Esikoinen haaveissa 2016

HöpönPöpö

Vauhtiin päässyt keskustelija
Olisko täällä ketään joka haluais alkaa kirjottelemaan fiiliksiä ensivuoden vauvahaaveista. Yritys saa olla päällä jo tai sitten vaikka et suunnittelee ehkäsyn poisjäämistä. Tai että on yrittänyt jo jonkin aikaa tuloksetta.. Kaikki on tervetulleita..
 
Meillä toinen haaveissa/yrityksessä :) Esikoinen on reilu 1v 5kk. Juuri jätettiin ehkäisy pois saa ruveta jännäilee tuleeko menkat vai ei.
 
En jaksa mennä lukee niitä koska A) liikaa tekstiä ja B) en varmana tuu raskaaks tänävuonna. Ni aattelin et olisko tääl ollu ketään joka olis samanlaises tilantees ku minä.
 
No täällä ainakin yksi sellainen, tosin ei vielä olla "yritetty" kuin viikko.. Nyt toivon ja toivon, että olisin tässä kerrasta pamahtanut paksuksi, mutta veikkaanpa että raskaustesti tulee olemaan karvas pettymys. Vauvakuumetta pukannut jo reilut kaksi vuotta ja pahenee vaan. Nyt vähän helpotti kun mies suostui/oli myöntyväinen että jätetään ehkäisyt veks (ainakin tässä kierrossa, saa nähdä haluaako jatkaa näin vai ottaa kumit takas käyttöön:sorry:).

Mutta joo toivoisin sitä raskautta ja lasta niin kovin että melkein halkean! On aika laidasta laitaan tunneskaala ja tuntuu että kehittelen päässäni aina alkuraskauden oireita, ja sitten saan pettyä...

Tällaisia mietteitä. Olis kiva jakaa ajatuksia ja tunteita tosiaan asian tiimoilta samassa/samanlaisessa tilanteessa olevien kanssa. :)
 
Mullakin semmonen et nyt vast alkaa ihan oikeA yrittäminen kun tuli ekat kuukautiset sitten ehkäsyn lopettamisen jälkeen. Tosin, viel ei tiiä et tuleeks seuraavat menkat kuukauden sisään vai puolenvuoden.. Aika jännät paikat siis tulossa molemmille!
 
Joo jännää on. Kiva että löytyy juttuseuraa täältä, omassa kaveripiirissä tää aihe ei ole muille ajankohtainen joten en halua heitä väsyttää jatkuvalla pohdinnalla ja paiseilulla :D
 
Mut siis nyt on tosi kyseessä.
Jännittää et tärppääks heti vai tuleeks ne kuukautiset vast seuraavan kerran joskus puolen vuoden päästä. Näit kuukautisii odotin n.5kk!
 
No täällä on myös yritys päällä,heinäkuun lopussa jätin pillerit pois ja luomumenkkoja ei tullut,syyskuussa sit sain teroilutit joilla menkat tulikin 20.9 sit söin toisen tero kuurin ja siitä ei tärppiä tullut vaan tänään alkoi menkat,eli kp 1 menossa.. itkua meinasin pidätellä kun karvas pettymys tuli vessassa käydessä,olin aivan varma omista oireistani että raskaana ollaan,mutta ehei... toiveajattelua. nyt siis on eka luomukierto alkamassa ja jännätään auttoiko terolutit käynnistämään oman hormonikierron ja tasaamaan sen lähelle sitä 28kp.tä..ja toivottavasti ovuloin.
turhauttaa kun odotukset oli korkealla,ja tiedän että tässä asiassa kaikki ei tapahdu hetkessä,mutta silti harmittaa...kuumeillessa se on pitkäaika odottaa että kuin tässä kierrossa käy. Vauvahaaveet täälläkin pidetään salassa ennenkuin oikeasti on jo riskiviikot ohi jos sinne asti päästään jossain vaiheessa...
 
Voi ei, oon pahoillani Helinäkeiju :Heartred! Mulla oli viime kuussa karvas pettymys kun luulin jo raskautuneeni kortsun hajoamisen vuoksi. Menkat olivat "myöhässä" ja olin jo ihan varma kunnes menkat alkoivatkin. Se on niiiiin kurja tunne! Voimia!
 
HöpönPöpö: mä pidän peukut ja varpaat pystyssä että siulla tärppää tai ainakin ettet joudu odottelemaan kuukautisia puolta vuotta! :)
 
Mä lopetin huhtikuus ehkäsyn. Mäki luulin et oon raskaana sillon kun tein sit ekan testin. Peen marjat mitään ollu! Kaiken kuvittelin päässäni. En muka pystyny nukkuu mahalteen, oli paha olo, väsymys ja mitähän kaikkee muuta xD mut nyt saattais olla oikeesti mahdollisuuksia tullakki raskaaks. Vaikka myös ajattelen toisaalta et en varmana tuu raskaaks. Jotenki vaan uskon vasta ku nään testin ja ne kaks viivaa. Jotenkaa en vaan voi ajatella itteeni maha pystyssä ja synnyttämässä . Mut silti nään semmosia unia. Jännittää aivan kamalasti.
Mut eikai tässä voi muuta ku oottaa. Mulla on siis kuukautiset ollu tämän viikon ja kattellaa millon nää loppuu..
 
