Esikoinen toiveissa

Hei kaikki! Tämä on aivan eka kirjoitukseni tänne, mutta kovasti olen lueskellut ja seuraillut foorumia.

Me aloitinme yrittämisen tässä kierrossa, aika sattumalta juuri niihin aikoihin kun ovis pitäisi olla. Varma en nyt ole, etteikö se ehtinyt mennä mutta niillä paikkein kuitenkin. Olen itse 26 ja mies on 35.

Aika paljon on nyt tämän reilun viikon pyörinyt mielessä vauva-asiat ja hirveä tiedonetsintä hedelmöittymisestä, kierroista jnejne. Pitäisi kyllä hillitä itseään ettei ihan liikaa haaveile ja unelmoi, kun ikinähän ei tiedä tärppääkö vasta joskus hamassa tulevaisuudessa.

No joo, eli ehkäisy(ei-hormonaalinen) jätetty pois 7.11., joka oli kp 16/30. Ovis mahdollisesti ollut silloin 6.-8.11. joten jännäilen nyt mitä tapahtuu vai tapahtuuko mittään. Kp 22 alkoi aamulla pistävä kipu alavatsalla ha kesti koko päivän. Toiveikkaana tietenkin oletin sen olevan kiinnittymiskipua :D Siitä asti juilinut hieman alavatsaa, tänään alkoi enemmän menkkamaiset tunnot. Eilisiltana käväisi syönnin jälkeen hyvin epätavallinen kuvotus/lievä pahoinvointi joka meni ohitse. Valkkaria lorissut, joka ei ainakaan muistaakseni ole ollut tyypillistä tässä vaiheessa kiertoa. Turvotusta myös ollut. Tänään siis kp 25/30. Ääk! Toisaalta välillä tuntuu hyvinkin vahvasti että joku on tarttunut mukaan ja sitten toisena hetkenä en usko että on.
 
Tervetuloa Heipsu, toivotaan pikaista plussaa sinulle. Mulla oli tärppikierrossa juuri tuollainen kuvailemasi kuvotus ja seuraavana päivänä tulikin kiinnittymisvuoto :)

Meidän pikkuherra täytti lauantaina kokonaiset 5 kk. Kovasti pyrkii eteenpäin vaan ei vielä onnistu.

Mikä tilanne Katjushalla?
 
Pikaista plussaa Heipsulle!
Meillä on huomenna LA, ja tänään kävin polikontrollissa 39+6. Vauva on kasvanut hyvin koko ajan, olen kolmen viikon välein saanut kokoarvion. Tänään 3.735g. Paikat on vielä kiinni, mutta toivon että lähtisi itsestään tulemaan :) Vointi on ollut varsin hyvä, joka päivä olen liikkunut ja käynyt pumpissa ja spinningissä normaalisti. Katsotaan pääsenkö perjantaina spinningiin, mieluummin urheilisin synnytyksen merkeissä :)
Katjusha rv 39+6
 
Heippa! Täällä myös ensimmäinen toiveissa. Nyt menossa yk3, ja miehen kanssa kerettiin hyvä tovi jo vauvakuumeilla ennenkun päästiin opiskelujen takia edes alottamaan yritys.

Hetken kerkesin jo tuolla heinäkuisissakin pyörähtää innostuksissani, kunnes tällä viikolla viikko ensimmäisestä plussasta alkoi sitten vuoto ja kovat kivut. Että sinne meni se, yritetään nyt kuitenkin pysyä toiveikkaana.

Mutta jännää seurailla muitten tilanteita! :)

Eikä kai näin varhaisin kesken menneessä tarvitse mitään sen kummemmin odotella että voi jatkaa yrittämistä? Kunhan nyt vuoto loppuu, vai?
 
Possumunkki, pahoittelut kemiallisesta. Olkoon seuraava plussa pysyvä! Ei tartte odottaa, kehosi tarjoaa ovulaation ja uuden mahdollisuuden, kun on siihen valmis :)!
 
Kiitos kaikille! Katjushalle hurjasti onnea tulevan syntymän johdosta! Possumunkille pahoittelut keskeytyneestä ja onnea uuteen yritykseen :)

Malttamattomana tein eilen ja tänään r-testit, jotka toki negoja oli. Nyt aion malttaa pari päivää ainakin ennenkuin pissailen tikuille :D Se on tämä uutuudenviehätys.

