Gallup keskenmenon yleisyydestä

Oletko kokenut yhden tai useamman keskenmenon?

  • Kyllä, enkä ole saanut vielä lasta.

  • Kyllä, olen saanut myös yhden tai useamman lapsen.

  • En, minulla on yksi tai useampi lapsi.

  • Kyllä, varhaisen keskenmenon, minulla on lapsi/lapsia

  • Kyllä, varhaisen keskenmenon, ei ole vielä lasta.


Results are only viewable after voting.

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Tutkimusten mukaan 12-15% todetuista raskauksista päättyy keskenmenoon. Välillä vaikuttaa siltä että täällä foorumilla tämä prosentti olisi paljon suurempi. Vai lieköhän kyse vain siitä että täällä asiaan törmää ja ulkomaailmassa ei niin tuntuu että sitä on paljon. Tehdään siis tutkimus siitä, kuinka yleinen keskenmeno todella on käyttäjien keskuudessa. Tietenkään tämä ei voi olla täysin tarkka, mutta ehkä vähän suuntaa antava.

Vastaa siis ainakin kyselyyn (yllä) ja saa kommentoida viestilläkin. :)

Itse olen kokenut keskenmenon, mutta saanut sen jälkeen terveenkin lapsen.
 
Mulla on ollut yksi kohdunulkoinen, siinä raskaudessa myös toisen kyydissä olleen alkion keskenmeno, ja sen jälkeen toinenkin kesken mennyt raskaus. Kolmas raskaus toi tyttären.
 
Mulla on ollu 3 keskenmenoa, 1keskeytys (sikiö oli elinkelvoton) ja meiltä löytyy 5 ihanaa tyttöä :)
Ps vargynja kallup ei näy ainakaan iPhonella sovelluksella selatessa :sad001
 
Hmm, onpa omituista. :/ Kiitos Äippä x5 tiedosta. Tutkin asiaa ja toivon että saan sen näkyviin kaikille.
 
Ei näy androidillakaan sovelluksella. Selaimella kyllä näkyy niin koneella kuin puhelimessakin. Osaako joku sovellusta enemmänkin käyttävä sanoa, näkyykö äänestykset yleensä sovelluksella? Onpa tylsää jos ne ei näy. Taas asiaa IT-tuelta kyselemään siis.
 
Tältä näyttää sovelluksella (iPhone)
ImageUploadedByVau Foorumi1510255554.571154.jpg

Tältä sit jos menee tonne netin puolelle
ImageUploadedByVau Foorumi1510255587.971870.jpg

Kaipa tää app toimii vaan erilailla? Mä en siis käytä muuta kun sovellusta:)
 
Tutkimusten mukaan 12-15% todetuista raskauksista päättyy keskenmenoon. Välillä vaikuttaa siltä että täällä foorumilla tämä prosentti olisi paljon suurempi. Vai lieköhän kyse vain siitä että täällä asiaan törmää ja ulkomaailmassa ei niin tuntuu että sitä on paljon. Tehdään siis tutkimus siitä, kuinka yleinen keskenmeno todella on käyttäjien keskuudessa. Tietenkään tämä ei voi olla täysin tarkka, mutta ehkä vähän suuntaa antava.

Vastaa siis ainakin kyselyyn (yllä) ja saa kommentoida viestilläkin. :)

Itse olen kokenut keskenmenon, mutta saanut sen jälkeen terveenkin lapsen.
Nuo prosentit ovat kliinisesti todetuista raskauksista. Näillä palstoilla on myös niitä, jotka haluaisivat kovasti olla raskaana, joilla raskaustesti on aina näyttänyt negaa, mutta jotka viivalasit päässä tulkitsevat tuloksen positiiviseksi. Ja sitten kun kuukautiset alkavatkin, he toteavat, että se olikin sitten keskenmeno, vaikka koko raskautta ei edes ollut. Tämä saattaa palstoilla lisätä illuusiota keskenmenojen yleisyydestä.
 
Yksi keskenmeno ollut esikoisen ja keskimmäisen välissä. kotoa siis löytyy kolme poikaa :)
 
Viisi lasta, ei keskenmenoja :smiley-ashamed004 tällä palstalla pyöriessä olen tajunnut olevani ihan superonnekas!
 
Suski, niinpä niin: lasketaanko kemiallinen raskaudeksi, miten voi sen todentaa.
Yhtä kaikki, todella ikäviä juttuja.
 
Suski, niinpä niin: lasketaanko kemiallinen raskaudeksi, miten voi sen todentaa.
Yhtä kaikki, todella ikäviä juttuja.
Jos kemialliset lasketaan, silloin keskenmenojen määrä alkaneista raskauksista on arvioitu olevan 50-60 %. Kliinisesti todistetuista raskauksista keskenmenojen määrä on tuo aloituksen 12-15 %.
 
Voipi olla että sovellus vain toimii eri lailla. En asiasta vielä tiedä enempää kuin eilenkään, mutta ehkä siihen ei vain ole laitettu, ehkä ei edes ole mahdollista laittaa äänestyksiä näkymään.
 
Tuo on kyllä kanssa totta että täällä monet keskenmenot on niin varhaisia että niitä ei lasketa tuohon 12-15%. Muokkasin nyt äänestystä sen verran että lisäsin siihen senkin optioksi. Kaikki äänet säilyivät ennallaan. Halutessanne ne joilla on ollut varhainen keskenmeno voivat siirtää äänensä soveltuvaan kohtaan. Nyt voi myös äänestää kahta eri kohtaa (jos on ollut sekä varhainen että myöhemmin ilmennyt keskenmeno).
 
Täältä löytyy kaksi lasta joiden välissä yksi keskenmeno ja nyt epäilen keskenmenneeksi nykyistä alkuraskautta.
 
Kaksi keskeytynyttä keskenmenoa (sykkeen toteamisen jälkeen, ei mitään mielikuvituskeskenmenoja) ja yksi vakavien kehityshäiriöiden takia keskeytetty raskaus. Ei lapsia.
 
Yksi tuulimunaraskaus (vaati kaavinnan) ja yksi varhainen keskenmeno todettu rv7+ , kolme lasta ja neljäs tulossa vuoden vaihteessa.
 
Takaisin
Top