Haamupotkut

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Missä vaiheessa teillä on alkanut haamupotkut? Siis se kun vatsassa tuntuu raskauden jälkeen kuin lapsi potkaisisi, vaikka ei ole raskaana. Ja milloin ne on loppuneet? Kai ne joskus loppuu?

Itselläni ne alkoi n. vuoden päästä synnytyksestä ja nykyisin niitä on kohtuu useinkin. Olin kuvitellut että niitä ei olisi näin pitkän ajan päästä enää, mutta ilmeisesti olin pahasti väärässä...
 
Nyt on pari kertaa mulla ehkä ollut niitä. En edes tienny että moista on olemassa. Tuntunut justiinsaki vähän siltä että vauva potkis. Haikaillen muistellu aikaa kun tyttö oli vielä mahassa. :Heartred Hällä nyt siis ikää himpun verran yli 3kk.
 
Ai tuolla on nimike. Luulin vain, että ilma siellä kuplii ja sektion takia on hermotukset vinksin vonksin tuolla alavatsalla, heh (: tarkkaa alkamisaikaa en osaa sanoa, mutta yli kaksi vuotta synnytyksestä vielä tuntuu :P
 
Minulla noita tuntemuksia oli heti synnytyksestä lähtien. Ikään kuin mahasta ei vauvoja olisi pois tullutkaan.. Kesti joitakin kuukausia. Ilmeisesti sisäelimet ne vain hakivat omia paikkojaan..
 
Mulla oli myös synnytyksestä lähtien ja reilun puolen vuoden ajan oli niitä. Tai no vieläkin välillä on mutta aika harvoin...
 
Kohta 2 vuotta synnytyksestä ja vieläkin on. En muista millon alkoivat. Olen miettiny johtuuko siitä, että raskaana oppi kuulostelemaan itseään tarkemmin ja se jäänyt päälle. Eli, että samoja tuntemuksia ollu jo ennen raskauksiakin, mutta sillon niihin ei kiinnittänyt huomiota.
 
Puolitoista vuotta synnytyksestä, eikä ainakaan vielä ole tullut yhtään haamupotkua. Se on yllättävää, koska ennen raskautta ilmavaivoja ja muljahteluja tuli paljonkin, ja synnytyksen jälkeen nekin loppuivat.
 
Puolisen vuotta synnytyksen jälkeen alkoivat, eivätkä vielä ole loppuneet, nyt synnytyksestä 11kk. Toivottavasti eivät kovin kauaa kestäisi :D
 
Esikoisesta mulla tuli haamupotkuja melko pian heti syntymän jälkeen, harvakseltaan niitä tuntui mutta en muista kuinka monta viikkoa/kuukautta niitä tunsin. Kuopus on nyt 2kk eikä ole tähän mennessä tuntunu yhtään. :p
 
Mulla on tullut molemmista noin 6kk-12kk päästä synnytyksestä ja loppuneet sit siihen, kun uusi raskaus alkanut. Luulen, että jokaisella sisuskalut hakeutuu erilailla omille paikoilleen ja siitä johtuen sit näitä haamupotkuja kaikilla vähän eri aikaan. Ja toki siihen vaikuttaa myös se, että raskauden aikana oppii kuulostelemaan kehoa erilailla ja siksi niitä kaikkia omituisia asioita huomaa myös paremmin. :grin
 
Esikoisen aikaan alkoi noin 3-4kk synnytyksestä ja jatkuivat toisen lapsen oikeisiin potkuihin asti. Nyt kuopus 4kk ja tunnen joka päivä potkuja! Inhottavaa, loppuisi jo. Koko aika oon varpaillaan et ei kai taas. :D
 
Takaisin
Top