Follikkelin koko ja limakalvon paksuus

  • Ketjun aloittaja Yrittäjä
  • Aloituspäivämäärä
Y

Yrittäjä

Vieras
Hei,

Mulla on epäsäännöllinen kierto, joka nyt muutaman kuukauden tosin on ollut suht. Säännöllinen 30-37 päivää. Olin ultrassa kp 30 ja sanoin, että odotan menkkoja alkavaksi hetkellä minä hyvänsä. Gyne myötäili. Kannasta kuitenkin luin, että toisella puolella isoin follikkeli 15,6 mm ja toisella 8 mm. Limakalvo 7,5 mm. Tätiä ei vieläkään kuulu ja peittoja heiluteltiin kp 35. Voiko tuosta follikkelista ja limakalvosta päätellä jotakin? Että oliko ovulaatio myöhässä tms? Eihän sitä tietysti välttämättä tullut ollenkaankaan. Salainen toivo elää, että olisin kuin ihmeen kaupalla raskaana...
 
Noilla tiedoilla meinasin ettei ihan vielä olisi tapahtunut ovulaatiota . Ehkä 2-4 pv tosta voinut mennä eteen päin. Jos jotain siis ite tiiän.
 
Mulla johtofollikkeli alkaa kasvaa jo ennen menkkoja. Esim. kp 23/24 ollut 17mm. Aluksi luultiin, että jäänyt puhkeamatta, mutta myöhemmissä tutkimuksissa todettu, että todellakin on vasta seuraavan kierron folli. Syytä ei ole sastu selville. Mutta tämän takia limakalvo ei ehdi mukaan, vaan jää liian ohueksi kiinnittymiselle.
 
Takaisin
Top