Gallup: mikä on teidän ammatti ja miksi olette siihen ammattiin päätyneet?

norappi

Keskustelun kolmiottelija
Huhtimammat 2016
Heinäkuiset 2021
Musta tämä on jotenkin tosi kiehtovaa lukea minkälaisia ammatteja ihmisillä on.

Itse olen sairaalahuoltaja ja olen sinne päätynyt kun en oikein muuta työtä saanut. Isälläni on siivous firma ja aina mietin että musta ei siivooja tule, mutta kuinkas tässä kävikään kun siivoja musta sitten tulikin. Aikasempi opiskelemani ammatti ei ollut se mitä halusin tehä. Eikä tämäkään kyllä ole. Ehkä tulevaisuudessa vielä opiskelen jonkun itseäni inspiroivan ammatin itselleni.
 
Mä oon tehnyt kaikkea varastohommista vuorovastaavan töihin ravintola-alalla. Nyt opiskelen insinööriksi :) tuskin tääkään tulee olemaan lopullinen ammatti :D
 
Oon ollut kaupan alalla alotin kesätyönä ja sit aina sain vain jatkoa sopimukseen, tykkäisin muuten mutten tykkää kassa työskentelystä jos saisin tehdä tuorepuolen hommia ja aamupurkuja niin se vois ollakkin mun työ!
Koulutukseltani olen lastenhoitaja ja se on minun alani ja työni! Töitä on vaan pätkissä. Aikomus olisi kouluttautua kätilöksi ja haaveena saada pysyvä työpaikka, kunhan vauva vähän kasvaa.
 
Mä olen tarjoilija. Ennen tarjoilijaks opiskelua vedin karaokee. Nyt ehkä tekis mieli vaihtaa ammattia, mut en oikein tiedä mitä haluaisin tehdä tai mihin rahkeet riittäis. Eikä nyt olis ees varaa jäädä opiskelijaks.
 
Mä oon ravintolakokki ja melkein tarjoilija mut se tutkinto jäi kesken oon ollu alalla töissä kohta 10 v juuri marraskuussa vaihdoin pitkäaikasesta paikasta uuteen työhön kahvilaan :)
 
Musta tulee diplomi-insinööri alana tuotannonohjaus ja työturvallisuus. Rupesin opiskelee DI:ksi, kun serkkutytöt kehui alaa ja kiinnosti matematiikka (erityisesti logiikka ja matemaattinen ongelmanratkaisu) sekä luonnontieteet. En aloittaessani vielä tiennyt mihin suuntautuisin ja vasta parin vuoden jälkeen löysin tuon turvallisuuspuolen. Oon tosi innoissani alasta työskenneltyäni vuoden.
 
Muokattu viimeksi:
Itse olen ammatiltani lastenhoitaja ja oon jo ihan lapsesta asti tykännyt hoitaa pienempiä lapsia. Teini-iästä asti olen oikeastaan tiennyt, että haluan lapsia hoitaa työkseni. :)
 
Oon taloushallinnon assistentti ollut jo monta vuotta, välis tein toiminimellä meikkaus ja muita kauneushommeleita liikkeessä. Koulutuksiltani olen merkonomi ja meikkaaja-maskeeraaja, lisäks on muutamia AMK kursseja käyty jne.
Olen miettinyt jotakin toista ammattia, mutta en oo kesksinyt että mitä. :D
 
Kauneudenhoitoalan yrittäjä jo 7 vuotta. Tiesin jo teininä et musta tulee yrittäjä tälle alalle. Johdonmukaisesti sitä kohti menny
 
Mä oon vaatetus- ja muotialalla. Aikanaan oli tavoitteena tulla vaatetusalan opettajaksi, mutta nyt olen noin 12 vuotta ollut myyntihommissa. Viimeiset 10 vuotta vaatteiden tukkukauppaa. Siinä yhdistyy aina kauden mukaan uudistuvat tuotteet ja ihmisten kanssa työskentely.
 
Mä oon viittä vaille valmis luokanopettaja :) Nuoresta asti ollu selvää, että haluan lasten kanssa työskennellä! Aluks ajattelin, että musta tulis lastentarhanopettaja, mut sit au pairina ollessa ajattelin, ettei siinä oo mulle tarpeeks haastetta. Joten lähdin opiskeleen luokanopeks ja oon tehny ennen opintojakin alan töitä. Vuoden oli oma luokka ja sit lyhyempiä sijaisuuksia oon tehnyt. Tuntuu että oon just oikeella alalla, en osais kuvitella itteeni muualle! :)
 
Liikenneopettaja ja autokouluyrittäjä. Erikoisammattitutkinto vielä kesken, mutta mopon ja henkilöauton opetusoikeus on jo hankittuna. Työn ohessa opiskelua. Pitkään luulin haluavani muuta ja opiskelinkin aivan eri alaa. Sitten alkoi liikenneopettajakoulutus tässä lähellä ja päätin jatkaa isän yritystoimintaa.
 
Aloitin siivoushommilla josta siirryin hotellin ja leirintäalueen respaan. Siitä koulunpenkille automaalariksi lukemaan ja sittemmin vielä pintakäsittelypuoli käyty ja nyt oon maalarina/laatottajana raksalla :)
Aina oon tykänny käsillä tekemistestä joten siks varmaan tää nykynen homma mutta en oo varma onko tääkään se mitä haluan tehä pidempään :D
 
Lähihoitaja täälläkin. Suoraan peruskoulusta menin opiskelemaan ja siitä sitten vaan töitä tehnyt koko nuoren ikäni. Ehkä sitten joskus tulevaisuudessa ammatinvaihto edessä vaikka ollut aina unelma-ala.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top