Hölpön Pölpön-ketju

Joo,elämä on. Jännää. Tää trippi oli kummallinen neljä-viisviikkoinen matka. Ehkä mä opin paljon ja ehkä tästä seuraa lopulta jotain ihanaakin. Ainakin sain kerrottuu äidille,että juu olin raskaana ja juu emme aio edelleenkään käyttää ehkäisyä. eli mä meen nyt rinta rottingilla eteenpäin ja niin suurella ilolla että mä ..ME VEDETÄÄN se meidän viimonen vauva sieltä taivaasta maanpäälle
 
Huomenta.
Mä mihkää lähe, mähän menen vaan kuumeilupuolelle :facepalm::grin
Niin ja piinaan teitä täällä, tai teitä ja teitä, ketä tääl nyt lukemassa käy, ja te ketkä jotain kirjoitattekin. Kivaa että on ees pieni vakkariporukka tässäkin.

Mut oli todella helpottavaa kun sanoin äidille. Kun kärtti minulta, mikä oli se surullinen "runo" jonka faceen laitoin.Mieheltäkin kysyin et mitä mä sanon, ja se sanoi että kerro vaan ihan suoraan. Sit äiti kysyi että aiotteko jatkossa käyttää ehkäisyä niin totesin että emme aio. Sekin on jotenkin sellanen hauska asia, että kun sen sai todettuu ääneen, ei tarvi salailla.

No tässä on nyt viel tää viikko tämmöistä kakkaa, jännittää ihan oikeasti, miten huominen menee, koska mulla ei oo hyvii kokemuksia,tai se eka tällainen kokemus oli kyl vaikee, toki raskaus oli silloin paljon pidemmällä, ja sikiö oli jo iso...eli tavaraa mitä tuli, oli enemmän. Mä ehkä saatan nyt päästä melkeen menkkavuodolla? Joten turhaan toki jännitänkään. Sairaalaan osastolle miut passitetaan sen takia kun on tää "verivika" ja pari muutaki perussairautta. niin tuos lähettees lukee.
 
Mähän sain eilen jo sen Mifegynen siel sairaalassa samantien. Oikeesti aika raakaa, ensin todetaan kkm ja alle puol tuntii siitä sä nielet jo keskeytyslääkkeen... No mä jännään tääl,että aloittaako tämä jo vuodon mulla, ainakin mahaa kipristelee jo, illallakin tunsin et kohtu ihan kovana. Nyt ei oo tullut pahoinvointia tästä, jess.

Tämä päivä tässä nyt viel hoitelen asioita ja keskityn sit huomenna ihan vaan siihen sairaalakeikkaan. En hoitele asioita...Mielenkiintoiselle tuntuu oikeastaan kaikki juuri nyt,kun tarkastelee tapahtumia. Lisäksi nyt se,että mulla ois se duuni tossa nurkalla, mutta kun...jos me nyt mennä räväytetään ja muutetaan pois täältä, niin se jää sit seuraavalle paikkakunnalle se homma taas aloittaa alusta. Mut elämä on. Mua oikeastaan vaan naurattaa!!! Naurattaa seurata vähän kuin sivusta,kun tää meijän juna puksuttaa, ja oot kyydissä muttet ihan tiedä mihin se tarkalleen ottaen vie.
Innolla oon googlemapsista tutkinut seutua, jonne mahdollisesti muutettaisi.

Mies sanoi eilisen uutisen kuultuaan, että jälleen yksi merkki lisää, että me voitais lennähtää täältä nyt tuonne etelämmäksi.
Itse mietin, että tuleeko liikaa muutoksia nyt samaan syssyyn, mutta sittenhän sen näkee viikonloppuna, millaisia fiilareita siitä asunnosta tulee.
 
Terveeee.
Johan oli reissu eilinen. Klo 7.50 olin jo odottamassa, klo 8 ilmoittauduin ja 8.30 mut noudettiin huoneeseen.
Tippaa ei taaskaan saanu kukaan muu ku narkkari laitettua,vaati aika monta pistosta,mutta no pientähän se oli kaiken eessä. 9. 30 vasta ekat 4 cytoa nassuun. Samalla kippauksella meni panacod ja primperan (pahoinvointilääke) Sit vaan jäin siihen istuksimaan ja juttelemaan aivan hurmaavan 66v huonekaverini kanssa, joka oli harvinaisen valoinen ihminen,ja oli mielenkiintoista jutella hänen kanssa, joka asui liki erakon elämää jossain pirkanmaan perämettässä. Respect!!

