Erikoisia oireita

Sjh

Oman äänensä löytänyt
Ajattelin teiltä kysellä millaisia outoja/hauskoja/normaalista poikkeavia oireita teillä muilla on? :dance018
Itsellä mm.
Kaikkialla haisee/maistuu lettu, vaikka niitä ei erityisesti tee mieli.
Erityisesti tekee mieli kanansiipiä.
Ja joka paikka kutiaa, kuin ois hyttysparvessa nukkunut.
 
Hajuaisti tuntuu tekevän temppujaan. Eilen illalla nukkumaan mennessä kyselin mieheltä, että mikä täällä käryää ku haisee iha palanut.. mies ihmeissään et ei tääl mikään haise.. muu kuin juuri iholleni laittama nivean rasva :D se jotenki muuttu omaan nokkaan se haju
 
Edellisen raskauden aikana meillä oli monta kertaa "kämppä tulessa " :D mies naureskeli kavereillekki että ku joka ilta meillä käry haisee. Minä haistoin muka kokoajan käryn nokkaan :D
 
Ajattelin teiltä kysellä millaisia outoja/hauskoja/normaalista poikkeavia oireita teillä muilla on? :dance018
Itsellä mm.
Kaikkialla haisee/maistuu lettu, vaikka niitä ei erityisesti tee mieli.
Erityisesti tekee mieli kanansiipiä.
Ja joka paikka kutiaa, kuin ois hyttysparvessa nukkunut.

Hei kannattaa mainita tuosta kutinasta neuvolassa, voi liittyä maksajuttuihin! Olikohan raskaushepatoosi yms mihin voi liittyä kutinaa.
 
Toivottavasti ei ole sitä, mut miulta sillon ekassa raskaudessa kyselivät että eihän iho kutise. Tuo Raskaushepatoosi kai on yleisempi viikon 30 jälkeen mut miulle sillon kyllä mainitsivat jo alussa et pitää sanoa jos iho kutiaa. Toivotaan et kyse ei ole siitä vaan jostain iihan normaalista :)
 
mulla on nyt parina iltana ollu sellainen "oire" et kokoajan tuntuu et ois pala kurkussa. :sad001 eikä lähe millään. päivällä ei tunnu.
Lisäksi mies kerran haisi ihan luumuhillolle kun oli juonut karpalomehua. :D
 
Balacenia oisko toi pala kurkussa närästystä? Mulla oireilee närästys just tolleen etenkin öiden jälkeen
 
voi olla, mut mua ei oo koskaan ennen närästäny. :DD
Mitään muuta tähän ei siis liity. :/ Täytynee ehkä kokeilla jotain närästyslääkettä...
 
Balacenia, tuo palan tunne on erittäin tod.näk. närästykseen liittyvää. Oon kärsinyt siitä jo vuosia ja aina liittyy aikoihin, jolloin närästys pahempi.
Ja kylläpä tässä raskauden aikanakin oon saanu palan kurkkuun, osasinkin jo odottaa, kun tuota närästystä on. Rennietä saa käyttää raskauden aikana, jos tuo närästys oikein alkaa häiritä. Täällä käytössä lähes päivittäin :meh:
 
No niin vähän nyt lueskelin ja meen varmaan huomenna apteekkiin hakemaan sitä renniee...
 
Mulla on sellanen omituinen oire, että suuhun ilmesty erikoinen afta: se ilmestyy päiväksi, paranee päiväksi, ilmestyy taas päiväksi. Siitä itse asiassa tiesin olevani raskaana tällä kertaa. Esikoista odottaessa oli nimittäin alkuraskaudesta samanlainen...

Mulla on muutenkin taipumusta aftoihin, mutta kun sellanen tulee, niin siitä kyllä kärsii useemman päivän. Ja parantuessaan ne on mulla aina sitten myös parantuneet, eivätkä jääneet 'junnaamaan' :D
 
Ihan uusi erikoinen oire on se, etten pysty enää pitämään vihkaria enkä kihlasormusta! :sad001 Liekö johtuu koko kehossa olevasta turvotuksesta eikä ilma enää kierrä sormusten ja ihon välillä niin kuin ennen, mutta samantien, kun laitan sormukset, niin tulee ihan kauhea kutiseva ihottuma. Ja kun otan sormukset pois, niin heti lähtee helpottamaan. Voi elämä, kun voi ärsyttää olla ilman sormuksia.... :shifty:
 
Xoxo: olis varmaan kans kannattanu jossain kohtaa ottaa pois - nyt ei nimittäin enää lähde :D toivottavasti tää turvotus laskis jossain kohtaa sen verran et saisin taisteltua ton pois ettei sit myöhemmin tartte katkoo..
 
Mun tekee mieli hattaraa (mieluiten aurajuustolla), punajuuria (mieluiten aurajuustolla), kalapuikkoja, joulutorttuja (sopiskohan näihinkin se aurajuusto?), mehujäitä ja kylmää kokista.

Ressaan ihan jumalattomasti lihomisesta. En halua muistuttaa valtamerilaivaa synnytyksen jälkeen. Koitan syödä fiksusti, mutta sitten meinaa tulla itku, kun se "fiksu ruoka" ei maistukaan hyvältä ja nälkä on silti kova.

Paha olo ei enää pysy kurissa syömisellä.

Mutta siltikin yritän olla valittamatta.
 
Maksamakkaraa ( täähän on ihan paras vaihtoehto!), kirpeitä karkkeja ( mun kieli ja kitalaki on täynnä rakkoja/haavoja näiden takia) ja sit mehujäitä ( jollainhan sitä kieltä on hoidettava). Alas menee myös vanilijapirtelö, kaks eri jogurttia, piimä ja yks tietyn merkkinen kaurasämpylä. Että sellanen ruokavalio täällä... :)
 
Minäkin mielelläni söisin maksamakkaraa, mutta kun se on kiellettyjen listalla muiden maksaruokien kanssa. Neuvolassa sanottiin, että voi sitä ihan vähän syödä, mutta tiedän, että jos maistaisin sitä, söisin loputkin pötköstä saman päivän aikana, joten tuokin on minulla nollalinjalla.
 
Minä ainakin syöny ihan neuvolan ohjeiden mukaisesti maksamakkaraa. Ohjeistettu että minkä verran sitä saa syödä, mutta muut maksatuotteet on kielletty.
 
Onneks mulla on sellanen säännöstelijä mies joka vahtaa paljon menee ja etten saa syödä joka päivä. Muuten menis mullakin varmaan koko pötkö :) kumma onkin miks pitää himoita just kaikkee tyhmää, ei niin sallittua ja törkeen epäterveellistä...
 
Takaisin
Top