Hajuherkkyyttä?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Onko jotkin hajut alkaneet haista teidän nenään voimakkaammin? Kuvottaako jokin haju, mikä ei ennen kuvottanut? Tai pidätkö päinvastoin jostain hajusta mistä et normaalisti pidä?

Itse muistan että aurajuusto haisi aivan kamalalle, kun odotin lastani. En siitä tavallisestikaan pidä, mutta silloin sen haju tunki nenään tavallista pahemmin ja kuvotti. :depressed:
 
Välillä tuntuu, että mikä vain haju ällöttää, jos on jo valmiiksi paha olo. Kissanruoan haju oli jo valmiiksi paha, mutta nyt annan kissalle ruoan välillä yökkien :D Myös jääkaapin tai tiskikoneen avaaminen aiheuttavat välillä oksennusrefleksin. Ostin alkuraskaudesta uuden kasvovoiteen (melko kalliin...), joka tuoksui aivan ihanalta ja ruusuiselta, mutta nyt se tuoksu on niin ällö ja imelä, ettei mitään rajaa :D Sinnikkäästi sitä kuitenkin käytän aamuin illoin. Kaipa nämä hajuyliherkkyydet pian helpottaa?! Oon rv 8+0.
 
Alkuraskaudessa hajut teki pahaa ja kaikki haisi voimakkaammin, mutta en osaa nostaa mitään yhtään hajua muiden yli.
Esikoista odottaessa kahvin haju etoi joitakin viikkoja, sitä ei tapahtunut muissa raskauksissa.
 
Mua ällötti kahvin tuoksu, vaikka normaalisti olen kahvin ystävä. En pystynyt juomaan kahvia yhdessäkään raskaudessa kuin vasta joskus puolivälin tietämillä.
 
Joo kyllä ihan kaikki hajut haistaa paljo voimakkaampina kuin ei-raskaana, oli se sitten hyvä tai paha haju. Normaalisti oman lapsen kakkavaipat ei tunnu missään mut nyt alkuraskauden pahoinvointipiikin aikana ne oli melkosta tuskaa, mies sai hoitaa ne aina kotona ollessaan :grin Samoin vaikkapa ihan perus kaurapuuro haisi yhtäkkiä ihan kamalalta, oli tuskaa keitellä sitä lapselle joka aamu oksennusta pidätellen..
 
mistähän voisi johtua paha hien haju?kuin kissan pissille haisis?

Oma vai toisen hiki? Jotkin asiat voi ilmeisesti haista odottajan nenään erilaiselle, niin kyse voi olla ihan siitäkin. Tai jos kyse on omasta hiestä niin hormonimuutokset voi selittää jos hien haju on muuttunut. Ne hormonit tuntuu vaikuttavan niin moneen asiaan.
 
Takaisin
Top