Eroon hankinnoista

HoosiAnna

Sanaisen arkkunsa ammentaja
No niin! Nyt alkaa olemaan kohta mitta täynnä kaapeista pursuilevia pieniksi jääneitä vauvan vaatteita ja muuta kamaa. Milläs niistä pääsisi kätevästi eroon? En jaksa nähdä hirveesti vaivaa, mutta olis kiva kuitenkin jokunen penni niistä saada. Katselin torista niitä vaatepaketteja, niin onko ne suosittuja tapoja ostaa vaatteita? Sitten mietin sitä rumbaa kun joku haluaa kysellä ja pitää postittaa ja odotella hakijaa, joka ei tulekkaan... Kirppis voisi olla muuten kiva, mutta pöydän siivoaminen ja vaatteiden hinnoittelu yksitellen tuntuu työläältä. UFFin laatikkoon en periaatteesta halua viedä ja muita hyvänteleväisyysjuttuja en tunne. Ja näistä ei tietty rahaakaan saa.

Mites te muut ootte myynynyt tarpeetonta tavaraa/vaatetta?
 
Meillä miehen sisko odottaa vauvaa niin hänelle ollaan lahjoitettu kaikki mitä on huolinut. Rahaa ei olla niistä kehdattu pyytää kun ovat olleet meille suureksi avuksi vauvan ja koiran hoidon kans.

Paljon on silti vielä vaatetta jotka pitäis johonkin saada. Iso raha nuihin on mennyt vaikka kirppareilta ollaankin suurin osa hankittu. Ois kiva saada edes muutama kymppi niistä takaisinkin ja varsinkin hoitovapaan alkaessa joka euro tulis tarpeeseen.
Ehkä vien syksyllä lastenvaatekirpparille. Hirveä työ siinäkin vaan on.

En jaksa alkaa netissä myymään kun siinä se vasta iso työ on alkaa kaikki kuvaamaan ja jokaisesta koot ja viat luettelemaan. Puhumattakaan et kyttäillä koska raha tulee tilille ja postitellakkin sitten vielä.
 
Me saadaan kahdesta paikkaa pirrelle vaatteita, mutta ei ole ketään kenelle antais eteenpäin. Kun noi meidän teinit oli pieniä, niin niiden vaattet annoin siskolle ja hän antoi eteenpäin jollekkin työkaverilleen ja miehensä sukulaiselle. Nyt vaatteet kertyy kaappien päälle, portaiden alle, nurkkiin jne.
Meillä on pirrelle varastossa 98 saakka vaatteet, joissa on jo keksinistä mihin ne tunkee, niin pitäis näistä pienimmistä hankkiutua eroon. Kohta niitä on niin paljon, että että urakka on jo ihan toiviton ja samaan syssyyn tulis pinnasängyt ja turvakaukalot ja vaunut ja muut...huh, valmiiksi jo tuskanhiki otsalla
 
Täällä on ainakin myös sellasia palvelukirppiksiä missä ottavat vaatteet ja hinnoittelevat & myyvät ja ottavat sit voitosta provikan. Myymättä jääneet voi joko lahjoittaa jonnekki kirpun kautta tai hakea pois.
 
Mulla on hiukan hankaluuksia luopua mistään pojan pieneksi käyneistä vaatteista tai muustakaan poikaan liittyvästä tavarasta :bag: Kaikkeen tuntuu liittyvän muistoja silleen etten haluaisi luopua mistään. Toistaiseksi siis kaikki on tallessa, ei sitä vaatetta nyt loppujen lopuksi paljoa olekaan vielä.

Ollaan saatu niin paljon vaatteita ja leluja, ollaan myös paikallisilta facen osto- ja myyntipalstoilta hankittu, on helppoa, kun on paikallista, niin pääsee itse hakemaan eikä tarvitse kenenkään postitella eikä odotella rahoja, kun maksu on käteisellä. Todennäköisesti laitan niille samoille palstoille jakoon vaatteet, JOS joskus maltan niistä luopua. Miten se voikin olla niin vaikeaa niistä luopua, vaikkei me niillä pienillä vaatteilla enää mitään tehdäkään.
 
Mulla ei ole facea. En tiedä viitsiikö mies hoitaa myyntiä jos facessa haluais jotain kaupitella.
 
