GDM asiaa

Täällä haettiin tänään mittari ja nyt sit tarttis mittailla ja syynätä pilkuntarkkaan tota ruokavalioo. Ärsyttää jo nyt. :/ kun oon niin moniongelmainen niin tarttee ihan miettimällä miettiä aamupalalle proteiinia ja välipaloja töihi. :meh:
 
Eilen illalla aloitin protafanen eli pitkä vaikutteisen insuliini piikin kun aamu arvot ei pysy kondiksessa. Samalla suoraan nosto metformin tabuista 2x2 eli aamuin illoin kaksi tablettia. Koko päivän oon nyt sitten tapellut ettei sokeri tipu liian alas. Että great ja paljosta vetoo aamulla taas korkee arvo
 
Kaylies: Miten sun maha jakselee?

Mulla on mennyt suht "kivuttomasti" tän mittaamis-ja pistämishässäkän kanssa. Välillä on korkeita, mutta nekin yleensä maltillisia 8-9 välissä. Paino on tippunut alkuraskaudesta neljä kiloa. Ruokavaliossa on kuitenkin petraamista... ja hyvin usein on huono omatunto syömisistä. Herkkuja en syö kuin vähän, mutta rasvasta ruokaa :sad001
 
Alko tottumaan lääkkeeseen. On mullakin heitteleviä arvoja mut nyt paremmin pysyy tasasena
 
Mulla on ongelmana aamun paastoarvot, ne on järjestään koholla. Mikä niihin auttaisi? jos ei mikään auta, niin todennäköisesti metformiini edessä jossakin vaiheessa. Kun tein koko päivän seurantaa, missään muussa arvossa ei ollut heittoa.
 
Sadetar, sama homma täällä, kun vaan syö perus ruokaa eikä hesemättöö nii arvot pysyy ihan reilustikkin alle sen ylärajan. Mut ihan sama mitä suuhunsa pistää niin aamuarvot on koholla. Ihan vähän, just ja just menee yli sen 5.3 rajan. :/ maanantaihin asti seuraillaan ja sit tarttee kattoa et tartteeko tehdä jotain muuta :/
 
Kotimittauksissahan ne rajat on 5,5 paastolla ja 7,8 tunnin arvolla. Mulla huitelee liki 6 aamuisin. Ja oon syönyt sen ohjeistuksen mukaan.
 
Proteiini pitosta enemmän ku hiilari illalla. Mut joo mulla menee insu ja tabletti ja paasto yli kuus lähes koko ajan. Tänään kolmatta kertaa nostaa insu annosta
 
Ja mulla oikeastaan enemmän heittää kun syön diabeetikon ruokaa kuin jos vetäisin vanhalla mallilla just heseä . Että kivan seko elimistö kun tekee ihan omiaan
 
Ohhoh. No on kyllä säätämistä. Mulla oli viimeks metformiini käytössä ja se auttoi niihin aamupaastoihin.
 
Juu mulla on järjetään siinä 5.5 aamusokerit välillä ylikin. Edellisenä iltana syöny viimeks 6aikaan ja silti. Neuvolasta sano et jossei ne ala olla alle niin tarttee kattoo jotain lääkitystä :/
 
Kuinka pitkä paasto sulla on? Mä oon pitänyt noin 8h paastoa illan ja aamun välissä mut silti on aamupaasto koholla.
 
Kokeilkaa myöhäis iltapalaa, jos on liian pitkä paasto niin aamusta alkaa sokerit nousta
 
Huh, litku juotu ja nyt odotellaan, että aika kuluu.. aina yhtä hirveä kokemus, toivottavasti ei tuu hirveää pahoinvointia.. edellisessä raskaudessa diagnosoitiin radi, joka tuli ihan puskista kun mitään riskitekijöitä ei ole.. toivotaan ettei tulisi nyt radia!
 
Toivotaan ettei tuu, sillä on kyllä paha tapa uusiutua myöhemmissä raskauksissa.
 
Niin kuulemma on vaikka neuvolalääkäri sanoikin, ettei se ole automaattisesti ja kun riskitekijöitä ei oo. Oon kyllä asennoitunut siihen, et se on/tulee taas. Onhan se merkillistä miten raskaus vaikuttaa naisen kehoon yllättävästikin. Viimeksi rasituksessa kaksi jälkeisarvoa oli koholla, niin että oli keskivaikea radi. Virtsassa ei ollut koskaa sokeria ja ruokavaliolla hoidin, enkä ihmeemmin muuttanut ruokavaliotakaan, kun normaalistikin terveet elämäntavat.. no maanantaina sen sitten tietää :)
 
Ei ainakaan tässä ensimmäisessä rasituksessa tullut radituomiota, itseasiassa arvot olivat tosikin matalalla. Paasto siis 4.4, 1h arvo 4,1 ja 2h arvo 4.2. Jos vanhat merkit paikkansa pitävät, niin joutunen vielä toiseen rasitukseen kuitenkin siellä keskiraskauden jälkeen....
 
Milloinkohan mä saan lähetteen sokerirasitukseen, kun aiemmissa raskauksissa on molemmissa joutunut? Molemmat vauvat on olleet yli 4,5 kg. Muistaakseni oon ollut vain yhdessä rasitustestissä per raskaus eli onkohan se vasta rakenneultran jälkeen?
 
Onko sulla Nuppu3 ollut radi aiemmin, kun vaavit noin suurikokoisia? Mulla oli radi viimeksi ja tyttö painoi reilu 3600g.
 
Tarkoittaako tuo radi sitä raskausdiabetestä? Ei mulla oo ollut sitä. Molempien raskauksien rasitustestit oli alle niiden arvojen. Aika lähellä olivat, mutta alle, muistelen että ois ollut jokin arvo jotain 5 tms. Molemmat vauvat oli kuitenkin isoja ja pitkiä. Vähän pelottaa, että taas tulee iso vauva..
 
Takaisin
Top