Esikoinen 4,5kk, kauhea vauvakuume!

Pipana

Vauhtiin päässyt keskustelija
Toukoäidit 2020
Onko muilla ollut tällaista tilannetta? Aloitteko heti yrittämään toista lasta, vai odottelitteko esikoisen kasvua? Millaista arki on kahden lapsen kanssa, joilla on pieni ikäero? :) Haluaisin kuulla teidän mielipiteitä odotellakko vai ei, toisilta olen kuullut, että on hyvä jos lapsilla on pieni ikäero... :)
 
Mie oon vasta raskaana ekaa odotellessa ja jo kuumeilis seuraavaa ja tekis mieli yrittämisen 2014 aloittavat ryhmään :) Saa nähdä saako vauva-arki järkeä päähän ja opiskelut loppuun ennen toista äitiyslomaa. Tietty eihän se heti tärppää kuitenkaan että sama se alkaa yrittää. Tuurilla ei ehdi ees menkat alkaa ku tärppää. Ikinä ei voi tietää.


Sent from my iPhone using Vau.fi Foorumi mobile app
 
Niin, eihän se ehkä tärppää heti :) Mutta jos tärppäis ni oiskohan "pulassa" kahden pienen kanssa :D riippuu paljon kyllä lapsien luonteesta ja kaikesta... Ja aika näyttää kuinka teillä edetään! Onnea pienen tulokkaan johdosta!
 
ite olin 3,5 kk ikäisen onnellinen äippä,kun luonto päätti,et nyt tulee toinen oli kiva ylläri+shokki. 6vko jäljellä enään H-hetkeen ja tytön veli syntyy,välillä on ollut rankkaa,mut siin välissä on saanut kokea istumaan,seisomaan,konttaamaan oppimiset ja ekat naurut ja muutenkin kokoajan jotain uutta.

me ei toista suunniteltu tarkoituksella toisinkuin eskaria ootteettiin 3v. pettymysten kera. kyl se luonto yllätyksiä antaa.
 
Minulla iski kans aika äkkiä vauvakuume. Tais olla kun tyttö oli puolen vuoden kieppeillä. Ennen sitä meillä oli sellasta vauvarumbaa,ettei kuumeilla ehtinyt. Nyt sitten kun tästä arjesta on saatu kunnolla kiinni, haaveillaan toisesta lapsesta. Ikää esikoisella 11kk ja toista ollaan vastikään alettu yrittämään :)

Jos lapset on pienellä ikäerolla, niin niistä on toisilleen seuraa pienestä pitäen. Itsellä ainakin läheisimmät välit veljeeni, jonka kanssa sisaruksista pienin ikäero.
Toisaalta taas kaksi pientä on paljon haastavampaa kuin se yksi. Miettii sitä, että mies on töissä ja itse vauvaikäisen ja uhmaikäisen kanssa kotona, niin varmasti siinä on omat haasteensa :) Mutta kun me näitä asioita miehen kanssa punnittiin, niin kyllä me ollaan siihen toiseen valmiita jo tässä vaiheessa :)
 
Okei! Jos söisi vielä laatan pillereitä kun niitä tuossa on ja sitten yrittäisi :) onnea odotukseen molemmille! On varmasti lapsille mukava olla pienellä ikäerolla, kun leikit kohtaavat ja on enemmän yhteisiä asioita aina :)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Minulla on kaksi poikaa joista esikoinen 1,5 vuotta ja nuorempi 6kk :) aloin siis varttua toista lastamme esikoisen vasta ollessa 3kk. Ikäeroa pojilla on 10,5kk. Tämä osaksi siksi, että toinen päätti syntyä kuukautta aiemmin kuin mitä LA oli. Ihan parasta kun on näin pieni ikäero. Kaikki menee jokseenkin "samalla vaivalla" :D ei ole. Mitään mustasukkaisuutta kun esikoinen ei oikein ymmärrä. Kovin ovat saman tasoisia kuitenkin ja jopa nyt jo "leikkivät" keskenään. Vanhempi ottanut tosi hienosti veikan vastaan. Eikä nyt niin raskasta ole ollut. Alussa oli kun nuoremmalla oli koliikki, mutta sekin meni aika kevyesti ohi. Eniten ehkä rasittaa porraskäytävässä lasten kantaminen :D suosittelen kaikille kyllä täysin :) -onnellinen äiti-
 
Meillä möys aika pienellä ikäerolla nämä viimesimmät ja tuleva myös, ja kyllä toki omat haasteensa on ollut, mutta en voi sanoa, että jotenkin kamalan rankkaa olisi ollut. Tyttö kun oli 1v3kk kun poika syntyi, niin sen verran pieni vielä, ettei tajunnut olla mustasukkainen ja nyt niistä alkaa olla jo seuraa toisilleen kun poikakin jo liikkuu :) Ensi kesänä kun on 3 alle 2,5v, niin katsotaan sitten kuinka helposti se kolmas menee siinä kahden kanssa :D
 
Kiitos vastauksista! Kuulostaa ja tuntuu ihan siltä, että toinen tulee heti kun se meille suodaan :)

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Heii! Täälläkin kuumeilua, vaikkei plussaaminen ole mitenkään ajankohtaista saatikka sallittua. Elikkä meillä nuorimmainen pian 4kk ja syntyi sektiolla, eli vuosi täytyis olla väliä.. kun malttais :) Mutta jos sitten kesällä tai alkusyksystä alkais kokeilee "kepillä jäätä" :P
 
Poika ei oo vielä kolmeekaan kuukautta ja haluisin toisen jo. Mutta en saa yrittää tulla raskaaks kun on sektio takana. Vuos pitää ottaa et paranee.
 
Täälläkin yks joka jo kuumeilee toista. Ensimmäinen pian 4kk ja syntyi sektiolla. Minulle sanottiin, että synnytysten väli olis hyvä olla vähintään 1,5v. Joten yrityksen siis saisi alottaa kesällä, ajattelin kyllä tässä keväällä jo jättää pillerit pois...
 
Hei te ketkä ootte raskautunu uudelleen kun vauvanne on ollut 2-6kk; ootteko täysimettäny vauvojanne? Kuopus 2kk ikänen ja haaveillaan kolmosesta ♡ mutta neuvolan mukaan täysimetys antaa melkein 98% suojan....

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top