Fit mamat :)

Simpukka78 ai sää ehdit jo tutkimaan, kiitos =) Joo ja vauva-uintiakihan järjestetään paljon, siihen meen ainaki. Tuosta äiti-lapsi jumpasta en niinkää oo kiinnostunu, tai luulen etten voi tehdä kaikkia liikkeitä kun on olkapäissä kiertäjäkalvosin oireyhtymät, niin rajoittaa muutenki aikapaljon esim. omiakin jumppia missä voin käydä :S Tuskin voin vauvaakaan pyöritellä ilmassa ja jumppauttaa itseäni sillä vauvalla.
 
Ei ollu kansalaisopistollakaan mitään äitiysjoogaa :/ Eihän sitä tiedä, lisääkö kuntokeskukset syksyn tunteihin millaisia jumppia, kun monella on kuitenkin vielä käytössä kesälukkarit. Taitaa vaihtua aika moneen paikkaan vasta tuolla elo-syyskuussa tuntijärjestys ja yleensä talvella kuitenkin tarjonta on monipuolisempaa. Pitää seurailla ilmoituksia.

Vauvauintiin minäkin oon menossa. Tykkään ite uimisesta niin mikäs sen mukavampaa kun sit voi ottaa pienokaisenkin mukaan :)
 
Sain eilen pitkästä aikaa aikaiseksi jäädä stepin jälkeen venyttely-tunnille. Teki tosi hyvää. Vaikutuksen huomasi heti: sain illalla kädet maahan jalat suorina, takareidet selvästi vetreytyneet. Ja sukat sujahti aamulla jalkaan huomattavasti helpommin! Aina sitä vaan ajattelee, ettei oo aikaa jäädä ja pelkän venyttelyn takia tuskin tulisi salille lähdettyä.

Vähän nihkeää vaan, kun osa liikkeistä tehtiin päinmakuulla. Ohjaaja ohjasi päinmakuulle ja mä istuin siellä tyyliin sormi suussa, että mitäs mä nyt teen :D Onneksi tajusin sitten fiksata hupparista koroketta vatsan alle ja sain tehtyä samaa rinnan/vatsalihasten venytystä kuin muutkin. Muut vatsalla tehtävät onnistuivatkin sitten onneksi myös kylkimakuulla.

Mutta suosittelen muillekin venyttelytunteja, jos on mahdollisuus mennä. Sinne on aina niin vaikeaa itsensä saada, mutta kyllä kannattaa! Saa nähdä koska saan itseni suostuteltua seuraavan kerran :D
 
Mäki kävin viimeviikolla venyttelytunnilla... ajelin siis iha vartavasten salille venyttelytunnille :D teki kyllä hyvää ja ohjaaja sitten anto mulle toisia, korvaavia liikkeitä mitä ajatteli etten mahani kaa pysty tekemään :) Mutta kyllä minä vielä taipuin semmosiin asentoihi mihi muutkin :)
 
On muuten tosi paljon eroja siinä, miten paljon ohjaajat neuvoo niitä korvaavia liikkeitä. Tämä venyttelyohjaaja ei ainakaan huomioinut mua mitenkään.

Kirjoittelin tossa heinäkuun lopussa, että olin kaverin polttareissa afro-tanssitunnilla ja siellä se MIESohjaaja otti mut kyllä niin hienosti huomioon. Sain aina erilliset ohjeet, jos joku liike ei mulle soveltunut.

Jumpissa aika paljon ohjaajat neuvoo kyllä kevyempiä liikkeitä ja hypyttömiä vaihtoehtoja, mutta ei tuolla mun salilla ainakaan kukaan ole vielä mulle erikseen mitään tullut neuvomaan. Tosin oon kyllä itekin tosi hyvin keksinyt korvaavia juttuja tarvittaessa, parempiakin kuin ne ohjaajien ehdottamat. Eli en sitä siis kyllä kaipaakaan.

Talvella salilla näkyi enemmän odottajia, nyt on ollut mun lisäkseni vain yksi. Muita odottajia seuratessa nimittäin myös saa hyviä vinkkejä :)
 
Vieläkö porukka jaksaa jumppailla ja hikoilla?
Mä kävin viime viikolla neljästi jumpalla ja yhdesti lenkillä. Työ verottaa vähän, mutta hyvin olen jaksanut kun lähtenyt vain käymään. Tukivyö on päivisin käytössä niin se auttaa mua eri lailla jaksamaan. Ekaan kahteen työviikoon en käynyt kuin pari kertaa jumpalla kun ei jaksanut/pystynyt.
Mä jotenkin ajattelen, että vielä mä tämän syyskuun ramppaan jumpissa ja sitten se tauon paikka. Käyn kuitenkin niin kauan ja monesti kuin hyvältä tuntuu!
Lenkkeily ei ollut oikein mun juttu enää. Jotenkin siitä tuli sellanen outo/hankala olo. Ihmettelenkin, että voin käydä pumpissa ja RPM tunnilla, mutta en kävelemässä. Näin se vaan menee!

