Hölpön Pölpön-ketju

MariQ

Sukkela juttelija
Eli mitä mielessä nyt,mistä haluisit jutella?

Minuu tylsistyttää :p Nukuin päiväunetkin kun kertakaikkiaan oli niin väsynyt,ja nyt pitäisi kammeta ihan yöunille,mutta kun ei.On taas ollut sellaista säpinää tämä sunnuntai.Paljon kivaa,esim 2 vanhinta lasta kävivät käymässä ja likka kokkasi meille päivällisen,sain ekan "jouluvalon" kattoon jne.Mutta miinusmerkkiseksi jää ehdottomasti ukon käytös tänään.Vaikka ymmärrän,en voi hyväksyä.Huomenna siis tiukkaa kasvatuskeskustelua aikuisen pennun kanssa :angry
 
Jaahas jaahas,kenelläkään ei siis ole tarvetta tällaisellekkaan rupattelulle???ja minua kun tylsistää niin maan peijakkaan usseesti,että kaipais juttuseuraa ees netissä.No ei sitte :p
 
Tosi monella odottajien ryhmillä on jo omat yleiset höpötysketjunsa... :) Ja niissä siis jutut yleensä jatkuu vaikka vauvat olis jo syntyneetkin.
 
Ikävää :)
Kyllähän minäkin kuumeketjussa olen,mutta ei sinnekkään kaikkea hyvääpäivääkirvesvartta-juttujaan viitsi laitella.Ajattelin josko ois tarvetta tällaiselle,mutta no,jatkan yksinpuhelua.Ei haittaa :nicethread
 
Mie voin tulla hölpöttämään :D Kuumeiluketjussa tuli aikanaan itse puhuttua myös asiasta kukkaruukkuun, mutta ymmärrän kyllä näkemyksesi. Muutenhan porukoilla on nuo omat yleiset höpötysketjunsa kuten martuti vinkkasi, niin ihmisillä on varmaan vähemmän tarvetta yleiselle sellaiselle. Mutta ehkä me saadaan muitakin aktivoitua :D

Ihan mielenkiinnosta Ajna, toimiiko yleensä hyvin kehityskeskustelut aikuisen lapsen kanssa? Meillä kun tuo toinen osapuoli osaa myös olla aikamoinen kakara välillä, enkä oo vielä keksinyt millä saisin toista kasvamaan. Lisätään tähän vielä, että osaan miekin välillä lapseksi heittäytyä, eli ei se oo vika pelkästään minun miehessä.
 
voi minä tulen myös! Mua jotenkin ärsyttää kun ennen aika meni supernopeasti mut nyt yhtäkkiä Se alkoi hidastelemaan! Mulla on kans tosi tylsää! Ei yhtään huvittais olla töissä, mut päivää piristää 9. Luokkalainen TET-tyttö joka on superujo! Ehkä saan siihen jotain kontaktia :) olis jo ilta! Tai ees torstai!
 
anhe ja Nessufly,moroo!!
Joo olen huomannut että sit raskaana olevilla on omat ketjut ja siis tosiaan kuumeilijoillakin,mutta onhan täällä kai sellasiakin joilla on lapsi,ei raskaana eikä ees kuumeile? Ja niinkuin tuumin niin tuonne kuumeiluketjuun koettaa kirjoittaa sen aiheen mukaisii juttuja,vaikka vaikeaa se on,koska ei mulla piisaa kuumeilusta juttua kuin muutamasti viikossa,ja se taas ei tyydytä mun keskusteluntarvetta.

Niin,kysyit tuosta aikuisen lapsen kanssa käytävästä kasvatuskeskustelusta :wink
No toimimisesta ainakaan pitkällä aika välillä en voi kommentoida kuin sen,että hitaasti menee uudet opit vanhalle koiralle,pitää perustella ja järkeistää kaikki syyt,miksi joku toimintamalli ei ole suotavaa,JA mitä siitä seuraa yksilölle ja ryhmälle...
Yleensä hän kuuntelee ihan hissuksiin,ja sitten viellä kunnon opettaja tyyliin kertaus on opintojen äiti ja käsken sen kertoa mitä juuri "oppi" heh heh.
 