Täällä on ainakin myös sellasia palvelukirppiksiä missä ottavat vaatteet ja hinnoittelevat & myyvät ja ottavat sit voitosta provikan. Myymättä jääneet voi joko lahjoittaa jonnekki kirpun kautta tai hakea pois.
Meidän kyliltä hävis tällänen kirppis. Harmittaa kovasti.
 
Mä oon aatellut säästää kivat vaatteet seuraavalle (toivottavasti sellanen siis tulee). En vaan tajunnut, että suurin osa noista vaatteista on kivoja! Nitä säästettäviä olis jo melkein ikeakassillinen, ja siinä on vasta koot 50-62! :nailbiting: Ollaan saatu vaatteita tosi paljon, mutta oon niitä myös ostanutkin.

Koliikkikeinu, sänky ja paljon muuta ollaan saatu mun siskolta. Kai ne voisi takaisin niille tunkea, mutta en tiedä haluaako ne enää noita tavaroita nurkkiinsa. Tuntuu siltä, että lasten tarvikkeita on kaikkialla niin paljon tyrkyllä, että niitä on aika vaikea saada eteenpäin, vaikka antais ilmaiseksikin..
 
Toi on ihan totta, että joitain asioita on vaikea saada kiertoon kun nykyvanhemmilla on tiukemmat kriteerit vaatteille ja tarvikkeille kuin esim vielä 90-luvulla.
 
Onhan se kyllä totta, että nuo kalliimmat lastenvaatemerkit käyttää laadukkaampia kankaita yms., mutta ei vaan kukkaro anna periksi niitä ainakaan uutena ostaa kovin montaa. Face-kirppareiltakin ne menee alta aikayksikön, en ikinä kerkee varata :)

Mulla on me&i:n yksi body, olen pessyt sen jo monta kertaa, ja kangas näyttää edelleen aivan uudelta! Samoin painatukset. Jossain vaatepaketissa (en nyt muista, oliko se ostettu vai saatu), oli Lingon&Blåbärin housut, ne on olleet jo ainakin yhdellä lapsella ennen poikaa, ja niissäkään ei ole minkäänlaisia käytön jälkiä, vaikka niitäkin olen pessyt todella monta kertaa, ovat niin hyvät pojalle olleet, että on tullut käytettyä paljon.
 
Silloin15-20 vuotta sitten ei ollu myöskään tyyppejä, jotka eivät suostuneet pukemaan lapselleen muuta kuin pimpomin tai minirobinin vaatteita. Ei ollut mitään merkkivouhotusta, eikä kukaan harrastanut lastenvaatteita muuten ku ehkä ompelemalla itse. Meillä on pirrellä nyt semmosiakin vaatteita käytössä jotka on alunperin omalta (18v) ja siskon (17v) tytöiltä plus muutamalla muulla lapsella kierroksen käyneitä, eikä edes meille uusina ostettuja. Hyviä, ihan kivoja, perus tuttaa, lindexiä ja muuta markettikamaa. Useamman vauvan vaattettais kevyesti niillä vielä, mutta pelkään ettei ne kelpaa enää kuin harvoille.
Jos olis tilaa säilyttää, niin säästäisin lapsenlapsille retrovaatteiksi...täytykin laittaa muutama kiva vaate sivuun. Jos hankkis semmosen vakuumipussin, niin menee pieneen tilaan.
 
Meillä on sellainen politiikka että ostan liki main kaiken feca kirppiksiltä tai tori.fi. Uudenveroista, osa merkkiä. Kuitenkin sellaisia joista saa myös rahaa kun myy eteenpäin.
Itse myyn juuri paketteina tori.fi tai sitten face kirpulla. (tuntuu kauppa käyvän paremmin) Jos on jotain sellaista perus vaatetta mikä ei nyt kaupaksi mee niin ollaan Fidaan viety.
Ei ole siis ongelmaa ettei tavara vaihtaisi omistajaa, mutta jotain perus bodeja ja pesuhaitu puseroista ei kyllä roposia saa. En tiedä, millainenkohan menekki kirppiksillä sitten on? Jos jaksaisi kirppikselle kerralla viedä enempi tavaraa.
Vähänkäytetty.fi verkkokirppis on kuulemma myös hyvä paikka ja ilmeisesti kätevä. Vaatteet postitetaan sinne ja sitten ne tilitetään sitä mukaa kun menevät. Itse oon sieltä myös toisinaan ostanut.
 
