Hankinnat(mitä oli tarpeellista ja minkä koit tarpeettomaksi)?

Makin taalla pahkailen, etta tarvitaanko tuplat vai ei.. toisaalta autolla kylla liikutaan, et lahinna jos jossain kaupungilla kay niin seisomalauta varmaan riittais..
 
Mä en kyllä ikinä ostaisi käytettyä kaukaloa! Niistä kun ei tiedä, joku DORKA voi myydä esim kolaroitua/tiputettua muka ehjänä (kolaritilanteessahan saa vakuutuksesta uuden kaukalon, vaikka kaukalo näyttäisi ehjältä tai olisi vain pieni tömptsäys, kyllä siinä houkuttaa se vanha myydä halvalla). En ostaisi ratsastuskypärääkään käytettynä.
Yritin joku viikko sitten katsella noita törmäystestituloksia, mutta uusin taisi olla vuodelta 2015. Ja siinä ihan surkeita arvosanoja saaneita kaukaloita myydään nettikaupoissa "loistavina", mistä niistä sit oikeasti tietää. Meil on suunnitelmana sellanen, mikä menis 18kg asti (voidaan kääntää ja kulmaa pystyy säätämään telakassa), mutta saa nähdä, ei oo vasta kuin kuvia ja videoita katseltu.
 
Nyt kun pikkuhiljalleen kaverit ym tietää niin toivon että saisin heidän kautta ostettua tavaraa kun osalla on kuitenkin melko pieniä lapsia. Ja kaverilta voisin ostaa turvaistuimen mutta en keneltäkään tuntemattomalta. Meillä oli esikoisella jossain vaiheessa käytössä rattaina Britaxin b-agilet ja ne oli huippuhyvät ja niihin sais kaukalot ymym kiinni.
 
Pitääpä tokasta kuten äitini aina tuumaa, ei kolkyt vuotta sitten ollut sulla turvaistuinta ja hengissä oot pysynyt. Ja istuin joka sitten oli oli styroksista tehty.
Mutta joo testejä on miljoonia osa on jonkun valmistajan teettämiä joissa mollataan muita valmistajia ja osa testeistä puolueettomia.
Itse ostan gracon kun se vaan on mallilleen hyvä ollut. En koskaan muiden valmistamista tykänny, hetken meillä oli britax mutta ei ollu mun mieleen. Ja todennäköisesti ostan niin että saan kaks jalustaa. Toinen toiseen autoon ja tarvittaessa sen saa myös pelkästään vöillä
 
nii, olihan sillon 30v sitten ihan samanverran liikennettäkin kuin nyt. ja samanverran niitä älykääpiöitä jotka kaahaa kelissä kuin kelissä ja luottaa, että kyllä muut väistää. Se onnettomuus kun ei aina ole itsestä ja omista ajotaidoista kiinni. On jotenkin nurinkurista verrata nykypäivää ja aikaa 30v sitten, monet asiat ovat muuttunnet (eikä ehkä vain parempaan suuntaan). Toki myös autojen turvallisuus on lisääntynyt ja tietoisuus turvallisuusriskeistä ja niiden välttämisestä samoin.
 
Ja kännykän räpläys ratin takana on lisääntynyt :/
 
Tietääkö joku milloin aletaan myymään tämän vuoden vaunu malleja alennuksella? Syksyn mittaan luulisi tulevan jo ensi vuoden mallit myyntiin kuitenkin? Emmaljunga duo edgejä olen katsellut,onko jollain kokemuksia ennestään niistä?
 
Huomenna ois sitte pinnasängyn haku.. kohta alkaa kaikki olla hankittu.. ei muute mut kun facen kirppiksillä oon tehny löytöjä.. :D
 
kaveri sanoi, että emmaljunga alkaa poistaa jo tässä syksyllä, eli varmaan viimeistään ens kuussa, jos ei vielä ole.
 
Tilasin ebaysta bola raskauskorun. Samanlaisia kuin Suomessa myytävät mutta eri hinnalla. :happy: saa nähdä onko niillä mitään virkaa mitä mainostavat.
 
