Esikoista odottavat helmikuiset

Nyt on pieni käärö kotona ja uusi arki edessä. Itsellä jäi ihan viime tipalle nuo hankinnat ja mies onkin saanut laittaa kotia valmiiksi kun sairaalassa oltiin.
Synnytyksestä jäi todella hyvä fiilis. Kaikki on mennyt nyt niin nopeaa, sitä vain katselee tuota pientä, kaunista ihmettä!
 
Onnea kaikille jo synnyttäneille!!

Jokos kaikki on synnyttämässä vai facebookissa kun on niin hiljaista?

Minäkin voisin jo synnyttää.On rauhallisempi olo kun päästiin tutustumaan synnytysosastolle ja tekemään hengitysharjoituksia.Mutta jotenkin mieluummin jostain kumman syystä haluaisin synnyttää helmikuun puolella vaikka haluan jo oman syliini enkä vain katseella ystävien pienokaisia.

Täällä mietin nyt näitä keskusteluja luettuani, että tarvitaanko rintapumppu?Sähköinen vai manuaalinen?Ja minulla syy sen hankitaan olisi se ,että jossain vaiheessa haluan jatkaa urheiluharrastuksiani ja näin olisi isän helppo jäädä kotiin vauvan kanssa ja syöttää pullosta.(Jos hän sitten suostuu syömään pullosta.)Joko te täällä vielä jäljellä olevat olette hankineet ko. laitteen?
 
Mulla on lainassa veljen avovaimolta käsikäyttönen pumppu. Viime kerralla meidän rintaruokinnasta ei oikeen tullu mitään ja sitten kun maito kunnolla pamahti rintoihin niin toi oli pelastava enkeli. Pari viikkoa pumppailin ja sitten lopetin kokonaan. Meillä siis syötiin korviketta alusta asti pumpatun maidon rinnalla ja kahden viikon päästä kokonaan korviketta. Samaan olen varautunu nytkin.
 
Luulenpa, että se on se facebook joka vetää porukkaa puoleensa enempi kuin tämä foorumi (:

Itse en ole käynyt tutustumiskäynnillä synnärillä, mutta nyt muutaman kerran joutunut raskausmyrkytysepäilyn takia tässä sairaala-koti väliä hilpaisemaan, niin tullut edes hieman tutummaksi tuo kyseinen laitos. Tämänpä takia itselläkin parempi fiilis miettiä tulevaa synnytystä, kun "päässyt" jo käyrillä makaileen ja näkemään minkämoinen laitos henkilökuntineen h-hetken tullen on sitten vastassa. Tutustumiskäynnille en ajatellut missään vaiheessa mennä, mutta jos olisin tiennyt, että kyllä minuakin tuola takaraivossa aika paljon jännittää ja kuinka paljon sairaalassa etukäteen käynti voi mieltä rauhoittaa, niin olisin kyllä mennyt. 

Mietin kans aikaisemmin kuumeisesti mikä virka rintapumpulla olisi omalla kohdallani. Netistä keskusteluja luettuani tulin siihen tulokseen, että pistän miehen hakemaan tuosta marketista sitten kyseisen vekottimen mikäli tuntuu, että tarve vaatisi. Jotkut kun kuulemma saavat lypsettyä hyvin/paremmin ihan omin kätösinkin, niin ajattelin, että kokeillaanpa sitten ensin miten tää lypsytekniikka taittuu omilta käsiltä.
 
Täällä ollaan :D Laiskuuttani en ole käynyt palstoilla, päivät kuluu enimmäkseen lepäillen ja voimia keräillen. Yöt nukun tosi huonosti kun ei tiedä miten päin maata, sais se pikkuinen pikkuhiljaa pulpahtaa maailmaan ;) Onhan tässä vielä viikko (!!!!!) laskettuun aikaan mutta olen varautunut että voi mennä yli. Ei vielä semmosia tuntemuksia että olisi ihan vielä syntymässä :) Nivuset ja häpyluu/lantionpohja entistä kipeemmät ja senkin takia nukkumisesta ei tahdo tulla mitään, paineentunnetta alapäässä aika-ajoin mutta en sanoisi niitä alkaviksi synnytyskivuiksi. Supistuksia on kyllä ollut enemmän mutta ei kivuliaita. Kävelykin on välillä aika haastavaa, varsinkin ne ekat askeleet kun nousee ylös, tulee ankkafiilis kun yrittää kävellä :D Nooh, tänään neuvolaan niin katsotaan mitä se neukkatäti sanoo :) 

Hmm...rintapumppua olen itsekin miettinyt mutta ajattelin hankkia sellaisen sitten jos siihen tarvetta. Ajattelin ensin katsoa miten se imettäminen ja maidonnousu lähtee käyntiin ja jos/kun on tarvetta pumpulle niin hankin sen :) 
 
Surffailin taas joutessani netissä ja sain vaikutelman, että manuaalinen pumppu on parempi vaihtoehto.Katselin Aventin Isistä ja sellainen löytyy ystävältäni jota on käytetty muutaman kerran.Sen saan sitten tarvittaessa.