Täällä myös alettu laittamaan vauvatavaraa eteenpäin. Rintapumpun ja stokken newborn setin sain kuin ihmeen kaupalla myytyä ja hyvällä hinnalla. Jopa vaipparoskis vietiin melkein käsistä, joka oli jäänyt esikoisen ajoilta varastoon enkä sitä nyt katsonut tarpeelliseksi ottaa edes käyttöön.

Vauvanvaatetta olis kamalat kasat, kun on esikoisen vanhat ja nyt vielä tämän pojan vaatteet.
Vakuumisäkkeihin olen kaikki pakannut. Tärkeimmät vaatteet ajattelin molemmilta säästää, mutta muut pitäisi laittaa eteenpäin.
Luulen että varaan jossain vaiheessa kirpputoripöydän, kunpa vaan joskus kerkeis niihin perehtymään.
Otin viime vuonna tälläisen kirpputoripalvelun ja vein sinne kaikki turhat aikuisten vaatteet ja roinat jotka olisin muuten varmaa heittäny roskii. Olin tyytyinen myyntiin kun sain 120€.
 
Mulla on vasta vadelmatarha-kirppiksellä 2vk pöytä. Perus vaatetta, jotai merkkiä muutamia, muutama diy. Pöydän hinta yhen viikon siivouspalvelulla makso 50e ja rahaa sen jälkeen sain vähä päälle 70e. Ei siis kannattanu täältä naapurikunnasta viedä. Jotai omasta mielestä hyviäki jäi vielä, aattelin niitä koittaa face Kirpparilla joskus myydä. Mut loput lähtee johonki kierrätyspisteeseen. Tais olla ensimmäinen ja viimeinen kerta live-kirppari kokemus.
Harvemmin tulee itellä enää kirppikseltä ostettua, haluan ommella ite. Helpottais vaa toi lokakuinen et pystyis tehäkki jotaki.
 
Mulla vähän sama kokemus kuin Aneskalla. Yhden kerran olen kirppikselle jotain vienyt ja oikeastaan oli +-0, kun kuljin parin päivän välein sinne siivoamaan. Matkaa kuitenkin tuli 30km edestakaisin.
Veikkaan kyllä että muuten vilkas kirpputori hiljeni, kun silloin oli järkyttävät helteet ja siellä kirppiksellä tosi kuuma.
Ajattelin kokeilla vielä toisen kerran ja jos edelleen yhtä huonosti menee ni saa olla mun viimeinen kerta, kun kirppikselle mitään vien.
 
Mikähän vuodenaika olis sitten paras noille kirppispöydille. Onko kesällä hiljaista. Mä harvoin käyn kirppiksellä kun meillä ei enää ole sitä lastentarvikekirppistä.
 
Mie aattelin laittaa syksyllä kun ei nuita pitkähiasia varmaan kukaan kesällä osta.
 
Tuli mieleen sellanen että mitä turhaa olette tulleet vauvalle hankkineeksi?
Tässä listaa meidän turhakkeista: itkuhälytin, kolme imetyspaitaa ja yhdet -liivit, lasiset tuttipullot joita ei saakkaan lämmittää mikrossa, kolme karvaista "nallepukua" joista osa kyllä saatuja ja paljon muutavaatetta, nätti mutta epäkäytännöllinen tuttinauha, imetyskoru.
Nuo nyt tuli ekana mieleen :D
 
Turhaa on ollut kantoliina, Tula, tutit, melkein käyttämättöminä on olleet tuttipullotkin. Muuta ei nyt yhtäkkiä tule mieleen. Tripp trappia ei ole vielä otettu käyttöön, kun ei ollut sitä babysettiä siihen, siinä mielessä on vielä ollut turha ostos, mutta eiköhän sekin käyttöön vielä tule.
 
En ole onneksi ostanut, mutta vaatteita, vaatteita, vaatteita ja leluja on tullut otettua liikaa vastaan.
Ostettiin turvakaukalon telakka, jota ei olla edes avattu paketista kun hoksattiin, että eihän me sitä voida käyttää kun takapenlille ei mahdu sitten kukaan edes silloin kun pirre ei ole kyydissä.
Adapterit rattaisiin, että saa kaukalon niihin kiini. Olisko ne ollu kahdesti käytössä.
Tuttipulloja kahta eri merkkiä, jotka ei sitten olleetkaan hyviä pirrelle.
Sänkyyn putoamissuojat, olin varautunut siihen, että pirre nukkuu mun vieressä, mutta sepä nukkuukin pinnasängyssä.

Noi tuli ekana mieleen.
 
Takaisin
Top