Helinäkeiju: sait nopeesti kuurin kuukautisille. Kävitkö yksityisel vai kunnan? Mulle ei suostunu antaa ku ne oli sitä mieltä et voi mennä vuosikin ennen ku kuukautiset alkaa.. Very nice..! No sit sain puhuttuu et ootellaan 6kk.. No 5kk siihen meni et alko!
 
Musta tuntuu etten usko edes sit vaikka testissä komeilis kaks viivaa. Mä tässä jo kotikunnan sivuilta kattelin mitkä synnytyssairaalat olis valittavissa, ja jo mielessäni valitsinkin... oon sairas. Just tällaisella haihattelulla aiheutan tuskaa itelleni sit kun ei tärppääkään ja ne kuukautiset alkaa.
 
Höpönpöpö: Ohhoh,siis 5kk jouduit odottamaan kuukautisia?? voi ei. tuota minäki pelkäsin.
Hätähousuna soitin siis heti kp 42 oiskohan ollu ni neuvolaan että jotain on tehtävä. No sain lääkärille ajan kun suvussa paljon endometrioosia ja pelkona että jos se minullekin iskee kun pillerit lopetin. Lääkäri sanoi heti ettei kirjoita teroja mutta ultrasi ja huomasi että ei vielä näyttänytkään siltä että kuukautiset olisi alkamassakaan lähiaikoina ja munarakkuloita oli todella paljon mutta munasarjat oli kuitenkin normaalikokoiset,ettei kuitenkaan kyse ollut hänestä Pco.sta vaan että pillereiden lopetus oli kiivastuttanut hormonitoimintaani ja se oli aivan sekaisin.(minulla oli aivan vaihdevuoden tapaisia kuumia aaltoja yms oireita todella voimakkaana) siksi sain terolutit kumminkin niin heti oman mielenrauhani vuoksi. (tokihan nuo lääkärin tulkinnat monista rakkuloista jäi mietityttämään) mut toivotaan nyt ettei kyse ollut tosiaan Pco.sta.
Nyt sitten odottelen sitä ekaa luomukiertoa näiden terojen ja pillereiden syönnin jälkeen,jemmassa on vielä yksi tero kuuri jonka saan aloittaa jos ei ala tässä kierrossa menkkoja kuulumaan taas.. ja puolenvuoden/vuoden päästä saa mennä kuulemma vasta takaisin lääkäriin jos ei tärppiä käy.
Nyt ajattelin testata ovistikulla tuleeko koko ovista. Viime kierrossa testasin ja sain alkuviikosta loppuviikkoon vahvistuvia haaleita viioja ja kp 14 ihan yhtäkkiä lähes kontrolliviivan paksuisen viivan joka haaleni muutamassa päivässä kokonaan pois. tämän tulkitsin ovikseksi ja pupuiltiinkin paljon mutta ei :sad001, nyt sit iski epävarmuus et liekkö ollutkaan koko ovis... plaahh. no pitäisi tosiaan olla onnellinen kun kohdallani sain lääkkeet nuin nopeeta ja nyt on vasta sit yk.3 ehkä tai 2 kun on ehkä kroppa herätelty.. mut heinäkuusta toiveita kuitenkin herätellyt. Se on niin pahinta kun menee hölmönä vielä lukemaan kaikki sikiön kehitysjutut ja kuvittelee että josko nyt masussa tapahtuu sitä ja tätä.. Voin vain kuvitella kuinka raskasta ihmisillä on jotka saa keskenmenon ja toive on oikeasti jo olemassa tai joutuu yli vuodenkin odottelemaan. noh kärsivälliseksi ja nöyräksi tässä ainakin joutuu väkisellä :)
Sydänkäpynen,tuo on niin inhottavaa kun vielä menkatkin ollut sinulla myöhässä,toivon todella että tärppi käy nopeasti, ja samoin sinulle Höpönpöpö, meillä nyt aika samoissa kierto ni päästään enskuussa jännään peräkkäin :Heartred
 
Joo 5kk odotin ja yhtä hemmetin odottelua olikin. Nyt sit menkkoja körsitään ja odotan kyllä innolla mitä kaikkee tapahtuu seuraavan kuukauden aikana. Pidetään peukut pystyssä!

Mä haluisin mennä ostelee kaikkii raskausvaatteita jo. Ne on niin ihanan mukavan näkösiä. Ja tietenkin himoshoppaajana odotan et pääsisin ostaa vauvan tarvikkeita. Mut mitään en kyl mee ostaa ennenaikoja ettei tiedä huonoa onnnea.

Minkäs ikäsiä te olette?
Mä olen 28.
 
28v täälläkin ikää :)

Mä ostin keväällä työkaverilta vauvanhoitopöydän. Aion sen maalata valkoiseksi. On sen mallinen että käy tavalliseen lipastokäyttöönkin niin ei sinänsä oo 100% vauvatuote. Näin tämän olen ainakin itselleni markkinoinut :D
 
Takaisin
Top