Esikoista odottavat

SiniMaarit

Vauhtiin päässyt keskustelija
Aattelin tehdä oman keskustelun meille ensimmäistä odottaville :) Meitä näytti olevan täällä useampia, joten olisi kiva jakaa näitä tietämättömän fiiliksiä ja tunnelmia ensimmäisestä raskaudesta, hankinnoista yms. mitä vaan mieleen tulee :rolleyes:

Ja toki oisi kiva saada teiltä jo paremmin tietäviltä hyviä vinkkejä, vastauksia yms.:happy:
 
Mulla on päällimmäisenä fiiliksenä pelko keskenmenosta. Tänään olen rintoja tutkinut hanakasti, et onhan vielä arat yms. :joyful: Odotan kokoajan, et oireet katoaa, ja sit se on merkki keskenmenosta, vaikkei se aina ole näin.
 
Mulla on päällimmäisenä fiiliksenä pelko keskenmenosta. Tänään olen rintoja tutkinut hanakasti, et onhan vielä arat yms. :joyful: Odotan kokoajan, et oireet katoaa, ja sit se on merkki keskenmenosta, vaikkei se aina ole näin.

No mulla ihan sama, tuntee ittensä välillä kyllä niin tyhmäks ja hysteeriseks kun koko ajan tutkii itteään ja oireitaan niin tarkasti :joyful:
 
Mulla kans ihan sama! Kaikkia tuntemuksia seuraa hullun tarkkaan. Mulla on nyt viime viikon lopulta asti eri päivinä oireet vaihdellut paljonkin niin silti esim tänään kun rinnat ei oo niin kipeät kun eilen, niin heti huolettaa.:joyful: Pitäis keksiä pariksi viikoksi hirveesti tekemistä että sais ajatukset muualle
 
Täällä kans ensimmäistään odottava. :Heartred
Ihan vielä ei oo menny jakeluun, että matkassa kulkee jotain niin suurta! Ja huoli siitä, että matka loppuu kesken on myös ajatuksissa. Oon kuitenkin onnistunut pitämään yleisfiiliksen positiivisena ja löydän itteni hymyilemästä pitkin päivää. :):Heartred
 
Ihanaa, että muutkin kamppailee samojen ajatusten kanssa :joyful: Kaikki on jotenkin niin uutta ja ihmeellistä, se menettämisen pelko on tässä vaiheessa vielä niin suuri. Toivottavast ar-ultran jälkeen voisi vähän vapaammin hengittää ja nauttia tästä raskaudesta.
Ite kovasti jo odotan, että alkais vauvamaha kasvaa ja pääsis läheisille kertomaan :happy::joyful:
 
Jes! Mietinkin että tällainen keskustelu olisi kiva. :) Meidän eka raskaus meni kesken. Nyt elämäntilanne on tosi hektinen ja päivät plussasta ovat menneet todella nopeaa. Odotan jännittyneenä ar-ultraa. Varaan sen jonnekin 7-9 viikolle. Sen jälkeen jännitänkin nt-ultraa. :joyful:
 
Täällä kans samanlaisia ajatuksia. Kaikki niin uutta ja jännittävää. Eniten tällä hetkellä jännittää mahdollinen keskenmeno tai jos nyt ar-ultrassa ei löytyisikään mitään. Mutta toisaalta sekin on elämää ja sitte mennään vain eteenpäin. Mutta tietenkin sitä toivoo, että siellä olisi pikkuinen matkassa. :Heartred
 
Täälläki ollaan ensikertalaisia.. melkosta tunteiden vuoristorataa on kyllä ollu jo tämä alku.. päällimäisenä tunteena kuitenki ilo. Välillä huomaa virnuilevansa yksinään ku on vaan niin ilonen tästä kaikesta. Välillä taas on niin peloissaan kun oireet on käytännössä loppunu kokonaan. Lisäksi olen välillä ihan pihalla. Joissaki keskusteluissa käytetyt termit pitää googlettaa, ku ei viitti kysyä mitä tarkottaa ja tuntee ittensä niin keltanokaksi.. mutta eiköhän jokanen ensikertalainen ole enempi tai vähempi hoo moilasena.
 
Kiva ketju :happy:

Meilläkin meni eka raskaus kesken, mutta nyt tosiaan heti seuraavasta kierrosta alettiin odottamaan uudestaan :love7 Täällä samojen pelkojen kanssa päivittäin painitaan. Mutta myös niin onnellinen olo pienestä ihmeestä :Heartpink
 
Nyt on ar-ultrassa käyty. Ja sieltä löytyi meiän pikkunen köllöttelemästä sydän reippaasti sykkien :Heartred

Olo on tällä hetkellä tosi onnellinen ja huojentunu. Kyllä siellä ultrassaki kyynel vierähti poskelle, kun näki pienen sydämen sykkivän ja myös sai kuulla sen :happy: Toki vielä se pelko keskenmenosta jossain takaraivossa vainoaa, vaikka kätilö totes mun kohdalla keskenmenon riskin olevan enää 2-3%. Mun olis pitäny olla oman keskimääräaen kierron mukaan nyt rv 7+1, mutta koko vastaskin jo 7+6 :joyful:
 
Niin tuttua. Joka päivä käy mielessä että onhan kaikki hyvin. Painelen rintoja, että onhan ne vielä kipeät.
Huomenna ar-ultra nii saadaan tähänkin varmuus.
 
