Esikoista odottavien apupalsta

Mä olen pärjännyt Vuokkosten ns yösiteillä joka kerta. Tuo merkki on valikoitunut, koska sopii mun iholle muita paremmin (etenkin ne puuvillaiset). Ja itse tykkään yleensäkin siivellisistä. Ne äp:n siteet on mulle huonoin vaihtoehto. Menee nahat rikki välittömästi. Pitääkin lykätä ne jollekin tarvitsevalle joskus..
 
Mä olen käyttänyt siivellisiä yösiteitä, tarvittaessa kaks peräkkäin yöllä jos runsaasti tulee vuotoa. Ja olen ostanut ihan halvimpi eli x-tra sitskuja. En tykkää esim alwaysista koska siinä on muovipinta ja hautuu muutenkin. Sitten kun ei enää tarvii niin paljon suojaa niin saman merkin siivelliset normi siteet.
Sairaalasta olen kyllä aina napannut jokusen paksumman sitskun kotiin mukaan.
 
Mulla allways jotain super paksuja, siivellisiä. No mitkä tuli äippä lootasta niin ihan on sitten kun vuotaa vähemmän :)
 
Minä taas oon tykänny ja mulle on riittänyt lidlin siempret, siivelliset pitää olla kuitenkin kun yleensä tulee ylivuotoja. Niissä lidlin siteissä on aloe veraakin niin ei hiosta tai haudu.
Mutta ajattelin myös muutaman siteen napata sairaalasta kotiin.
 
Aihetta sivuten, mä oon lueskellut netistä, että always on tosi moniin siteisiinsä lisännyt hajustetta! Ja ihmiset ovat valittaneet siitä, miten ne on ärsyttäneet limakalvoja ja saaneet aikaan ihan jopa allergisia oireita (puhumattakaan huonoa oloa siitä tuoksusta). Pitänee olla tarkkana siellä sidehyllyllä (itsekään en niitä käytä muulloin), ettei tartu semmoinen mukaan. Mieluiten kiitos mahdollisimman vähän kemikaaleja intiimeihin paikkoihin, kun muutenkin voi olla paikat rikki. :eek:
 
Ite oon käyttäny alwaysin pikkuhousun suojia niin kyllä on lisätty hajustetta! Taitaa olla joka mallissa !! :/
 
Kyllä varmasti löytyy hajustamattomiakin allwayssilta. Ite tykänny sen merkin siteistä eniten, pysyy hyvin paikallaan. Nyt kyllä ostin jälkivuotoja varten sellasia paksumpia eli en niitä ultria. Cittarissa paksuja oli vaan pirkalta, joten niillä mennään aluksi. Pitää sitten lähettää mies shoppailemaan, jos ne ei riitä...
 
Joo en minäkää ymmärrä sellasia mihin pitää lisätä jotain hajusteita. Toi aloe vera ei haise todellakaan miltään tms.
Muutenkin se veri haisee niin pahalta joka tuolta alapäästä tulee, ettei sillä hajusteella ole mielestäni mitään virkaa :D
 
Aloe vera harvemmin herkkyyttä aiheuttaa. Siis itse puhdas aito aloe vera. Mutta sit ku ei tiiä mitä muita aineksia niihin on lisättynä :/ pitääpä tuossa pakatessa tsekata toi side-arsenaali että onko siell riittävän tujui ja miedompia siteitä jälkivuotoa varten :)
 
Saini, Joo harvinaisempaa, mutta vahvojen epäilyjen vuoksi (aloe vera -geelistä rakkuloita) kokeiltiin aidolla aloe veralla ja syyllinen oli selvä. Tosin allergisena ja allergisten äitinä tiedän muutenkin että aivan kaikelle voi olla allerginen.
 
Harmillista :sad001 se on sit jo erittäin raju allerginen reaktio :sad001 kaikelle voi kyll olla allerginen. Hyvä kuitenkin kun itse tietää mitä välttää :)
 
Juu se on tärkeintä. Kurjinta onkin ne vaiheet kun ei tiedä mistä oireet johtuu. Mutta meni ohi aiheen :D
 
Taitaa ne allwaysit olla kaikki nykyään hajustettuja. En pystynyt edes purkamaan niitä paketteja hyllyyn näin raskausaikana.
 
Käsittääkseni niihin alwayssiin ei lisätä hajua vaan se jotenkin tulee siinä valmistusprosessissa, tms. Mut samapa tuo, haju on ihan hirvee ja paketti pikkuhousunsuojia odottelee kaapissa kun se löyhkä o ihan karsee. Siteitä en normaalisti käytä kun on kuukuppi, mutta silloin kun vielä käytin oli always paras. kyllä tuon hajuasian takia meni merkki vaihtoon pikkuhousunsuojissakin :sad001 ei kannata ostaa kokeilumielessä ku se haju tarttuu kaikkeen ympärillä olevaan.
 
Must muuten tuntuu, et kuukuppia ei saa käyttää synnytyksen jälkee, kuten ei tamponiakaan. Tai ei ainakaa suositella...
 
Mulla on tenoja, ihan vaan siks kun niiden imukyky on vähän eri luokkaa kuin tavallisten kuukautissiteiden ja mulla menee toi jälkivuoto samalla linjalla kuin normaali vuotokin, runsasta on... Alkuun siis paksumpia tenoja ja sitte ohkaisempia. Kuukuppia ei saa käyttää jälkivuotoon.
 
Mulla on myös sellainen käsitys, että ei kuppia jälkivuotoon. Tulehdusriski on kuitenkin synnytyksen jälkeen suurempi.
 
Takaisin
Top