No Ilpuri,kiva kun eksyynnyit tähän.
Pääsetkö sä kesken työpäivää ilaahduttamaan itseäsi tänne foorumille :wink
Mulla on paha tapa puhelimen sovelluksellakin välillä selailla,kun se on muka vähemmän aikaa vievää.
Toisinaan vaan on niin kovin juttukaveria vailla- äsken jutustin perhetyöntekijän kanssa ummet ja lammet kun oli vahtimassa kuopusta mun hamppilekurikäynnin ajan.Mutta juttelun tarpees se näytti hänkin olevan eli win-win :happy093
 
Mulle tää foorumi on ollut iso henkireikä, kun nykyisessä asuinpaikassamme meillä ei ole oikeastaan ollenkaan ystäviä tai edes tuttavia. Täällä on sitten ollut helppo käydä keskustelemassa samanlaisissa elämäntilanteissa olevien kanssa.
 
Minä en tiedä mitä on tapahtunut,mutta en tapaa ihmisiä juurikaan muuten kuin netissä.Yksi syy on siinä,että muutimme toiselle puolelle suomea 13 vuotta sitten,ja aikuisikänä tuttavuuksien luominen ei ole ollut ihan iisiä.Viimeiset vuodet on menneet aina vain pienenevissä piireissä- Miten se onkin niin vaikeea liikkua jonnekkin kylään puolin tai toisin?Kaikilla on Elämä,jossa he määrätietoisesti touhuaa.Suurin osa niistäkin tuttavista on mennyt töihin,minun vain jäätyä kotiin. Omat Päivät menee tössöttäessä päämäärättömästi kotona muksun kanssa.
Harrastuksia ei ole kodin ulkopuolella,tämä vaan on kaikki mitä on!Ja monessa suhteessa tarpeeksikin,mutta kuitenkin...
Tykkään chattailla ihmisten kanssa fb:ssä,se on mukavaa ajatustenvaihtoa jossa pääsee usein syvemmällekkin kuin keskusteluissa kasvotusten,olen huomannut.

anhe,sinulla ollut rankkaa,olen pahoillani :sad001 Onnea tyttärestä,ihana pieni sinulla siellä!!!
Nessufly,huomaan että sinä olet jonkinlaisissa hoidoissa.Onko tarkoitus lääkkeillä vaiko yhdistää hoitoon?
 
Meilläkään ei oikein ole tuttuja täällä Espoon perukoilla... Eikä koko vauva-arsenaalin kanssa jaksa oikein lähteä ( lapsettomille) kavereille kyläänkään... Kun lapsella on kuitenkin oma hyvä rytminsä, jota ei viitsi sekoittaa.
Niin, ja meillä ei ole tällä hetkellä mitään hinkua hankkia toista lasta... Eli mihinkään kuumeiluketjuun en sovi :)
 
Tuossa vaiheessa missä Lya oot,ois niin kiva kun ne lapsettomat kaveri tulis teillepäin.Minäkään en oo viitsiny muksun rytmejä sekoittaa silloin kun on päiväuni-ikäinen ollut,niin siinähän ne päivän tunnit onkin kivasti mennyt :)
Mulla ois nyt sopivanikäinen muksu kenen kanssa mennä,mutta kun ei oo paikkoi mihin mennä!
 
Ajna: Joo kyllä mä pääsen töissä foorumiin, mun pomo on sillain tosi joustava (=minä itse :grin) Mun tietokone töissä just hajos, ja pitää viedä se huoltoon ja puhelimella lähinnä luen viestejä täältä, ei aina jaksa kirjottaa kun koneella se on jotenkin niin paljon helpompaa. Joskus jotain lyhyitä sillä mutta muuta en jaksa.

Mä kans oon pikkupaikalta ja en tunne täältä oikeestaan ketään, paitsi just tutustuin yhteen tyttöön, mikä on tosi siistiä kun sillä on melko samanlainen elämän tilanne kun mulla ja se on suunnilleen samanikäinen. Mutta siis oon puheliasta sorttia ja vaik on sosiaalinen työ niin sit silti tarvii sellasta vähän toisenlaista juttukaveria. Tänään mun TET-tyttö vain vei mun kaiken energian niin sit en hirveesti ehtiny tehdä mitään oikeasti tärkeää, kuten roikkua täällä :rolleyes:

Mun mielestä tää ketju on just hyvä! Mä oon tuolla yhdessä kuumeiluketjussa mutta tässä on jo kuumeiltu tovi mikä ei sinällään haittaa, ne on siellä ihania! :Heartblue Siis ne juttelut kavereitten kanssa ei haittaa, pitkä kuumeilu aika haittaa! Mutta mukavaa jutella jostain kuumeen ulkopuoleltakin :)
 
Ajna, oon kyllä tosi onnellinen meidän pienestä neidistä. Eihän tuo tosiaan oo viime vuosina ollut helppoa, mutta on tässä elämän ottaessa myös onneksi paljon saatukin.

