Halusitko tietää sukupuolen?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Halusitko tai haluatko tietää lapsen sukupuolen etukäteen? Ja jos halusit niin kerroitko sen muillekin vai pidittekö omana salaisuutena?

Me ei haluttu tietää sukupuolta ja kerrottiin ultraajalle toiveesta että hän ei sitä möläytä. Haluttiin pitää se yllätyksenä itsellemmekin eikä sillä ollut sillä tavalla väliä. Pääasia oli että saadaan vihdoin vauva, kun oltiin sitä sen verran pitkään yritetty. :)
 
Kaksosista tiedettiin itse sukupuolet, mutta ei kerrottu muille. Kolmannesta halusin myös tietää sukupuolen ja se kerrottiin kysyjille.
 
Halusin. Olin utelias. :grin Asialla ei ollut mitään merkitystä, sillä en kasvata eri sukupuolia mitenkään eri tavalla ja meillä pukeudutaankin mihin halutaan ja ajatellaan että kaikki värit kuuluvat kaikille. Mutta olin vain liian utelias ollakseni selvittämättä sukupuolta :)
 
Oon sen verran utelias että halusin molemmista tietää. Mies ei halunnut kummastakaan tietää etukäteen, mutta esikoisesta näki vahingossa mun ostamat vaaleanpunaiset bodyt ja pojasta ultraava kätilö möläytti miehen kuullen "poika täällä 100% todennäköisyydellä on". Esikoisesta vaan me ja mun sisko tiedettiin sukupuoli mutta pojasta mies sitten kertoi kaikille.
 
Ei haluttu tietää eikä haluta jatkossakaan. Ei vaikuta mihinkään hankintoihin tai ajatuksiin, kiva säästää jännitys loppuun.

Minäkin sanoin ultraajille molemmilla kerroilla, että älä vaan möläytä. Ja neuvolan tädille kerroin jo ekalla sydänäänien kuuntelukerralla, että toivon, ettet arvaile mitään ei haluta kuulla. Johon hän vastasi, että ette halua, mutta jos haluaisitte, niin sanoisin kyllä että poika tulossa, näin kolmenkymmenen vuoden kokemuksella, heh heh. Näin sitä asiakkaiden toiveita kunnioitetaan. Joo, ei ole enää sama neuvolan täti meillä, harmi vaan, etten tajunnut vaihtaa ajoissa.
 
Halusin tietää, tietysti! Kyseessä on sentään oma lapsi, ja hänestä haluan edelleen syntymän jälkeenkin tietää ihan kaiken mahdollisen.

Toki sukupuolella oli merkitystä. Suomessa ei saa antaa tytön nimeä pojalle tai pojan nimeä tytölle, ja unisex-nimet eivät meillä olleet in ja pop. Hyvä, että sukupuolen sai selville jo raskausaikana, jotta pystyi jo siinä vaiheessa aloittamaan nimen miettimisen. Olisi ollut inhottavaa tykästyä tytönnimeen, ja sitten kuulla, ettei sitä voikaan käyttää, koska tulikin poika, tai päin vastoin.
 
Halusin! Tai kutkuttava ajatus olisi ollut jättää ylläriksi, mutta jotenkin se lapsen tulo konkretisoituu eei tavalla kun on mahdollista kuulla sukupuoli etukäteen. :)

Esikoista odottaessa pidettiin sukupuoli salassa muilta loppuun asti, muista otettiin myös selvää ja kerrottiin sukupuoli jo muillekin. Kaikki pojat on olleet kyllä niin selkeitä poikia ultrassa, ettei oo jäänyt epäilystä. Tytöstä saatiin varovainen lupaus ja se varmistettiin yksityisellä uudessa ultrassa.
 
Halusin kaikissa kolmessa raskaudessa tietää ja aina heti kerrottu.

1) rv 20 sanottii et 90% tod.näk. poika, mutta rv 33 todettiin tytöksi. Tyttö syntyi.
2) rv 20 sanottiin et varma poika. Poika syntyi.
3) nyt odotan kaksosia ja rv 20 luvattiin tyttöjä. Kontrollissa rv 24 selkeät tytöt. Niitä odotetaan heinä-elokuuksi.
 
Takaisin
Top