Hampaisiin liittyvät jutut

Meillä taas se ei kuulu suosikkeihin. Heti ku harjan näkee niin kieli hampiden suojaksi ja hammasharjasta kiinni koittaen kivenkovaa työntää sitä pois suusta :D toivotaan että helpottaa ajan myötä. Välillä kun saa harjan käteensä niin yrittää tunkea sitä mun suuhun..aivan ku haluais kostaa että annapa ku minä näytän miltä tämä tuntuu :) ihana mussu :Heartred
 
Sisko kerto että sen poika ei pienenä tykänny yhtään hampaiden pesusta. Sisko sit aina sanoki pojalle että huuda vaan, helpompi pestä ku toinen karjuu suu auki. :D Meiän poika onneks tykkää toiminnasta. Pesen eka hampaat ja annan sit tyypin ite natustella harjaa vähän aikaa.
 
Just 7 kk eikä yhtäkään hammasta pojalla, ei edes oireile niiden tuloa, eikä myöskään näy mitään ikenissä .. :p nyt kun pääsin tän sanomaan tähän, niin eiköhän ala jotain tapahtuu, vai mitä ? :wink
 
Meil pullottaa etuhampaat, varmaan seuraavat tulokkaat, sit joskus parin kk:n päästä.

Ennen poika tykkäs tosta hampaiden pesusta, nyt ei oikein anna harjata ku alahampaat... kauhean vääntö muuten. Onneksi tv:ssä riittää noit mainoksia :D helpottavat huomattavasti arkea.
 
Meillä puhkes eka hammas kaksi viikkoa sitten ja neljän päivän päästä tuli viereen toinen... :) alhaalle tuli eteen.. nyt hinkkaa ylä ientä niin kovaa et varmaan viikon päästä on sielläki hammas tai kaksi :)
 
Meille puhkes alas ekat hampaat 24.4. Ylhäällä ikenet on mun mielestä ollu jo jonkun aikaa kovin punaset ja turvoksissa eli kaipa sinnekin kohta jotain ilmestyy. Kumma juttu kyllä, mut mun mielestä näyttäis ku alas ekojen viereen ois jo tullu läpi seuraavat. :wideyed: Kovin tarkkaan ei kyllä oo pystyny tutkimaan ku jätkä tunkee koko ajan kieltänsä eteen. :yuck:
 
Juu Sultti, kieli pitää aina pistää eteen :D Sit ku toine haukottelee tai nauraa ni sit on hyvä kurkistel suuhu siin samal :D
 
Juu, nyt on tosi kyseessä: Hampaita tehdään ihan urakalla. Sellain jyrsiminen on menossa, että oksat pois! Joku majavan sukulainen lienee täällä meillä... :D Ja nenä valuu kokoajan, sellaista kirkasta ja vetistä räkää. Niin ja äidin syliin on kokoajan ikävä. :) Selvästi on olo vähän heikonlainen...

... Ja minä vain toivon, että tulisivatpa ne nyt pian, ettei tarvisi niin kovin kauaa kärvistellä!
 
Meilla kanssa toinen etualahammas on tullut lapi viimeisrn paivan aikana. Ilmankos on kuolattu ihan hirveesti.
 
Libra, kuulostaa IHAN samalta, kun meidän ekan hampaan kohdalla. Pari yötä meni niin, että heräiltiin vähän enemmän ja yksi aamu itku loppui vasta panadoliin, joka johti meille harvinaisiin 3h:n päikkäreihin. Toivottavasti tulee nopsaan!
 
Huhhuh näitä hampaita. Eilen päivän huutosaldo oli yhteensä n. 4h, joista 2,5h yhtäkyytiä. Ei auttanu särkylääkkeet, ei syli eikä mikään muukaan. Kannatti silti kärsiä, illalla sieltä viimein pilkisti ensimmäinen hammas! :)

Tänään on sujunut jo huomattavasti paremmin, vaikka selvästi edelleen vaivaa. Yön nukkui onneksi myös hyvin, vaikka vähän epäilin eilisen jälkeen.
 
Puupu, kuulostaa tutulta! On huudettu. Toissapäivänä yläien oli aivan sinivioletti. Että varmana tekee kipeää. Nyt yksi ylähammas osittain ulkona, mutta ei kunnolla. Eilen kuitenkin oli jo hyvä päivä!
 
Voi pienia miten karsitaan hampaiden takia.

Meilla on tana aamuna ollut rintaraivarit ja aloin jo huolestua kun poika ei huolinut mitaan aamuyon syoton jalkeen. Sitten vasta 10:30 sain pimeassa syotettya. Taalla tuli toinen etuhammas lapi talla viikolla. Tana aamuna on kuolannut kovasti.
 
Purraanko teillä? Siis Karpo jyrsii mua ihan kokoajan, siis ihan hyökkää... sit jyystää ja se sattuu! Yritän tarjota purulelua, tuttia, ihan mitä vaan palikkaa...mut mä oon varmaan niin mukavan suolanen :D

Mä niin toivon, ettei toi pureminen jää tavaksi. Nythän kaveri vaan koittaa helpottaa kutinaa, et en usko, et tietosesti haluaa äitiä satuttaa.

Meillä tuntuu, et hampaita tehdään nyt tahdilla. Varsinkin ylärivistö.
 
Puree kuin mikäkin jyrsijä! Hyökkii ja upottaa pikkuhampaat poskeen, jalkaan, käteen.... ja se sattuu! Mä kiellän aina tiukasti ja napakasti. Lopettaa heti. Kattoo aina kummissaan. Nyt ei oo ihan niin paljon purrut.
 
Kyllä meilläkin purraan. Välillä raivolla ja välillä näykitään muuten vaan. Kiljahdan tarkoituksella aina vaikkei niin sattuisi niin irrottaa toistaiseksi, mutta voi sitten purra uudelleen. Ja vieläkin kakki menee heti suuhun...
 
Meilläkin "purraan". Ei siis oo vielä millä purra, mutta ikenillään jyystää. Sekin sattuu, että en kyllä yhtään odota mitä se on sitten hampaiden kanssa. Kiellän kanssa aina ja irrottaakin sitten otteensa hyvin. Samoin hiuksista kiskominen ja nipistely on suosikkipuuhaa, mutta niihinkin onneks (ainakin vielä) kieltäminen tehoaa hyvin.
 
Juu sit ku tietyl äänensävyl kieltää ni vauva hämmästyy sitä :D Ei ne sitä kieltoo ymmärrä mut oppivat sit pikkuhiljaa yhdistämää "ei"-sanan ja sen äänensävyn merkityksen... Mäki kiellän ku tyyppi lähtee vessaan konttaamaa ku siit ei seuraa ikinä mitää hyvää :D
 
Joo mä just miettiny kans et äänensävy + sana, jospa alkais jossain vaiheessa yhdistäis :)
 
Meillä minusta nyt ymmärtää kun sanoo ei, että toiminta pitää lopettaa. Aina kun tyyppi meni koskemaan jotain, mitä ei saa sanottiin tiukasti ei ja nostettiin se pois. Nykyään irrottaa itse heti, saattaa älähtää jotain vihaisesti, mutta jatkaa kuitenkin matkaa eteenpäin :) koskahan se tajuaa, ettei ole pakko totella, varmaan pian :D
 
Takaisin
Top