Hankinnat(mitä oli tarpeellista ja minkä koit tarpeettomaksi)?

Pinnasänky tuli hankittua hyvissä ajoin ennen vauvan syntymää eikä oo vielä 1-vuotiaalla ollut kertaakaan käytössä. Jälkiviisaana olisin tehnyt niin, että katsonut alkuun saako vauvan nukutettua yksin esim äitiyspakkauslaatikkoon ja jos niin sitten hommannut pinniksen. Jos kuitenkin päätyy perhepetiin niin kuin me niin sängyn voi hyvin hankkia vasta sitten kun lapsen haluaa siirtää pois omasta sängystä. Voi sitten miettiä kannattaako pinnis jättää kokonaan väliin ja hankkia suoraan laidallinen lastensänky.
 
Mulle tulee nyt ekana mieleen ainaki tärkeimmiksi pinnasänky ja vaunut. Mut eiköhän sitä tuu matkaan tarttumaan yhtä sun toista lähempänä laskettua aikaa. Pitää vaan toivoo ettei mitään turhaa tulis ostettua mitä ei sit tuukkaa ees tartteemaan laisinkaan. Ootteko muuten muut ajatellu ostaa ihan uutena vaunuja ja muita tavaroita esim kirppareilta vai ihan uutena? Mitkä teille ehoton ostaa uutena ja millä ei nyt niinkää väliä? :king


Mieli tekis kyllä jo ihan hirveesti ostelemaan jo pikkusia sukkia ja bodyja ja kaikkee tarpeellsita tulevalle vauvalle. Ehkä pitää kuitenki vielä hetki malttaa olla aloillaan ja katella sit myöhemmin vasta mitä ostaa ja mitä ei. Pakko myöntää kyllä et yhen farkkukauluspaita bodyn ostin jo prismasta ku oli alennuksessa ja olin sitä katellu jo tosi kauan aikaa ennen raskauttakin jo :smiley-angelic002
 
Vaunut haluan uutena, muilla tarvikkeilla ei niin ole väliä. Pikkuinen kun viettää niissä niin paljon aikaa (meillä lapset on aina nukkunut päikkärinsä pihalla, tulee uni niin paljon paremmin) ja haluan, että ne on puhtaat ja hyvät.
Edelliset vaunut ehdin jo antaa eteenpäin, nyt uudet jököttää meidän makuuhuoneessa.. :)

Vaatteita tekisi mieli jo hankkia, mutta yritän hillitä itseni ultraan asti..
 
Ma oon tehnyt itse sellasia imetystyynyja jotka tulee kasivarren ymparille, tykkasin itse enemman kuin niista isoista tyynyista.

Sit yks mika oli loppuraskaudessa ihan ehdoton oli semmonen pitkulainen vartalotyyny! Kannattaa pitaa silmalla, meidan koko elokuisten ryhma osti Lidlista niita. :grin
Ei sulla kuvaa olis laittaa että minkänäköisen oot tehnyt? Mä ajattelin et taidan tehdä imetystyynyn kyllä varmaan itse, ja babynestin, kunhan tästä pidemmälle päästään ja löydän jotain kivaa kangasta :)
 
Vaunut haluan uutena, muilla tarvikkeilla ei niin ole väliä. Pikkuinen kun viettää niissä niin paljon aikaa (meillä lapset on aina nukkunut päikkärinsä pihalla, tulee uni niin paljon paremmin) ja haluan, että ne on puhtaat ja hyvät.
Edelliset vaunut ehdin jo antaa eteenpäin, nyt uudet jököttää meidän makuuhuoneessa.. :)

Vaatteita tekisi mieli jo hankkia, mutta yritän hillitä itseni ultraan asti..

Samaa oon miettiny et vaunut ainakin ois kiva hankkia uutena just puhtauden ja sen pitkäaikaisuuden vuoksi ! :):)
 
Yksi ehdoton hitti oli BabyBjörnin sitteri. Poika oppi nopeasti heiluttelemaan itseään siinä :)

Toinen hyvä oli adapterit vaununrunkoon, että sai turvakaukalon suoraan siihen kiinni. Myös kaukalopussi oli ahkerasti käytössä. Meillä oli Babys only -merkkinen.
 
Vartalotyynyn koin hyvänä kyljellään makoillessa joten tulee varmastikin käyttöön myöhemmin.
 
Edelliselle vauvalle ostin lähes kaikki vaatteet käytettynä. Ne jää niin pian pieneksi että en raaskinut tuhlata kamalasti rahaa. Jotenkin en tajunnut, kuinka pieni on vastasyntynyt, joten meillä ei ollut läheskään tarpeeksi ihan pieniä vaatteita. Sairaalasta kotiuduttuamme jouduinkin soittamaan isälleni, että tuo kotimatkalla 52-senttisiä :D ja ukkihan toi, 250 euron arvosta Polarn o pyretiä :joyful: isovanhemmat on hassuja kun ne niin hullaantuu näistä pienistä!
Harsoja myös meni meillä ihan hirveät määrät päivittäin, joten ei ollut yhtään liioiteltua kun niitäkin käytettynä hommasin kymmeniä ennen vauvan syntymää. Muutama on vieläkin tallella! Lisäks sähkökäyttöinen rintapumppu ja nenäfriida oli ihan ykkösjuttuja. Paljon tuli myös hankittua turhaa, tai esim sellaisia vaatteita joita en käyttänyt vauvalla ollenkaan. Mutta nyt toisen kohdalla olen viisaampi ja ostan sen minkän tarvitsen! :)
 
