Greippimehu ja hedelmällisyys

B

Bettina

Vieras
Kertokaa pliis joku, mihin tutkimukseen perustuu ajatus siitä, että greippimehun juominen lisää raskauden mahdollisuutta? Vai onko vain sarjassamme "pseudotietoa", jostaon keskustelupalstoilla muodostunut jonkinlainen epävirallinen "totuus"? Jolla ei sitten kuitenkaan ole oikeata totuuspohjaa?
 
Törmäsin Labour of love -nimiseen sivuun, jossa selitettiin, että greippimehun salaisuus piilisi siinä, että se vaikuttaa kohdunkaulan liman koostumukseen suotuisasti niin, että siittiöt pääsisivät uiskentelemaan mahdollisimman ketterästi munasolun luo. Samaisessa jutussa tosin sanottiin, että tieteellistä näyttöä greippimehun vaikutuksista ei ole. Mutta toisaalta taas sanottiin, että sitä on käytetty "hedelmällisyyslääkkeenä" jo sukupolvien ajan.Että mene ja tiedä...
 
Täytynee ostaa ja kokeilla. Reilu puolivuotta yritystä takana ja tuloksena yksi alkuraskauden keskenmeno. Josko toi greippi avittaisi [:D]
 
Tieteellistä näyttöä ei tosiaan olo. Jostain olen myös lukenut, että se lisäisi yleistä liman eritystä, mikä myös helpottaa siittiöiden matkaa.

Kaikilla konsti ei tosin myöskään toimi, vaan on myös sellaisia ihmisiä, joilta greippimehu vie kaikki limat. Mitä olen kokemuksia kuullut, niin jos on hyvät ovislimat jo valmiiksi itsellään, niin ei välttämättä kannata hirveästi juoda. Itsellä kävi juuri näin. Yhden kierron sitä litkin ja sen jälkeen en ole kyllä viitsinyt.

Mutta kokeilla kannattaa. Ei se mitään ota, jos ei annakaan.
 
ALKUPERÄINEN: Alicedesiree

Törmäsin Labour of love -nimiseen sivuun, jossa selitettiin, että greippimehun salaisuus piilisi siinä, että se vaikuttaa kohdunkaulan liman koostumukseen suotuisasti niin, että siittiöt pääsisivät uiskentelemaan mahdollisimman ketterästi munasolun luo. Samaisessa jutussa tosin sanottiin, että tieteellistä näyttöä greippimehun vaikutuksista ei ole. Mutta toisaalta taas sanottiin, että sitä on käytetty "hedelmällisyyslääkkeenä" jo sukupolvien ajan.Että mene ja tiedä...


eli siis greippimehun ostoon heti aamulla [:D]
 
Minuakin kiinnostaisi tietää millaisissa määrissä greippimehua olisi juotava suotuisan vaikutuksen aikaansaamiseksi?
Ja onko eroa onko mehu verigreippimehua vai "normi"greippimehua? Näillä ei kyl taida kummempaa eroa olla, toinen vaan alalajike/muunnos.
Oletteko muuten ostaneet mehua purkissa vai puristaneet hedelmistä tuoretta mehua?
 
Onhan se se vanha kunnon greippi mehu! =)

Vuosiin ei mitään kuulunut..
Aloin juomaan greippi mehua noin 2dl päivässä,
välillä sotkin sen appelsiini mehuun ja välillä puristin appelsiini mehuun greippi mehua mukaan.
Oi että NAM..
Mmuutama kuukaus meni ja tein ihmeekseni plussaavan testin. Eli ei siitä ainakaan haittaa meille ollut.

Terveellinen ruokavalio auttaa myös, ja alkoholia käytin todella harvoin!
 
Mä päädyin syömää verigreippejä,irvistellen ja sokerin kanssa yhden kierron ajan.
Ei ollu herkkua alkuunkaan[:D] Yhden päivässä joka tapauksessa väkisin vedin menkkojen loppumisesta oviksen alkuu ja plussa tuli siinä kuussa! Et en tiedä oliko apua mut haittaa ei ainakaa[;)]
 
Oon nyt pari kuukautta sitkeästi juonut greippimehua ja oppinut jopa tykkäämään siitä! Viime viikolla huomasin yhtenä aamuna mennessäni mehua ottamaan, että se oli hävinnyt kaapista. Mieskin tykkää! [:D]
 
Hmmmm, jospa sitä itsekin tänään kauppareissulla nappaisi mehuhyllystä greippimehun matkaan! Saa nähdä miten maistuu, en ole aiemmin varmaan greippimehua juonutkaan.
 
Kävin sitten eilen ostamassa, mutta nyt en uskallakaan juoda. Luin nimittäin, että greippimehu saattaa vaikuttaa joidenkin lääkkeiden kanssa epäsuotuisasti. Mulle jäi epäselväksi, että vaikuttaako se siis, jos juo greippimehua samalla kun ottaa lääkkeen vai eikö sitä saisi juoda ollenkaan, kun on lääkitys menossa. Mulla on verenpainelääke Spesicor (depot, eli pitkävaikutteinen) pienellä annoksella. Otan lääkkeen aina aamulla, voisinko siis juoda lasillisen mehua illalla vai en ollenkaan? Tietääkö kukaan? Nyt otan kuitenkin varman päälle enkä juo sitä.
 
