Hankinnat(mitä oli tarpeellista ja minkä koit tarpeettomaksi)?

Diku

Kommentoinnin ninja
Niin kovin haluttaisi alkaa ostelemaan kaikkea pientä,jos mielensä vielä malttaisi..
Mitkä oli teillä niitä ehdottoman tärkeitä hankintoja?
 
Mies on jo katellu ennen plussausta vauvalle istuinta autoon. Oon saanu toppuutella häntä ettei ihan vielä:grin että se on ainakin se edessä oleva tärkeä hankinta! Onneksi vaatteita saan varmasti serkuiltani vaikkeivat vielä tiedä että niille tulisi tarvetta näinkin pian kun heidän vauvalleen käyneet pieniksi:happy: tottakai pitää päästä itsekkin ostelemaan pieniä sukkia ja vaatteita:wink
 
Mä löysin viime raskaudessa itselleni tärkeäksi tulleet maidonkerääjät, multa herui imettäessä toiselta puolelta toinen puoli ihan hulluna ja paita märkä aina.
Toinen oli toppapussi kaukaloon, mikä oli tosi jees. Nyt harmittaa että myin sen, kun ei meille pitänyt tulla enää lapsia :)
Lisätään sitten ku muistuu mieleen...
 
Vaipanvaihtopoyta oli meille ihan turha, vaippa vaihtui yleensa aina sohvalla/sangylla. Samoin sivuvaunu jai kayttamatta, nukuttiin (ja nukutaan edelleen) kaikki yhes koos. :grin Muuten ei kai mitaan ihan hirvean turhaa onnistuttu hankkimaan. :)
 
Me ollaan kateltu jo ennen plussaa ikean hoitopöytää minkä saa käännettyä pelkäksi lipastoksi jos ei olisikaan käyttöä (: saisi vaatteet ja muut vauvan tarvikkeet sinne kätevästi myös! Imetystyyny on varmasti myös yksi hankinta!
 
Imetystyyny on kyllä tosi kätevä. Sitä voi käyttää jo raskausaikana asennon tukemiseen nukkuessa. :)

Kylpypunkan jalallinen teline on koettu meillä tosi tarpeelliseksi varsinkin kun miehellä on selkäkremppaa.

Harsoja kannattaa olla iso läjä.
 
Kaukaloon se toppapussi on kyllä ihan ehdoton! Ja rintapumppu! Hoitopöytä on aina sellainen "pakollinen", mutta viimeksikin siinä taidettiin vaipat vaihtaa ensimmäisten kuukausien ajan :angelic:
 
Kun ajatus oli, että kolmatta vauvaa ei enää olisi tulossa, lähes kaikesta paitsi vaatteista on tullut hankkiuduttua tehokkaasti eroon. Ja ne vaatteet on lähinnä pinkkejä, joten jos tulee poika nekin menee uusiksi. :)

Joten pääsen onnellisena shoppailemaan lähes kaiken uudestaan.

Pari asiaa mille meillä ei aiemmin ollut mitään käyttöä oli sitteri ja pinnasänky. Molemmat tytöt nukkui vauvoina mun vieressä, siitä siirryttiin pikkusänkyyn suoraan. Ja molemmat alkoi kiljua sitterissä, pyörivät mieluummin lattialla. :)
 
Meilläkin jäi pinnasänky käyttämättä kun vieläkin nukutaan perhepedissä.
 
Meilläkin on aluksi nukuttu perhepedissä mutta toi sivuvaunu on kans, ja ihan loistava keksintö muuten!

Hoitopöytä on tallessa mut meilläkin sitä on käytetty vain ekat kuukaudet.

Imetystyynyn aion kyllä hankkia ehdottomasti!
 
