Ferritiini

Keskustelun 'Vauvakuumetta' aloitti Pene, 24 syys 2018.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | VAUfoorumin sovellus puhelimeen! | Top 100
  1. Pene Peruskäyttäjä

Moi,
    Moniko on mittauttanut ferritiini - arvonsa ja millainen se on ollut? Oletko syönyt rautalisää sen nostamiseksi ja onko tämä vaikuttunut raskautumiseen?
  2. Bambula Uusi käyttäjä

Lääkäri otti ferritiinin muiden kokeiden yhteydessä kesäkuun lopulla, jolloin arvo oli 41. Kävin silloin lääkärissä hiustenlähdön vuoksi. Luin vasta myöhemmin kesällä, että raskautumisen kannalta hyvä arvo olisi vähintään 60-70. Olen nyt syönyt heinäkuusta alkaen rautalisää ja tavoiteena olisi saada arvo lähemmäs sataa. Raskauden yritystä meillä tämän vuoden toukokuusta alkaen. Saas nähdä auttaako rauta raskaaksi tulemiseen ja hiustenlähtöön. Kävin viimeksi labrassa elokuun lopussa, jolloin arvo oli 51. Nostin annosta tuon hitaan nousun takia (aiemmin 100-200mg/päivä, nyt 400mg)

Luulen että vähäinen rauta on voinut vaikuttaa myös kilpirauhasen toimintaan, sillä mun ruumiinlämpö on kainalosta mitattuna usein alle 36. Kilpirauhasen vajaatoiminnassahan lämpö voi laskea kun aineenvaihdunta ei toimi.

Oletko itse mittauttanut? :) Minustakin olisi kiva kuulla onnistumistarinoita rautatankkauksesta, vaikka meillä ei vielä ole edes pitkä yritys takana.
  3. AiraP Aloittelija

Olen saanut arvoksi alle 15 (vaikka normaali hemoglobiini), minkä tähden kävin rautatiputuksessa ja olen myös syönyt rautaa... olo parempi, raskaus ei vielä o onnistunut

Jaa tämä sivu