Lya, sama juttu täälläkin, vauvan rytmit tuppaa mennä ihan sekaisin tuollaisista jutuista. Onneksi meidän ainoa ystäväpariskunta täällä käy meillä ahkerasti, kun tehtiin heti alussa selväksi, että meile saa kyllä tulla ja jos ei saa, niin kyllä me kerrotaan. Niinpä ovat uskaltautuneet hienosti kerran viikkoon hetkeksi aikaa meillä viettämään.
 
jes,kuumeiltu on jo iät ja ajat eikä sitä vaan jaksa koko aikaa.Elämässä pitää olla muutakin,vaikka toki mulla ainakin suurimman osan haukkaa kyl perhe.Missä ketjussa sä kirjoittelet koska nimimerkkisi ei ole ainakaan tuttu.

Mä haaveilen kissanpennusta.En oo miehelle edes kertonut,ja jopa huomenna voisi olla mahku hakea yksi pentu.En oo ihan varma.Meillä on nyt 3 kissaa.Yksi niistä lähtee vanhimman tyttären mukana sen asuntoon,joten mulle jäisi sauma saada vauvakissu :Heartpink

Haluisin sylikissan,vaan mistäs senkään tietää millaisia niistä kasvaa.Sanotaan että jos kasvaa kissalaumassa,niin ne pitää laumaa perheenä,jos taas yksinäinen kissa,niin helpommin ihmiseen kiintyy.Meillä on nyt siis mammakissu ja yksi sen synnyttämä pentu,ömmm joo pentu on jo 3v mutta kummiskin,Siitä tuli kauhee peräkammarin tyttö,kun jäi äitinsä helmoihin.Sit yks kolli joka on vähän ikävä muille.Toinen kolli annettiin jo pois kun stressaantui tosta,en tajua miksei annettu vaan tota...kai siksi kun tää mun tytär oli sen jo aikaa sitten "varannut " itselleen.Semmosii kuvioita.Mut nyt mietin että ömmm mitä teen.Haluisin ihan pikkuisen,siis tosiaan heti kun on luovutusikä,että saa alusta saakka seurata kasvua ja tietäis paremmin just syntymäpv jne.Tää minkä vois hakee on "noin 3-4kk" "tallikissoja" eli toisin sanoen tuskin madotettuja tms????

Sorry jos ette ole yhtään kissaihmisiä laughing6laughing7

Sit tuohon kyläily asiaan muutenkin.Esim itse en juurikaan käy porukoilla,koska tilat.He tulee mieluummin tänne,koska meitä on niin monta että helpompi niin.Ja äiti sanoo aina että on kiva nähdä lapsia luonnollisessa ympäristössä.ja kotona on jotain toiveita että ne puuhaa muutakin kuin mankuu korvan vieressä kun yrittää jutella.
TOKI on ihanaa käydä pois kotoa,vaikkapa sykyttämässä 3kk ikästä kummivauvaa :love7
 
Mä oon ollu sellasessa ketjussa kun Vauvahaaveita.
Kissat on ihan huvittavia, ne on musta aina sen näkösiä kun ne just jäis rysän päältä kiinni tekemeästä jotain pahuuksia. Meidän pihalla käy yks sellanen ja se on musta tosi hauska :grin
Mä oon mun miehen kanssa enemmän koira-ihmisiä, löytyy yksi kappale joka on kaikessa meidän touhussa mukana ja toisesta on puhuttu jo vaikka kuinka kauan. Soitinkin pari viikkoa sit pennusta mut sillä ei ollut se emä kuka luultiin, vaan varmaan tulee sit varmaan vasta seuraavasta pentueesta. Halutaan siis tietyltä kasvattajalta ja tietyltä emältä. Varmaanki sit ens vuoden puolella.
 
Mä en ymmärrä noista kasvattajista ja emo jutuista mitään.mut sen ver koirajuttuu et anopin yks kiuru piti lopettaa tänään.Telo silmänsä ja silmä piti poistaa.Mut se ei parantunutkaa vaan meni tulehdus elimistöön ja sisäinen verenvuoto ja kuolema.Nyt hirvittää nähä niitä vkl kun he on niin koiraihmisii että suru on valtava :sad001 Itsekki oon niin huono ottamaan vastaan tuollasia uutisia kun suren enemmän sitä että ne suree keitä kohdannu se suru.Siis aikoinaan mun äiti sairastu syöpään niin minusta ois ollu helpompaa et itse oisin sairastunut koska sen surun ja masiksen vierestä katsominen oli kauheen raskasta.