Tänään uutena paranoian aiheuttajana vasen rinta on arka. Rinnat kipeytyvät ennen menkkoja näihin aikoihin usein, mutta aina on kyllä molemmat olleet arkoina ja nännit myös. Nyt tosiaan vain rinta, nänni normaali. Eilen kramppaili menkkamaisesti mahaa ja illalla aika kovastikin. Tänään ei ole oikeastaan tuntunut mitään.
 
Mites kaikki, päivityksiä tilanteisiin? Onko plussia?

Liitän tähän omat tunnot, hirveä romaani, pahoittelut. Tuolla piinapäivissä ei ole muita kuin minä päivittelemässä :D

Esikoista yritetään, menossa yk 1.

Dpo 5: itkuherkkyyttä jonkin verran sekä väsymystä, kp 20/~30

Dpo6: itkuherkkyyttä, väsymystä, pistävä kipu alavatsassa koko päivän, lievää ruokahaluttomuutta, kp 21/~30

Dpo7: väsymys, lievä alavatsakipu, lievä turvotus, kp 22/~30

Dpo8: pahoinvointia illalla, pieniä tuntemuksia alavatsalla, turvotusta, kp 23/~30

Dpo9: kevyitä menkkatuntoja jotka yötä kohden voimistui, eka r-testi -, turvotusta, kp 24/~30

Dpo10: vas. rinta turpea ja arka, r-testi -,pientä menkkajuilintaa, pientä itkuherkkyyttä illalla sekä lievää kuvotusta ja oksu nousi kurkkuun, palelua kp 25/~30

Dpo11: vasen rinta jatkuu kipeänä ja siinä menee kuin lämpimiä ja viileitä aaltoja, oikeassa rinnassa ei mitään. Valkkista tuli niin että luulin menkkojen alkaneen. menkkatuntoja alavatsalla, r-testi jälleen -, alan jo epäillä ihan täysillä että hallusinoin kaikki nämä oireet itselleni! :sad001
kovia menkkajomotuksia jotka heijastuu selkään ja selkä tuntuu olevan ihan jumissa! Yleensä jomotukset heijastuu jalkoihin mutta nyt ei tunnu jaloissa mitään. 26/~30

Dpo12: Nyt molemmat rinnat arat, nännit ei. Pistävää ja aaltoilevaa menkkajomotusta, tuntuu enemmän menkkojen loppupäivien pikkujomotukselta, yleensä ennen punahilkkaa kourii urakalla alavatsaa ja reisiä. Turvotusta. Menkat varmasti kipaisevat kylään lähipäivinä. Ei myöskään nyt tuttua ärsytystä ja hermokireyttä. 27/~30

Dpo13: kevyitä kuukautisjomotuksia ja rinnat jonkin verran arat. Kasvoihin ei ole tässä kierrossa ilmestynyt tyypillisiä, kipeitä finnejä. Hiivamaista kutinaa tänään alapäässä. Rintojen arkuus hävisi yhtäkkiä illalla vain palatakseen myöhemmin. Aaltomaisia pikkunippaisuja alavatsalla, yötä kohden vähän äkäisempiä. 28/~30

Dpo14: testi näyttää negaa. Alavatsalla edelleen epämiellyttäviä vihlaisuja ja polttoja, jotka heijastuvat sisäreisiin ja nivusiin, rinnat arat. Tuntuu kokoajan, että nyt alkoi menkat mutta ei. Tunnot erilaisia mitä yleensä, mutta minulla kyllä vaihdellut kivut ym kierroista toiseen ennenkin. Vv ei ole tänään tullut lainkaan, illalla alkaa tummankellertävä vuoto, ilmeisesti menkkojen ensitahteja. 29/~30
 
Muokattu viimeksi:
Katjusha, odotellessa!

Mua ruoesi mietityttämään se, että mun kierto on harvoin päivälleen sama. Joskus alkaa muutamaa päivää aiemmin ja joskus venyy viisikin päivää edellisestä kierrosta. Oon nyt tuijottanut menkkakalenteria mutta eihän se välttämättä pidä paikkaansa. Varsinkaan, kun puhelimen päivityksessä tms katosi aiemmat datat ja nyt ylhäällä kierrot vaan elokuusta alkaen ja tässä välissä kierto ollut 27-32 päivää.
 