Olen tässä yrittänyt miettiä, että millä kainoin mä jaksan talven kun ei pysty/ehdi treenailee. Helmikuussa tai sitten kun saan luvan niin aloitan tositoimet!
 
Edelleen jumppaillaan ja lenkkeillään :) Viime viikon otin "rauhallisesti", kun mun HB tipahti. Oli huimausta ja väsymystä. Pumpissa vähän huimasi niin ajattelin, etten käy nyt sitten jumpassa ja otan iisisti sen viikon, mutta nyt jälkikäteen huomasin, että itse asiassa liikuntaa tuli enemmän, kun kävin sitten sen sijaan kävelyllä, sauvomassa ja pyöräilemässä. Ja kerran viikkoon oon edelleen käynyt siellä mammajoogassa, mutta sitä nyt en jumpaksi kutsuisi. Se on sellaista rentoutumista ja venyttelyä, valmistautumista. Tekee hyvää kyllä kropalle.

Oon myös ajatellut, että vielä syyskuun kävisin ja sitten laittaisin kortin kaverille vuokralle. Ollaan kuitenkin sovittu, että mun fiiliksen mukaan mennään, joten katotaan, miten pitkään käyn. Ajattelin siirtyä sitten uimahallille ja salin puolelle lokakuussa. Katsotaan, miten menee :)

Toivottavasti ei tule liukkaita, että saisi vielä nämä viisi jäljellä olevaa työviikkoa pyöräillä töihin!
 
Jotta että kyllä tämä raskaana oleminen on tuskaa liikuntaa rakastavalle ihmiselle! Koko kevään ja kesän jaksoin vielä vääntää lenkkiä hölkäten ja pyörällä, sekä käydä salilla, kunnes paikat aukes ja tuli liikuntakielto :/
Alkaa pääkoppa pikkuhiljaa pehmetä kun pitäs päästä jo liikkumaan. Viimevuonna tahkosin vielä kestävyyslajista kaksi suomenmestaruus hopeaa ja kaksi kultaa, joten "pientä" pudotusta on tässä kunnossa nyt tapahtunut :D ..ja puhumattakaan ennenkuin tästä noustaan! 8 viikkoa laskettuun päivään, toivottavasti synnytys on normaali ja voin aloittaa liikkumisen hetimmiten.
 
Osanotot Ninny! Mulla ainakin vaikuttaa liikkumattomuus heti mielialaan, joten sormet ristissä todellakin toivon, että saan jatkaa liikkumista ihan loppumetreille saakka. Tsemppiä sinulle ja toivotaan, että pääset synnytyksen jälkeen sitten pian liikkeelle!
 
Tuntuu kyllä, että kunto on tosiaan hulahtanut pohjalukemiin kun liikkuminen on niin kökköä. Eilen vielä onnistuin reväyttämään nivusen reeneissä, joten nyt tuskin sitten pääsee sitä vähääkään liikkumaan hetkeen. Kävely sujuu tällä hetkellä lähinnä särkylääkkeen voimin..
Sitä on sitten keväällä kuntokuuria tiedossa, kun taas pystyy alkamaan liikkumaan kunnolla.

 
Joo kyllä tässä on pakko vaan antaa jo periksi tuon urheilemisen kanssa :D eikä tätä kestä muutoin kuin ajattelemalla että joulukuussa voi jo ainakin alkaa palata harrastusten pariin! Pakko ollu ajatella asioita tärkeysjärjestyksessä... Kyllä me jaksetaan odottaa... :)
 
Meillä oli tänään töistä Tyky-päivä ja monenmoista liikuntaa mahtui päivään. Ihana tunnin venyttely lopussa. Ainoastaan nyrkkeilyyn ei voinut osallistua. Järkyttävä väsy, kun pääsi kotiin ja ruuan jälkeen oikaisi soffalle. Onneks on perjantai eikä kiirettä mihinkään :)
 
Nyt taisi loppua mun stepissä käyminen. Ohjelma oli vaihtunut ja uudessa ohjelmassa oli paljon juoksua (laudanvaihtoa jonkun kanssa), erilaisia hyppyjä ja nopeita punnerrusasentoon menoja. Tokihan kaiken voi korvata, kun käyttää mielikuvitusta, mutta mitä jää jäljelle, kun pitää oikein paljon korvata... Ei ainakaan liikunnan riemua :/ Taitaa mun jumppaaminen olla sit pumppia tästä eteenpäin. Uusia tunteja ei tässä tilassa oikein uskalla kokeilla. Tai sitten pitäisi mennä ihan ohjaajilta kysymään, että olisiko vielä jotain tunteja, jotka sopisivat.
 
