Esikoinen tulossa!

Meillä mies tuntuu suhtautuvan pelokkaammin mahdolliseen keskenmenoon ym. Itse en oikein osaa vielä stressata, kuitenkin vielä niin alussa että aivan kaikki mahdollista.
Me päätettiin odottaa jouluun ennen kuin kerrotaan sukulaisille, silloin ollaan sitten reilusti toisella kolmanneksella. Tulee vähän erilainen joululahja :)
Aza miten sukulaisesi reagoi? Me kerrottiin melkein heti perheelle ja läheisille ystäville. Ajateltiin, että jos tulee sitten hyviä tai huonoja uutisia raskauden mittaan, on ihmisiä joiden kanssa voi puhua ja joilta saa tukea jos tarvis. Kerrottiin jouluna kaikille muille. Oli kyllä harvinaisen iloinen joulu!
 
Muokattu viimeksi:
Olen uusi foorumeilla. Meidän L.A. on 2.6. ja ekaa lasta odotetaan. Mun raskaus on ollut tosi lunki, kaikki on oikein hyvin ja oireet helppoja. kasvava vauvamaha on musta ihana ja olo on ollut tosi onnellinen ja innostunut. En ole vielä tuntenut kovin selkeää liikehdintää ja huomaan että tämä ja vähäoireisuus on mulle pelottavaa. Huomaan että kaikenlaiset huolet puskee yhä useammin pintaan ja oon nyt huomannut tarvitsevani entistä enemmän vertaistukea ja yhteisöä, joten täällä ollaan. Moi!
 
Kaikki suhtautui tosi hyvin uutiseen. Suurin yllätys oli varmaan kaksosuutinen, mitä aluksi ei kukaan oikein meinannut uskoa. Oma äiti rupesi nauramaan ja anoppi sanoi saaneensa ihanimman joululahjan.
 
Kaikki suhtautui tosi hyvin uutiseen. Suurin yllätys oli varmaan kaksosuutinen, mitä aluksi ei kukaan oikein meinannut uskoa. Oma äiti rupesi nauramaan ja anoppi sanoi saaneensa ihanimman joululahjan.
Ooh! Kaksoset! Huimaa! Onnea! Meidän molempien suvuissa on kaksosia, mut ei ainakaan tällä kertaa ole tuplia tulossa.
 
Tänä viikonloppuna ollaan kuultu monta vauvauutista. Laskujeni mukaan viisi miehen kaveria/tuttua + yksi sukulainen on saanut/saamassa (ensimmäisen) lapsen nyt tänä vuonna. Juhlavuosivauvoja tulossa siis! Ovat tulleet kaikki lisääntymisikään näköjään :D Tässähän ehtii vielä monta vauvauutista kuulla, koska nyt on vasta tammikuun alku, haha.
 
Tänä viikonloppuna ollaan kuultu monta vauvauutista. Laskujeni mukaan viisi miehen kaveria/tuttua + yksi sukulainen on saanut/saamassa (ensimmäisen) lapsen nyt tänä vuonna. Juhlavuosivauvoja tulossa siis! Ovat tulleet kaikki lisääntymisikään näköjään :D Tässähän ehtii vielä monta vauvauutista kuulla, koska nyt on vasta tammikuun alku, haha.

Joha on sattunu :D
 
Itsekin huomasi nyt raskaana ollessa että oman ikäryhmän tutut alkaa sikiämään ja tosi monelle esikoinen tulossa tänä vuonna :)
 
Mites onko teille alkanu ilmaantuu niitä raskausarpia? En olis uskonu säpsähtäväni mitään, mut bosiin kun näin ekat pikkujurmut tulleen niin bepantenin arpiemulsion ostoon heti.. oon máracaöljyillyt jonku viikon aamuinilloin. Mut jos mikään ennaltaehkäsee niin kokeilen. Kävin tänään liiviliikkeessä kysymässä sporttiliivejä yöksi pidettäväksi kun omaan jo reilut boobsit jo valmiiks saati kun kasvu vaan kiihtyy..

Mut arvatkaas mitä; myyjä etsi minulle kokeeksi yhdet joita kokeilinkin mut liian pienet niin jäin koppiin oottaan myyjää takasin nii se näkee heti minkä koon tuo koppiin seuraavaksi. Todellakin. Jäin. Koppiin. Odottamaan. 15minuuttia noin ainakin. kassa laulaa kilkattaa myyjä puhua pulputtaa ja uusille asiakkaille palvellaan ja myydään tuotteita.. juu odotin kiltisti koska kyseinen liike oli pieni ja vain par myyjää ja aina ollut hyvä palvelu.. mut aina pikku odotuksen päälle on tultu aina huikkaan et "mitenkäs täällä, saanko katsoa?". Mietin siinä jonkin aikaa et oonko ihminen joka menee vaatimaan palvelua kovaan ääneen.. tai pistänkö jotain someen. Valitsin pukea päälleni ja vähän napakammin laittaa liivit kassalasille ja poistua päättäväisesti paikalta.

Huomenna teen uuden kierroksen toiseen liiviliikkeeseen josko mua ei unohdettas koppiin enää :wink
 
Aika monet varpajaiset tiedossa siis :D Onko kukaan teistä vielä ajatellut haluavansa vauvakutsuja? Nehän on vissiin aika suosittuja nykyään. En ole itse koskaan sellaisiin osallistunut, koska lähipiirissä kukaan ei ole saanut vauvaa lähiaikoina.

Minulla ei näy mahassa mitään arpia tai linea negraa tai mitään, tämä on niin pieni turvonnut pallo vielä (rv 16+).
 
