erikoisia ruokahimoja?

tomaatti ja jäätelö <3 niitä söisin koko ajan, miks ei voi olla tomaattijäätelöä? :DD
 
Mulla on alkanu tekemään piimää mieli ihan kamalasti. Melkein litra menee päivässä. Samoin kylmä vesi on ihan lempparia.
 
Suolakurkut. Aina olen kyllä pitänyt niistä, mutta nyt muutaman viikon aikana täytyy niitä myös jääkaapissa olla tarjolla aina... :D

Kahvin kanssa on sitten käynyt niin, ettei päivässä voi 3 kuppia enempää juodakkaan. Usein kahvikupillisestakin puolet menee lavuaariin, koska maistuu kamalalle. Ennen raskautta aamukahvi-käsitys oli pelkästään jo tuo 3 isoa kupillista. Hyvä vain näin.. :)
 
Tänään iski aivan ihmeellinen himo meetvurstiin. Yhtäkkiä vaan ja oli pakko mennä ostamaan kun meinas iha itku tulla ku ei ollu kaapis :D söin sitten joku 50-70g kerralla kaikki nätisti päällekkäin tornina ja oli niiku niiin hyvää. Sitten se meni ohi ja nyt on jano. Aika jännä.
 
Mulla taas meetwurstin pelkkä haju saa oksennusrefleksin aikaiseksi :D Ja arvatkaa vaan, että vetääkö mies täällä sitä sellaisenaan päivittäin... Huoh! Mulla on ihme himo Arnold'sin donitseihin! Kinuskisellaisia, ai nam! <3 Onneksi ei kovin usein sellaisia tuu kuitenkaan vedettyä... :D Sen sijaan paprikat, tomaatit, appelsiinit, omenat ja mansikat on sellaisia joka päivä pakko saada -juttuja. :)
 
Mulla ei oo mitään himoja, on vaan inhokkeja. Yli kaiken en voi sietää kiinalaista ruokaa ja siitä tulevaa hajua, ja toinen inhottava juttu on tomaatti. Tosin tomaatti-inho alkaa helpottaa, mikä on hyvä ku muuten menis kaikki kesän ihanat tomaatit ohi :) Mutta muutenkin suolaiset ja happamat jutut ällöttää, ja kaikki hedelmät, makeat jutut ja kakut / leivokset maistuu oikein hyvin. :)
 
Mulla on tullut hirveä himo oikein kirpeisiin omenoihin <3 Niitä oon syönyt koko raskauden ajan niin paljon että töissäkin siitä on tullut jo yleinen vitsailun aihe :D
Salmiakki ja lakritsi himottaa myös välillä vaikka ikinä en ole oikein karkeista välittänyt. 
Ja yksi minkä himo tulee aina välillä on maksalaatikko! Sitä onkin ollut pakko pari kertaa ostaa vaikkei maksaa suositellakaan raskausaikana.. Maksalaatikossa sitä nyt ei tosin varmaan niin paljoa ole että aiheuttaisi mitään jos pari kertaa syö :)
 
Mulla oli ekassa raskaudessa kans maksalaatikko ja aurajuusto himoja- kumpaakaan kun ei olisi saanut syödä :(
 
Harmi että neuvolassa vähän turhan kovaotteisesti toitotetaan mitä saa ja mitä ei saa syödä. Itsekin nimittäin alkuraskauden kärvistelin järkyttävissä Aurajuuston himoissa ja välttelin sitä kuin ruttoa koska neuvolassa sanottiin ettei sitä kannata syödä. No, nyt sitten myöhemmin raskaudessa huomasin katsoa mitä paketissa lukee ja Aurahan on valmistettu pästoroidusta maidosta eli sitä saa syödä!

Samaten tuo maksalaatikko.. Itsekin välttelin sitä koko alkuraskauden kunnes yksi päivä töissä siitä puhuin niin kaikki naiset sanoivat heti että aivan ehdottomasti ostat sitä ja syöt kun tekee mieli, siinä ei niin paljoa maksaa ole että saisi mitenkään haitallisen paljon A-vitamiinia ja niinpä kävin hakemassa rasian heti töiden jälkeen :D

Tottakai kohtuus kaikessa mutta ärsyttää tuollaiset ehdottomuudet mitä ihmisten päähän iskostetaan..
 
