FLUNSSA

Muistaakseni jokaisessa raskaudessa olen flunssan sairastanut ja myös vatsataudin.
Nyt sitten iski flunssa minuunkin mikä töissä mahtavasti kiertänyt. Vauvasta en ole kyllä huolissani. Itselleni ehkä toivoisin myös kuumetta niin voisin jäädä saikulle. Tuntuu että voimat enemmän vähissä, kun muutenkin väsymystä ilmassa. Poskiontelotulehdukseksi mulla herkästi menee flunssat ja normaalisti aloittaisin duactin flunssan alettua, mutta en sitten nyt. Saa nähdä joutuuko kohta ab-kuurin syömään.
 
Ei se aina kuumetta vaadi että saikulle voi jäädä, kannattaa hoitaa itseään nyt että välttää kaikki mahdolliset ab-kuurit ym. eikä tauti pääse pahemmaksi :)
 
Juu no ei vaadi mutta räkätauti voi kestää monta viikkoa niin ei sitä niin kauan voi töistä olla pois. Ja eipä sitä kotona paljon suuremmin voisi itseä hoitaa tässä vaiheessa.
 
Pakko oli jäädä saikulle vaikka vain pientä lämpöä mutta räkä valuu ihan koko ajan. Jonkun verran kuitenkin pitää asiakkaitakin miettiä ettei tautia kovin levittäisi. Illalla kun nukkumaan alkaa niin maatessa menee ihan tukkoon. Yrittää sitten nyt kaikkia niitä keinoja mitkä raskauden aikana mahdollista. Levähtäminen ei kuitenkaan kolmen lapsen kanssa oikein onnistu. Miehellä viikonloppu myös töitä. Lapset olisi mennyt mummulaan jos itsekin olisin työkuntoinen mutta ei sitten nyt.
 
Aiemmalla kommentilla viittasin juuri omiin kollegoihin, jotka "marttyyreina" tulevat kipeänä töihin tartuttamaan muita kun ei ole kuumetta. Toivottavasti sinulla menee levolla ohi :)
 
Täälläkin orastavia flunssan oireita. Täytyy yrittää levätä ja toivoa, että ei mene pahemmaksi. Mies on ollut flunssassa jo useamman päivän :sad001
 
Täällä ollaan kans flunssan kourissa.. nokka niin tukossa ja hengitys vinku yöllä että oli vaikea hengittää ja saaha nukuttua. Kävin eilen apteekissa ja kysyin myyjältä mitä nenäsumutetta voi käyttää raskaana ollessa. Myyjä sanoi että nasonexia ja otrivinia voi käyttää, niimpä ostin otrivinin. Laitoin otrivinistä nenään suihkaukset ja pienenä neurootikkona päätin vielä lukea pakkausselosteen, jossa sitten kerrottiin että raskaana olevat eivät saa käyttää otrivinia juurikin tuon verisuonia supistavan vaikutuksen vuoksi. He***tin hienoa toimintaa Tampereen juna-aseman läheisen apteekin henkilökunnalta..huoh.
Mitä ootte mieltä Bafucinin käytöstä raskausaikana? Siihen samainen myyjä sanoi että satunnaisesti voi käyttää, mitä sekin sitten ikinä tarkottaa. Itse luin netistä että bafucinia saisi käyttää raskaana ollessa mutta tiiä sitten.. paracetamolia oon ottanu nyt n. 2g per pvä tässä flunssa akuutissa vaiheessa. Onko paracetamolin lisäksi mitään muuta flunssa lääkettä/tuotetta jota voisi turvallisesti kokeilla flunssan helpotukseen? Lämmintä hunajavettä oon myös juonut..
 
Mulla flunssassa auttoi kun lisäsin teehen hunajaa ja tuoretta inkivääriä viipaleina. Ja sit c-vitamiinia ja sinkkiä lisäksi. paracetamolia kans
 
Itse sairastin viikko sitten poskiontelon tulehduksen joka alkoi sopivasti flunssalla. Antibioottikuuri tähän määrättiin ja lääkäri totesi tilanteeseeni katsoen että tämä on turvallinen vaihtoehto. Kaikki muut lääkkeet kuten nenäsumutteet jne. pois käytöstä, kun säilöntäaineet sekä verisuoniasupistavat vaikutukset imeytyvät istukan kautta alkioon/sikiöön joka ei pysty näitä aineita käsittelemään. Mutta ei huolta jos vahingossa mennyt ottamaan pari suihkasua nenään, tietäen vaan jatkosta ettei käytä moisia valmisteita. Muuten käytin lämmintä hunajavettä sekä satunnaisesti bafucinia. Nenäkannun kävin ostamassa apteekista ja pari kertaa olen käyttänyt, mutta vielä on nenän limakalvot turvoksissa ettei oikeen onnistu. (Ei kovin mukavaa näin aluksi). Allergialääkkeistä kysyin myös ja ei kuulemma mielellään määrätä raskaana oleville.. itsellä kauhea siitepölyallergia (koivu pahin) ja mietin miten ikinä Tuun selviämään keväästä ja kesästä. :S

