaso. Se on ollut tosi hyvä kun ei muuten ylimääräistä tilaa ole ollut. :)
 
Oletteko hankkineet vauvalle kaukalopussia/toppahaalaria minkä saa makuupussiksi? Mistä ootte hankkineet?
 
Miä aion tällei ensikertalaisena ottaa äitiyspakkauksen, siellä tais tulla haalari minkä saa makuupussiks. :) Aikooko muuten moni täällä ottaa äitiyspakkauksen?
Itse tykkäsin tän vuoden kuoseista :)
 
Oletteko hankkineet vauvalle kaukalopussia/toppahaalaria minkä saa makuupussiksi? Mistä ootte hankkineet?

Mä löysin ihanan kaukalopussin tori.fistä, vaan 20€. Menee hyvin makuupussina myös rattaissa. Se on kyllä niin kätevä kapistus talvivauvalle, ja turvallisempikin, kun ei tarvii turvavöitä toppapuvun päälle kiinnittää
 
Mä luulen että tulee itsekin otettua äitiyspakkaus, vaikka toinen lapsi onkin. On kyllä kivoja kuoseja nyt! :-)
 
Otan minäkin äitiyspakkauksen, mut mietin kun siinä haalari on niin iso et vaavi hukkuu sinne. Muistan et esikoisen kanssa äippäpakkauksen haalari oli käyttökokoinen vasta 1v iässä. Haluisin sellasen pikkuvauvoille sopivan kokoisen, niitä oon yrittänyt bongata kirppariryhmistä mutta aina ne menee.. täytyy jatkaa etsintöjä :)
 
Mie oon meinannut kans ottaa äitiyspakkausta. Oon ottanut kaikille kolmelle edelliselläkin. :) Ne makuupussit haluun säästä ja antaa ne sit lapsille kun saavat omia. En tiedä miks just ne mut on vaan tullut säästettyä.
Meil on viel tallessa viime 1/16 syntyneen kaukalopussi. Se oli kyl tosi hyvä käytössä. Olikohan se ostettu lastentarvike liikkeestä.
 
Minä olen miettinyt sellasta Eisbärchen kaukalopussia, joka sais olla aina kaukalossa ja sinne sais vauvan sitten laitettua vähän kevyemmissä vaatteissa vöihin kiinni. Toppapukua olen pähkäillyt, että onkohan ihan välttämätön, kun vauva kuitenkin pääsääntöisesti on vaan vaunussa tai kaukalossa. Vaunuihin meillä on jo äp-makuupussi ja paksumpi Emman lämpöpussi.
 
Meil oli viime vuonna tammikuisella toppapuku vaunuissa ja myös lämpöpussi. Eikä ollut yhtään liikaa. Meinasin nytkin hommata toppapuvun.
 
Mä tilasin sellasen eisbärchenin toppapussin kun saa kaukaloon. Vaikutti kätevältä kun kaukaloon sopii ja vaunuillessakin varmaan hyvä :) eikä se ollu pahan hintanenkaan :)
 
Otetaan kans äitiyspakkaus, kahdelle edellisellekin on otettu :) se on jotenkin sellainen "juttu" ja tämän vuoden värit ja tuotteet on kivannäköisiä :)

Tulevana maanantaina muuten Lidliin tulee myyntiin niitä pitkiä tyynyjä, ainakin meilläpäin :D
 
Otetaan äitiyspakkaus! Oli tosi kivoja ne vaatteet, kun kaverin luona niitä keväällä vellottiin. Tuota lämpöpussia olen minäkin ostatellut, kun oletan että täällä meidän leveysasteilla sille on oikeasti käyttöä... Jos hieman helpottaisi pukemisrumbaa sitten talvella.
 
Lämpöpussia itsekin olen tälle tulokkaalle nyt miettinyt. Esikoisella ei ollut kun syntyi heinäkuussa ja pärjäsi talvella vaunuissa toppahaalarilla ja äp:n makuupussilla kun päällä oli vielä kopan oma peitto.
Olen nyt alustavasti fb:n kirppikseltä varannut oran tuplarattaat ja odotan vähän lisätietoja, mutta kun 50€ vaan maksaa ja vaikka niissä on rungossa jotain hankaumia ja muutamia ruostepilkkuja ilmeisesti niin luulen että ne tuolla hinnalla menee meillä sen mitä tarttee, esikoinen kun on jo 2 vuotta. Ei välttämättä niitä tuplia kai tarvittais mutta helpottuu ainakin minun arki kun pääsen vaikka sitten sen esikoisenkin nukuttamaan vaunuihin, missä se vielä ihan mieluusti nukkuu päiväunensa.
 
Niin ja äitiyspakkaus on täälläkin laitettu tilaukseen :) oli siinä kuitenkin sen verran kivoja kuoseja että eiköhän siitä jotain tule käytettyäkin ja tykkään kanssa säästää niitä sitten lapsille.
 
Mäkin taidan tilata äitiyspakkauksen vaikka vauvan vaatteita onkin tallessa esikoisen jäljiltä älyttömästi. Onhan se kiva että uudellakin vauvalla on jotain uutta. :)
 
Takaisin
Top