Esikoista odottavat

Mulla ei tunnu edes liikkeet vielä (17+1) :joyful: Tosin siskokin sanoi että hän ei tuntenut esikoisesta niitä hipaisuja tai kuplintaa vaan ihan mojovan potkun jossain rv19 tienoilla :p ehkä tässä lähiviikkoina.

Onko teillä muuten jotain sovelluksia tms joista seuraatte miten vauva kehittyy viikko viikolta? Mulle tulee tuo Vau'n viikkokirje ja sitä lueskelen aina ääneen myös miehelle, mutta siinäkään ei kerrota esimerkiksi vauvan kokoa. Oonkin lisäksi tallentanut puhelimeen sellaisen baby is size of -kuvan jossa on jokaiselle raskausviikolle oma hedelmänsä. Tällä hetkellä Kirppu on avokadon kokoinen :happy:
 
Mä olen kokeillut montaa eri raskaussovellusta google playsta. Vaun on ainoa suomenkielinen. En tiiä mikä niistä on paras. Aika samantyyppisiä ne on. Vaun tiedot näkyy myös nettisivulla ja Vauvan odotus -kirjassa.
 
Mun käytössä oleva sovellus vähän niinku on toi Vauvan odotus -kirjanen. :p Tekniikan ihmelapsi oikeen... Vau.fi-uutiskirje tulee, ja muutenkin noita vau.fi-sivuja tulee selattua, mutta siinäpä se. En oikein oo jaksanut hirveästi kaikkia erilaisia ruveta tutkimaan kun luulen just että aika samoja tietoja niistä löytyy lopulta. Ja suomenkielisiltä sivuilta ainakin löytyy ne suurinpiirteiset mitat senteissä ja grammoissa niin ei tarvitse aina olla laskemassa. Noi hedelmä-vertailutkin on ihan hauskoja mutta jotain omenoitakin on miljoonaa eri kokoista. :confused: Niin mun mielestä noi sentit on paljon selkeämpiä. Tai ehkä en oo vielä ihan päässyt hehkutus- ja intoiluvaiheeseen sillai että jaksaisin plärätä kaikkia sovelluksia ja sivustoja läpi? :rolleyes:

Lisäksi suomalaisilta (tai pohjoismaisilta) sivuilta kuitenkin kaikki suositukset sun muut sitten menee pitkälti meidän terveydenhuollon periaatteeilla, eikä just kielletä saunoja sun muita.
 
Mulle oikeastaan tärkeintä sovelluksissa on, että muistuttaa viikot ja päivät. Nuo hedelmä-vertailut on tosiaan ihan hauskoja, mutta ei niistä tajua oikeasti kokoa. Onneksi englanninkielisiinkin saa valittua grammat ja sentit :)
 
Mulla on puhelimessa vaun sovellus ja tabletilla preglife. Se on kans kokeilemisen arvonen! Ja suomen kielinenkin.

Oi vitsi et ootan liikkeitä! Välillä on jtn kuplinnan tapasta, mut tiiä sitten onko vauva vai suoliko se vain ilmoittelee itsestään.. Nyt ois 17+4, eli jospa muutaman viikon sisään alkas selkiytyy kumpi siellä potkii, kakka vai vauva [emoji3]
 
Mulla on Bellabeat aktiivisuusranneke ja siinä on kans raskaudenseuranta, joka viikko tulee pari lausetta mitä kaikkea vauva jo osaa. Ne vaan tuntuu menevän vähän eri tahdissa Vaun kanssa, esim. Bellabeat sanoo että vauva alkais jo tällä viikolla kuulla mut Vaun mukaan vasta tyyliin viikolla 24...
 
Mulla noiden lisäksi pregnancy+. Se mun mielestä noista ehkä paras vaikka ei suomalainen olekaan ja osa blogeista jne. ei aina ihan osu.
 