Mulla ei ole mitään erityisiä ruokahimoja tullut esiin, mutta se tavanomainen suolaisen himoni on kyllä kasvanut. Mun pahe on muutenkin kaikki suolaiset herkut eli sipsit, popparit, suolakeksit jne joita voisin syödä aina paketin kerralla. Noh, nyt tekee koko ajan mieli jotain suolaista... :P Ja sit tietty kun juo kahvia joka kans poistaa nestettä niin halleluja kun saa rampata vessassa ja juoda vettä :P Karkkia ei ole kyl edes tehnyt oikein kunnolla mieli (mut oon syöny silti) ja oonkin ihan varma että mulla on jo se raskausajan diabetes... Muutaman viikon päästä menen varmaankin siihen sokerirasitukseen niin katotaan sit! :D
 
Mulla on tullu happamiin marjoihin himoja aina välillä, puolukkaa ja herukoita, etenkin punaisia! Nam! :D Ja siksi on tehny mieli myös maksalaatikkoa, kun puolukkasurvoksen kanssa sitä tykkään syödä ja oon kyllä muutaman kerran sit ostanu, kun on tehny mieli. Ja sipsiä ja suolapähkinöitä menis hulluna! Mut koetan rajottaa suolasen syöntiä, kun on ollu verenpaine vähän koholla... Ja piimää miekin join yhdessä vaiheessa, joisin varmaan vieläkin, mut kun ei tuu kaupasta kotia kannettua, toisaalta kylmä maitokin on hyvää. :) Ja sitten nyt oli raparperi, sitä oli pakko saada! Sainkin sit yli viis kiloa, ja nyt oon jakanu niitä kaikille muillekin, kun on muutto edessä, niin ei viiti pakastinta tukkia täyteen :D
 
Mä tykkään maksalaatikosta muutenkin ja sit kun se neuvolassa kiellettiin niin johan paukahti mahdoton himo päälle :D En hetkeen sitä syönyt ollenkaan, kunnes sitten joku kerta mies oli ostanut sitä, kun ei muistanut kaikkia ohjeita. Söin hyvällä halulla ja siitä lähtien oon syönyt aina silloin tällöin. Sen verran yritän, etten nyt ihan joka viikko kuitenkaan söisi.

Muuten oon ollut vähän "pettynyt", kun ei oo tullut mitään kummallisia himoja :D Kanaällötys on ja pysyy... Välillä aina ajattelen, että voisin ehkä taas maistaakin, mutta sitten mulle riittää, että näen, kun sitä valmistetaan tai kaupassa katson niitä kanapaketteja niin johan alkaa taas ällötys.
 
Mulla on nyt herkkuruuiksi tullu toi pippurimarinoitu ne rypsiporsaan suikaleet! :D Niitä ku hauduttaa pannulla tunnin ja tekee kastikkeen ja perunoita ja tomaattia lisäks ni nam!!! :D Pinaattikeitto on edelleen kovassa suosiossa :) Kana-ällötys on tääl väistymään päin, kun söin sitä perinteistä kanaviillokkia mitä kouluis aina ennen oli, ni se oli nii hyvää, et pitää tehä joskus itekki. Mut ne kanasuikaleet kaupas kyl edelleen ällöttää ni ne jää kyl kauppaan.
Karkit ja sipsit ei kyl oikein maistu, mut tuleehan noitaki kyl syötyy ajoittain. Alkuraskauden pahoinvoinnin aikaan sain alas vaan jacky makupalaa, ni ne kyllä nyt ällötti ku olivat niin kauheen makeita ku ostin ja maistoin..
 
Voi apua kun alkoi tekemään maksalatikkoa ja puolukkahilloa mieli . Lapsukainen on nukumassa ja kaupatkin taitaa jo olla kiinni.... keletana....
 
itelle on tullu nyt yli kova himo rahkaan :P meillä onkin erillaisia rahkoja syöty monena päivänä kun ne on niin ihania voisin elää pelkällä rahkalla... onneksi rahkaa pystyy tekemään monta eri variaatiota ettei aina oo samanlaasta :)
 
Mulla on ihan hirvittävä himo rollsin ranskiksiin ja nimenomaan siihen orient-dippiin.. Voisin syödä niit joka päivä, mut onneksi mies säännöstelee. :D Ennemmin en ole tykännyt kyseisestä ruoasta yhtään. Mut nyt menee ja vauhdilla.
 
Takaisin
Top