Meillä on vuoden 2014 duo edget ja ollaan oltu erittäin tyytyväisiä. Kulkee sulavasti, kelissä kun kelissä. Saa helposti kasaan jos tarvii ottaa mukaan. Itselleni oli vaunuja hankkeissa tärkeintä, että pääsee maastossa ja hangessa kulkemaan, näillä onnistunut hyvin. Väritkään ei ole paljoa haalistuneet :)
 
Me saadaan miehen serkulta Emman tuplat tosi edullisesti, joten otetaan ne. Suurimmaks osaks autolla kuljetaan, niin en viitsi kalliisiin sijoittaa rahojani. Pari vaatetta oon ostanut jos oon kirpputorilta bongannut, mutta muuten en vielä mitään. Huomenna toivottavasti selviää sukupuoli, jonka jälkeen on ehkä helpompi ostella kaikennäköistä. Esikoiselta meillä ei oo mitään enää tallessa, joten kaikki täytyy hommata. Toisaalta, kaikennäköistä turhaa tuli ekalla kerralla hommattuakin, joten nyt viisaampana tiedän mitä ei tarvita, ja esim. minkälaisia vaatteita ei käytetä lainkaan :)
 
Joo toisaalta nyt helppo suunnitella noi vaatteet mitä missäkin iässä sit vauva tarttee kun on muistissa esikoisen ajalta koot kun esikoinenkin on tammikuun muksu
 
Meillä taas ongelma tuo vaatteissa kun kaksi ekaa on syntyneet heinäkuussa, menee vaatteet just väärin kun toppavaatteet puol vuotiaan kokoa.. ja ihan pienet kesävaatteita :confused:
 
Olipa hauska lueskella mihin kaikkeen muut ensi talven mammat on jo haksahtaneet :) (ja mihin eivät aio haksahtaa!)

Minä ostin viikonloppuna yhdistelmävaunut! Odotan ensimmäistäni ja kaikki vauvahömppäily vasta aluillaan :D Ystävä, jolla on 3 pientä lasta, tartutti muhun vaunun ostovimman; kysyi olenko jo katsellut tarjontaa, johon hölmistyneenä vastasin, että en tietenkään vielä.. Ilmeisesti kuitenkin oli jo aika :D Siitäpä sitten selailemaan nettikirppiksiltä käytettyjä rattaita. Käytetyt päätin ostaa, koska omaan ideologiaan ei ehkä kuitenkaan istu 800€:n maksaminen tavarasta, jonka arvo putoaa parissa vuodessa 70%. En tietenkään tuomitse niitä, jotka haluavat aivan uudet! Joitakin asioita tulen taatusti itsekin ostamaan uutena, tosin en keksi nyt yhtään esimerkkiä... Ehkä turvakaukalon?

Noh. Torissa tuli kuitenkin siis vastaan ihanat petroolin vihreät, vähän käytetyt BRIO Happy (2014) yhdistelmävaunut ja hyvään huokeaan hintaan. Puoliksi leikilläni laitoin niistä kyselyä ja yllättäen olivat vielä vapaana. Lähdin samaisen ostovimman tartuttaja-ystävän kanssa niitä katsomaan ja hänen hyväksynnän saatuani (hän myös tinkasi hieman puolestani) raha ja rattaat vaihtoivat omistajaa :) Nyt olen jotenkin ihan pöpipäisen mehuissani niistä! Kaiken maailman lisäosiakin vielä löytyy myynnistä, vaikka itse vaunujen valmistus on lopetettu viime vuonna.. Pakko varmaan "kerätä koko sarja" vielä kun ehtii!