Mulla on nyt 18rv menossa ja vitsit odotan, että
jotain tuntisi..! Tai että erottaisi selvästi suolen toiminnasta..:rolleyes: Eka täälläkin tulossa ja aikamoiselta "leap of faith" tuntuu :smiley-bounce005
 
Muokattu viimeksi:
Täällä kans esikoista odottava 30v naikkonen Oulusta. Onko kellään tietoo mistä saisin oman alueen odottajia tutuiksi? :rolleyes: Välillä olo on yksinäinen vaikka mieskin löytyy, mutta tahtoisin uusia kaiffareita odottavista äideistä Oulun seudulta. :anyone
 
Täällä kans esikoista odottava 30v naikkonen Oulusta. Onko kellään tietoo mistä saisin oman alueen odottajia tutuiksi? :rolleyes: Välillä olo on yksinäinen vaikka mieskin löytyy, mutta tahtoisin uusia kaiffareita odottavista äideistä Oulun seudulta. :anyone

Onko neuvolan kautta olemassa mitään ryhmiä?
 
Täällä kans esikoista odottava 30v naikkonen Oulusta. Onko kellään tietoo mistä saisin oman alueen odottajia tutuiksi? :rolleyes: Välillä olo on yksinäinen vaikka mieskin löytyy, mutta tahtoisin uusia kaiffareita odottavista äideistä Oulun seudulta. :anyone

Tuolta neuvolasta kannattaa varmaan tosiaan kysäistä ja tuli mieleen onko esim. Facebookissa ryhmiä?
 
Mulla ei ole ollut aikaisemmin mitään sovellusta raskauteen liittyen, mutta latasin nyt tuon Pippan mainitseman Pregancy +:n ja se vaikuttaa varsin hyvältä. Varsin hauska on kun siinä kerrotaan sikiön koko joko kasvien tai hedelmien mukaisesti.
 
Täälläkin esikoista odottava. Oon ite käyttäny preglife sovellusta ja oon ollu oikein tyytyväinen siihen.
 
Mulla ei ole ollut aikaisemmin mitään sovellusta raskauteen liittyen, mutta latasin nyt tuon Pippan mainitseman Pregancy +:n ja se vaikuttaa varsin hyvältä. Varsin hauska on kun siinä kerrotaan sikiön koko joko kasvien tai hedelmien mukaisesti.

Onko se ihan suomenkielinen vai englanniksi? :rolleyes:
 
Mulla on Bellabeat aktiivisuusranneke ja siinä on kans raskaudenseuranta, joka viikko tulee pari lausetta mitä kaikkea vauva jo osaa. Ne vaan tuntuu menevän vähän eri tahdissa Vaun kanssa, esim. Bellabeat sanoo että vauva alkais jo tällä viikolla kuulla mut Vaun mukaan vasta tyyliin viikolla 24...

Mistä tommosia saa? Kiinnostaa mielenkiintoiselta! :joyful:
 
Onko se ihan suomenkielinen vai englanniksi? :rolleyes:

Tuo Pregnancy + on englanninkielinen ja nähtävästi se on raskausviikosta 15 lähtien maksullinen. Maksaa noin neljä ja puoli euroa. Mietin nyt aionko maksaa tuon, koska ilmaisversiona se on mulle ihan riittävä.
 
Mistä tommosia saa? Kiinnostaa mielenkiintoiselta! :joyful:

Tilasin ihan jenkeistä viime syksynä, se on tosi nätti, menee ihan rannekorusta (saa myös ketjulla kaulaan) ja mainostaa itseään just naisille suunnattuna, eli saa myös kuukautiskierron seurantaan (plussaaminen oli helppoa tän avulla) ja siinä on viel muutama joku meditaatioharjotuskin mukana.. :D Makso muistaakseni 100 euron luokkaa posteineen eli ei paha. Ei varmaan mikään himoliikkujan ykkösvaruste mutta mun käyttöön just hyvä :)
 
Takaisin
Top