Hei mites teillä muilla esikoista odottavilla tällä hetkellä menee? :)

Ite toivois vaan ajan menevän nopeesti eteenpäin. Nyt ensimmäisenä odotuksena nt-ultra ja sen jälkeen odotus, koska maha alkaa kasvaa, niin että oikeesti näyttää siltä et on raskaana:grin Tällä hetkellä iltasin vaan sellanen jäätävä turvotus, et näyttää ainoastaan lihoneelta :shifty::joyful:
 
Mulla sama, että toivoisi vaan ajan menevän eteenpäin! Viikonloppuna käytiin ultrassa kurkkimassa pientä papua ja kyllähän se sydämensykkeen kuuleminen jotenkin lisäsi uskoa, että meille oikeasti on vauva tulossa. Täällä nyt vasta 7+1(tai 2), että mahan kasvamista ja nt-ultraa ja jopa ekaa neuvolaa (joka on vasta 9+5) saa odottaa vielä aika kauan. Onneksi on pian kesä tulossa, lomat ja kaikki niin aika kuluu paremmin.
Mulla on jo pari viikkoa ollut tosi huono olo. Oksentanut oon vaan muutaman kerran ja nekin aamulla ennen aamupalaa, eli pelkkää "tyhjää", mutta etova olo on koko ajan ja pahenee jos ruokailuvälit venyy. Mitään ei tee mieli, mutta koko ajan pitäisi syödä. :D
 
Mulla ei ole oireita ollu viikkoihin ja lääkäriaika on vasta 17.5, jossa ultrataan. Sinne pitäis siis malttaa oottaa. Viikkoja on nyt 10+2.
 
Täällä kans odotellaan neuvolaa ja sit joskus tulevaa nt-ultraa. Päivä kerrallaan mennään ja nyt siis 7+4. Välillä on ollu päiviä, että on heikottava olo ja oksennuskaan ei oo viime aikoina ollut kovin kaukana. Ollaan lähössä maanantaina viikoksi ulkomaille ja toivon tässä, että ei ois siellä sitte kauhean huono olo. Mutta nyt menee aikakin nopeampaa, ku oottaa tuota reissua ja sitten alkaa kesäkuun alusta työt. Kesä menee varmaan taas hujauksessa. :)
 
Itellä alkaa oireet tässä vaiheessa helpottaa. Väsymys ja nälkä on tällä hetkellä ne hallitsevimmat oireet. Etova olo on väistyny lähes kokonaan, kun muistaa syödä tarpeeks usein. Iltasin saattaa vielä etoa ja päätä särkeä. Huomenna mennään uudestaan yksityiselle ultraan kurkkaa pikkusta :happy::Heartred

Tekis kauheesti mieli jo ostaa jotain konkreettista, rakastan vauvan vaatteitten hypistelyä kaupassa :grin Ois jo niin ihanaa päästä vihdoinkin ostamaan omalle vauvalle vaatteita eikä toisten lapsille:joyful:

Tänään 9+4
 
Täällä myös esikoista odottava :)
Meillä menossa vasta rv 6+3 ja aika tuntuu niiiiiin pitkältä epätietoisuuden kanssa. Kaiken lisäksi muutama päivä sitten alkuyöstä vuosin kirkasta verta ja säikähdin niin pahasti, että itkin ja tärisin ja mies vei suoraan päivystykseen. Silloin ultrassa näkyi vasta ruskuaispussi, joten nyt tässä odotellaan, että päästään myöhemmin katsomaan uudestaan onko sykettä. Olen aikaisemmin synnyttäneiltä kuullut, että ovat hekin vuotaneet verta alussa.. mutta silti ummikkona omalla kohdalla tuo tuntui vain yhdeltä vaihtoehdolta :eek:
Kovasti haluaisin minäkin jo ostaa jotain, mutta ei oikein uskalla vielä..
 
Kiva että täältä löyty tällainenkin ketju :)
Esikoista odotellaan täälläkin, tosin takana yksi km tammikuussa. Nyt ollaan taas raskaana ja sitä tietysti toivoisi että kaikki menis nyt niinkuin pitääkin ja vauva syntyisi vuoden lopussa. Keskenmeno pelottaa, mutta on kuitenkin helpottunut olo, että nyt menossa jo 9+5. Oisin kovasti halunnu varhaiseen ultraan koska mulla se eka ultra on vasta toukokuun viimeisellä viikolla, mutta oon koittanut kärvistellä sinne asti koska varat ei riitä mennä aikaseen ultraan. Mua mietityttää se kun oon menossa naimisiin kesäkuussa, ja häämekon ostin jo ennen raskautta, että meneekö se häissä päälle. :nailbiting: Mullakin on muuten toi sama että tulee koko ajan tutkittua että onko ne oireet vielä olemassa, kun viimeksi kun tuli km, niin viikko ennen sitä ei ollut mitään oireita enää, ja sitte alkokin se vuoto. Sillon olikin epäilyksenä että kaikki ei oo hyvin. Nyt on ollut tää kaamea väsymys, mitä ei ollu viimeksi. Kai se on hyvä merkki, jospa siellä jotain sit tapahtuisikin ja pikkunen kasvaisi. Tsemppiä meille kaikille odottajille! :Heartbigred
 
Samaistun niin teidän kanssa.. Pelottaa järkyttävästi jos jotain tapahtuu. Vaikka tätä ei ihan vielä pysty rekisteröimään ennenkun sielä masussa oikeesti näkyy jotain. Itse olen rv 11+3 ja ultra tulossa ensiviikolla. Tuskin maltetaan odottaa. Oon kyllä vähän ihmeissäni kun vetelin urheilu trikoita jalkaan ja pieni pömppis näkyi jo

Pidetään peukut pystyssä naiset ❤️ Eiköhän tää hyvin mene.
 
Takaisin
Top