Kätilö kävi tämän tästä kysymässä vointia, ja kysyi joko on portatiivilla käyny. No en kun ei ollu tuntunu et tarvis. No hän sit antoi mulle toisen satsin cytotecii (2 tabua noin 4 tuntii ekan jälkeen) ja kun olin ne ottanu, niin ajattelin et käyä ny vaikkei tuntunutkaan.No kun ylös nousin niin jo vain alkoi pulputa ja ulos pötkähti nyrkin kokoinen veripaakku- ties paljonko sitä verta oli vuotanu ja se oli hyytyny kohtuun kun "teillä monisynnyttäjillä tuo kohtu venyy niin helposti ja kerää sen veren sisään" Cool.

No sit alkoi ne napit jo sattuu mahaan eli supistuksii, kävin vähän useemmin pöntöllä ja veriklimppei sai aikaan. Sit mulle kävi ekan kerran se ikävä juttu eli olin siin hääränny ylhäällä,siivoillu vessaa omista sotkuistani ja ollu seisomassa kun tuskanhiki puski päälle ja maailma alkoi keikkua. Vähän aiemmin siinä oli just käyny ihan perushoitaja joka sanoikin että ootko huono vointinen,kai se näki hikitipan nenässä ja kalpeuden naamassa... No kätilö tuli parahiksi kun mä hoipertelin viime hetkillä maate, mittas paineet... 104/50...vouuuhh.. vähän säikähdin. Eiku elpymään siinä,en pyörtyny mutta ei paljosta vaille.itan tittirii oli olo.

Siitä sit elpyilin ja varmaan jo puolen tunnin päästä sama uusiksi. Alla oli jo suht kipeet krampit ja tuskanhiki päässä ja paineet ei noussu enää yli 120:een. Verta oli siis menny jo sen verran. Mut tän jälkeen kun pääsin ylös ja vessaan niin ne supistukset vimein oli irrottanu raskausmateriaalin, eli portatiiviin lumpsahti sitten harmaata kalvoo ja istukkaa jne. SEn jälkeen kivut loppu ku seinään, myös vuoto loppui tosi nopsaan taii siis hiipui tosi niukaksi. Ihan ku synnytys, siinäkin mulla loppuu kivut siihen kun kohtu tyhjenee. No totesin itsekin asian että no siellä se pesä nyt on joka kasvoi jonkun viikon sisälläni.En tuntenut mitään muuta ku helpotusta.

Sain vielä 2 cytotecii, jotka ei enää tehny muuta ku nipisteli kohtua takaisin kuosiinsa.

Olokin alkoi korjaantua aika hyvin. Onneksi mulle oli arkarreltu se tippa heti alkuun käteen, sillä saivat ringerillä nostatettuu mun painetta ja nesteytettyy kun se vuoto oli melkoista.

Pääsin kotiin 21.45 .Koska asun niin lähel sairaalaa. 14 tuntii siis kesti mun sairaalaseikkailu- samassa ajassa ois synnyttäny 2 vauvaa :wink

hb jäi 117

Nyt aamulla eilisestä muistuttaa vaan päänsärky ja side housuissa. Vuoto on tosi vähäistä.

Mun äitihän oli sitten soittanut mun miehelle ja pitänyt sille kauheen puhuttelun ettei hän saa vaatia minulta vauvaa. En tiedä mistä moisen ajatuksen keksinyt edes.
Minulle laittoi viestinä samaa paatosta.

Mä ymmärrän, ymmärrän tottakai mun äidin huolen,ja ei se ihan tuulesta temmattu huoli tokikaan ole. Sehän vallan villintyi kun mies oli tyhmänä kertonu mun paineiden laskusta, kyllä ne siellä jo olivat ajatelleet että kuolen tähän.

Mä olen luottavainen, niinkuin tähän saakka elämässä aina. Uskon hyvään,en voi elää sellaisessa "entäs jos nyt jotain sattuu"- elämää. Toisinaan se tietty iskee päälle, mutta vain sellasissa kohdissa missä annan pelon karata käsistä, kun huolehdin esim jonkun mun lapsen puolesta.