Tsemppiä Katjusha loppuun! :)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Meillä poika piakoin viisi ja puoli kuukautta :Heartred On ihan outoa miten nopeasti aika menee kun sitä ei ajattele :woot:

Pikkumies oppi vihdoin viime viikolla kuinka päästään itse eteenpäin ja veteleekin jo melkoista vauhtia olohuoneen lattiaa pitkin :):woot: Meillä ollaan muutenkin meneväistä sorttia ja viihdyttämässä saisi olla melkein kokoajan. Jännä seurata koska alkaa reviiri suurentua...? Meillä menee ihan hyvin, kiinteitä on harjoiteltu jo jonkinaikaa ja aamupuurot ja iltapuurot pyritty ottamaan pikkuhiljaa mukaan, maitoa menee edelleen melko paljon. Poika kasvaa hienosti, täysin käyrillä. Syöttötuoli asioita pohdiskelen joten täytyy lähteä varmaan katselemaan millaisia on tarjolla :)
 
Tänään ollut melko kivutonta, rinnat todi pinkeät ja jonkin verran kipeät. Hieman rusehtavaa valkkaria tuli ph-suojaan, plääh. Tänään kp 29/~30.

Mutta jännä juttu, tänään tuli tilaamani ovistestit ja testasin huvikseni samasta pissasta r- ja o-testeillä, jolloin o-testiin tuli selkeä plussa ja r-testiin ei mitään. What does it mean?? Kauhee googlettelu mutten tullut kyllä hullua hurskaammaksi. En oo ikinä testaillut ovistesteillä.
 

Liitteet

  • ImageUploadedByVau Foorumi1479747941.071291.jpg
    ImageUploadedByVau Foorumi1479747941.071291.jpg
    39.2 KB · Katsottu: 189
Heipsu,
Odotapa pari päivää ja testaa uudelleen. Toisilla LH nousee hiukan kuukautisia kohti, mutta ...
Kun ovistestissä testiviiva on vahvempi, kuin kontrolliviiva - voi olla syytä tehdä raskaustesti. Laitan tähän referenssiksi omat testini keväältä. Ylin on ovistesti ja alemmat raskaustestejä:
ImageUploadedByVau Foorumi1479748968.084561.jpg

Katjusha rv 40+4
 
Tsemppiä uusille ja vanhoille kuumeilijoille!

Wautsi, Katjushalla ihan viimeisiä viedään :) Tsemppiä loppuun!!

Täällä rv 29 täynnä. Maha kasvaa :D Supistelut vaivaa ja nestettä ja ilmaa kertyy kroppaan, vatsa ei toimi ym. pientä kivaa...mutta paremmalla puolella ollaan jo :)
 
MrsBee, hienosti siis sujuu?! Ummetus ja närästys on kyllä melko syvältä, mutta kyllähän sitä jaksaa, kun tietää ettei ikuista ole.. Mulla oli kans puolen välin tienoilla ja noilla main enempi suppareita, mutta onneksi helpotti loppua kohti. Pystyin liikkumaan melko normaalisti viimeisellä kolmanneksella. Toki painonnousu vähän hidasti tahtia, mutta ei ollut masentavan epämiellyttävää mennä :).
Viime viikon maanantaina kävin vielä Pumpissa, mutta limatulpan irrottua 40+1 en enää tohtinut lähteä riehumaan pitemmän ajomatkan päähän.
Nyt sit vaan odotellaan, että milloinkahan tuo neiti päättää luopua yksiöstään :)
Katjusha rv. 40+5
 
Joo,kaikkinensa toki hyvin asiat ja tärkeintä, että vauvalla kaikki hyvin ja pysyy vielä matkassa. Tällä hetkellä kehoitus on ja oma kroppakin sanoo, että pitää ottaa rauhallisesti, mutta toivon kanssa loppua kohti voivani liikkua taas vähän enemmän. Salilla en ole käynyt pitkään aikaan kun tuntui supistavan ja oli vähän epämukavaa muutenkin. Eiköhän tämä tästä:)

Odotellaan milloin tulet kertomaan uutisia :wink
 
Voi miten kurjaa Heipsu, toivotaan että teilläkin vaikka tästä kierrosta sitten!

Täällä kovasti ootellaan millon ovulaatio suvaitsee tapahtua.. Vielä tosin en viitsi edes testailla, kun usein se on ollut vasta n. kp 20 kieppeillä.
 
Toivottu esikoinen on nyt sylissä ja ollaan kotona. Nyt opetellaan lapsiperheen arkea. Mieliala on hyvä mutta tänään on sitten se itkuun purskahtamisen päivä :) Hormonit heittelee! Taisteluvammat toivottavasti paranee ja päästään nauttimaan perhe-elämästä.
Plussia ketjuun ja toivotaan menestystä kaikille
Katjusha ja pikkutyttö synt. 25.11.2016
 
Takaisin
Top