Facebook

Minäkin olen aina kovin skeptinen kaikkien yhteisöpalvelujen ja muiden nettisivujen suhteen, ja yritänkin olla hyvin varovainen sen suhteen mitä niihin laitan. Mutta tosiasiahan on se,että jokainen pääsee FB:ssäkin laittamaan omat asetukset siten miten haluaa. Tuo statuspäivityksen kommentointi ja sen julkisuuskin on jokaisen itse määriteltävä omissa asetuksissaan.

Mutta kuten Meriy sanoit, asia on jokaisen oma ja jokaisen päätettävissä. Minähän en ole myöskään sinne teidän FB ryhmäänne liittynyt, sillä haluan säilyttää edes jonkinlaisen anonymiteetin näissäkin keskusteluissa.

Ja ihan omana mielipiteenäni lisään vielä... ihmettelen useasti miksi jotkut ihmiset laittavat satoja kuvia vauvoistaan tai perheistään jonnekin naamakirjaan tai muualle nettiin, niitä kun ei oikeasti koskaan saa sieltä kokonaan pois... emoticon
 
Ihan vaan selventääkseni olen tarkoittanut niitä pysyviä, ns käyttäjätunnuksia, enkä niitä jotka vaihtuu joka kirjautumiskerralla ja jos nyt tekee mieli tämäkin aivan pilkuntarkkaan ottaa, niin ottakaa ihmeessä. Ja olen myös alusta asti ollut hyvin tietoinen, että kaikki mitä netissä julkaisee pysyy siellä.

Ei tähän ihan oikeasti voi enää sanoa muuta kuin hohhoijaa. Olen vain perustellut lähtöäni sieltä ja siitä nostetaan hirveä meteli. Vaikkei uudistuksia olisi tullut, olisin poistanut itseni sieltä viimeistään vauvan synnyttyä. Mun mielipide on se, että te ette tiedä tarkalleen mitä kaikkea ulkopuolista tietoa Facebook teistä tallentaa. Jos olette asiasta erimieltä, niin sitten olette.

Loppujen lopuksi tässäkin oli vain kyse siitä, etten pysty Facebookin yksityisyysasetuksien kautta turvaamaan selustaani siellä tarpeeksi hyvin. Vaihtoehdot oli joko poistaa kaikki tilapäivitykset, kuvat yms, ettei kaverilistalla olijat epähuomiossa pääse jakamaan musta mitään tietoa ja lopettaa tilapäivitysten laitto tai sitten poistaa käyttäjätili. Päädyin poistamaan tilini. Olisi ollut vain ajan kysymys milloin 2kk sitten kokemani henkinen väkivalta olisi Facebookista siirtynyt taas oman kotioveni taakse. Vaikka ajan kysymyshän se on edelleenkin.
 
Takaisin
Top