Kaikista huikeinta tässä on se, että olin henkisesti valmistautunut käyttämään laadukkaisiin ja mieleisiin yhdistelmävaunuihin kaksinkertaisen, ehkä jopa kolminkertaisen summan, kuin mitä nyt maksoin. Ystäväni ohjeistuksella ja vinkeillä säästin älyttömästi rahaa, mitä ei kuulemma ole koskaan liikaa lapsiperheessä (?). Tästä vaunujen hankinnasta innostuneena päätin, että kaikki suuremmat vauvantarvike-hankinnat pyrin hankkimaan mahdollisimman edullisesti (mutta hyvällä maulla). Haluan osoittaa edes osittain vääräksi sen väitteen, että vauvan saaminen olisi kallista puuhaa :D

Samainen ystävä kertoi myös mihin ei kannata satsata; hoitotaso on kuulemma turha, varsinkin jos asuin neliöitä on rajallisesti. Vauvan ensimmäisten vaatteiden määrät ja koot kannattaa myös miettiä tarkkaan, jos haluaa pitää "turhan tavaran" määrän minimissä. Varmasti tulen käyttämään ystävääni tietopankkinani jatkossakin, hänellä kun on triplasti enemmän kokemusta vauvoista, kuin minulla :) Ja uusia kysymyksiä pulpahtelee mieleen tässä pitkin matkaa..
 
Täällä tuli hankittua tori.fin kautta brion pinnasänky ja hoitopöytä jo muutama viikko sitten. Siskoni jolla jo 5lasta sanoi myös ennen kuin nuo ostin että se hoitotaso on sitten aivan turha hankinta. Totesin kuitenkin itse että en halua sohvalla päivisin vaippaa vaihtaa enkä aio ravata portaita yläkertaan joka kerta kun tarvii vaihtaa, joten tuossa olkkarin viereisessä huoneessa keskikerroksessa se passaa olla oikein hyvin. 2tuollaista isompaa kun hankki ennen rakenneultraa, sai hieman miehellekkin jotain "muistutusta"/konkreettista mahan lisäksi silmien eteen :) ehkä saatan myös ollaa vaan hieman intonakin xD
Toinen, mikä varmaankin tulee osoittautumaan turhaksi on vaipparoskis. Ajatuksena se on hyvä, mutta kaikkien lapsellisten tuttujen mukaan se on turhakkeista turhakein :D No.. saa nähdä miten käy. Vaatteita oon jotain kirpparilta löytänyt. Harmikseni kuitenkin pieniä pojan vaatteita oli huomattavasti vähemmän kuin tyttöjen.. ainakin sillä kertaa. Ja itse olen jotain myös tehnyt. Mieheni serkulla iski kauhea vauvakuume ja hän sitten oli meille ostanut myös yhden vaatesetin, tutin ja lelun :) luulen ettå noita vaatteita ei ainakaan tarvitse paljoa itse ostella kun kaikki sukulaiset niin täpinöissään tästä meidän ensimmäisestä :D
Rattaat tullaan ilmeisesti saamaan mieheni siskolta, ainakin lupaili jo ennen raskautta jo :D olisikin ihan jees, kun en niistä mitään ymmärrä xD ainoastaan joskus jäänyt siskoni puheista vuosien takaa mieleen että isoilla renkailla pitää olla niin on paljon mukavampi työnnellä talvellakin.
 
Pampam mun mielestä hoitopöytä on todella hyvä juttu! Vieläkin vaihtuu 1,5veelle teippivaippa hoitopöydällä :) välillä sohvallakin, mutta ergonomisempi selälle on pöytä :)
 
Meillä tilaa rajallisesti, joten meinasin ostaa sivusta täytettävän pesukoneen päälle sellaisen hoitoalustan. Toimii varmaan niinkin?!?
 
Hmpp varmasti toimii, ja on pesupistekin vieressä :p
 
Mulla oli veskissä hoitoalusta pyykkärin päällä ja makkarissa hoitopöytä. Ja todellakin selkääni niillä säästin. Nyt meinasin sellaisen koottavan ostaa eli saa kasaan siksi aikaa kun ei käytä ja voi liikutella huoneesta huoneeseen. Harmittaa kun saunan päädyssä ei oo pesu allasta muuten olisin sinne pistänyt koneen päälle ku aina lämmintä siellä.
 
Takaisin
Top