Esikoinen haaveissa 2017

Mun käsittääkseni buranasta on haittaa panadolista ei. Itsekin joudun sitä välillä nivelkipuihin joutunut ottamaan.
 
Jokohan sitä itekki uskaltautus tänne foorumille jotaki kirjottelemaan :grin
oon 28 ja mies on 27. varmaan vuoden päivät oon jo sillon tällön käyny tällä sivustolla pyörimässä mutta nyt kesän jälkeen on tullu aktiivisemmin käytyä täällä lueskelemassa ko 8/16 lopetin ehkäsylaastarit ja alotettiin esikoisen yritys. Kierto on laastareitten lopetuksen jälkeen ollu 28-32, joten oviksen ajankohtaki vähän epäselvä, koska en oo vielä niitä tikkuja ottanu käyttöön ko välillä ovis tuntuu suht selvänä ja välillä ei ollenkaan. Greippimehua tuli testattua jo alku syksystä ja siinä kierrossa ovis kyllä tuntu tosi selvästi kipuineen päivineen! Tuntuu että meillä yritys on ns. kaatunu väärinä päivinä yrittämiseen tms, melkeen aina on ollu jotaki ettei ihan parhaina päivinä oo päässy hommiin, millon on ollu reissua tai miehellä ollu työstressiä ni ei oo jaksanu heilutella peittoja tms. Nyt ois taas oviksen aika pitäny olla ma-ti mutta mitään merkkejä oviksesta en oo huomannu, peitot sentään heilunu pariin otteeseen, mutta nyt mulla on ollu flunssa ja korva niin kipiä että oli pakko eilen ottaa yks burana ni mietin että kaatukohan tämäki kierto nyt siihen :nailbiting: tilasin äsken netistä niitä biosorin gelee royal kapseleita eli kuningatarmehiläishunajaa tms ja aattelin kokeilla niitä ens kierrossa oisko mitään apuja tuohon oviksen tuntemiseen tms. Jotku oli nimittäin hehkutellu niitä tuolla toisessa viestiketjussa. Ja mullaki ois uutena vuotena sitte jännät paikat taas tiedossa:facepalm:
Plussatuulia kaikille! :hug007
 
Lisään vielä että vauvakuumetta on tullu podettua jo usiampi vuosi..meillä oli häät nyt elokuussa ni mieski suostu nyt jo jättämään ehkäsyn pois ja alottamaan yrityksen :grin multivita äitiys tabletteja oon popsinu jo keväästä asti ko foolihappoahan kannattais alkaa syömään jo 3kk ennen yrittämistä.
 
Hyvä niin muistelinkin mut piti varmistaa! Kituutan kyllä aina niin pitkään kun mahollista mut veti niin olon huonoks ja työpäivä eessä :)
 
Tervetuloa Odottelua88 ! Ei se kierto siihen buranaan kaadu, älä huoli. Lähinnä siinä on se että se saattaa vaikeuttaa raskautumista. Eli jos plussaa on joutunut odottamaan pitkään niin silloin kannattaa ottaa kaikki keinot käyttöön ja välttää kaikkea mitkä saattaa vaikeuttaa. Varmasti monta raskautta on alkanut vaikka minkälaisten buranakuurien jälkeenkin. Onhan alkoholikin kiellettyjen listassa, mutta en ole kyllä kahta vuotta ollut juomatta. Olen vain yrittänyt välttää kovempia humaloita oviksen aikaan:)
 
Jahtu, joo siks en mielläni olis ottanut mut en ois työpäiväst selvinny muuten millään! toivottavasti ei hankaloita, ovis näinä päivinä todennäköisesti on!
 
Mäkään en oo alkoholia juonut kun satunnaisia kertoja tässä yrityksen aikana, muutenkin otan harvoin. :)
 
Mä olin ekan puol vuotta tipaton ja sen jälkeen satunnaisesti. Viimeks tosin tulin raskaaksi kierrosta jossa tuli ihan kunnolla juhlittua että kai sekin pitää paikkansa että alkoholi voi myös auttaa asiaan. Ite yritän aina pitäytyä punaviinissä jos jotain juon ku se nyt on ns terveellisin vaihtoehto muutenkin :D
 
Joko täällä on hiljennytty joulun viettoon, kun on niin hiljaista? :)

Yrityksen ekan puoli vuotta minäkin taisin olla lähes kokonaan ilman alkoholia, mutta sitten kun plussan tulossa alkoi kestää, niin ajattelin että en kyllä anna sen määrittää koko elämää. Siitä lähtien olen satunnaisesti juonut yhden tai kaksi annosta, yleensä kierron alkupuolella mutta joskus kyllä loppupuolellakin. En jaksa stressata enää siitä, että sillä yhdellä siiderillä tai viinilasilla ois mitään vaikutusta, jos sattuiskin olemaan raskaana. Eiköhän se ole suurempi vaara ole, jos on jo pitempään ollut raskaana ja siinä vaiheessa juo humalaan asti ja/tai usein :bored: Buranan käyttöä olen yrittänyt välttää muuten kuin menkkojen aikaan, muuten mennään tarvittaessa panadolilla ja useimmiten se riittääkin mainiosti :)

Kirjoittelinkin tuonne raskaaksi-ketjuun, että mulle iski joku joulukuume. Tiedä sitten, onko ihan oikeaa sairautta vai voisko kertoa tärpistä :shy: Eilen illalla ja tänä aamuna 38 kuumetta ja hirveä väsymys. Ei kuitenkaan mitään yskää tai nenäongelmia o_O Alavatsalla tuntuu välillä jomotteluita ja pistelyitä ja välillä tekee etovaa oloa. Vaikea sanoa mitä tää on, ei auta kun odottaa ja levätä :shifty: Tänään kp 21/26-27 ja dpo 8.
 