Emme aio ehkäistä edelleenkään, mutta nyt meillä on myös suunnitelmia, jotka toteutuessaan vie meidän huomiota näppärästi 2-3kk muualle. Mun kroppa ottaa vastaan raskauden kun sen aika on, jos on. Voihan se olla että tämä fyysinen matkanpätkä riitti sille meidän viimeiselle lapselle kokemukseksi maanelämästä.
 
Siis mitä tää nyt on, yksin täällä huutelen ja jorisen...
Ilmeisesti olen edelleen ainoo jolla seurantarve :)

Ihanaa, viikonloppu!!!!
Ei tarvii aamulla herää mihkään.
 
Siis mitä tää nyt on, yksin täällä huutelen ja jorisen...
Ilmeisesti olen edelleen ainoo jolla seurantarve :)

Ihanaa, viikonloppu!!!!
Ei tarvii aamulla herää mihkään.
Oon niin laiska kirjottelemaan :D Mutta luen kyllä sujuvasti...

Sain ilmoitettua tän mun ainokaiseni (1v.) muskariin.. Vain kaksi viikkoa ilmoittautumisajan jälkeen :D päästiin kuitenkin ryhmään!
 
Joo on kyllä laiskuus iskeny täälläki, kunhan saan oman kännykkäni huollosta joskus vuonna nakki ni voipi olla että aktivoituu taas :P kesän vikat juhlat juhlittu ja työt alkoi, työpäivät verottaa ihan älyttömästi meikäläistä, aivan hirrrrveetä! Kotiin tullessa on pakko päästä halimaan taaperoa vaikka en suoranaisesti ikävöi häntä työpäivän aikana. Tiedän että tyttö on turvassa isänsä hellässä huomassa (ja saan kuvia ja videoita kännykkään töihin :wink ) ni ei tarvii olla huolissaan.. Töissä jotenki nollaa kotiasiat ja kotimatkalla sitten nollaa ne työasiat :P tulevana torstaina eka päiväkotipäivä (yö siis) , sit saattaa nousta ikävä ja huoli pintaan..
 
Täällä palattu mökki reissulta. Oltiin putkeen 10 päivää saaressa... Kivaa oli mutta kyllä olitiin väsyneitä kun eilen tultiin ilta yheksältä kotiin.. :D
Työt alkais nyt loman jälkeen torstaina..
Tarvis sitä ennen saada toi pyykki vuori tuhottuu..
 
Terve, vai pitäiskö sanoo viel että sairas(ta menoo)
Kyllä meni miulla pitkän kaavan mukaan koko reissu voi jeesus kristus en muuta sano.
Vkl roikuin päivystyksessä,sunnuntaina osastolle jo antibioottitippaan ja eilennä miut operoitiin ja asennettii samalla hormoonikierukka. Joten so long vauvahaaveille, olen onnekas että henki säily ja oli lääkäri joka otii miun hatarista ajatuksista kopin ja puolsi kierukka ajatusta,ja menihän tää ny sairaalan piikkiinkin.
Pahoinvointi senkun jatkuu koska nyt on suun kautta antibiootti ja tää mirena-kierukka voip aiheuttaa myös, ja lisätään kolmas kehiin tänään eli uuellee Marevanit käyttöön. Jotta näin se jatkuu tämän ihmisen elämä ja tarkoittanee että ei tänne nyt sitten jää mitään miulle, kun näät yleiset keskustelut on tääl nii vähäisiä.
Mut johan tuo kiireen pukkaa meille päälle kun jo kuukauve päästä muutetaa etelä-Suomeen :D
 
Voi ei Ajna...:sad001 Kyllä sua nyt koeteltiin liikaa.... Tsemppiä..
Kiva kun on kumminkin jotain touhua tiedossa niin saat ajatukset muualle. :)
 
Ohhoh ajna, melkoinen urakka ollu sulla! Täällä on vähän väsynyttä ku töiden jälkeen kotona jatkuu sit äitityöt, huomenna eka päiväkotivuoro.. on varmaan outoa ku yövuoron jälkeen kotio tullessa lapsi puuttuu pinniksestä o.O
 
Hellurei.
Kyllä sain kaiken taas pitkän kaavan mukaan.Ensin 4v yritys.
Sit pikaraskaus.Keskenmeno, eikää sekään menny putkeen.

Aika pönttö sekasin täs itsekkin viel tän viikkoo,mutta on niin paljon nyt järjesteltävää ja muutakin päänvaivaa,ettei sitä "omasta perseestä" viitti huolia :)
Joka pv parempaan kuntoon tästä pääsen.