Meile ensimmäinen tulossa ja nyt on vaunut ja turvakaukalo hankittu, molemmat edullisesti käytettynä. :) vaunut on kuin uudet, niin hyvin pidetty, kaukalosta tarttee pehmusteet pestä mut muuten sekin ihan siistit. :) pienillä tuloilla kun ollaan niin olen kattellut nettikirppiksiltä kaikenlaisa mut nuo oli niin löydöt et ne ol pakko hankkia jo :)
Pinnasänky tarttee vielä löytää mut täs on niin paljon aikaa ettei vielä tohdi tilaa viemään hankkia :) meillä se tulee olemaan käytössä, olen niin levoton nukkuja et pelkäisin telovani pienen kokoajan. Plus on sit noilta karvaisemmilta lapsilta turvassa siellä. :)
 
Meiltä löytyy aika hyvin kaikki edellisen muksun jäljiltä. Vaunut tarvitsee, kun edelliset ehdin antaa eteenpäin. Kaverilta saan ilmaiseksi tuplarattaat siltä varalta etten saa säntäilevää 2veetä koulutettua kulkemaan kunnolla tammikuuhun mennessä.. :D
Toppapussin tarvii vaunuihin ainakin.. Onko kellään kokemusta muuten babynesteistä ? Vaikuttaa kivalta ja sellaisen voisin vauvalle tehdä. Sukupuoli olisi kiva tietää, niin pääsisin ompelemaan pikkuisia vaatteita. :Heartred jokohan pääsisi ompelemaan pinkkiä ja mekkoja.. :)
 
Kalapuikko, mä suunnittelin myös ompelevani babynestin. Parilla kaverilla on semmonen ollut. Uskon semmosen sopivan meidänkin arkeen!
 
Me toivotaan saavamme ostaa kavereilta ja sukulaisilta jotain halvalla (ellei ne sitten kerro myös kohta kakkosista, kun ykköset alkaa lähentyä kahta vuotta :wink), mutta muutenkin tosi minimikamoilla koitetaan pärjätä. Jotain tietty ostettava etukäteen, mutta suunnitelma ostaa sitten vasta tarpeeseen. Nähnyt nyt niin monta kaveria kaikkine (käyttämättömine) tavaroineen, että haluttais olla vähän fiksumpia xD
 
Täällä kans babynest suunnitteilla ja vaatteita olis kiva alkaa jo ompeleen. Juuri tilasin Jujunan kaavat mamma vaatteisiin et sillä saan hetken rauhoitettua vauvan vaate ompelukuumetta :D

Turvakaukalo on meillä sellainen et ehdottomasti uusi. Vaunut saan siskoltani mutta jää nähtäväksi tuleeko uudet rattaat jossain vaiheessa ku mies välttämättä haluais uudet. Olen koittanu sanoa et turhaa uusia ostaan. Meillä kun alkaa yläkerran rakentaminen niin rahaa menee muuhunkin.

Pinnasänky on jo varastossa, on perintösänky.. me ollaan siskojen kans nukuttu siinä :) siihen vain uus pohja niin hyvä. Mies kyllä oli siitäki et haluais uuden. Mut jää nähtäväksi saanko tahtoni läpi :D
 
Uniko, miten mulla ei tullut mieleenkään, että voisihan niitä mammavaatteitakin ommella :D imetyspaitoja olen kyllä jo suunnitellut, mutta ei niitäkään oikein vielä raaskisi aloittaa.
 
Nuo Jujunan mallit oli sekäettä.. siksi ajattelin et jos niitä ompelis niin menis pitempään :wink oli mm hupparia, t-paitoja, mekkoja ja housuja :) Nyt pe 9.6 on facessa kankaiden yö niin ajattelin katsella sieltä kivoja kankaita :D
 
Munkin on tehnyt mieli ostaa se mammakaava paketti, mutten oo raaskinu ku en tarvi mammavaatetta enempää. Mut just imetyshuppari kiinnostaa kovasti. Alkuvuodesta jostain tarjouksesta ostin sen basic for babies paketin :D siinä menee koot niin että sopii hetken kuopukselle ja ne housut varsinkin on ihan parhaat.
Mä kirosin taas et miks sen kankaiden yön on pakko olla nyt eikä vasta tilipäivänä :D oon ostanut muutaman possun, jotka on ollut niin huteja että... olisinpa säästänyt nekin rahat koska kankaiden yö :P
Nestin aion minäkin tehdä, pitäis jostain etsiä ohjetta ja levyvanua vaan.
 
Pitääkin tsekata nuo Jujunan kaavat ! Kiitos Uniko. :) Kiva että täällä on muitakin ompelijoita !

Jääkukka, googlettelemalla löytyi tosi paljon ihan kuvallisiakin ohjeita nestiin ja sen kaavoihin. :)
 
Meillä on esikoiselta kaikki tallessa, vaatteet ja tarvikkeet, niin jos toinenkin on poika, ei tarvi juuri ostella. Mut eiköhän sitä ainakin jotain vaatetta tuu hankittua :) ja saan vihdoin ostaa mun unelmaliinan, jäi liian köyköseks esikoiselle kun löysin sen, ni päätin että kakkoselle sitten. Rattaisiin aattelin hommata seisomalaudan, ja yrittää pärjätä sillä, kun nyt jo tuntuu ettei malta istua poika, niin miten ensi talvena sitten.. jää vaan yhteiset lenkit sit haaveeks, kun tuon taaperon vauhti ei päätä huimaa :D
Babynestin pyydän kans varmaan äitiä tekemään :)
 
Mua vitutttaa kun mun kokoselle mammalle ei ole mamma vaatteita. On niin epäreilua. Imetyspaidatkin ne mitkä menis ovat perkele kaikki tiukkoja ihon myötäsiä kun haluisin löysiä
 
Kaylies meinaatko ettei loydy tarpeeks isoja kokoja? Tsekkaa esim. Asos ja Next! :)
 
Takaisin
Top