Täällä ainakin on kiirettä pitänyt! Enää tää päivä ja sit on 9 päivän työputki takana ja 3 päivää vapaata ♡
 
On ollu kiirettä kun on koittanut pitää itsensä erossa raskaustesteistä. :P tänään kp 27/28 ja huomenna ajattelin joulun kunniaksi aamulla testata. Joko on iloinen jouluyllätys tai sitten käyn samantien graavilohen syöntiin.
 
Sama homma villisilmä aluks mietti kaikkea mutta nyt on päättänyt että pitäähän sitä elääkin :) ite en käytä särkylääkkeitä juuri ollenkaan, saa olla tosi paha että otan. Ja mulla onkin burana tm ja asetylisalisyylihappopohjaiset kieltolistalla muutenkin niin panadolilla on pärjättävä :D

Mulla alkoi joululoma edellispäivänä mutta en oikein osaa asennoitua ja koko ajan touhuan. Äsken sain viimeiset paketit kasaan ja käteen annettavat joulukortit valmiiksi :D

Nyt oon nähny unia imettämisestä ja synnyttämisestä mitkä on molemmat yhtä hämmentäviä kun ei oo kokemusta (paitsi supistuksista kkm).
 
Hei täällähän on paljon porukkaa jo! Kiitokset tiiamariia, kun teit listan :happy: Huomasin kanssa kivoja nimikeskusteluja käyty... Täällä on jo myös suunniteltu nimet valmiiks niin tytölle kun pojallekkin, jos vaan sinne asti päästään.

Nyt hurjaa omanapailua... Ovulaatiosta lähtien yritin yrittämisen unohtaakin, kun ahdisti vähän turhan paljon tilanne eikä normaalista elämisestä meinannu mitään tulla. Tänä aamuna sitten pissin tikkuun ja tulos on tässä. Vähän aloin kummastelemaan, kun menossa jo dpo16 eikä menkkoja kuulu, mutta mahaa nippaillut menkkamaiseen tyyliin jo huomattavasti päälle viikon. Aamuinen kuvotus alko myös eilen ja toistui vähän turhan voimakkaana tänään :wtf: Että kun voi ihmisellä kädet täristä näin paljon jännityksestä! :woot: Huomenna vielä clearblue digi-testin ajattelin tehdä.
 

Liitteet

  • IMG_1691.JPG
    IMG_1691.JPG
    518.2 KB · Katsottu: 185
tiiamariia / yritystä 12/15 / kkm 3/16 ja 10/16
kirahvi36 / yritystä 7/16
Jahtu / yritystä 1/15 /kkm 1/16 ja 9/16
Elma Auroora / yritystä 1/17
Dossier / yritystä 7/16
milmiina / tjottailu 8/15 lähtien, yritystä 2/16
Babe / yritystä 7/16
Inertia / yritystä 6/16
Toiveissa:Heartred / yritystä 1/16
Noonu / yritystä 8/16
Villisilmä / yritystä 4/16
Catja85 / yritystä 7/15
MayDay88 / yritystä 7/16
Alina16 / yritystä syksy/14
Lillamy94 / yritystä syksy/15 /kkm 1

Lisäsin itseni listalle! Kaikille plussatuulia vuodelle 2017 :Heartred
 
Oo ihania uutisia milmiina!! :Heartred

Ite täällä kärvistelen tuijottaen kalenteria vaikka vasta on kp15 :D
 
Onnea milmiina!

Mäkin oon kaikista negatiivisista ajatuksista ja peloista huolimatta saanu testeihin torstaista asti eka haamuja ja nyt jo ihan kunnollisempiakin viivoja. Menkkojen ois pitäny alkaa eilen eli ihan tosi alussa mennään, mutta varovaisen toiveikkaana.:Heartpink
muoks. toka letrokierto keskenmeno tyhjennyksen jälkeen on siis kyseessä eli näköjään mulle tosi iso tuki tässä raskautumisessa, koska ilman lääkettä ekaa plussaa odotettiin vuosi
 
Muokattu viimeksi:
Onnea plussanneille! :-) täällä menossa kp30 eikä menkkoja näy.. vatsatuntemuksia ollut jo 1,5 viikkoa. Taitaa olla vaan pitkä kierto kun toissapäivänä ja tänään on testit näyttäny negaa...
 
Takaisin
Top