Mä kävin kollikissan kaa nyt ell ,kastroitiin se, tosin vaan puoliksi kun ei ne löytänyt sen toista kivestä!!!!!!!!
Kissavauvat on tänään 6pv ikäisiä, kasvaneet jo kovin,ja emo on virkee mutta laihtuu,eli lihotuskuurille kun muutenkin oli niin sippoinen neitokainen.

Pari muksua menee isilään,toinen ei haaluis. Yks jää kotiin kun on kaverinsa synttäreille menossa. Kuskataan viimeksi muuttaneelle poijjaalle huomenna sohvaa ja isoo sänkyy,ja tyhjätään miehen asunto, jossa asui meijän eron aikana.

Ihanaa että reilun kk päästä elämänmeno taas muuttuu, mutta kyllä se työtä teettää...pitää vähän ehkä myydä muutama turha huonekalu,vaikka asunto onkin reippaasti isompi...Ipana esim ei tykkää sängystään, pitää ostaa hänelle ja isoveljelleen kerrossänky.

Kävin muute shoppailee tänää noille pojille ,kamakaksoset niistä tulossa kun ne haluu samanlaisia vaatteita(h&m dinojuttuja) . Ihan suotta kun entisiäkin ois ollut,höh.Mutta siis jätkien koot. Ipana 4,5v käyttää 116cm vaatteita ja seuraava joka täyttää reilun kk päästä 8v, niin 128cm siis yhdistelmäkoossa ne on peräkkäiset koot (110/116 ja 122/128) ja täytyy sanoa että kun niiden vaatteet on joku muu kuin minä jaellu lipastoon,niin siel voi olla kumman vaan vaatteita! Ja aika hyvin käyvät päikseenkin :) Sukat on yhteisii koska herrojen sukkakoko on 31/33 niin että pienemmän 31 ja isomman 33 :cat:
 
Ompas tää ketju hiljentyny..o_O
Mitäs teille kuuluu? :)

Itsekin niin paljon töissä etten meinaa keritä täällä kirjottaa.. :D
 
Mitäs.. Työt alkanu ja verottaa kyllä niin energiaa kuin aikaakin PALJON :D ukko antoi vähän sellasen keltavihreän valon pikkukakkoselle, peitot heilui tärppipäivänä joten nyt jännällä odotan että voisko heti ekasta napata :wink ei inspais enää olla keskikesällä raskaana ni tää ois viiminen hetki saada alulle :D toukokuun loppuun osuis la :)

Töissäki on kyllä kivaa, työkaverit on niin huippuja! Hyvää vaihtelua lapsiarkeen :) lisäksi paino on lähteny taas hieman alaspäin, niitä raskauskiloja vielä tiputtelen :D alle 3kiloa jäljellä että eihän tässä enää paljo olekkaa ennenkä uusia saa alkaa keräämään - toivottavasti :wink
 
Itse en täällä oikeen enää jaksa käydä kun täällä ei ole tosiaankaan näitä topicceja paljon muille kuin raskaana oleville, kuumeilijoille taikka vauvojen äideille. Mä en tuu olemaan mikään niistä enää. Yritän pitää pääni kasassa muuten ja muualla,vaan eipä ole oikein paikkaa. Muutenkin kauhee some vieroitus päällä. Blogia kirjoitan mutta oon jättänyt esim fb pois ja karsinut kaverilistaa todella raskaalla kädellä . Instaan heittelen joskus jotain omasta mielestä kivoja kuvia.Muuttopakkaamiset käy kuumana, ja yritän taas hävittää tavaraa ihan hulluna... huoh.
 
ES. Toivottavsti siellä tärppi olis käyny. :) Tuuhan sit kertoo miten kävi..
Tsemppiä sinne.. Täällä kans aika raskasta yhdistää työ ja koti työt ja yms...

Ajna. Jokos ootte muuttanut?
 
Muuttoon on 17 päivää ja hermo paukkuu. Ei pelkästään muuton takia vaan monta syytä. Mutta no, mitäpä niistä.
Menee perseelleen tai ei, elämää tää on.
 
Tsemppiä ja voimia sinne Ajna:Heartred


Eikä mää oon laittanut väärinpäin kirjaimet... :D Piti siis laittaa SE eikä ES.....


Meillä meni tää kiero harakoille joten kohti uutta kiertoa...Mies oli siis ovis ajan työreissussa....
 
Takaisin
Top