Tänään käyty tarkastuksessa ja kaikki hyvin tai miten sen nyt ottaa sillä näyttää siltä, että vauva ei ihan heti ole syntymässä.Reilu viikko on laskettuun aikaan.Vielä voi olla sitten montakin viikkoa odottelua tai sitten ei :) Kun saisi nyt levättyä kunnolla.Jostain syystä viime aikoina ei ole tullut öisin unta eikä päikkäri unikaan kestä kun max 15min.
 
Meillä mies haki laitoksen jälkeen minimanista käsipumpun ja palautti parin päivän jälkeen, ihan surkea oli se yksilö! Kaveri lainasi sähköistä ja oon niin tykännyt, aivan mahtava. Päivittäin on pikkasen täytynyt oloa keventää, kun tuota maitoa näyttää tulevan oikein mukavasti. Ja Piikulla tulee herkästi puklu jos liian täysinäisistä rinnoista juo. Ollaan sitten pakastettu pahan päivän varalle. Meillä on jo ens viikolla ristiäiset, haastavaa tuo nimen lukkoon lyönti, vaikka sitä on jo kauan mietitty. :)

Meillä herätään syömään 1,5-2 tunnin välein ja välillä ilma kiusaa sen verran, että yöllä sitten 2 tuntia hyssytellään ja sitten hikataan ja sitten kakka vaippoja vaihdetaan, välillä niin zombi olo, että yrittäkää nukkua ja levätä tosi paljon. Itse synnytyskin oli rankempi kuin maratonin juoksu, sen jälkeen vasta puhki oli ja jalat tärisi..
Toki kaikki vauvat ja synnytykset erilaisia, että muilla voi olla helpompaakin. :)
Meillä olisi ollut laskettuaika tänään.
 
Täälläkin Philipsin käsikäyttöinen Avent ja kovasti olen tykännyt! Käsillä lypsämisen kanssa meinasi itku tulla, kun ei niin helposti onnistunut ja rinnat oli räjähtämäisillään; helpotusta tuo pumppu arkeen. Synnärillä sähkökäyttöinen oli kyllä vieläkin helpompi; ei tarvinnut kuin istua ja pullo oli pian täynnä. Meillä neiti on jo 3 viikkoa ja karua arkea on päästy maistamaan yövalvomisineen ihan kunnolla viimeisen viikon aikana. Viikon leppoisan olon jälkeen ilmeisesti D-vitamiinitipat aiheuttivat hurjia vatsanpuruja öisin... jätämme tipat nyt hetkeksi pois ennenkuin testaamme toisenmerkkisiä. Ja en ihan suosittelisi aloittamaan suoraan viidellä tipalla varsinkaan ennenaikaisilla, joilla suolisto on muutenkin kehittymätön :/ Jotkut terkat suosittelevat aloittamaan yhdellä tipalla, mutta meille ei moista neuvoa annettu ja vauvan maha oli kuin ilmapallo ja kamalaa oli nähdä toinen hirveissä tuskissaan... tokihan tuo voisi olla koliikkiakin, mutta nyt ainakin pienen hetken vauva on ollut oma itsensä... Tsemppiä kaikille vauva-arkeen!
 
Moi. meilläkin tytsy on 3vko vanha ja 3kertaa ehdin lypsää aventin käsikäyttöisellä pumpulla mutta sitten huomattiin mun verenpainelääkitys estää oman maidon käytön .Eikä rintaruokintakaan onnistunut kun 4pvn aikana ehti tottua tuttipulloon kun mamski oli heräämössä tarkkailussa.Meilläkin on koliikin poikasta kun d-vitamiini tipat aiheuttaa mahanpuruja ja neuvolatäti antoi relan d-vitamiini tipat. Nan h.a on meillä auttanut kun siinä on maitoproteiini pilkottu erillailla niin eipä ole huudellut ennee mahaansa kun ennen oli iso ilmapallo.

mut en vaihtais vauva arkea mihinkään.



 
Täällä ei mitään uutta, vauva vielä masussa :) Neuvolassa olin tänään eikä sielläkään mitään kummempia. Sain ajan vielä ensi viikoksi jollei ennen sitä tapahdu mitään. Jos sen jälkeen vielä saan uuden ajan niin sitten kyllä alkaa pikkuhiljaa potuttaa :D No ei vais, jos vauva viihtyy masussa niin ei kai sille sitten voi mitään, enemmin tai myöhemmin hän sieltä ulos pulpahtaa. 

 
Oi ihanaa oikein paljon onnea kaikille jo nyyttinsä syliin saaneille <3 Täällä kärsimättömänä ja jännityksellä odotellaan vielä synnytystä :)
 
Takaisin
Top