Hampaiden tulo..

Meillä myös pullottaa alhaalla molemmin puolin poskihampaiden kohdalla ja yöt on entistä monimuotoisempia. Särkylääkkeestä ei tosin ollut apua noihin yökitinöihin, että voi olla jotain muutakin.
 
Meillä myös kitisty nyt taas (vaihteeksi) enemmän. Ja huomasin tänään että pojan etuhampaasta puuttuu kärjestä pieni pala. Mutta eipä tuolle mitään tehdä, teräväkään ei ole mutta kyllä harmittaa :sad001 mihin lie iskenyt
 
Meilläki tehdään hampaita ja öisin heräilyä. Särkylääkettäkin olen parina yönä antanut, kun nukkumisesta ei meinannut tulla mitään.
 
Hyvä näin hammashoitoalan ihmisenä kysyä mutta löytyykö netin syövereistä se ohje lapsen hammashoidosta, karieksesta yms jonka voisi antaa isovanhemmille? Kun ei puheet tehoa niin josko artikkeli sitten :D
 
Meillä nukuttiin kolme yötä peräkkäin ilman yöheräämisiä. Viime yönä oli yksi herääminen (joka meni syötöllä hyvinkin helposti), mutta tämän yön kanssa en ole niin optimistinen. Nukahtaminen on vaikeaa, mikä usein heijastuu myös yöhön.
 
Uskomattoman hitaasti puhkeaa nuo poskihampaat. Ensin näkyi alhaalla molemmilla puolilla selvät patit ja hammas kuulsi ikenestä melkein läpi. Nyt patit ovat taas pienentyneet ja muutama yö oli vaan ihan normaalirikkonainen. Viime yönä taas sitten enemmän itkuisuutta. Aivan kuin seilaisivat edes takaisin. :confused004
 
Meillä näkyy tytöllä toiselta puolen poskihampaan kärki läpi ja toisella puolen pullottaa.. Ja alaskin taitaa olla kummallekin puolen tulossa hammas.. Kuolaa riittää taas ja kiukkua.. :arghh: Jos on vähänkään väsymystä ilmassa niin on kyllä kaikki huonosti.. Pienetkin vastoinkäymiset, kuten se ettei saa ottaa puhelinta tai kaukosäädintä on maailmanloppu.. :meh: Kaikki menee suuhun ja sormetkin liian syvälle kurkkuun saakka.. Onneksi panadol auttaa pahimpina hetkinä joksikin aikaa..
 
Poskihampaiden tulo kesti myös meillä ylhäällä tuskallisen kauan, mutta toinen alas vähän kuin lipsahti mukaan rivistöön. Nää takimmaiset alahampaat tuntuvat olevan myös tollaset seilaajat, niin kuin ylhäällä aiemmin. Ja joo, vähänkin kun on väsynyt niin kaikki mahdollinen on maailmanloppu. Ja auta armias jos se onkin isi, joka ottaa silloin syliin. *huoooh*
 
Meilläkin kiukuttu nyt jo päiviä noita yläikenen poskihampaita. Sieltä jo pilkottavat ja tulleet näkyviin ikenistä mutta juurikin seilaavat edestakas. Kipulääke auttaa hetkeksi.
 
Mie ihmettelen mitä on hampaiden oireilu, meiän pojalle on tullu kaikki hampaat ilman kiukkuja ni vaikee uskoo et muilla se on hirveen itkun ja kipuilun takana. Tän kun sanon ni varmasti saan kärsii hampovan lapsen huudosta seuraavien hampaiden kohdalla :grin Mutta siis nyt löyty pojan suusta eka poskihammas (9. järjestyksessä) eikä tämäkään kummempaa kiukkua oo aiheuttanu, kovasti on kuolannu vaan joten osasin odottaa uutta hammasta.
 
Hammastuntemukset on kyllä tosi jännä juttu! Osalle puhkeaa hampaat ilman kipuja ja toisille se aiheuttaa ilkeitä tuntemuksia. Hammashoidossakin osa potilaista ei kestä hampaan paikkausta ilman puudutusta ja osa ei tunne kipua hammasta paikatessa :) mistään kivunsietokyvystä ei siis ole kyse vaan osalla on herkempi suu kuin toisilla. Mulla oli aikanaan viisauden hampaat tosi kipeät kun puhkesivat ja miehellä komeili hammasrivistössä eikä ollut edes huomannut että olivat puhjenneet :D
 
Mä en osaa pojasta sanoa, että olisko joku huonompi yö johtunut hampaiden puhkeamisesta, mun mielestä ei. Noi ekat poskihampaat on puhjenneet vasemmalle puolelle ylös ja alas, mutta vaikka kruunun toinen puoli (vasta) alahammasta läpi, ei mitään ihmeempää ole sen jälkeen tapahtunut. Oikealla puolella alhaalla vähän pullottaa, mutta en usko että tulee läpi pitkään aikaan. Toistaiseksi ollaan helpolla päästy.

Tosta paikkaamisesta, mä itse ottaisin mielelläni puudutuksen mutta toistaiseksi hammaslääkärit on ylipuhuneet mut olemaan ottamatta (kestää niin kauan ettei kannata, puudutuspiikki sattuu enemmän... Oho, tää pitääkin paikata vähän syvemmältä kuin luulin -auts, sylkeä erittyy ja suu meinaa väkisin mennä kiinni).
 
Hammasta nro 12 odotellaan.. Tänään ei kelvannu perusruoka iltapvllä ollenkaan. Piti heittäytyä luovaksi ja antaa raaka porkkana käteen niin tuli ruokaa ja purulelu samassa. :P velli onneks kelpas nokkamukista niin ei oltu ihan täysin sen porkkanan varassa. Iltaruoka meni aivan samalla kaavalla pääasia kun edes jtn saa syötyä.
 
Takaisin
Top