Ainoa, mikä myytiin kaverille, on sitteri, joten samanlainen pitää hankkia. Muuten on kaikki tallella. Meille turhia hankintoja oli vaipparoskis (johon piti ostaa omat roskapussikiekot) ja kantoliina, joka oli hankala sitoa ja jossa minä ja vauva hiottiin molemmat.. Baby Björnin kantoreppu on toiminut meillä:)

Pinnis ostettiin Ikeasta, sellainen, jossa saa laskettua/nostettua pohjaa. Molemmat lapset ovat nukkuneet alusta asti siinä, kun en osaa nukkua vauva vieressä.

Minusta näppärät vaunut/rattaat on sellaiset, joissa on kääntyvät etupyörät. Niitä on helpompi työntää eikä yleensä ole jäykät. Meillä on sellaiset vaunut, joissa saa vaihdettua etupyörät, siinä on isot ja lisäksi pienemmät kääntyvät pyörät. Käsijarru vaunuissa on ollut ylisurkea!:banghead: Se on jouduttu vaihtamaan 2 kertaa. Aina siihen menee hiekkaa tai pölyä, jolloin jarru menee jumiin tai ei mene päälle. Oman kokemuksen pohjalta suosittelen jalkajarrullista mallia.

Maidonkerääjiä on hyvä olla valmiina ja mun tapauksessa myös luumusosetta ekoille viikoille synnytyksen jälkeen:grin
 
Meilla taas kantoliina oli paljon kaytossa. Rintapumppu ja maidonkeraajat myos. Sitterin myin pois koska haluan seuraavalle erilaisen, ja varmaan saankin kaverilta haluamani. :)
 
Vaunut meilla oli alun perin erilaiset ja vaihdoin ne jossain vaiheessa pienempiin Britaxeihin, mut niihin ei nyt oo sopivaa kaukaloa. Meilla on kylla Britaxin istuin joka kay vastaayntyneellekin mut kaukalo ois helppo kun sen vois aina nostaa autosta ulos jos vave nukkuu. Luultavasti hankin siis kaukalon ja esikoiselle sit se mikasenniminyton.. seisomalauta? Eri asia kylla etta suostuuko toi semmosella olemaan. :D
 
Mulla oli kahdessa edellisessä ehdoton sähköinen rintapumppu. ekassa luovutin maitoa myös kun tuli niin helvetisti sitä maitoa. pakkanen oli sitä sitten täynnä. matkasänky oli meillä tarpeellinen koska reissattii paljon ja se on tallessa vieläkin kun kavereiden pieniä ollu kylässä. rattaat isopyöräiset kääntyvillä etupyörillä on tärkeät meillä maalla. lämpöpussi kaukaloon oli taivaanlahja tammikuussa syntyneellä esikoisella kuten myös sitten lokakuussa syntyneellä kakkosella. hoitopöydän annoin pari viikkoa sitten kaverille ja rattaat, että kassellaan pyydänkö kumpaakaan takas vai millanen meijän asunto tulee olemaa kun tässä on hieman remonttia edessä. imetystyyny oli jees mutta ei auttanu minulla hartioihin ja niiden asentoa, kiitos isojen rintojen.
 
Joo sahkoinen pumppu ehdottomasti, kasikayttoisella voi piueta sorsaa!
 
Joo sahkoinen pumppu ehdottomasti, kasikayttoisella voi piueta sorsaa!
 
Mä en ole onnistunut löytämään hyvää imetystyynyä koskaan, onko suosituksia?
Sain pari kaverilta, mutta ne oli ihan liian isoja mulle (oon aika pieni kokoinen) ja kovia. Toisessa taas täytteet (oisko ollut jotain riisiä tms) valui alta pois... :O
 
Ma oon tehnyt itse sellasia imetystyynyja jotka tulee kasivarren ymparille, tykkasin itse enemman kuin niista isoista tyynyista.

Sit yks mika oli loppuraskaudessa ihan ehdoton oli semmonen pitkulainen vartalotyyny! Kannattaa pitaa silmalla, meidan koko elokuisten ryhma osti Lidlista niita. :grin
 
Takaisin
Top