Nyt ötyjä tänne jos sais ees nukuttua hyvin niin olis parempi pv huomen :)
 
ajna, ekaksi pelkilä lääkkeillä kokeillaan, sitten jos ei muuten niin ensi vuoden alusta muilla hoidoilla eteenpäin... :)

nyt melkein jo ketuttaa ku unohdin tuosta painaa et seuraa ketjua ni täällä ollaan höpisty ilman et mie oon huomaan... :grin mie taas toisaalta en koe kuuluvani tonne kuumelijoiden joukkoon, harvempi siellä hoitojen kanssa yrittää ja hoidoissa kuumeilevien kanssa höpisen, mut siellä ei ole ollenkaan elämää... :) hyvä jos kerran viikossa vastauksen saa... :grin niin ja ilmiselvästi en tonne laskettuaika keskusteluihin kuulu vielä... :)

kissat on kyl tosi suloisia, harmi vaan, että olen allerginen... :sad001 ei siis silti, aina kun kylään mennään missä kissoja vaan sattuu olemaan en voi vastustaa kiusausta ja on vaan PAKKO silittää (ja kotona kärsiä sitten oireita monta päivää) :rolleyes:

meidän "perhe-elämää" rikastuttaa kaksi kappaletta koiruuksia... :p 4w saksanpaimenkoira Noora ja 3w suomenlapinkoiran / labradorinnoutajan mix Ninja... :)

kyllä tää forumi on mullekkin oikeastaan henkireikä! :) vaikka aina olenkin asunut samalla paikkakunnalla niin kaverit on aikoja sitten muuttaneet opiskeluiden takia muualle ja ne kaksi, jotka samalla paikkakunnalla asuu sattuu olemaan äitejä, joten aikataulutkaan ei välttämättä vierailuille sen takia osu yhteen ja näistä toinen ei edes yritä / halua ymmärtää meidän tilannetta tuossa lapsi asiassa (kaikki keskustelut liittyvät aina hänen melkein 2w poikaansa ja yh äiti ollut jo pojan ollessa 3kk, suunnittelee sitten pikkusisarusta vaikka baaripanon kanssa vaikka oma jaksaminen on muutenkin todella huonoa ja näin) myöskin lapsenvahdiksi ja lapsen "ulkoiluttajaksi" joudun joka kerta kun sinne kahville sattuu eksymään, joten näkeminen on sen takia jäänyt aika vähälle... o_O
 
Nessufly.pidemmän kaavan mukaan kuumeilevien ketjussa kuumeillasn nyt jo muutaman kanssa hoidois ollen.Kurki sinne jos huvittaa!

Varmaan intressit on pienissä tavata kamua jos lapsenvahdiks joutuu,ei se ny ihan oo tarkoitus.Tietty jos ulkoilette yhdes muksun kanssa niin sehän voi olla ihan piristävääkin.Itse inhoon ulkoilua 1aikuinen ja 1lapsi setillä,se vaan on niin tylsää,ehdottomasti kivempaa kun on aikuinen juttukaveri ja sitten voi paremmin leikkiä vaik hippaa tms.

Täällä aamukankeena :D
Syystä että 2lihavaa aikuista +2 lasta normikokoisessa sängyssä ei oo optimaalista täyttöastetta nähnytkään.Niskat ja selkä jumis ja samaan syssyyn niska ja takaraivo kuin hakattuja.

-3 oli aamulla.Lasten pukeminen on vaikeaa kun ei ole lunta niin talvikengät jalkaan?yks lipsuttaa lenkkareilla kun järkeviä vk kenkii ei löytynyt muka :sad001 Kai se pitää vaan talvikamppeet ottaa esiin.Vaikka on tätä Suomen ilmastoa koko ikänsä seurannut niin miksi se vaan on niin vaikeaa?

En mä sitä kissaa nyt taida hakea,vierastan mustia kissoja ja tää pentu ois ollu koko musta.Meidän yks kissa on tumma kilpparikuvio mutta kun siinä on muutakin väriä niin ei ole niin painostavan näköinen.heh.Tarkkaa on :wink

Päivän hommiin siis.Mitäs teil ohjelmassa??
 
Takaisin
Top