Meillä lapsen sylikummi alias paras ystäväni 20vuoden takaa haluaa ehdottomasti järjestää vauvakutsut joten itse ei tarvitse sitä miettiä :P
 
Mulla ei oo oikeen ketään niin läheistä ystävää joka baby showereita vois järjestää et siinä mielessä jäänee multa välistä. Ehkä itse pidän kavereille jotkut pikku illanvietot ennen laskettua aikaa. Baby showerit on kyllä ajatuksena ihana ja tykkäisin et joku yllärin järkkäis
 
Vauvakutsuista jää varmasti kiva muisto, ja on hauska, että äidillekin on oma päivän/illanvietto kavereiden kanssa. Isät saavat aina varpajaiset kuitenkin omien kavereiden kesken, jos isä sellaiset järjestää. En nyt kehtaisi ketään pyytää pitämään vauvakutsuja minulle, mutta en pistä vastaakaan, jos joku olisi innokas järjestämään :P Juhlia on muutenkin niin vähän arjen keskellä.

Okei, tunnustan, että olen selannut vähän Pinterestistä baby shower -kuvia :D
 
Mulla ei oo oikeen ketään niin läheistä ystävää joka baby showereita vois järjestää et siinä mielessä jäänee multa välistä. Ehkä itse pidän kavereille jotkut pikku illanvietot ennen laskettua aikaa. Baby showerit on kyllä ajatuksena ihana ja tykkäisin et joku yllärin järkkäis
Ehkä meidän pitää järjestää yhdessä yhteinen! Mullon kans vähän pöllö tilanne kun mun paras ystävä asuu tosi kaukana ja toinen läheinen on ongelmissa mun elämäntilanteen suhteen...
Mä oon myös menossa naimisiin ens kesänä et ehkä joku kekkaa järjestää yhdistetyt polttarit ja vauvajuhlat mut voi olla et ei.
 
Hei, päätin kirjoittaa teille ensikertalaisille vaikka itselle on tulossa 3.s.

Jotkut ovat saaneet paljon joko ihan uusia tai käytettyjä vaatteita tulevalle pienokaiselle. Hyvä niin. Onko teille ihan sama, missä vaatteissa vauva saapuu kotiin? Itsellä on se virhe ekan kohdalla käynyt :facepalm: että en tainnut valita hälle mitään uniikkia ja valokuvaakaan tainnu saada - muistoksi itselle ja hälle myöhemmin... Tokalle ostin tarkoituksella kotiintulovaatteet jotka sitten säilytän hänelle.. ja valokuviakin tuli otettua. :joyful:
 
Minulle ei ole koskaan ihan sama, mitä on itsellä tai vaikka miehellä päällä missään tärkeissä tilaisuuksissa, haha. Ihan varmasti siis otan jonkun etukäteen suunnitellun kotiintuloasun mukaan ja sitten siitä otetaan kuva. Vielä ei ole kuin yksi 50 cm vaate, että pitää niitä katsella. Joku sanoi, että vitosella alkavat vaatteet jäävät pieneksi nopeasti, mutta en tahdo pientä hukuttaa 10 cm liian isoihin vaatteisiinkaan. Ainahan ne vaatteet voi laittaa kiertoon.

Hassua muuten, että tämä esikoisen odotus on jo puolivälissä :O Huomenna rv 21. Eniten on yllättänyt alussa pahoinvoinnin määrä ja nyt viime viikkoina se, että mahani on edelleen tosi pieni. Ultrassa oli kuitenkin ihan normaalin kokoinen toukka.
 
Ei mulle oo varmastikaan ikinä ihan sama mitä mun lapsella on päällä :D omatki vaatteet tulee aina mietittyä. Nyt kun on jo raskaus näin pitkällä, tänään 24+0, niin oon pikkuhiljaa noita vitosella alkavii vaatteita ostanut ja muitakin hankintoja vähän tehnyt. Se on kyllä ihanaa :) Alkaa kyllä vähän kaduttaa et päätettiin pitää muilta sukupuoli salassa, ei voi kenellekään muulle miehelle hössöttää vaatteista ja ihan ei samanlaista ihastelua saa takaisin kuin kavereilta sais. :D ite meinaan ihan kyllä reilusti hankkia vaatteita, myyntiin sit vaan kun käy pieneksi
 
Mulla on ollut joulusta saakka vauvalle kotiintulovaatteet :) pyysin siskoltani ne joululahjaksi, joten ne on spesiaalit vaikkei omavalitsemat olekaan. Jäävät sitten muistoksi uudelle tyypille :)
 
Meillä on kotiintulovaatteet myös olemassa. Tosin ne on olleet valmiina yli 26vuotta :) mulle ollut aina selvää että oma lapsi tulee kotiin samoissa vaatteissa kun minä aikoinani. Varattuna siis oman jo edesmenneen isoäitini neulomat puvut, mitä niiden alle tulee en ole vielä päättänyt.
 
Huomenna vika työpäivä ennen äitiyslomaa :O todella outo fiilis. Toisaalta ihanaa päästä lepäilemään ja valmistautumaan vauvan tuloon, toisaalta tuntuu hurjalta tää iso elämänmuutos. Mahtaako tulla tyhjä olo.. Olo on ollu raskausajan parhain nyt vika kolmanneksella, kiva kyllä nyt jäädä ä-lomalle kun on vielä energiaa ja hyvä vointi. :) Outoa kyllä silti, aika meni sit kuitenkin niin nopeasti!
 
Takaisin
Top