Haluatko tietää tulevan lapsen sukupuolen etukäteen?

  • Ketjun aloittaja petra.houghton@sandviks.com
  • Aloituspäivämäärä
Ite vasta rv 4+6, mutta me varmaan halutaan kyllä kysyä sukupuoli sitten kun sen aika on, jos vaan pikkuinen on sitten siinä asennossa, että sen näkee. Eihän sillä tietty mitään väliä oikeastaan ole, koska haluttu ja toivottu lapsi tämä on, niin sukupuoli ei sitä asiaa muuta millään lailla.

Toki sukupuolen tietäminen helpottaa monien muidenkin mainitsemia vaatehankintoja, mutta muut tarvikkeet menevät kyllä sukupuolesta riippumatta. Täällä siis esikoista aivan erityisellä innolla odotellaan ja jänskätetään että millon se masu alkaa kasvaa vaikka siihen on varmasti vielä aikaa! :)
 
Esikoisesta kysyin rakenneultrassa, ja tyttöä veikkasi, tyttö tuli :) Nyt pikkukakkosesta kysyttiin miehen kanssa myöskin, ja tyttöä ne taas veikkasi :D Meillä on sitten yhteensä 3 tyttöä (miehellä 1, minulla 1 ja yhteinen 1) :D No, saas nähdä pitääkö veikkaus paikkaansa ;) En kyllä itsekään nähnyt siellä mitään "ulokkeita" :D
 
Nyt kun laskettu aika on käsillä ja raskausaika synnytystä vajaa, toivon, ettemme olisi kysyneet sukupuolta. Jaa, miksi?

Siksi, että ihmiset eivät tippaakaan kunnioita haluamme pitää tieto itsellämme. Kysymykset ovat niin suoria, että olen monta kertaa vaan tipahtanut ansaan ja sitten ollut pahoillani, kun olen luvannut miehelleni olla asiasta hiljaa; sen piti olla meidän salaisuus.
Minulla oli vahva tunne vauvan sukupuolesta ennen rakenneultraa ja se tunne osoittautui oikeaksi. Kaksi myöhempää ultraa on niinikään vahvistanut saman tuloksen, joten olisin tiennyt sukupuolen kuitenkin. Olisimme voineet kirkkain silmin sanoa kaikille utelijoille, ettemme ole kysyneet sukupuolta ja näin saaneet pitää salaisuutemme.

Muuten en ole kokenut raskausaikaa muiden ihmisten taholta mitenkään ikäväksi, mutta toisinaan on tuntunut siltä, että ihmiset eivät ollenkaan kunnioita yksityisyyttäsi (-syyttänne) asian suhteen. Lisäksi jos vielä joskus olemme uudestaan raskaana, harkitsen vakavasti, että valehtelemme kaikille lasketun ajan kaksi viikkoa oikeaa aikaa myöhemmäksi. On todella rasittavaa, että jokainen yksitellen kyselee, koska vauva syntyy ja miksei se ole jo syntynyt. Jokainen fiksu ihminen ymmärtää, jos vähän ajattelisi, ettei meillä ole tuollaisiin kysymyksiin vastauksia ja taatusti kukaan ei odota vauvan syntymää yhtä paljon kuin sen vanhemmat. Toivoisin vain saavani olla nämä loppuajat rauhassa. Lähetämme sitten tekstiviestit, kun vauva on saatu turvallisesti maailmaan. En kaipaa jännityksen lisäksi uteluita ja hassunhauskoja muistutteluja siitä, että la meni jo. Pinnani on nyt niin kireä kuin villalanka ja Vares-elokuvan sanoin voisin todeta, että "tapan koko Tapanilan!" :(
 
Sukupuolen halusin joo tietää, koska on ensimmäinen lapsi kyseessä :) Tyttöö veikkasin mutta poika on tulossa :)
Helpottaa kaikkien tarvikkeiden ja vaatteiden hankintaa kun tietää kumpi tulossa, ainakin mua se helpottaa (:
 
Me ei tahdottu kumpikaan tietää tulevan vauvan sukupuolta. Onneksi ei miehenikään. Ehkä ollaan vanhanaikaisia ja halutaan pitää jännitys yllä loppuun asti! :) Jotenkin olisi ollut typerää sitten yrittää pitää asia salassa kaikilta kyselijöiltä, kun eihän sitä teidäkään jos vaikka ultrassa olisi kerrottu sen olevan tyttö ja syntyvä lapsi olisikin poika! Onhan tapauksia ettei siellä vehkeet niin tarkasti näkyisikään.
 