Mun yksinpuhelua tää ketju? :D No mutta hehkutanpa nyt kuitenkin, että pumpista hyvä mieli haettuna ja sovittuna ulkoilutreffit iltapäiväksi parin kaverin kanssa. Aurinko paistaa! Mikä ihana sunnuntai!
 
Voi kun pystyis vielä itekkin reenaan, mutta alkaa pahasti näyttää, että se vähäinenkin jää. Ensin tuossa joku aika sitten reväytin nivusen, jolloin oli pakko jättää reenit ja nyt kun tuo ois kunnossa, niin oon saanu järkyttävän flunssan :/ No, pitää koittaa aatella niin, että jos tässä flunssa piti tulla, niin kivempi se on nyt, kuin 2kk päästä..
 
Pumppi on mun suosikki! Vielä on pystynyt käymään ja käyn varmaan niin pitkään kui suinkin mahdollista.
Ainut, mikä on tullut jumppaan mennessä niin ajattelen niiden toisten jumppaajien mielipiteitä, vaikka siis en ole jutellut siellä kenellekään mitenkään erityisesti. Melkoinen masumagneetti sitä on kun saliin kävelee kun meidänkin jumpissa on yleensä se 30-50 jumppaajaa. Toisaalta olenhan esimerkkinä, ettei tartte kotiin jäädä vaikka raskaana onkin. Ja itseni takia mä siellä käyn ja kattokoot vaan, vaikka kieroon ;)
Spinnissä en ole käynyt kun se on nyt syksyn ajan ollut niin huonoon aikaan. Harmittaa, mutta vielä mä käyn kerran polkasemassa sen 50 minsaa niin saan rauhan itselleni. Hyvästelen rakkaan ystäväni hetkeksi :) Jälkitarkastuksen jälkeen se rääkki alkaa ja tripla pahempana kuin ennen :D On mitä odottaa!

 
Minä palautin jo salikortin muuton vuoksi :( enkä varmaan liity enää uudella paikkakunnalla minnekään kuntokeskukseen, kun kuitenkaan en kauaa ehtisi käymään ja ku tulevaisuuteen ei voi ennustaan, missä vaiheessa sitä on siinä kunnossa, että pääsee treenailemaan taas :S Pitää käydä koiran kaa lenkkeilemässä, vaikka eihän se oo yhtään sama.. käsipainot vois tietty kotiin ostaan, niin vois ainaki kotona jotain lihaskuntoa ylläpitävää harrastaa.. oon varmaan tammikuussa iha pullasorsa :S
 
onnekas10, mun käly, joka kävi jumpissa vielä pari viikkoa ennen laskettua aikaa, kyseli multa joku aika taaksepäin, että oonko saanut mulkoiluja osakseni. Olin ihan ihmeissäni, että en oo, kun ei ollut tullut edes mieleen... No nyt perjantain stepissä kyllä huomasin, että parilta suunnalta tuli pahaa öögaa, kyllä sen sitten vaan tunnistaa, kun sitä saa osakseen. Tuo oli Lady Linella, että naiset on näköjään pahempia... Ns.omalla salilla (sama kortti käy molempiin) en oo kyllä vastaavaa saanut osakseni. Pikemminkin päin vastoin! Tuntuu, että osalta tulee ihan ihailua ja tsemppausta.

Vieläkö muuten teet vatsalihaksia? Suorat oon jo jättänyt ja mietinkin, että miten pitkään jatkan vinojakaan. Toistaiseksi oon jumppaillut vatsabiisin aikana omaan tahtiini vähän vinoja vatsoja ja selkää konttausasennossa.
 
Moi!

Ensimmäinen viesti ikinä lähtee tälle koko foorumille! Saas nähä osaanko kirjoittaa oikeaan paikkaan... :D

Esikoista odotan rv 30+5. LA 22.11.

Oon pystynyt treenaamaan koko raskausajan, josta oon kovin kiitollinen! Urheilu on aina ollut mulle tärkeä henkireikä ja oon sen avulla selvinnyt vaikeistakin ajoista elämässä. Pelottaa miten pärjään sitten, kun en enää pysty ja ehdi liikkua riittävästi! Siinä on taas yksi kasvun paikka. Onneksi mies tiedostaa asian ja tukee parhaansa mukaan.

Vatsalihaksia en enää harjoita. Selkää oon vahvistanut, samoin kylkiä. Salilla treenailen enimmäkseen yläkroppaa tällä hetkellä. Käyn spinningissä ja sauvakävelylenkeillä. Vielä ei ole tuntunut pahalta eikä supista, onneksi!

Oon saanut osakseni sellaisia "onkohan toi raskaana-katseita", koska vatsa on aika pieni. Muuten ihmiset ovat olleet ihanan kannustavia! :)

Tsemppiä kaikille loppuodotukseen! Meillä kaikilla on varmasti omat ongelmamme, mutta me selvitään! :)
 
Takaisin
Top