Haluaisitko ammeeseen?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Nykyisin tuntuu hieman yleistyvän se että pääsee ammeeseen joko avautumisvaiheessa tai jopa synnyttämään. Haluaisitko sinä päästä synnytyksessä ammeeseen? Jos olet päässyt, millainen kokemus oli?

Itsellä oli lapsivesi mennyt ja vielä riskisynnytys perätilan vuoksi niin ammeesta ei ollut puhettakaan. Kuvittelen että ammeessa olisi helppo rentoutua, joten ehdottomasti haluaisin ainakin avautumisvaiheessa ammeeseen, jos se on seuraavalla kerralla mahdollista. Todellisuus voi kyllä olla toinen, mutta sitähän ei tiedä kokeilematta. Ammeeseen synnyttämisestä haluaisin kuulla enemmän kokemuksia ennen kuin päädyn sen suhteen mihinkään.
 
Kaksosista en ammeeseen päässyt, kun toiselta lapselta oli menneet vedet ja olin itse tipassa (muistaakseni oli este?). Olo oli hyvin sekava koko synnytyksen ajan ja suihkussa ollessa oksentelin vain hulluna, joten amme olisi todennäköisesti aiheuttanut myös pahan olon.

Kolmannen kanssa synnytys eteni melko nopeasti ja koska meillä ei sairaalassa saa ammeeseen synnyttää, ei ammetta tarjottu missään vaiheessa. En ammetta edes kaivannut missään välissä.

En tiedä, uskaltaisinko edes ammeeseen synnyttää, jos se olisi mahdollista. Tiedän, ettei vauva sinne veteen huku, mutta jotenkin tilanne tuntuu omalle kohdalle ajateltuna jopa ahdistavalta. :D
 
En usko haluavani, sillä en ole koskaan pitänyt kylpemisestä. Lämpimässä/kuumassa vedessä lilluminen on jostain syystä valtavan epämiellyttävää.
 
Haluaisin ehdottomasti ja täällä pääsisi ja saisi synnyttää halutessaan. Täällä jo raskausaikana valitaan kaikki mitä mahdollisesti haluaa synnytykseensä mukaan ja ne sitten ovat valmiina synnyttämään mennessä, myös kaikki mahdolliset kipulääkkeet/puudutukset ym. Valitaan jo raskausaikana, niitä ei ole siis pakko käyttää mutta ovat sitten valmiina olemassa jos niitä haluaa.
Jo kolmannen synnytyksessä olin lähes kokoajan suihkussa ja vedestä oli suuri apu.
 
Olen synnytystoiveisiin jo kirjannut, että tahtoisin synnyttää veteen. Edellisillä kerroilla en ole päässyt ammeeseen veden menon, tipan tai varatun ammeen vuoksi. Suihkusta oli kyllä paljon apua avautumisvaiheessa.
 
Olin avautumisvaiheessa ammeessa tunnin ajan. Se tuntui mukavalta, vaikka ei tietysti kipuja pois vienyt, mutta rentoutti. Avauduin nopeammin siellä. Reilun tunnin jälkeen piti ottaa käyrää eli nousta pois. Kivut koveni siinä vaiheessa ja pyysin epiduraalin. Olisin siis vielä saanut mennä takaisin muuten.
Ajatus veteen synnyttämisestä on ehkä vähän vieras. Eikä tietty puudutteen kanssa onnistu. Ja mä luulen että jos pääsisin toisen kerran synnyttämään niin haluaisin puudutteen myös silloin.
 
Olin ensimmäisessä synnytyksessä jonkin aikaa ammeessa. Lämmin vesi tuntui mukavalta. Piti tulla sitten pois, kun kivut kävivät koviksi ja tarvitsi jonkun tukevan paikan, mihin nojata käsillä supistuksen aikana.
 
Olin kuopuksen synnytyksessä tunnin verran ammeessa. Ei se kipuja toki vienyt, mutta jotenkin ne oli helpompi kestää ammeessa. Lisäksi amme edisti avautumista niin, että heti sen jälkeen olin tarpeeksi auki epiduraalille, vaikka ennen ammetta en ollut lähelläkään. Jos vielä synnyttäisin, haluaisin kyllä ammeeseen uudelleen.
 
Mulla kolmas synnytys käynnistettiin täysin epäkypsästä tilanteesta( Kohdunsuu ei ollut edes pehmeä) kipuja kun alkoi tulla menin suihkuun ja vietin siellä hyvän tovin. Suihkusta tullessa vedet meni ja tunti siitä oli tyttö sylissä. Edes puudutuksia en kerennyt saamaan kun tilanne eteni niin nopeasti.
Joten omalla kohdalla ainankin vesi oli huippu juttu
 
Haluaisin kokea ammeen edes avautumisvaiheessa, mutta myös synnytys vedessä on kiinnostanut niin kauan kuin muistan. Vielä ehtii kuitenkin miettiä, kun esikoista vasta kuumeillaan :hilarious:
 
Haluan ammeeseen niin avautumisvaiheessa kuin mahdollisesti synnyttämään. Ensimmäisen kohdalla amme oli muistaakseni varattu. Ainakaan en sinne toiveesta huolimatta päässyt.
 
Molemmissa synnytyksissä olisin halunnu ammeeseen, mutta olin yksinkertaisesti niin kipeä etten jaksanu sängystä liikkua muualle ja se asia unohtuikin sit hyvin nopeasti.
 
Olin ammeessa avautumisvaiheessa. Ihan jees muuten, mutta meinasin koko ajan nukkua ja mies joutui nyppimään hiuksista ylös pilkkivää päätäni :grin Seuraavassa mahdollisessa synnytyksessä voisin haluta taas ammeeseen, ellen ole yhtä tööt.
 
Takaisin
Top