Me lapsen isän kanssa keskusteltiin asiasta, ja päätettiin yhdessä että otetaan selvää kumpi sieltä ois tulossa ja tyttö ois tulossa :)
 
Esikoista odottaessa kysyttiin ja sovittiin, ettei  muille kerrota. Kaikkihan ne jatkuvasti kyseli ja se tosiaan otti päähän. Pokkana vaan sanottiin, ettei tiietä. 
Seuraavaa ei kysytä, pysyy jännitys yllä loppuun asti. Neutraalin värisiä pieniä vaatteitaki meillä on ja paljon.
Ymmärän tuon Euroopan neuvoston kannan sellaisiin maihin,joissa tyttölapset abortoidaan. Suomessa kyllä voitais kertoa, kun eihän täällä sukupuolella noin paljon väliä oo, et abortin menis sen takia tekemään et tyttö on tulossa. Kattelin tässä just jokin aika sitten muistaakseni Valituista paloista jotai karttaa missä oli syntyvien poikien suhde tyttöihin. Oli aika karua kertomaa Lähi-Idässä. Tyyliin 10 tyttöä syntyy 100poikaa kohden. Huh huh.
 
itse oon aiemminkin tänne asiaa kommentoinut, mutta nyt kun olen raskaana, annan uuden mielipiteen :)
Haluamme tietää sukupuolen jos se vaan on näkyvillä :) Lähinnä sen takia, että on aikaa totutella siihen, kumpi tahansa on tulossa. Eihän se toki mikään 100% varmuus silti ole, mutten voisi vaan odotella malttamattomana synnytykseen. Enkä myöskään usko tämän johtuvan siitä, että kaikki on uutta ja jännää, kun esikoista odottaa maailmaan. Olen vaan sellainen ihminen, joka tahtoisi tietää kaikkea mahdollista etukäteen :)
 
Ehdottomasti haluun tietää myös tän kakkosen kohdalla.Mie oon semmonen ihminen että haluun tietää kaiken kaikesta etukäteen enkä voi sietää jännitystä ja tietämättömyyttä,ja pätee tässäkin asiassa..lisäks helpottaa kummasti hankintojen suhteen ja nimen miettimisen,vaikka tietenkiin sukupuoli varmistuu 100% vasta lapsen synnyttyä.On se vaan helpompi itellekkii raskaana ollessa kun lapsi ei oo niin  "neutraali" enää siellä masussa eikä tarvii miettii kumpikohan on :)
En ymmärrä mitä hyötyä siitä on jos sukupuoli salataan jatkossa?eihän sitä oo pakko tietää,kysyy JOS haluaa tietää..kyllä sen valinnan pitäs olla olemassa.
 
Me emme kysyneet sukupuolta (tai veikkausta siitä) rakenneultrassa. Lähinnä siksi, että en voisi kuitenkaan 100% luottaa siihen, että se pitää paikkansa. Parempi siis odotella syntymään, jossa se sitten varmuudella selviää :) Koska kyllä sitä kuitenkin valmistautuisi joko tytön tai pojan tuloon, vaikkei tekisi tietyn värisiä yms. hankintoja sen mukaan. Ei se pettymys olisi, vaikka lapsi olisikin toista sukupuolta, mutta helpommin menee kun odottelee :)
 
Silläkin riskillä, että myös täällä palaa käämit uteluihin, haluaisin tietää. Lähinnä kai malttamattomuutta, mutta myös sitä etteivät oireet (vielä) täsmää poikaoloon.
 
Me halutaan tietää kumpaa odotetaan, vaikka ei sillä ole niin väliä että kumpi tulee. On kyl kivempi hankkia tarvikkeet ja vaatteita kun tietää minkä värisiä ostaa. En niin välitä noista neutraaleista ja haluun että vauvan vaatetuksesta näkee kumpi se on.

