Esimaito raskausaikana

huitukka

Vasta-alkaja
Hei! Kuinka monella teistä on tullut ns esimaitoa raskausaikana ja millon olette sen huomanneet? :) Minulla tänään rv16+1 ja rinnat tihkuu vaaleaa, melkein kirkasta ja hieman limaista nestettä :eek: Välillä nänninpäät ovat kosteat ja hellästi rintaa puristaessa tihkuu suuria pisaroita tätä kyseistä nestettä. Aika vähän löysin tietoa aiheesta, yleensä ilmeisesti alkaa puolivälin jälkeen, mutta että näin aikaisin? Voiko tämä ennustaa hyvää maidontuotantoa synnytyksen jälkeen? Olisi kiva saada tästä keskustelua aikaan :)
 
En tiedä yleisyydestä. Minulla ei tullut maitoa etukäteen, eikä rinnoille muutenkaan tapahtunut yhtään mitään ennen maidon nousua.
 
Kaksosten aikaan alkoi maitoa tulla joskus puolivälin paikkeilla, kolmannen lapsen raskausaikana pumppasin jo pakkaseen asti maitoa valmiiksi. :D Tosin vasta loppuraskaudessa.

Ilmestykset ovat onnistuneet hyvin ja maitoa tullut paljon. Riitti kahdelle ja yhtä imettäessä luovutin sairaalalle. Ei tuosta esimaidosta mitään suoria viivoja kaiketi voi vetää imetyksen onnistumiseen. Siinä kun on niin monta muuttuvaa tekijää vielä mukana. :) Maitoa kuitenkin kaiken järjen mukaan pitäisi tulla.
 
Mulla rinnat ei oo juurikaan reagoinu raskauksiin ihan pientä alkuraskauden aristelua lukuunottamatta.. Puristelemalla saa kyllä maitopisaroita ulos, varsinkin nyt kun edellisen imetys on päättyny vasta pari kuukautta sitten, mutta mitenkään itsestään ei ole valunut mitään raskausaikana.. Tuntuu itestä niin hassulta miten toiset tarvii raskaanakin liivinsuojia eikä itellä tuu ulos mitään :grin
 
Takaisin
Top