Ihanaa kevään odotusta kaikille ja paranemisia :Heartred
 
Sinkkiä ja C-vitamiinia sekä valkosipuli on ollu käytössä myös flunssan aikana. Inkiväärin käytöstä en niinkään oo varma raskauden aikana, kun ruokasuosituksissa sitä kehotetaan välttämään. Muuten inkivääri on aina kuulunut omaan flunssanhoitoon :)

Kuumassa suihkussa tulee hengitettyä kosteampaa lämmintä ilmaa ja on helpottanut omaa oloa ennen nukkumaan menoa..

Toivottavasti näistä löytyy jotain vinkkiä oman olon helpotukseen :)
 
Iskihän se flunssa sitten päälle. Nyt onneksi jo parempi olo, mutta ei vieläkään täysin terve. Mun dropit ovat olleet kurkkupastilli ja nenäliinat :wink Myös c-vitamiinipitoisia ruokia ja jonkin verran valkosipulia on tullut syötyä. Jospa se tästä. Pikaista paranemista kaikille toipilaille! :)
 
Hei, sivusta huutelen että sairastin odotusaikanani 2 flunssaa ja kärsin kans tukkosesta nenästä. Kysyin apteekista et saaks käyttää sumutteita ja farmaseutti suositteli ottamaan lasten sumutteen missä on 0,5mg vaikuttavaa ainetta ja että vaikutus on paikallinen joten siksi uskalsi sitä suositella. Sain nukuttua yöni rauhassa ja terve poika syntyi.
 
Täällä pikkuhiljaa alkaa olemaan flunssa voiton puolella. Oon käyttänyt keittosuolasuihketta. Kaikenlaisia marjoja syönyt jos vähän vitamiinia saisi. Meidän pienimmäinen sairastui eilen illalla ja huomenna olisi reissuun lähtö.
 
Inkivääristä on kielletty inkiväärivalmisteet. Tuoretta inkivääriä ei käsittääkseni oo kielletty kun sen määrää pystyy helposti itse säätelee. Valmisteissa se määrähän on suurempi kun usein uutteena. Itse oon kahdessa aiemmassakin käyttäny inkivääriä flunssassa. Kun aiemminhan inkivääriä on suositeltu raskauspahoinvointiinkin ja Ruotsissa ja Australiassa esim sitä suositellaan. Hankalia nämä kiellot ja suositukset :)
 
Kiitos kaikille vinkeistä! :) huomenna pittää varmaan jo lääkäriin lähtiä ko ei näytä tämä flunssa kotikonstein talttuvan.
 
Flunssan poikasta ilmassa :/ Kurkku kipeä, nenä hieman tukkoinen ja silmät väsyneet, päätä jomottaa ja yskittää. Taitaa johtua kosteasta ilmasta...
 
Sairastin itse ensin jonkun vatsataudin eikä 2 päivään pystyny syömään mitään. Lopulta tippaan :/ Siitä kun juuri aloin toipua palasin töihin ja sain heti yskän ja flunssan kollegoiltani, kivaa.. Saikulle piti lopulta jäädä. Nyt kolme viikkoa jo takana flunssaa ja yskää, ihan voimaton olo. Uudestaan jouduin jo jäämään saikulle kun alkoi lämpöä nousta. Hain kaupasta verigreippejä, mandariineja, sitruunoita ja kiivejä :D Jos näillä saisi luontaisesti vähän ylimääräistä c-vitamiinia ja paranisi vihdoin. Paratabs on myös käytössä 3x500mg päivässä, jos sais häädettyä viimeisetkin oireet. Ja ventolinea avaamaan keuhkoja :) Nyt onkin aikaa lueskella täällä foorumilla :D
 
Täällä kans flunssaa. Tai poskiontelotulehdus, mulla leikattiin viime marraskuussa poskiontelot ja enemmän tai vähemmän oireita ollu vielä. Välillä nenäs haisee mätä niinku viime viikolla. Sit rupes tulee hirveen näköstä ja hajusta tavaraa ulos. Sit alko tukkosuus ja keuhkot oireillu. Ollu pientä lämpöä mut eile rupes nousee viel enempi joten töistä pois. Vaikea astma on myös. Tnä sain sit antibioottikuurin. Antihistamiinia voi kyllä käyttää raskauden aikana, loratadiini ainakin turvallinen. Joudun käyttää ympäri vuoden.
 
Kevätflunssa iskemässä, alkuraskaudessakin oli pari viikkoa flunssaa... Nyt siis rv 19+1. Pitänee hakea saikkua Ja sairastaa pääsiäinen niin on varmasti maha-asukilla kaikki hyvin :)
 
Takaisin
Top