Liekkö jäänyt lapsuudessa jotain kaivelemaan kun mun pikkuveli puettiin aina mun vanhoihin vaatteisiin ja sitten isosiskona suutahdin aina jos joku luuli sitä tytöks :D

Sovittiin et muille ei kerrota, saa pysyä mun ja miehen välisenä salaisuutena. Miehen sukulaisista ei kukaan haluakaan tietää etukäteen ja ilmoittivat jo alussa että ette sitten kerro :)
Mun sukulaiset ja osa kavereista taas ei voi ymmärtää miksi ei haluta kertoa ja isoäiti jopa suuttu kun en halunnut uteluihin vastata..

Voi olla että sitten joskus kun toista odottaa niin ei ole enää niin tärkeää kysyä, mut esikoisesta haluaisin kyllä tietää. Kaikkessa muussa on ihan tarpeeks jännitystä mulle :D
 
Minä ja mieheni olemme samaa mieltä siitä, että haluamme tietää kumpi sieltä on tulossa. Itselle on tärkeää tietää sisustaako vauvan huoneen siniseksi vaiko punaiseksi :)
Odotan jo innolla että saan tietää kumpi tulee :)
 
Mä olen aina ollut sitä mieltä että haluan tietää, helpottaa ainakin vaatteiden jne ostoa. Mies oli myös vakaasti sitä mieltä, että haluaa tietää, niin eipä tuosta tappelua synny, kun se aika tulee :) Miehen isä yritti meitä ylipuhua, ettei otettais selville vauvan sukupuolta koska hän itse ei haluaisi tietää, mutta kiltisti kerrottiin, että se nyt kumminkin on meidän päätös. Eihän meidän sitä hänelle tarvii kertoa kumpi sieltä tulee!
 
Itse haluaisin tietää etukäteen, en osaa kyllä vakuuttavatsi perustella syytä. 
Ehkä uteliaisuuteni vuoksi, en millään malttaisi odottaa syntymään saakka.:D
 
Me halutaan molemmat tietää etukäteen.
Kumpikin tyttö tai poika ehdottomasti  rakkaudella tervetulleita, että sillä ei sinällään ole väliä.
Syyt kuitenkin on:
Helpottaa hankintoja ja valmistautumista, ettei kaiken tarvitse olla ihan neutraalia.
 Toinen syy on se että mulla on ärsyttävänä piirteena luonteessa se, että olen ihan älyttömättömän kärsimätön :D
Vielä tulee mieleen niinkuin aikaisemmin tuossa Jada sanoi että esikoista odottaessa on muutenkin kaikki niin jännää ja uutta, että haluaa edes jotakin tietoa että rauhottuu.

 
Me oltiin rekenneultraan asti sitä mieltä että ei haluta tietää sukupuolta etukäteen, vaan säästetään jännitys synnytykseen. Tämä ihan sen takia, kun sukupuolen harvoin pystyy näkemään ihan 100%varmuudella, eikä todellakaan haluttu mitään arvailuja siitä kuulla.

No rakenneultrassa pikkuinen olikin niin jalat levällään että sukupuolen olisi siitä tajunnut ihan kuka vaan. Ei jäänyt mitään epäselvyyttä siitä kumpi on tulossa :) Ja kyllä  ollaan nyt erittäin onnellisia siitä että näin kävi ja sukupuoli selvisi!
 
Me haluttiin kanssa tietää siitä yksinkertasesta syystä, että on sitten helpompi tehdä kaikkia vauvahankintoja. En halua kuitenkaan kaikkea ostaa unisexina. Nyt kun tiedetään että on tulossa poika niin ei tule ostettua vaaleanpunasia rimpsuvaatteita, vaikka ne niin sulosia onkin. Jos oltaisiin odotettu synnytykseen asti niin en varmasti olisi pystynyt vastustamaan kiusausta :)
 
EI tahdota tietää kumpi sieltä tulee!!!
(äiti tahtoo tytön.isi tahtoo pojan. äiti luulee että poika tulossa)
auta armias jos joku neuvolan tai sairaalan tyyppi kertoo että kumpi tulloo niin äidin hormoonit sanovat kolme ja neljä ei harkittua sanaa!!
 
Takaisin
Top