Nymerialle infoksi. Hoitoalalla suositellaan vähintään kahden tunnin taukoa lääkkeen oton ja greipin välillä. Näin varmistuu, että lääke on lhtenyt sulamaan.

Ja yleisesti, itseksi plussan toivossa aloin tuota mehua nyt kierron alusta juomaan. Kerron sitten ensi kuun puolella tärppäsikö. Itse juon Valion greippi mehua ja toiselta palstalta bongattuna tietona sitä riittäisi n. 2 dl. Kun sitten taas esim. R&D, jonka greippi pitoisuus on vain 40% niin pitäisi juoda kai n. 4dl.

Mukava muten lueskella kuinka ihmisillä on tärpännyt mehun kera. Pistän sormet ristiin ja toivon jotta täällä meilläkin niin kävisi..  [:)]
 
Kiitos infosta, silkki! [:)] Onkohan sillä sitten vaikutusta, kun minun käyttämäni lääke on pitkävaikutteinen, eli säätelee sitä lääkeainetta niin, että se vaikuttaa tasaisesti 24 tunnin ajan. No, pelaan vielä varman päälle ja olen ilman greippimehua. Sitten jos saan tietoa, että voin juoda, asia on taas eri.
 
Hmm, onkohan sillä ollut mitään merkitystä, että hedelmöittymisen aikaan oltiin kavereiden häissä ja join siellä aika monta lonkeroa... [:D]
 
Mieheni ainakin nauroi, että greippi kuin greippi. Oli juuri ennen sitä viikonloppua härnännyt minulle, että
"greippien syömisellä ja sillä, että niitä ostaa keittiön pöydälle säilöttäväksi, ei kai ole ihan samaa vaikutusta". Olin nimittäin jokusen verigreipin ostanut, mutta unohtanut syödä.
 
Hmm.. Kuulostaa mielenkiintoiselta... Pitää varmaan itsekkin kokeilla [:D] Kunhan nyt nämä edelliset vuodot vain loppuisivat vihdoinkin.. [:@]
Täytyy vaan keksiä joku muu syy miehelle, mistä moinen innostus greippi-mehuun, kun taisin jossain hormoonien pyörityksessä mennä lupaamaan etten ota mitään stressiä tästä juniorien hankinnasta ja nyt ukko-raukka ottaa itse ressiä aina kun puoli huumorilla puhun tämän tyyppisistä vippas-konsteista, eihän tämmöistä kait stressaamiseksi lasketa? [;)]
 
Puoli vuotta ensimmäistä lasta yritetty eikä mitään kuulu. Taidankin heti huomenna tuot greippimehua kokeilla. Muiden jutuista päätelleen siitä ei haittaakaan ole. En vaan yhtään greippimehusta pidä, mutta eiköhän sen 2dl alas saa vauvelin toivossa =). Mies kyllä ihmettelee, että taasko oon sortunut ihme hömpötyksiin. Mieskin odottaa kovasti, että tärppäisi, mutta ei usko tällasiin kotikonsteihin. Mä oon valmis kokeilemaan kaikkea =).
 
Moikka! Mulla tuli kanssa tossa kolmisen kuukautta sitten haalea plussa greippimehun juomisen jälkeen, tosin se taisi sitten mennä kesken, koska menkat alkoi aika pian plussauksen jälkeen, ja nyt kerään rohkeutta tehdä uutta testiä ensi viikolla kun menkat ovat tosiaan reilun viikon myöhässä. Mutta onko kukaan kokeillut, tai kuullut että joku olisi testannut, Gelee Royale kapseleita? Yksi kaverini onnistui tulemaan raskaaksi niitä syötyään, oli itsekin yllättynyt onnistumisestaan. Kyseessä on siis luontaistuote ja se sisältää jotain kuningatarhyytelöä ja paljon vitamiineja.. Mä söin niitä silloin, kun lopetin pillerit, ne tasapainotti hormonitoimintaa ja kuukautiskiertoa, mutta en jaksanut niitä niin säännöllisesti nappailla että sillä oisin plussaa saanut.. 
 
mä en kyllä ole kuullut noista kapseleista, mutta
plussasin yk 2:sta äsken ja kaikki vitskut oli käytössä- oli greippimehu, vehnänalkioöljy ja raskausmultivitamiinit [:D]
 
Joo, mä keräilen täällä kanssa rohkeutta tehdä sitä testiä :) Niin monta kertaa vaa jo saanu pettyä, ettei mulla varsinaisesti mikää kiire sen kanssa ole.. tosin kaikki oireet viittaa et tulis positiivisia uutisia, mut viikon tässä vielä varmuuden vuoksi odottelen. Mut tosiaan kaverilla kävi noiden kapseleiden kanssa niin, et oli melkee kolme vuotta (muistaakseni) yrittäny ilman mitää vippaskonsteja ja sai sit kuulla noista kapseleista ja toisella kierrolla tärppäs. 
 
Hahaha.. Siitäkö se sitten johtuukin. Itelläni ensimmäinen raskaus pillereiden, toinen kortsujen ja nyt kolmas kierukan kanssa. Mä syön verigreippejä meinaan melkosen paljon (viikottain), ihan tuoreena siis. Rakastan niiden hapanta kirpakkaa makua [:)]
 
Takaisin
Top